Wolnobiegi 9s różnice - zerwany gwint na silniku

Tematy związane z wszelką instalacją elektryczną w konwersjach rowerów
ODPOWIEDZ
szkuba
Forumowicz
Posty: 438
Rejestracja: 18 lis 2018, 20:22
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Wolnobiegi 9s różnice - zerwany gwint na silniku

Post autor: szkuba »

Chcę się podzielić własnym doświadczeniem z montażu wolnobiegu 9s jak i awarii jakiej doświadczyłem.
Wolnobieg SunRace 9s wersja 11-32t:
m013.jpg
zamontowany na silniku QS205 35H.
Aby wolnobieg się w ogóle obracał na silniku musiałem zainstalować podkładkę 3mm. Spowodowało to że gwinty pokrywały na zaledwie 3 zwoje i stromym podjeździe wolnobieg zerwał gwint z silnika :oops:
20190408_210202.jpg
https://photos.app.goo.gl/77C189ynfuE22BtU6

Byłem zmuszony wymienić pokrywę i aby przestrzec innych postanowiłem się podzielić krótkim maulem jak tego tego uniknąć:
przeróbki na rower elektryczny https://www.elektrorider.pl/
czujnik nacisku Sempu T4, Erider T9, ori Chińskie lub Open firmware Kuteng
także dla dzieci 8-12lat z czujnikiem nacisku. naprawy TSDZ2
szkuba
Forumowicz
Posty: 438
Rejestracja: 18 lis 2018, 20:22
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Wolnobiegi 9s różnice - zerwany gwint na silniku

Post autor: szkuba »

Po pierwsze mierzymy gwint na silniku suwmiarką (miarka pokazana dla zobrazowania):
20190412_211106.jpg
Dostosowujemy wysokość podkładki tak aby wolnobieg się obracał na silniku podczas cofania pedałów. Niestety na silniku jest taki duży występ ponieważ pod spodem jest łożysko. Następnie przymierzamy to do wolnobiegu z założoną podkładką i liczymy ile zwojów gwintu się pokryje:
20190412_211437.jpg
jak wszystkie zwoje na silniku się pokryją to jest OK u mnie były 3 zwoje i było to stanowczo za mało

załączam również zdjęcie piasty nie-elektrycznej gdzie widać różnice w budowie. Piasta zwykła ma dużo mniejszą średnicę bezpośrednio pod gwintem.
20190409_172430.jpg
Załączniki
20190412_211437.jpg
20190412_211106.jpg
przeróbki na rower elektryczny https://www.elektrorider.pl/
czujnik nacisku Sempu T4, Erider T9, ori Chińskie lub Open firmware Kuteng
także dla dzieci 8-12lat z czujnikiem nacisku. naprawy TSDZ2
szkuba
Forumowicz
Posty: 438
Rejestracja: 18 lis 2018, 20:22
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Wolnobiegi 9s różnice - zerwany gwint na silniku

Post autor: szkuba »

Wolnobieg musiał również być wymieniony tym razem jest DNP 9s ze względu na to ze gwint w tym wolnobiegu nie jest tak głęboko jak w SunRace
poniżej kilka fotek pokazujących oba wolnobiegi <- DNP po lewej - SunRace po prawej ->
Moje spostrzeżenia: DNP mam lepiej zaprojektowany gwint pod silniki - SunRace lepiej wykonany jakościowo,
Załączniki
m013.jpg
m011.jpg
m010.jpg
m009.jpg
m008.jpg
m007.jpg
m006.jpg
m005.jpg
m004.jpg
przeróbki na rower elektryczny https://www.elektrorider.pl/
czujnik nacisku Sempu T4, Erider T9, ori Chińskie lub Open firmware Kuteng
także dla dzieci 8-12lat z czujnikiem nacisku. naprawy TSDZ2
Awatar użytkownika
chudybws
Forumowicz
Posty: 216
Rejestracja: 21 kwie 2019, 17:15

Re: Wolnobiegi 9s różnice - zerwany gwint na silniku

Post autor: chudybws »

Dobrze że o tym napisałeś bo też miałem zamiar zakładać tego Sunrace tylko 13T-
szkuba
Forumowicz
Posty: 438
Rejestracja: 18 lis 2018, 20:22
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Wolnobiegi 9s różnice - zerwany gwint na silniku

Post autor: szkuba »

wszystko zależy jaki długi jest gwint na silniku, miałem tylko do porównania QS 205 35H. Teoretycznie wg rysunków producenta ten silnik ma gwint wystajacy na 10mm. W praktyce nowa pokrywa ma ma 8,5mm. Chińska dokładność albo oszczędność...
przeróbki na rower elektryczny https://www.elektrorider.pl/
czujnik nacisku Sempu T4, Erider T9, ori Chińskie lub Open firmware Kuteng
także dla dzieci 8-12lat z czujnikiem nacisku. naprawy TSDZ2
ODPOWIEDZ