Strona 1 z 1

Re: Jak oszukać czujnik PAS

: 07 mar 2018, 14:42
autor: EV-Maniak
A mógłbyś dla zielonych takich jak ja powiedzieć w skrócie co to za czujniki ten PAS? Po co on jest skoro trzeba go oszukiwać?
Na co go dają do konstrukcji, on jest nie potrzebny?

Re: Jak oszukać czujnik PAS

: 07 mar 2018, 16:58
autor: tkoko
W skrócie jest to "nożna manetka". Kręcisz nogami, silnik również się kręci :)

Re: Jak oszukać czujnik PAS

: 07 mar 2018, 17:14
autor: EV-Maniak
Aaaa... to ja o tym nie wiedziałem, że jest taki durny przepis. To ten PAS faktycznie na wuja potrzebny, tylko sprawę utrudnia.

Re: Jak oszukać czujnik PAS

: 07 mar 2018, 18:15
autor: tkoko
henio pisze:
07 mar 2018, 17:14
... To ten PAS faktycznie na wuja potrzebny, tylko sprawę utrudnia.
Wszystko zależy od tego, co się lubi. Osobiście cały czas jeżdżę na pasie, mimo że manetka leży, i mógłbym ją podłączyć. :D

Re: Jak oszukać czujnik PAS

: 09 mar 2018, 5:23
autor: WojtekErnest
Jazda z PAS to raczej jak automatyczna skrzynia biegow w samochodzie, więc dla jednych prosta jazda i obsluga a dla innych bez sensu bo pozbawia przyjemności z pelnego kontrolowania zachowania pojazdu. No i próg 25 km/godz sprawia ze to dla NASZEJ większości jest zbędne.

Re: Jak oszukać czujnik PAS

: 13 mar 2018, 20:52
autor: tkoko
WojtekErnest pisze:
09 mar 2018, 5:23
.... No i próg 25 km/godz sprawia ze to dla NASZEJ większości jest zbędne.
25 km/godz nie ma nic wspólnego z PAS :D To jest tylko ustawowy wymóg by rower, zgodnie z prawem, był rowerem. Podobnie zresztą jak: pojazd do 90cm szerokości poruszany siłą mięśni osoby jadącej tym pojazdem, silnik o mocy nominalnej 250 wat, napięciu baterii do 48V, uruchamiany naciskiem na pedały silnik (PAS), i ograniczenie wspomagania do 25 km/godz.

http://wrower.pl/prawo/kodeks-drogowy-d ... ,3176.html

Re: Jak oszukać czujnik PAS

: 27 maja 2019, 16:03
autor: tarjer
zeeltom pisze:
06 mar 2018, 21:26
Są trzy metody.
Odnajdujemy dodatkowy układ zewnętrzny PAS, o ile taki istnieje i go usuwamy.
Druga metoda, to przeniesienie koła magnesowego i czujnika na tylne, bądź przednie koło. Ma to tę zaletę, że do ruszenia musimy użyć pedałów, co przedłuża życie akumulatorów.
Trzecia metoda to wpięcie zamiast czujnika układu impulsującego z częstotliwością około 7 Hz.
Z doświadczenia wiem, że jako tranzystor kluczujący musimy użyć tranzystora MOSFET.
I jeszcze jest dodatkowa możliwość. Niektóre kontrolery mają wyprowadzone dwa przewody, które złączając, bądź rozłączając wyłączają układ PAS.

Schemat układu imitującego pedałowanie. Wpina się go zamiast czujnika hallotronowego w pedałach.

Obrazek

R1 - 1 MOhm
R2 - 100 Ohm
C1 - 100 nF

;)
Witam,
w holenderskim rowerze Cortina Ecomo mam czujnik PAS wewnętrzny tzn zintegrowany z suportem na 2 przewody - schemat podłączenia zał. nr 1. Czy i jaki czujnik PAS zewnętrzny można zamiennie zastosować (ile magnesów) i jak podłączyć taki czujnik PAS zewnętrzny na 3 przewody.
Wolałbym nie rezygnować ze wspomagania tylko żeby działało jak w oryginale.
Z góry dziękuję za pomoc.