Konto na zlot EV: Tomasz Wierzchoń 77 1140 2004 0000 3202 7681 5636, koniecznie dopisek "darowizna" i nick z forum.

Nieśmiało przypominam sponsorom reklam o deklaracjach dotyczących zlotu.

Zlot EV 2020 planowany jest pod koniec sierpnia, lub dopiero w przyszłym roku w maju.

Co tu można ulepszyć?

Przeróbki i naprawy pojazdów fabrycznych
ODPOWIEDZ
Groul
Posty: 22
Rejestracja: 14 paź 2019, 7:53

Co tu można ulepszyć?

Post autor: Groul » 24 paź 2019, 18:38

Witam.
Zakupiłem niedawno taki o to zestaw
Ukraińska rama E-kross Lite ze stacyjką
-Pakiet 14S9P SanyoGA 52V, 31Ah, 1600Wh!
-Sterownik Sinus 45A + KT LCD3 + regen
-Silnik 9C 10X6 z wklejonym NTC10K do pomiaru temperatury silnika
-Obręcze DH Remerex Brave Disc 26 cali – Bardzo mocne! –przód zapleciony szprychami 2,1, tył 2.6mm. Oba zaploty czynią koła pancernymi i praktycznie bezobsługowymi.
- Opony CST 2.35
- Przód amortyzowany Suntour Raidon 140mm powietrzny z blokadą skoku
- Tył Damper Burner RCP2S
Po przejechaniu około 300km zaobserwowałem że przydało by się więcej mocy w przyspieszeniu i zwiększenie prędkości maksymalnej. Obecnie sprzęt ze mną (95kg) rozwija prędkość około 54km/h no i nie rozpędza się za bardzo. Nie jeżdżę na samych manetkach raczej staram się jej nie używać. Przy przejazdach po polnych i leśnych drogach na 4 biegu podawanie około 650-800w z prędkością ok 35-42km/h silnik grzeje się dość mocno do temperatur 100-110stopni C a jest dość chłodno bo około 8-12st C w terenie. Boje się że latem przy wyższych temperaturach będzie się przegrzewał :(
Zastanawiam się czy np zmiana silnika coś da?
Niestety jestem całkowicie zielony w sprawach elektrycznych :(
E-Kross w modyfikacji

Awatar użytkownika
AST034
Posty: 769
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Co tu można ulepszyć?

Post autor: AST034 » 24 paź 2019, 20:17

Zmien silnik na MXUSa 3K Turbo, przy 45A sie nie zagrzeje, na pewno tez wzrosnie przyspieszenie ale predkosc wynika z napiecia pakietu - przy nawoju 4T takim jak jest w nexun.pl predkosc pozostanie taka sama. Generalnie sterowniki KT maja slabsze przyspieszenie, no i tez kilka procent nizsza predkosc max wzgledem takiego Gt-1500.

Groul
Posty: 22
Rejestracja: 14 paź 2019, 7:53

Re: Co tu można ulepszyć?

Post autor: Groul » 24 paź 2019, 20:44

No właśnie myślałem o zmianie silnika. A z innym nawojem niż 4t to jakim i gdzie go można dostać? Zmiana sterownika też nie stanowi problemu cenowego bo ten model nie jest jakoś specjalnie drogi. Tylko co mogę teoretycznie zyskać tą zmianą i czy jest ktoś kto mi to ogarnie w okolicach Trójmiasta?
E-Kross w modyfikacji

Groul
Posty: 22
Rejestracja: 14 paź 2019, 7:53

Re: Co tu można ulepszyć?

Post autor: Groul » 24 paź 2019, 21:10

Jest taki zestaw Silnik MXUS 30H ( nowe grubsze przewody plus termistor NTC 10K ) nawój najszybszy jaki był dostępny w Nexunie chyba 12x5 bodajże 1,1Km/h z wolta ( chyba z nadruku z fotki można to odszyfrować ) zapleciony w obręcz dartmoor Foretries 20 cali czy jakoś tak ( szprychy 2,5mm nierdzewne ) wraz z kasetą Shimano 8 przełożeń plus koło przednie , piasta Novatech ośka 9mm obręcz taka sama jak silnika. Tylko koło 20cali to chyba trochę małe :)
Czy może lepsza opcja będzie qs 205 V1 35h t5?
E-Kross w modyfikacji

Awatar użytkownika
AST034
Posty: 769
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Co tu można ulepszyć?

Post autor: AST034 » 24 paź 2019, 21:21

Ja mysle, ze jednak 3k turbo to lepszy wybor, 45 szerokosci to znaczna poprawa wzgledem mxusa 30h czy qs 35, to co piszesz to ten sam silnik jaki masz ale z innym nawojem, nie kombinuj i nie wywazaj otwartych drzwi. Wkladaj 3K turbo i bedzie poprawa, jak chcesz wieksze predkosci to potrzeba innej baterii i kontrolera, bo sam sterownik nie zmieni za wiele :)

Awatar użytkownika
Yasiu77
Posty: 681
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: Co tu można ulepszyć?

Post autor: Yasiu77 » 24 paź 2019, 21:44

Tak jest. 3k turbo. Nie przegrzejesz na 45A. Zerknij na momenty obrotowe tych silników, 3k ma 125Nm a 30h tylko 65Nm. A dlaczego taki mały pakiet jest w tym e krossie? Raczej w takich ramach to się robi z 20s14p minimum by była moc i zasięg i silnik by rozwinął skrzydła :) 14s9p to raczej w zwykłe rowery się wsadza.
Lamborghini 13s6p, NC 10x6, 1,4KW --- w budowie ---
Giant nrs2 16s14p, Mxus 3k turbo, 2,6KW
Kona stinky nine 18s13p, Mxus 3k turbo 16x5, 5KW

Awatar użytkownika
AST034
Posty: 769
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Co tu można ulepszyć?

Post autor: AST034 » 24 paź 2019, 21:53

Ale to jest ta chuda rama, tam wejdzie max 140-150 ogniw:
Obrazek

Tak btw to chyba ten rower od Mariusza?

Groul
Posty: 22
Rejestracja: 14 paź 2019, 7:53

Re: Co tu można ulepszyć?

Post autor: Groul » 24 paź 2019, 22:09

Tak zgadza sie. To od Mariusza rower. Ogólnie rower bardzo mi odpowiada ale chciałbym tknąć w niego trochę więcej życia i wyeliminować problem grzania silnika bo obawiam się lata :)
Masz na myśli ten silniczek tak?
https://nexun.pl/pl/p/Mxus-v3-3K-Turbo- ... x4-Tyl/378
A może znasz kogoś kto mi zaplecie silnik w moja obręcz? Szprychy pewnie będą też do zmiany ?
Jest wogle ktoś w okolicy Trójmiasta ktoś ogarnia takie sprawy?
E-Kross w modyfikacji

Awatar użytkownika
AST034
Posty: 769
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Co tu można ulepszyć?

Post autor: AST034 » 24 paź 2019, 22:27

Na stronie wybierasz silnik, obrecz, szprychy i usluge zaplotu, placisz a potem dostajesz gotowe do montazu koło. Sam to ogarniesz bez problemu, wystarczy przelozyc opone i detke, zamienic silniki i zostaje 8 przewodow do przepiecia, poradzisz sobie :)

Btw: zmienilem koncepcje roweru i chetnie sprzedalbym takie zaplecone kolo z 3k turbo, ale nie ma dostepnych qs205 wiec musze sie wstrzymac :(

Awatar użytkownika
chudybws
Posty: 121
Rejestracja: 21 kwie 2019, 17:15

Re: Co tu można ulepszyć?

Post autor: chudybws » 25 paź 2019, 14:21

3k turbo i podlanie sterownika cyną na 55A ;)

Groul
Posty: 22
Rejestracja: 14 paź 2019, 7:53

Re: Co tu można ulepszyć?

Post autor: Groul » 25 paź 2019, 19:59

Więc podsumowując jak chce zmienic silnik na
https://nexun.pl/pl/p/Mxus-v3-3K-Turbo- ... x4-Tyl/378
Zapleciony w obrecz
i sterownik na
https://nexun.pl/pl/p/GT1500W%2C-48-84V%2C-45A/541
To co będę musiał zrobić więcej?
Przełożyć
-oponę z dętka
-Kasetę/wolnobieg - będzie pasowała ze starego koła?
-Tarcza hamulcowa - będzie pasowała ze starego koła?
-Widziałem że stosujecie jakieś specjalnie toczone tulejki na bezpieczne poprowadzenie kabla silnika. Też muszę stosować u siebie?
Czy podłączenie silnika i sterownika to poprostu podmiana nowych kabli o danym kolorze w miejsce starych o tym samym kolorze? Czy nie koniecznie? Czy zwykły elektryk/elektronik da sobie z tym radę?
Czy coś jeszcze jest mi potrzebne lub coś trzeba programowac, zmieniać jakieś parametry itp?
E-Kross w modyfikacji

Awatar użytkownika
AST034
Posty: 769
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Co tu można ulepszyć?

Post autor: AST034 » 25 paź 2019, 20:31

Groul pisze:
25 paź 2019, 19:59
Więc podsumowując jak chce zmienic silnik na
https://nexun.pl/pl/p/Mxus-v3-3K-Turbo- ... x4-Tyl/378
Zapleciony w obrecz
i sterownik na
https://nexun.pl/pl/p/GT1500W%2C-48-84V%2C-45A/541
To co będę musiał zrobić więcej?
Przełożyć
-oponę z dętka
-Kasetę/wolnobieg - będzie pasowała ze starego koła?
-Tarcza hamulcowa - będzie pasowała ze starego koła?
-Widziałem że stosujecie jakieś specjalnie toczone tulejki na bezpieczne poprowadzenie kabla silnika. Też muszę stosować u siebie?
Czy podłączenie silnika i sterownika to poprostu podmiana nowych kabli o danym kolorze w miejsce starych o tym samym kolorze? Czy nie koniecznie? Czy zwykły elektryk/elektronik da sobie z tym radę?
Czy coś jeszcze jest mi potrzebne lub coś trzeba programowac, zmieniać jakieś parametry itp?

Do wymiany silnika potrzebujesz dodatkowo:
👉🏻Podkladki na oś(mozna samemu dorobic, ewentualnie w nexun masz takie podkladki w akcesoriach - chodzi o to, zeby odsunac silnik od widelek)
👉🏻Wolnobieg - najlepiej 5-7s to juz musisz doswiadczalnie sprawdzic ale musi to byc wolnobieg a nie kaseta, nie moze byc za szerokie, zeby sie zmiescilo w widelki
👉🏻Tarcza hamulcowa potrzebuje dystansu tak ok 5-6mm, tez do zakupienia w nexun(sprawdz czy nie masz obecnie takiego dystansu zamontowanego)

Reszta kabli bedzie pasowac, przelutowac fazowe i halle natomiast nie wiem jakie czujniki temp dzialaja ze sterownikami KT ( to niech sie wypowie ktos kto ma taki zestaw, osobiscie tylko mialem stycznosc z blokowcami i sabvotonami.

Nie zmieniaj sterownika na ten ktory podales bo stracisz wyswietlacz, mozliwosc ustawienia PAS, po prostu mozna podlutowac lekko bocznik (lekko, bardzo niewiele) zeby sterownik dawal te 50-55A, ale i po samej zmianie silnika odczujesz lepsze przyspieszenie, a temperatura spadnie o wiele. Sam dawalem w taki silnik 8400W i nie przegrzalem go (fakt - tylko po asfalcie).


Jak zalozyc silnik, jak to podlaczyc:



Jak podniesc prad sterownika:

https://ebike.nexun.pl/zwiekszenie-mocy-sterownika/

Groul
Posty: 22
Rejestracja: 14 paź 2019, 7:53

Re: Co tu można ulepszyć?

Post autor: Groul » 25 paź 2019, 20:47

Wielkie dzięki za pomoc.
Będę działał :)
E-Kross w modyfikacji

Groul
Posty: 22
Rejestracja: 14 paź 2019, 7:53

Re: Co tu można ulepszyć?

Post autor: Groul » 26 paź 2019, 18:09

Znalazłem na stronie Cyklonebike model Viper który ma tą samą rame co mój E-kros i w najwyższej konfiguracji i posiada baterie
16s10p 60V 30Ah lub 20s8p 72V 24Ah. Wcześniej pisaliście że do tej ramy większy zestaw niż mój 14S9P Sanyo GA 52V, 31Ah nie wejdzie. To jak to jest? Jaki jest koszt zrobienia tych zestawów z Cyklona?
E-Kross w modyfikacji

Awatar użytkownika
AST034
Posty: 769
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Co tu można ulepszyć?

Post autor: AST034 » 26 paź 2019, 20:48

Z tego co mi sie wydaje to cyklon cos przerabia w tych ramach to raz, a dwa to wtedy sterownik ląduje pod ramą. Niestety jest to rama pod wlasnie takie sety jak 3K i sterownik 45-60A, chcesz cos mocniejszego to budujesz Falcona/Sparka/Kariwe czy bajka na innej customowej ramie. Z ekonomicznego punktu widzenia uwazam, ze warto wymienic u Ciebie silnik, podlac bocznik cyną i zostawic jak jest, masz fajny, lekki rower do jazdy po bezdrozach, z takim setem (3K i mocniejszy ciutke sterownik) osiagi bedą zadowalające, wtedy tylko jezdzic, jezdzic i jeszcze raz jezdzic. Nie popelniaj mojego bledu, gdzie zbudowalem mocny rower na ramie do tego nie przystosowanej i skonczylo sie tym, ze wymieniam WSZYSTKO poza manetkami i przednim kolem i siodelkiem.

Groul
Posty: 22
Rejestracja: 14 paź 2019, 7:53

Re: Co tu można ulepszyć?

Post autor: Groul » 26 paź 2019, 21:03

:) tak z ciekawości pytałem bo wydawalo mi się taką samą ramą. To o czym pisaliśmy wcześniej napewno zrealizuje.
Rower przynosi mi wiele frajdy a przy tym wychodzi na zdrowie :) narazie uzbroilem go w błotniki i robię osłonę sterownika żeby po nim błoto nie chlapało.
A macie jakiś sprawdzony sposób na zabezpieczenie sprzętu przed wodą? Nie to żebym specjalnie śmigał w deszczu czy po wodzie ale nigdy nie wiemy co nas spotka po drodze
E-Kross w modyfikacji

Awatar użytkownika
Mariusz_p
Posty: 389
Rejestracja: 18 sie 2018, 10:28

Re: Co tu można ulepszyć?

Post autor: Mariusz_p » 26 paź 2019, 21:13

Cześć,widzę, że Cię watownica dopadła grubo :)
Z tym setem - wstaw 3k i podlej bocznik cyna. Będzie ok. Ale z tego co widzę będziesz dopiero zadowolony z czegoś co ma qs 205 50h oraz 80-100a, na 20S. Tylko wtedy pakiet minimum 300 ogniw +, większa rama i opony moto. I wtedy to pedałowanie jest dla ozdoby o czym sam się przekonałem. Bo z rowerem to to ma niewiele wspólnego.

Groul
Posty: 22
Rejestracja: 14 paź 2019, 7:53

Re: Co tu można ulepszyć?

Post autor: Groul » 26 paź 2019, 21:42

No to wkręca i to ostro :) pokonywanie polnych czy leśnych ścieżek z prędkością 45kmh to czysta przyjemność. Ale też szybko się do prędkości przyzwyczajam i juz zbieram na coś z górnej półki :) mocno zwatowanej :)
E-Kross w modyfikacji

Groul
Posty: 22
Rejestracja: 14 paź 2019, 7:53

Re: Co tu można ulepszyć?

Post autor: Groul » 12 lis 2019, 9:11

Na chwilę obecną zapadła decyzja o przerobieniu obecnego sprzętu.
Na pewno dostanie Mxus 3k i nowe bateryjki 16s10p o ile uda się zmieścić. Jak nie to 16s9p
Zastanawiam się nad sterownikiem. Czy obecny sinus 45A z wyświetlaczem podlewać na około 55A czy zastosować sterownik Sabvoton ML60 (wektorowy, 55A) oraz taki komplet MPeV5 / 60A XT60 / DISPLAY MINI OLED?
Bo sam Sabvoton chyba nie obsłuży PAS?

Zależy mi na efektywnym kręceniu nogami bo lubię się zmęczyć jadąc więc potrzebuje PAS.
E-Kross w modyfikacji

Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 1295
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Co tu można ulepszyć?

Post autor: tas » 12 lis 2019, 9:41

PAS nie jest potrzebny żeby się męczyć i kręcić :)
Silniki, sterowniki, BMSy: SKLEP tel: 792-304-416
Kod rabatowy dla forumowiczów: "FORUM"
Tanie akumulatory i ogniwa: SKLEP
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: BLOG

Groul
Posty: 22
Rejestracja: 14 paź 2019, 7:53

Re: Co tu można ulepszyć?

Post autor: Groul » 12 lis 2019, 10:08

Z mądrzejszym i doświadczonym warto czasem porozmawiać :) dzięki Tas za wyjaśnienie różnych koncepcji i działania danych podzespołów.
Dla mojego stylu jazdy czyli bardziej asfaltowej i trekkingowej odmiany z naciskiem na męczenie się podczas aktywnego pedałowania pozostaje przy swoim sterowniku.
E-Kross w modyfikacji

ODPOWIEDZ