Przebudowa baterii 23s14p lub nowy sterownik
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 06 mar 2020, 14:36
- Lokalizacja: Irlandia
Przebudowa baterii 23s14p lub nowy sterownik
Witam, jakieś 4 lata temu złożyłem rower na ramie Vector, silnik QS V3, Adaptto Max-e, ale przy wyborze akumulatora trochę mnie poniosło i wybrałem 23s14p na ogniwach Samsung 30Q
Efekt był taki że mniej więcej połowę tego okresu rower czekał w garażu aż sterownik wróci z naprawy w Rosji Ładowanie baterii do 90v wiele nie zmieniło, a tracę w ten sposób sporo zasięgu.
Najwyższy czas się za to zabrać i na dobre rozwiązać problem (mam nadzieję).
Do głowy przychodzą mi dwie możliwości:
- zlecenie przebudowy akumulatora na może 20s16p, raczej kosztowna i ryzykowna opcja
- wymiana sterownika na jakiegoś Sabvotona 96120 (a więc też nowy bms, wyświetlacz, ładowarka), jeszcze drożej i dość ciężko znaleźć informacje o tym sterowniku
Które rozwiązanie uważacie za lepsze? Może da się to rozwiązać jeszcze w inny sposób?
Efekt był taki że mniej więcej połowę tego okresu rower czekał w garażu aż sterownik wróci z naprawy w Rosji Ładowanie baterii do 90v wiele nie zmieniło, a tracę w ten sposób sporo zasięgu.
Najwyższy czas się za to zabrać i na dobre rozwiązać problem (mam nadzieję).
Do głowy przychodzą mi dwie możliwości:
- zlecenie przebudowy akumulatora na może 20s16p, raczej kosztowna i ryzykowna opcja
- wymiana sterownika na jakiegoś Sabvotona 96120 (a więc też nowy bms, wyświetlacz, ładowarka), jeszcze drożej i dość ciężko znaleźć informacje o tym sterowniku
Które rozwiązanie uważacie za lepsze? Może da się to rozwiązać jeszcze w inny sposób?
- Eryk
- Forumowicz
- Posty: 450
- Rejestracja: 02 maja 2017, 21:18
- Lokalizacja: Wadowice
Re: Przebudowa baterii 23s14p lub nowy sterownik
Adapto grzeje silniki, ciężko go ustawić. Ja bym baterię zostawił, ma potencjał. Zmień sterownik, stary można odsprzedać. Za granicą strasznie lubują się w tych sterownikach. Za kasę która odzyskasz ze sprzedaży, spokojnie kupisz większość gratów do modyfikacji
-
- Forumowicz
- Posty: 555
- Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
- Lokalizacja: Kęty
Re: Przebudowa baterii 23s14p lub nowy sterownik
Sam byłem w podobnej takiej sytuacji, gdzie miałem 6sztuk rowerów z tymi sterownikami i sprzedałem wszystkie na endless forum dość szybko i zmieniłem na sabvoton.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 06 mar 2020, 14:36
- Lokalizacja: Irlandia
Re: Przebudowa baterii 23s14p lub nowy sterownik
Więc jak to wygląda z SVMC92120, używał ktoś?
Znalazłem w chinach opcję z wyświetlaczem:
https://www.alibaba.com/product-detail/ ... 3e5fDNVsoX
Sprzedawca nie odpisuje, więc zapytałem innego sprzedawcy i twierdzi że ten wyświetlacz nie działa z tym sterownikiem...
BMS? https://www.aliexpress.com/item/3282739 ... e8OOl&mp=1
Ładowarka taka wystarczy https://www.aliexpress.com/item/3298042 ... e8OOl&mp=1 czy może coś mniej "chińskiego"?
// Pisałem trochę z tym sprzedawcą
https://www.aliexpress.com/item/33036913096.html
Przesyłka darmowa, zaniży cenę sterownika żeby obniżyć customsy. Wyświetlacze tego typu powinny działać bez problemu:
https://www.aliexpress.com/item/4000354542291.html
Ale w sterowniku nie ma opcji podłączenia PAS, a chciałbym zachować pozory legalności więc może jednak by trzeba zainwestować w Cycle analyst i tam podłączyć czujnik, chyba że da się jakoś inaczej?
Znalazłem w chinach opcję z wyświetlaczem:
https://www.alibaba.com/product-detail/ ... 3e5fDNVsoX
Sprzedawca nie odpisuje, więc zapytałem innego sprzedawcy i twierdzi że ten wyświetlacz nie działa z tym sterownikiem...
BMS? https://www.aliexpress.com/item/3282739 ... e8OOl&mp=1
Ładowarka taka wystarczy https://www.aliexpress.com/item/3298042 ... e8OOl&mp=1 czy może coś mniej "chińskiego"?
// Pisałem trochę z tym sprzedawcą
https://www.aliexpress.com/item/33036913096.html
Przesyłka darmowa, zaniży cenę sterownika żeby obniżyć customsy. Wyświetlacze tego typu powinny działać bez problemu:
https://www.aliexpress.com/item/4000354542291.html
Ale w sterowniku nie ma opcji podłączenia PAS, a chciałbym zachować pozory legalności więc może jednak by trzeba zainwestować w Cycle analyst i tam podłączyć czujnik, chyba że da się jakoś inaczej?
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: Przebudowa baterii 23s14p lub nowy sterownik
mam tą ładowarke ale pod 20S, oryginalnie ładuje mi do 82,8-82,9V (czyli 4,14-4,15V cela) jest potencjometr w srodku ale nie kombinowalem jeszcze z podkreceniem. wspominam o tym bo u mnie jest taki problem ze mam bms z nexuna ktory balansuje dopiero od 4,20V
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 06 mar 2020, 14:36
- Lokalizacja: Irlandia
Re: Przebudowa baterii 23s14p lub nowy sterownik
Mam już kontroler (Sabvoton 92120) i wyświetlacz CA3. Nadal czekam na bmsa i ładowarkę, ale zacząłem już powoli robić okablowanie. Utknąłem trochę na podłączaniu kabli do regena. Schemat do kontrolera:
Chciałbym używać drugiej manetki do hamowania w większości przypadków, ale też podłączyć klamki hamulca do regena na pełnej mocy jakby trzeba się szybko zatrzymać. Według schematu podłączenie manetki wygląda banalnie, ale gdzie tu teraz dodać klamki? Mogę podłączyć je do tych samych pinów co manetkę? (red brake 5v i black brake negative albo signal) Jest też ten kabelek high brake, może klamki hamulca podłączyć do niego?
Mam też zamontowane ledy 12v ze światłami hamowania i fajnie by było też je gdzieś wcisnąć
Chciałbym używać drugiej manetki do hamowania w większości przypadków, ale też podłączyć klamki hamulca do regena na pełnej mocy jakby trzeba się szybko zatrzymać. Według schematu podłączenie manetki wygląda banalnie, ale gdzie tu teraz dodać klamki? Mogę podłączyć je do tych samych pinów co manetkę? (red brake 5v i black brake negative albo signal) Jest też ten kabelek high brake, może klamki hamulca podłączyć do niego?
Mam też zamontowane ledy 12v ze światłami hamowania i fajnie by było też je gdzieś wcisnąć
- PoulN
- Forumowicz
- Posty: 366
- Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
- Lokalizacja: Miasto Wież i Róż
Re: Przebudowa baterii 23s14p lub nowy sterownik
Użytkuje od prawie roku 96120 z BMS bluetooth.
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
- AST034
- Forumowicz
- Posty: 1090
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
- Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
Re: Przebudowa baterii 23s14p lub nowy sterownik
+12V z przetwornicy poprzez klamke czy kontraktron/czujnik oleju na przewodzie hamulcowym podajesz na fioletowy przewod brake high, manetka do hamowania osobno do jej zlacza. Swiatla stop mozesz podlaczyc pod mase i „+” do wyjscia z czujnika hamulca, czyli po wcisnieciu klamki +12V bedzie szlo i do sterownika i do swiatel. Jesli masz jakies mocne swiatla mozna dac przekaznik a napiecie wykorzystac jako jego sterowanie.
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 06 mar 2020, 14:36
- Lokalizacja: Irlandia
Re: Przebudowa baterii 23s14p lub nowy sterownik
Super, dzięki. Prawie wszystko już podłączone tylko nadal czekam na tego bmsa
Z sabvotona wychodzi jeden kabelek "Hall meter", do czego to?
Mam też sporo wątpliwości z podłączeniem Cycle analysta.
Do żółtego kabelka od termistora podłączyłem biały z silnika i z tego co wyczytałem to czarnego nie muszę podłączać?
Manetkę jak na rysunku, hamulec i manetkę do hamowania podłączyłem bezpośrednio do sabka.
No i PAS, mój ma 3 kabelki i potrzebuje 5v więc podpiąłem go do wyjścia 5v w porcie AUX, GND do 2 pinu na wtyczce PAS i sygnałowy do 4 pinu RPM, myślicie że będzie ok?
Z sabvotona wychodzi jeden kabelek "Hall meter", do czego to?
Mam też sporo wątpliwości z podłączeniem Cycle analysta.
Do żółtego kabelka od termistora podłączyłem biały z silnika i z tego co wyczytałem to czarnego nie muszę podłączać?
Manetkę jak na rysunku, hamulec i manetkę do hamowania podłączyłem bezpośrednio do sabka.
No i PAS, mój ma 3 kabelki i potrzebuje 5v więc podpiąłem go do wyjścia 5v w porcie AUX, GND do 2 pinu na wtyczce PAS i sygnałowy do 4 pinu RPM, myślicie że będzie ok?