Rower na silniku yamaha XPC 26 /przeróbka
-
- Forumowicz
- Posty: 97
- Rejestracja: 22 cze 2019, 18:50
Rower na silniku yamaha XPC 26 /przeróbka
Witam serdecznie.
Rowerek leciwy ,chciałbym coś zrobić aby oprócz wspomagania pedałowaniem [PAS] można było zastosować jechanie z manetki.
Sterownik na pewno nie ma takiej możliwości [ chce go zostawić ],w jaki sposób to ominąć.Macie jakieś pomysły na coś takiego,jak to wykonać.
Dziękuję.
Dodam tylko że czujnik momentu obrotowego zbudowany jest na zasadzie potencjometru (trzy przewody),czy tam można by było się wpiąć równolegle z manetką gazu ? czy to by zdało egzamin ?
Rowerek leciwy ,chciałbym coś zrobić aby oprócz wspomagania pedałowaniem [PAS] można było zastosować jechanie z manetki.
Sterownik na pewno nie ma takiej możliwości [ chce go zostawić ],w jaki sposób to ominąć.Macie jakieś pomysły na coś takiego,jak to wykonać.
Dziękuję.
Dodam tylko że czujnik momentu obrotowego zbudowany jest na zasadzie potencjometru (trzy przewody),czy tam można by było się wpiąć równolegle z manetką gazu ? czy to by zdało egzamin ?
-
- Forumowicz
- Posty: 97
- Rejestracja: 22 cze 2019, 18:50
Re: Rower na silniku yamaha XPC 26 /przeróbka
Sorki coś się dzieje nie tak ,ze wstawianiem i usuwaniem zdjęć... .
-
- Forumowicz
- Posty: 4925
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Rower na silniku yamaha XPC 26 /przeróbka
Sprawdź jak się zachowuje silnik przy zwieraniu i rozwieraniu wewnętrznego i zewnętrznego pierścienia w tym czujniku. Jeżeli przy "rytmicznym" zwieraniu tych pasków, silnik się uruchomi, i w zależności od szybkości zwierania będzie przyśpieszał/zwalniał, to najprostszym rozwiązaniem będzie odwrotność;
viewtopic.php?f=22&t=2557&hilit=konwerter+PAS+manetka
czyli zamiana napięcia na częstotliwość.
-
- Forumowicz
- Posty: 97
- Rejestracja: 22 cze 2019, 18:50
Re: Rower na silniku yamaha XPC 26 /przeróbka
Dzięki
Nie wiem co masz na myśli :
Jego uruchomienie odbywa się wew,silnika krzywka górna(czerwona) prawdopodobnie pod siłą nacisku korby powoduje niewielki obrót potencjometru,który wysyła (chyba poziom napięcia albo oporu tego nie wiem) do sterownika który to sobie przelicza i uruchamia silnik.
Dolna czerwona sprężyna decyduje chyba o sile jaka jest przekładana na obrót potencjometru.
Myślę że jak jest pod górkę ,mocniejszy nacisk na pedały i większa moc na silnik ?
Nie wiem co masz na myśli :
Jeśli chodzi o PAS to nie jest on oparty na hallach,jak inne silniki.Sprawdź jak się zachowuje silnik przy zwieraniu i rozwieraniu wewnętrznego i zewnętrznego pierścienia w tym czujniku
Jego uruchomienie odbywa się wew,silnika krzywka górna(czerwona) prawdopodobnie pod siłą nacisku korby powoduje niewielki obrót potencjometru,który wysyła (chyba poziom napięcia albo oporu tego nie wiem) do sterownika który to sobie przelicza i uruchamia silnik.
Dolna czerwona sprężyna decyduje chyba o sile jaka jest przekładana na obrót potencjometru.
Myślę że jak jest pod górkę ,mocniejszy nacisk na pedały i większa moc na silnik ?
-
- Forumowicz
- Posty: 4925
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Rower na silniku yamaha XPC 26 /przeróbka
To sprawdź jak zachowa się silnik jeżeli ręcznie naciśniesz tą dźwignię. Jeżeli silnik zacznie kręcić coraz szybciej wraz ze wzrostem nacisku na dźwignię, to zapewne będzie można podpiąć manetkę. Aby to sprawdzić musiałbyś podpiąć się pod kabel sygnału w tym czujniku, i sprawdzić jakie napięcia tam występują przy "nacisku" na czujnik.
-
- Forumowicz
- Posty: 97
- Rejestracja: 22 cze 2019, 18:50
Re: Rower na silniku yamaha XPC 26 /przeróbka
wow ...te zdjęcia nie są moje,(poglądowe) ja mam całość roweru,jedynie co mogę zrobić to się wpiąć w przewody sygnałowe tam są trzy przewody /czarny ,szary,czerwony Sygnałowe to pewnie : szary i czarny TAK ? .i zobaczyć jak z napięciem.
Jeśli możesz luknąć na ten filmik ( 8 min),ewidentnie wychodzi na to że po usunięciu płytki dystansowej na sprężynie ,rower jeździ "sam" (13:15 min )
Siła sprężyny decyduje o wspomaganiu,czyli jak by ją troche popuścić to pewnie silnik by sie włączał przy mniejszej sile nacisku na korby ..czy dobrze myślę ?
Jeśli możesz luknąć na ten filmik ( 8 min),ewidentnie wychodzi na to że po usunięciu płytki dystansowej na sprężynie ,rower jeździ "sam" (13:15 min )
Siła sprężyny decyduje o wspomaganiu,czyli jak by ją troche popuścić to pewnie silnik by sie włączał przy mniejszej sile nacisku na korby ..czy dobrze myślę ?
-
- Forumowicz
- Posty: 4925
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Rower na silniku yamaha XPC 26 /przeróbka
Sprawdź więc napięcie między czarnym (zapewne minus), i czerwonym (zapewne plus), jakie jest napięcie zasilania układu. Następnie podłącz miernik między czarny i szary, i kręcąc korbą, z podniesionym kołem, lub zdjętym łańcuchem, sprawdź jakie napięcia ma szary przewód.
-
- Forumowicz
- Posty: 97
- Rejestracja: 22 cze 2019, 18:50
Re: Rower na silniku yamaha XPC 26 /przeróbka
OKi sprawdzone :
kolor czarny /czerwony niecałe 5 V
Kolor czarny /szary na postoju 0,95 V ;kręcę koło podniesione ok. 1,2 V ;kręcę trzymając koło ręką ,czym większy nacisk na korby tym napięcie rośnie -poszło do 2,6 V
Przypuszczam że jak bym się bardziej postarał to by skoczyło ( V ) wyżej...
Wnioski:czym większy nacisk na korby tym napięcie rośnie
kolor czarny /czerwony niecałe 5 V
Kolor czarny /szary na postoju 0,95 V ;kręcę koło podniesione ok. 1,2 V ;kręcę trzymając koło ręką ,czym większy nacisk na korby tym napięcie rośnie -poszło do 2,6 V
Przypuszczam że jak bym się bardziej postarał to by skoczyło ( V ) wyżej...
Wnioski:czym większy nacisk na korby tym napięcie rośnie
-
- Forumowicz
- Posty: 4925
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Rower na silniku yamaha XPC 26 /przeróbka
To jest bardzo prawdopodobne, że po podpięciu we wtyczce manetki zamiast czujnika, silnik pojedzie na manetce. Aby mieć i PAS i manetkę, wystarczyłoby przeciąć szary przewód (sygnałowy), dodać przełącznik do wyboru PAS czy manetka, dolutować zasilanie manetki i gotowe.
-
- Forumowicz
- Posty: 97
- Rejestracja: 22 cze 2019, 18:50
Re: Rower na silniku yamaha XPC 26 /przeróbka
Czyli wszystko na dobrej drodze
Czy możesz coś polecić z manetek konkretny fajny model ,czy każdy dowolny mogę zastosować czy są jakieś reguły ,bo w tym temacie nie mam rozeznania.
Rozumiem że napięcie do zasilania manetki mogę spokojnie wykorzystać te ( 5 V ) czarno/czerwony
Takie pytanko hm ? a jak by to było połączone równolegle :sygnałowy z manetki do sygnałowego z czujnika ruchu ( szary ),czy lepiej nie ryzykować że sterownik zgłupieje
Czy możesz coś polecić z manetek konkretny fajny model ,czy każdy dowolny mogę zastosować czy są jakieś reguły ,bo w tym temacie nie mam rozeznania.
Rozumiem że napięcie do zasilania manetki mogę spokojnie wykorzystać te ( 5 V ) czarno/czerwony
Takie pytanko hm ? a jak by to było połączone równolegle :sygnałowy z manetki do sygnałowego z czujnika ruchu ( szary ),czy lepiej nie ryzykować że sterownik zgłupieje
-
- Forumowicz
- Posty: 4925
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Rower na silniku yamaha XPC 26 /przeróbka
Teoretycznie, każda manetka powinna "działać". Nie podam Ci konkretnego "sprawdzonego" modelu, bo takiej wiedzy nie posiadam, i raczej nie znajdziesz porównania charakterystyk działania różnych manetek. Z własnego doświadczenia powiem, że manetki różnie działają z różnymi sterownikami, a zależy to zapewne od oporności wejściowej sterownika. Na pewno musisz wybrać typ manetki który będzie Ci pasował w rowerze, "cała", "połówkowa", "kciukowa". Dodatkowo, na obudowie manetki, jest nadruk, 20X, 35X itd. Nie wiem co to dokładnie jest, ale im większa liczba przed X, tym "łatwiej" kontrolować prędkość. Ale to jest moja subiektywna ocena, nie poparta dokładniejszym sprawdzeniem, gdyż osobiście preferuję PAS.
Tak najprościej by było dolutować do wtyczki czujnika wychodzącej ze sterownika, dodatkowe gniazdo dla manetki.
Teoretycznie nie powinno być problemu, niemniej jednak trudno jednoznacznie stwierdzić co się stanie, jeżeli pełne napięcie/moc z 4 - 5V pójdzie przez czujnik. Dla pewności, wyłącz zasilanie w rowerze, i przy obracaniu korbą, sprawdź omomierzem opór między czarnym a szarym, w obie strony.Dodatkowy pomiar zrób na zakresie pomiaru diod. Jeżeli opór będzie większy niż 5k, to bym "zaryzykował", ale głowy za to nie dał.
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3335
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Rower na silniku yamaha XPC 26 /przeróbka
Część manetek ma max napiecie 3,6- 3,7V a nie 4,2. Nie wiem czy to wada czy zamierzony rodzaj na część rynku/modele sterownikow.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
-
- Forumowicz
- Posty: 4925
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Rower na silniku yamaha XPC 26 /przeróbka
Manetka ma napięcie wyjściowe zależne od napięcia zasilania. Przy "typowym" napięciu zasilania manetki 4.2V, maksymalne napięcie manetki jest niższe o 0.4 - 0.7V. W przypadku zmierzonego przez ASTRO napięcia (około 5V), maksymalny sygnał manetki będzie zapewne powyżej 4V.WojtekErnest pisze: ↑19 kwie 2020, 10:12Część manetek ma max napiecie 3,6- 3,7V a nie 4,2. Nie wiem czy to wada czy zamierzony rodzaj na część rynku/modele sterownikow.
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3335
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Rower na silniku yamaha XPC 26 /przeróbka
Mialem egz ze przy 4,9V max było tylko 3,6V. Wcześniej inni też pisali że takie wersje są sprzedawane ale w danych tech wprost takiej informacji nie znalazłem.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
-
- Forumowicz
- Posty: 97
- Rejestracja: 22 cze 2019, 18:50
Re: Rower na silniku yamaha XPC 26 /przeróbka
Czyli z manetkami będzie OK ,to cos tam wybiorę. No szkoda jak pisze Wojtek że producent nie podaje takich informacji technicznych.
Tak jak radzisz dolutuje wtyczki na wyprowadzenia.
Ale jak mówi przysłowie: im dalej w las, tym więcej drzew..... trafiłem na francuskiej stronie inter.o XPC 26 że na pracę wspomagania wpływa jeszcze jeden czujnik,o którym wcześniej nie była mowa.
Mianowicie na całe wspomaganie wpływa:
-pomiar momentu obrotowego (siła nacisku na korby) realizowany jest za pomocą potencjometru ( wpisy j/w )
-pomiar prędkości,realizowany jest za pomocą czujnika indukcyjnego,który zbiera sygnały (wew.tarcza 50 zębów ferromag.)
Te dwa sygnały są analizowane w sterowniku i w zależności od nich takie dostajemy wsparcie
Proszę zobaczyć na wykres wsparcia silnikiem przy określonej prędkości ,powyżej 15 km/h zaczyna nam spadać .jako że z momentem obrotowym już jest wyjaśnione co i jak,to pozostaje pytanie :czy coś można jeszcze zrobić z czujnikiem prędkości,aby np .cieszyć się wsparciem choćby do tych pełnych 25 km/h ? ? ? ,jak mówią przepisy.
Tak jak radzisz dolutuje wtyczki na wyprowadzenia.
Ale jak mówi przysłowie: im dalej w las, tym więcej drzew..... trafiłem na francuskiej stronie inter.o XPC 26 że na pracę wspomagania wpływa jeszcze jeden czujnik,o którym wcześniej nie była mowa.
Mianowicie na całe wspomaganie wpływa:
-pomiar momentu obrotowego (siła nacisku na korby) realizowany jest za pomocą potencjometru ( wpisy j/w )
-pomiar prędkości,realizowany jest za pomocą czujnika indukcyjnego,który zbiera sygnały (wew.tarcza 50 zębów ferromag.)
Te dwa sygnały są analizowane w sterowniku i w zależności od nich takie dostajemy wsparcie
Proszę zobaczyć na wykres wsparcia silnikiem przy określonej prędkości ,powyżej 15 km/h zaczyna nam spadać .jako że z momentem obrotowym już jest wyjaśnione co i jak,to pozostaje pytanie :czy coś można jeszcze zrobić z czujnikiem prędkości,aby np .cieszyć się wsparciem choćby do tych pełnych 25 km/h ? ? ? ,jak mówią przepisy.
- Załączniki
-
- spadek wspomagania przy prędkości.bmp (746.12 KiB) Przejrzano 5531 razy
-
- wykres impulsów czujnika prędkości.jpg (9.41 KiB) Przejrzano 5531 razy
-
- Forumowicz
- Posty: 4925
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Rower na silniku yamaha XPC 26 /przeróbka
Co do manetki, możesz skorzystać z oferty tego forum;
viewtopic.php?f=22&t=2679&hilit=manetka+w%C4%85ska
ta manetka, z tego co opisuje twórca, daje "wyższe" napięcie.
Co do tego co opisałeś wyżej. Na razie weź jakiś potencjometr 1 - 10k, podłącz skrajne przewody do "+", i "-", a środkowy do "sygnałowego", i spróbuj czy silnik ruszy (podniesione koło, lub zdjęty łańcuch), przy obrocie potencjometru. Jeżeli nie ruszy, spróbuj ponownie ten sam test, lecz dodatkowo pokręć korbą.
viewtopic.php?f=22&t=2679&hilit=manetka+w%C4%85ska
ta manetka, z tego co opisuje twórca, daje "wyższe" napięcie.
Co do tego co opisałeś wyżej. Na razie weź jakiś potencjometr 1 - 10k, podłącz skrajne przewody do "+", i "-", a środkowy do "sygnałowego", i spróbuj czy silnik ruszy (podniesione koło, lub zdjęty łańcuch), przy obrocie potencjometru. Jeżeli nie ruszy, spróbuj ponownie ten sam test, lecz dodatkowo pokręć korbą.
-
- Forumowicz
- Posty: 97
- Rejestracja: 22 cze 2019, 18:50
Re: Rower na silniku yamaha XPC 26 /przeróbka
O tej manetce pomyślę..mi się podoba.
I to ma być wpięte równolegle w obecne połączenie (czujnik-sterownik),czy po rozpięciu podłączyć do sterownika ?
Do którego czujnika mam podłączyć ? momentu obrotowego na potencjometrze,czy czujnika obrotów ?Co do tego co opisałeś wyżej. Na razie weź jakiś potencjometr 1 - 10k, podłącz skrajne przewody do "+", i "-", a środkowy do "sygnałowego"
I to ma być wpięte równolegle w obecne połączenie (czujnik-sterownik),czy po rozpięciu podłączyć do sterownika ?
-
- Forumowicz
- Posty: 4925
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Rower na silniku yamaha XPC 26 /przeróbka
Rozpinasz tą złączkę, na której mierzyłaś to zmieniające się napięcie. Podpinasz potencjometr do tej połówki kostki, na której masz zasilanie.
-
- Forumowicz
- Posty: 97
- Rejestracja: 22 cze 2019, 18:50
Re: Rower na silniku yamaha XPC 26 /przeróbka
OK wszystko jasne ,z tego co wiem tam jest opornik 1 KΩ.
A czy coś z tym drugim czujnikiem można zrobić (czujnik pomiaru prędkości) ,podpiąć jakiś generator albo coś innego ,nie wiem ?Mianowicie na całe wspomaganie wpływa:
-pomiar momentu obrotowego (siła nacisku na korby) realizowany jest za pomocą potencjometru ( wpisy j/w )
-pomiar prędkości,realizowany jest za pomocą czujnika indukcyjnego,który zbiera sygnały (wew.tarcza 50 zębów ferromag.)
Te dwa sygnały są analizowane w sterowniku i w zależności od nich takie dostajemy wsparcie
-
- Forumowicz
- Posty: 4925
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Rower na silniku yamaha XPC 26 /przeróbka
A masz jakiś dodatkowy czujnik/kabel na kole, czy w silniku?
Na logikę on powinien działać na "obroty koła", nie korby. Masz w rowerze "biegi"?
Podłącz na razie potencjometr, tak jak wcześniej pisałem. Jak nie zadziała, będziesz martwił się o czujnik prędkości.
-
- Forumowicz
- Posty: 97
- Rejestracja: 22 cze 2019, 18:50
Re: Rower na silniku yamaha XPC 26 /przeróbka
Witam.
Podłączyłem potencjometr 2.2 K (pod czujnik momentu obrotowego)silnik się obraca (można regulować obroty) ale nie wystartuje jak nie zrobię obrót tarczą
Drugi czujnik(to prędkości obrotowej) znajduje się wewnątrz silnika i jak wg/wykresu jest powyżej prędkości 15 km/h obniża wsparcie na silnik (# 15 wykres ) aby przy 25 km/h całkowicie wył.pytanie czy to zlicza prędkość obrotową silnika,czy obroty korby .
A chodzi mi właśnie o to aby dawał max wspomaganie do tych 25 km/h
Bo jak zlicza obroty silnika to lipa,ale przypuszczam że liczy obroty korby.coś na zasadzie halla tam jest tarcza z 50 magnetycznymi ząbkami ( Foto)
I teraz czy manetka powinna zastępować: czujnik momentu obr,czy lepiej czujnika prędkości ? a może powinny być dwie ......
Podłączyłem potencjometr 2.2 K (pod czujnik momentu obrotowego)silnik się obraca (można regulować obroty) ale nie wystartuje jak nie zrobię obrót tarczą
Drugi czujnik(to prędkości obrotowej) znajduje się wewnątrz silnika i jak wg/wykresu jest powyżej prędkości 15 km/h obniża wsparcie na silnik (# 15 wykres ) aby przy 25 km/h całkowicie wył.pytanie czy to zlicza prędkość obrotową silnika,czy obroty korby .
A chodzi mi właśnie o to aby dawał max wspomaganie do tych 25 km/h
Bo jak zlicza obroty silnika to lipa,ale przypuszczam że liczy obroty korby.coś na zasadzie halla tam jest tarcza z 50 magnetycznymi ząbkami ( Foto)
I teraz czy manetka powinna zastępować: czujnik momentu obr,czy lepiej czujnika prędkości ? a może powinny być dwie ......
-
- Forumowicz
- Posty: 4925
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Rower na silniku yamaha XPC 26 /przeróbka
Czyli najważniejszy problem, czy silnik pojedzie na manetce, jest "rozwiązany". Manetka będzie działać, i silnik pojedzie.
Co do czujnika obrotów. Jest pytanie, czy chcesz wspomaganie zgodne z przepisami UE, czy chcesz "maksymalne" wspomaganie/prędkość zależną od parametrów silnika.
Sprawdź jeszcze, jak obroty korby wpływają na na różne ustawienia potencjometru. Ustaw potencjometr tak by silnik "wystartował" i kręcił się możliwie wolno. Pokręć korbą i sprawdź;
1. ile obrotów korby potrzeba by silnik ruszył, i jak wolno trzeba kręcić by silnik cały czas pracował.
2. czy po zwiększeniu obrotów korby silnik zacznie zwalniać/przyśpieszać/wyłączy się.
Ten sam test sprawdź na potencjometrze ustawionym w połowie obrotu, oraz na maksymalnym wychyleniu.
-
- Forumowicz
- Posty: 97
- Rejestracja: 22 cze 2019, 18:50
Re: Rower na silniku yamaha XPC 26 /przeróbka
No teraz mam zgodne z UE bo sterownik inaczej nie pozwoli ,Chcę mieć kontrolę i decydować nad max. prędkością,ale to dotyczy jazdy poza terenem zabudowanym,nieraz się może przydać pewnie.Co do czujnika obrotów. Jest pytanie, czy chcesz wspomaganie zgodne z przepisami UE, czy chcesz "maksymalne" wspomaganie/prędkość zależną od parametrów silnika.
[Test -rower kołami do góry] P potencjometr 2,2k
Bez względu jak ustawie potencjometr czy na 25 /50 /80 % aby wystartować musi być mały ruch korbą,jak już zacznie silnik pracować nie muszę już kręcić (działa jak skuter)obroty są takie jak ustawię Pile obrotów korby potrzeba by silnik ruszył, i jak wolno trzeba kręcić by silnik cały czas pracował
Po ustawieniu jakiegoś tam położenia potencjometru np: P-25/50/70 % kręcąc korbami widać że nie ma tu zwiększonych obrotów silnik (albo jest to niezauważalne),ale jak obroty korbami są zbyt duże następuje zwolnienie obrotów silnika (to chyba następuje poza zakresem 25 km/h) gdy obroty korbami spadną silnik zaczyna dalej pracować (na takich jak było ustawione P ) .2. czy po zwiększeniu obrotów korby silnik zacznie zwalniać/przyśpieszać/wyłączy się.
-
- Forumowicz
- Posty: 4925
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Rower na silniku yamaha XPC 26 /przeróbka
To musisz się zdecydować
Jak chcesz rower zgodny z UE, to trzeba by robić dodatkowy generator, który pod wpływem wzrostu napięcia manetki, generowałby odpowiednią częstotliwość, blokującą wspomaganie silnika powyżej 25 km/godz.
Jeżeli chcesz uzyskać tylko jazdę na manetce z maksymalną dostępną prędkością (niezgodne z przepisami UE ), lub tylko PAS'ie, tak jak dotychczas (zgodne z przepisami UE), to wystarczy podpiąć manetkę, jak opisywałem wcześniej
Jak chcesz rower zgodny z UE, to trzeba by robić dodatkowy generator, który pod wpływem wzrostu napięcia manetki, generowałby odpowiednią częstotliwość, blokującą wspomaganie silnika powyżej 25 km/godz.
Jeżeli chcesz uzyskać tylko jazdę na manetce z maksymalną dostępną prędkością (niezgodne z przepisami UE ), lub tylko PAS'ie, tak jak dotychczas (zgodne z przepisami UE), to wystarczy podpiąć manetkę, jak opisywałem wcześniej
-
- Forumowicz
- Posty: 97
- Rejestracja: 22 cze 2019, 18:50
Re: Rower na silniku yamaha XPC 26 /przeróbka
OK,wiadomo PAS zostawiam, wstawiam manetkę +przełącznik, który włączy albo (pas albo manetkę)
Odnośnie manetki moja musiała by mieć potencjometr 1 KΩ.
A czy byłoby dla Ciebie wielkim kłopotem zmierzenie oporu twojej manetki ile ma na stykach( -,+ )...tak z ciekawości
i jeszcze zastanawia mnie jedno jak nawet ustawię P na max i w trakcie pracy rozłączę złączkę czujnika prędkości obrotowej to obroty silnika skaczą do góry o jakieś 20%,ale żeby nie było za pięknie po 8 sek,następuje wyłączenie silnika Czyli jest jeszcze moc niewykorzystana przy manetce,będę kombinował jak ją wydobyć ,pewnie w grę wchodzić będzie jakiś generator który "oszuka" sterownik na wej. czujnika obrotów.
Ale nie chcę Ciebie już męczyć tym,bo i tak ogromnie mi pomogłeś za co Ci Bardzo ..bardzo DZIĘKUJĘ
Odnośnie manetki moja musiała by mieć potencjometr 1 KΩ.
A czy byłoby dla Ciebie wielkim kłopotem zmierzenie oporu twojej manetki ile ma na stykach( -,+ )...tak z ciekawości
i jeszcze zastanawia mnie jedno jak nawet ustawię P na max i w trakcie pracy rozłączę złączkę czujnika prędkości obrotowej to obroty silnika skaczą do góry o jakieś 20%,ale żeby nie było za pięknie po 8 sek,następuje wyłączenie silnika Czyli jest jeszcze moc niewykorzystana przy manetce,będę kombinował jak ją wydobyć ,pewnie w grę wchodzić będzie jakiś generator który "oszuka" sterownik na wej. czujnika obrotów.
Ale nie chcę Ciebie już męczyć tym,bo i tak ogromnie mi pomogłeś za co Ci Bardzo ..bardzo DZIĘKUJĘ
-
- Forumowicz
- Posty: 4925
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Rower na silniku yamaha XPC 26 /przeróbka
Współczesne manetki są sterowane hallami (nie ma w nich "potencjometru"), więc pomiar oporu nic Ci nie da. Każda manetka steruje napięciem.Astro pisze: ↑20 kwie 2020, 19:51OK,wiadomo PAS zostawiam, wstawiam manetkę +przełącznik, który włączy albo (pas albo manetkę)
Odnośnie manetki moja musiała by mieć potencjometr 1 KΩ.
A czy byłoby dla Ciebie wielkim kłopotem zmierzenie oporu twojej manetki ile ma na stykach( -,+ )...tak z ciekawości ......
Sprawdź jeszcze jak zachowa się "uruchomiony" silnik przy obrocie korby do tyłu, czy wyłącza się, i przy jakim cofnięciu korby. Prawdopodobnie, aby silnik jechał bez "wyłączania", zapewne trzeba będzie "trochę" kręcić i korbą.
-
- Forumowicz
- Posty: 97
- Rejestracja: 22 cze 2019, 18:50
Re: Rower na silniku yamaha XPC 26 /przeróbka
....no to lipa muszę coś samemu wystrugać na potencjometrze Bo jak bym podłączył manetke oryg,to pewnie by coś pierdykło,pewnie nie warto ryzykować,choć zakres napięć jest na potencjometrze taki jak dają manetki 1,5-4.5 V coś koło tegoWspółczesne manetki są sterowane hallami (nie ma w nich "potencjometru"), więc pomiar oporu nic Ci nie da. Każda manetka steruje napięciem.
Przecież ważne jest podawane napięcie na przewodzie sygnałowym,a czy to jest realizowane za pomocą potencjometru ,czy za pomocą halla ,to powinien być jeden czort....
Kręcenie do tyłu nic nie daje.
-
- Forumowicz
- Posty: 4925
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Rower na silniku yamaha XPC 26 /przeróbka
Sam sobie odpowiedziałeś na swoją wątpliwośćAstro pisze: ↑20 kwie 2020, 20:38....no to lipa muszę coś samemu wystrugać na potencjometrze Bo jak bym podłączył manetke oryg,to pewnie by coś pierdykło,pewnie nie warto ryzykować,choć zakres napięć jest na potencjometrze taki jak dają manetki 1,5-4.5 V coś koło tego
Przecież ważne jest podawane napięcie na przewodzie sygnałowym,a czy to jest realizowane za pomocą potencjometru ,czy za pomocą halla ,to powinien być jeden czort....
Kręcenie do tyłu nic nie daje.
To jeden czort czy podasz 4 volty z potencjometru czy z halla. sterownik "przyjmie" to napięcie zarówno z potencjometru jak i z halla. Różnica polega na tym że Hall (czujnik magnetyczny) jest odporny na warunki atmosferyczne, w przeciwieństwie do potencjometru (woda, pył itd.)
Czyli tylko przy ruszaniu będziesz musiał trochę zakręcić korbą
-
- Forumowicz
- Posty: 97
- Rejestracja: 22 cze 2019, 18:50
Re: Rower na silniku yamaha XPC 26 /przeróbka
Jeszcze mnie kusi,z tym czujnikiem prędkości obrotowej, coś pokombinować ,najgorsze to to że dysponuje tylko multimetrem,a to może być mało aby posprawdzać co i jak.
Nawet jak bym korzystał z PAS,to fajnie by było aby wspomaganie było przy pedałowaniu cały czas,a nie że po przekroczeniu 15 km/h zaczyna spadać aby przy 25 zaniknąć całkowicie
Nawet jak bym korzystał z PAS,to fajnie by było aby wspomaganie było przy pedałowaniu cały czas,a nie że po przekroczeniu 15 km/h zaczyna spadać aby przy 25 zaniknąć całkowicie
-
- Forumowicz
- Posty: 4925
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Rower na silniku yamaha XPC 26 /przeróbka
Wyciągnij połowę magnesów i zapewne będziesz miał większą prędkość na PAS'ie. Masz jakiś wskaźnik prędkości na kierownicy? Jeżeli tak czy do niego jest osobny czujnik prędkości, oraz czy możliwa jest zmiana rozmiaru koła w wyświetlaczu?Astro pisze: ↑21 kwie 2020, 9:33Jeszcze mnie kusi,z tym czujnikiem prędkości obrotowej, coś pokombinować ,najgorsze to to że dysponuje tylko multimetrem,a to może być mało aby posprawdzać co i jak.
Nawet jak bym korzystał z PAS,to fajnie by było aby wspomaganie było przy pedałowaniu cały czas,a nie że po przekroczeniu 15 km/h zaczyna spadać aby przy 25 zaniknąć całkowicie
-
- Forumowicz
- Posty: 97
- Rejestracja: 22 cze 2019, 18:50
Re: Rower na silniku yamaha XPC 26 /przeróbka
Nie da rady nic wyciągnąć ( Fot kilka postów wyżej )to jest tarcza z 50 magnetycznymi zębami umieszczona w silniku jedyne co wychodzi z niego to trzy przewody.Rower nie posiada żadnego wskaźnika prędkości.
- Załączniki
-
- kynast.bmp (1001.3 KiB) Przejrzano 5328 razy
-
- Forumowicz
- Posty: 4925
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Rower na silniku yamaha XPC 26 /przeróbka
To trzeba by "dorzucić" dodatkowy układ "wycinający" co drugi sygnał magnesu.
-
- Forumowicz
- Posty: 97
- Rejestracja: 22 cze 2019, 18:50
Re: Rower na silniku yamaha XPC 26 /przeróbka
A da się to jakoś zmierzyć(sygnał) wychodzący z czujnika prędkości,(trzy przewody ),ale nadmieniam że posiadam tylko mulimetr,oscyloskopu nie mam
-
- Forumowicz
- Posty: 4925
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Rower na silniku yamaha XPC 26 /przeróbka
Masz tam zapewne, podobnie jak w "manetce", trzy przewody, i być może są to również czarny (masa), czerwony (plus zapewne 5V). oraz sygnałowy (zapewne jeden z kolorów, niebieski, zielony, biały żółty). Jezeli są zupełnie inne kolory, najpierw szukasz "masy". Omomierzem sprawdzasz który przewód ma zero om w połączeniu z czarnym w potencjometrze roweru. Następnie lokalizujesz przewód zasilający (plusowy). Na koniec podpinasz się do masy i sygnałowego, miernik nastawiony na pomiar napięcia. Kręcisz bardzo powoli korbą. Na mierniku powinny wystąpić "piki, wzrosty lub spadki" napięcia.
-
- Forumowicz
- Posty: 97
- Rejestracja: 22 cze 2019, 18:50
Re: Rower na silniku yamaha XPC 26 /przeróbka
Sprawdziłem co się dzieje na czujniku prędkości: test na samym silniku,bez obciążenia.
Przewody czerwony;czarny;biały.
zasilanie ;czarny /czerwony = 12,3 v
czarny / biały = ( instal Wł. 0,0 V ) - -> ( zaczynam powoli kręcić korbą jeden obrót i napięcie wskakuje na 2,3 V ) cały czas się takie napięcie utrzymuje bez względu jak bym szybko nie kręcił )
czerwony / biały = ( instal Wł. 12,3 V ) - - > ( zaczynam powoli kręcić korbą jeden obrót i napięcie spada na 10.0 V )
Napięcia nie są sztywno stałe, końcówki voltów ( w granicach 0,5 V )cały czas skaczą.
Przewody czerwony;czarny;biały.
zasilanie ;czarny /czerwony = 12,3 v
czarny / biały = ( instal Wł. 0,0 V ) - -> ( zaczynam powoli kręcić korbą jeden obrót i napięcie wskakuje na 2,3 V ) cały czas się takie napięcie utrzymuje bez względu jak bym szybko nie kręcił )
czerwony / biały = ( instal Wł. 12,3 V ) - - > ( zaczynam powoli kręcić korbą jeden obrót i napięcie spada na 10.0 V )
Napięcia nie są sztywno stałe, końcówki voltów ( w granicach 0,5 V )cały czas skaczą.
-
- Forumowicz
- Posty: 4925
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Rower na silniku yamaha XPC 26 /przeróbka
Nieco "nietypowe" jest zasilanie tego czujnika. Niemniej jednak, są tam zapewne "typowe" impulsy "szpilkowe". Aby "wyłączyć ograniczenie prędkości", masz do wyboru, albo układ o którym wcześniej pisałem, taktujący dwa razy wolniej od oryginału, albo stały generator częstotliwości.
-
- Forumowicz
- Posty: 97
- Rejestracja: 22 cze 2019, 18:50
Re: Rower na silniku yamaha XPC 26 /przeróbka
Z tego co podaje literatura ,to tak jak na tych wykresach,(dotyczy mojego silnika)sygnały analogowe są takie zbierane ,a następnie przetwarzane na cyfrowe.
Idzie kupić taki coś ... gotowca czy trzeba robić samemu ?,a co byś Ty polecił ? w miarę prostego.
masz do wyboru, albo układ o którym wcześniej pisałem, taktujący dwa razy wolniej od oryginału, albo stały generator częstotliwości
Idzie kupić taki coś ... gotowca czy trzeba robić samemu ?,a co byś Ty polecił ? w miarę prostego.
-
- Forumowicz
- Posty: 4925
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Rower na silniku yamaha XPC 26 /przeróbka
Z bardziej "zaawansowanych" (dostawa z Chin);
https://allegro.pl/oferta/modul-regulac ... 9124566014
prostszy;
https://allegro.pl/oferta/modul-o-regul ... 9012742249
Jest jeszcze trzecia możliwość, mechaniczna. Między "fabryczne" magnesy, wkleić w co drugą przerwę dodatkowy magnes neodymowy, tak by zliczało realnie co drugi sygnał. Wymaga sprawdzenia jakie przerwy są miedzy magnesami, i czy jest możliwość wklejenia dodatkowego magnesu.
-
- Forumowicz
- Posty: 97
- Rejestracja: 22 cze 2019, 18:50
Re: Rower na silniku yamaha XPC 26 /przeróbka
Dzięki
Ale to jest wyższa szkoła jazdy,zwłaszcza że amplituda kończy im się na 12 V ,a u mnie na 12.5,nie wiem ? na dodatek nie mam na czym odczytać przebieg z generatora,chyba że metodą prób i błędów,będę próbował.Bo jeżeli dobrze rozumiem to ja potrzebuję generator o amplitudzie 12.5V i regulowanej częstotliwości i wypełnieniu....kurcze wszystko to skomplikowane ,A ponadto to nie wiadomo czy sygnał z magnesów analogowy jest w czujniku przetwarzany,na cyfrowy,czy dopiero w sterowniku,bo to ma ogromne znaczenie jaki mam wpuścić sygnał do sterownika ,analogowy ta sinusoida ,czy cyfrowy te prostokątny
Trzecia wersja całkowicie odpada nie można tam do wnętrza silnika nic wstawić.
Ale to jest wyższa szkoła jazdy,zwłaszcza że amplituda kończy im się na 12 V ,a u mnie na 12.5,nie wiem ? na dodatek nie mam na czym odczytać przebieg z generatora,chyba że metodą prób i błędów,będę próbował.Bo jeżeli dobrze rozumiem to ja potrzebuję generator o amplitudzie 12.5V i regulowanej częstotliwości i wypełnieniu....kurcze wszystko to skomplikowane ,A ponadto to nie wiadomo czy sygnał z magnesów analogowy jest w czujniku przetwarzany,na cyfrowy,czy dopiero w sterowniku,bo to ma ogromne znaczenie jaki mam wpuścić sygnał do sterownika ,analogowy ta sinusoida ,czy cyfrowy te prostokątny
Trzecia wersja całkowicie odpada nie można tam do wnętrza silnika nic wstawić.
-
- Forumowicz
- Posty: 4925
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Rower na silniku yamaha XPC 26 /przeróbka
Dlatego lepiej wybrać ten pierwszy układ, bo masz większą możliwość eksperymentowania. Co do napięcia 12V, to te 0.3V to żaden problem. Tolerancja Twojego miernika ma zapewne większy błąd pomiaru. Co do napięcia wyjściowego. Pomierz prąd jaki pobiera oryginalny czujnik, myślę że nie będzie przekraczał 0.01A. Aby mieć możliwość regulacji poziomu "napięcia" wyjściowego, na wyjściu dasz potencjometr na tyle duży żeby prąd pobierany przez układ był maksymalnie równy oryginalnemu czujnikowi (zabezpieczenie przed spaleniem sterownika). Pozwoli Ci to regulować poziom napięcia wyjściowego od zera do maksimum. Reszta, to kręcenie potencjometrami tak długo aż uzyskasz "optymalny" efekt. Zaczynasz od częstotliwości z 500 Hz, max to zapewne 3000 Hz, i wówczas silnik powinien zwolnić lub nawet przestać działać. Na korbie będzie wówczas około 60 - 70RPM.
-
- Forumowicz
- Posty: 97
- Rejestracja: 22 cze 2019, 18:50
Re: Rower na silniku yamaha XPC 26 /przeróbka
Wszystko fajnie tylko że to z Chin idzie ,piszą 15-30 dni czekania .szok.
A czy taki by się nadał :
https://allegro.pl/oferta/modul-generat ... 8251637762
Ale zaexperymentowałem w przewód sygnałowy wstawiłem opornik precyzyjny ....pomiar .....i wyszło 513 Ω ..(516 Ω już powoduje wył.silnika). (udało mi się z połączenia. trzech oporników uzyskać taką wartość) obroty zdecydowanie skoczyły w górę,szybkie kręcenie korbą nie wył.silnika cały czas idzie wspomaganie.Wydaje się że od biedy mogło by tak być,zanim jakiś generator nie kupię.Co o tym sądzisz albo zostawić tak na stałe. obecnie na korbie bez obciążenia mam max.95 RPM
A czy taki by się nadał :
https://allegro.pl/oferta/modul-generat ... 8251637762
Ale zaexperymentowałem w przewód sygnałowy wstawiłem opornik precyzyjny ....pomiar .....i wyszło 513 Ω ..(516 Ω już powoduje wył.silnika). (udało mi się z połączenia. trzech oporników uzyskać taką wartość) obroty zdecydowanie skoczyły w górę,szybkie kręcenie korbą nie wył.silnika cały czas idzie wspomaganie.Wydaje się że od biedy mogło by tak być,zanim jakiś generator nie kupię.Co o tym sądzisz albo zostawić tak na stałe. obecnie na korbie bez obciążenia mam max.95 RPM
-
- Forumowicz
- Posty: 4925
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Rower na silniku yamaha XPC 26 /przeróbka
To jest ten sam rodzaj generatora co ten z Chin.
Jeżeli "patent" z opornikiem "wypalił", i silnik nie zwalnia przy szybkich obrotach korby (70 - 90 RPM), to nic więcej nie uzyskasz z generatorem, bo już masz maksymalne RPM silnika, no chyba że zwiększysz jeszcze napięcie zasilania roweru, ale jest ryzyko spalenia sterownika/silnika.
Jeżeli "patent" z opornikiem "wypalił", i silnik nie zwalnia przy szybkich obrotach korby (70 - 90 RPM), to nic więcej nie uzyskasz z generatorem, bo już masz maksymalne RPM silnika, no chyba że zwiększysz jeszcze napięcie zasilania roweru, ale jest ryzyko spalenia sterownika/silnika.
-
- Forumowicz
- Posty: 97
- Rejestracja: 22 cze 2019, 18:50
Re: Rower na silniku yamaha XPC 26 /przeróbka
Czyli na razie zostaję przy oporniku ,czas pokaże czy to się sprawdzi.
A właśnie jak uważasz mój silnik 24/250 W na Ni-Cd....ile można by było bezpiecznie podnieść zasilanie ( np:nowe na ogniwach Li-Ion ) ,gdzieś kiedyś wyczytałem że nawet do 36 V,ale czy to prawda
Silnik pewnie by wytrzymał ale nie wiem jak ze sterownikiem.
A może cos pośredniego 8s=28.8 V
A właśnie jak uważasz mój silnik 24/250 W na Ni-Cd....ile można by było bezpiecznie podnieść zasilanie ( np:nowe na ogniwach Li-Ion ) ,gdzieś kiedyś wyczytałem że nawet do 36 V,ale czy to prawda
Silnik pewnie by wytrzymał ale nie wiem jak ze sterownikiem.
A może cos pośredniego 8s=28.8 V
-
- Forumowicz
- Posty: 4925
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Rower na silniku yamaha XPC 26 /przeróbka
Jasnowidzem nie jestem 28V to bym jeszcze zaryzykował, ale więcej już nie. W takie rzeczy można się bawić w przypadku niskiej wagi, płaskiego terenu, małych obciążeń itd (rower dla babci ). W bardziej "typowym" użyciu, w trudniejszym terenie, jest to już "ryzykowne". Nawet w przypadku "fabrycznego" silnika (mój Yoch), podniesione o 4V napięcie, i teren w którym testuję rower, skutkuje wyłączaniem silnika/sterownika. W Twoim przypadku, bez zabezpieczeń, zapewne coś się spali, no chyba że takie zabezpieczenia byś zrobił, ale to już jest "przerost formy nad treścią" w tym rowerze. Przyrost prędkości "minimalny", a ryzyko duże.Astro pisze: ↑24 kwie 2020, 9:46Czyli na razie zostaję przy oporniku ,czas pokaże czy to się sprawdzi.
A właśnie jak uważasz mój silnik 24/250 W na Ni-Cd....ile można by było bezpiecznie podnieść zasilanie ( np:nowe na ogniwach Li-Ion ) ,gdzieś kiedyś wyczytałem że nawet do 36 V,ale czy to prawda
Silnik pewnie by wytrzymał ale nie wiem jak ze sterownikiem.
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 24 kwie 2020, 22:28
Re: Rower na silniku yamaha XPC 26 /przeróbka
cześć jestem tu nowy zarejestrowałem się gdyż posiadam problem może ktoś mi tu pomoże. posiadam właśnie ten rower kynast z yamaha xpc 26. rower to świeży zakup, ale okazał się wadliwym zakupem , lecz zwrotów nie ma... rower po zakupie zachowywał się normalnie, lecz po paru godzinach od zakupu wystąpił problem , migały wszystkie 3 diody na sterowniku i oczywiscie rower przestał wspomagać ... po resecie wspomaganie wróciło do normy, potrafił to zrobić raz na 4-5 km, lecz jest coraz gorzej... teraz po nawet 100 metrach problem się pojawia nieraz nawet robi tak że jak się cofnie bez wspomagania całym rowerem do tyłu gdzie silnik obraca się do tyłu to wchodzi w błąd. obstawiam że silnik jest dobry bo wchodzi w awarie przy niedziałającym silniku. pewnie chyba któryś czujnik czy prędkości czy momentu obrotowego? czy ktoś miał podobny problem może ? może ma ktoś na zbyciu jakieś cześci? gdzie można części kupić do tego silnika? bardzo spodobał mi się post aby przerobić rower na manetkę , jak się uporam z awarią muszę coś też pomyśleć.
-
- Forumowicz
- Posty: 97
- Rejestracja: 22 cze 2019, 18:50
Re: Rower na silniku yamaha XPC 26 /przeróbka
tkoko Kurcze..wszystko się rypło,uwaliłem wirnik silnika mechanicznie eh....
witus84w gdzieś to już czytałem o takiej usterce ,pewnie stronki nie odnajdę
Zacznij od sprawdzenia czujnika momentu (potencjometr)fotkę masz u góry.jest to dość często awaryjny element.Rozłącz złącze ,podłącz potencjometr 1Kohm w pewnym momencie zacznie Ci sam obracać silnik.Jak podłączyć kol.tkoko (posty wyżej )-opisał. co i jak
Pozdrawiam.
witus84w gdzieś to już czytałem o takiej usterce ,pewnie stronki nie odnajdę
Zacznij od sprawdzenia czujnika momentu (potencjometr)fotkę masz u góry.jest to dość często awaryjny element.Rozłącz złącze ,podłącz potencjometr 1Kohm w pewnym momencie zacznie Ci sam obracać silnik.Jak podłączyć kol.tkoko (posty wyżej )-opisał. co i jak
Pozdrawiam.
-
- Forumowicz
- Posty: 4925
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Rower na silniku yamaha XPC 26 /przeróbka
Możesz opisać jak tego dokonałeś, zablokowałeś silnik i dałeś pełną moc
-
- Forumowicz
- Posty: 97
- Rejestracja: 22 cze 2019, 18:50
Re: Rower na silniku yamaha XPC 26 /przeróbka
Zachciało mi się przesmarować łożysko w silniku,które dociskane jest dwoma sprężystymi podkładkami (jedną nie zauważyłem) przyciągnięta przez magnesy stojana , po włączeniu silnika zrobiła swoje,poharatała mi uzwojenia,wirnik albo do przewinięcia albo wymiany eh......
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 24 kwie 2020, 22:28
Re: Rower na silniku yamaha XPC 26 /przeróbka
czy ktoś wie co oznacza w rowerze Kynast miganie diody? migają 3 razem ... jak odłączę silnik migają rytmicznie cały czas a jak mam jakoś nieznaną awarię migą 2 razy i przerwa 2-3 sekundy i znów 2 razy i przerwa 2-3 sekundy... co to za awaria???
-
- Forumowicz
- Posty: 4925
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Rower na silniku yamaha XPC 26 /przeróbka
To jest zapewne pierwsza osoba/temat tego silnika na forum, a dodatkowo silnik bardzo "stary" jak na współczesne silniki więc ciężko będzie o poradę. Ale zacznij od "pełnego" opisu problemu, i zdjęciach. Opisz, krok po kroku, jak zachowywał się rower po zakupie, i jak zachowuje się teraz. Opisz jak przebiega/przebiegało ładowanie, włączanie roweru, jak wygląda wskaźnik, jakie ma funkcje itd.