Bafang SWX02 plus kontroler - wymaga naprawy
-
- Forumowicz
- Posty: 1412
- Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46
Bafang SWX02 plus kontroler - wymaga naprawy
Znajomy przyjechał właśnie z uszkodzonym rowerem elektrycznym. To przeróbka na bazie jakiegoś chińskiego zestawu z Aliexpress. Widzę silnik Bafanga z wybitym kodem rm g020.500.dc 12 (tylne koło, kaseta, 48V, 500W), być może taki jak ten:
https://pl.aliexpress.com/i/4000837488519.html
Do tego bateria i kontroler (na dole linku https://www.pedelecs.co.uk/forum/thread ... ure.30013/)
Okablowanie hermetyczne, chyba Julet 9-pin. No i jakiś pionowy wyświetlacz (stłuczona szybka).
Uszkodzenie pojawiło się przy demontażu koła. Wiązka wychodząca z osi koła od dawna była zaniedbana, stalowa sprężyna i koszulka izolacyjna poszły w zapomnienie i na 99% zrobiło się zwarcie (jeden przewód fazowy i być może cienki czerwony (czyli zasilanie czujników Hall). Tutaj pewności nie mam żadnej, nie testowałem jeszcze dokładnie pacjenta.
Teraz pytania:
1. czy ten silnik jest prosty w demontażu i montażu? Trzeba by wymienić wszystkie przewody na całe, prawdopodobnie także Hall'e (jaki model?).
2. Jak sprawdzić ten silnik (i Hall'e)? Kiedyś widziałem taki tutorial ze sprawdzaniem kolejno obwodów, ale nie mogę tego odkopać.
Kontroler jest w środku zalany jakimś rzadkim (ale stałym) silikonem. Jest jakaś metoda, żeby go usunąć, a nie porwać zalanych tam cienkich kabli? Czy tylko "wyczucie" serwisanta pozostaje?
W razie konieczności trzeba będzie wymienić kontroler na jakiś KT 500W z KT-LCD3 (z hermetycznymi wiązkami). A może macie link do takiego samego kontrolera, jak na fotce z linku u góry? Oznaczenia z obudowy to 8FUN CR 3101.500.SN.U 1.0 i pod spodem F17E1T5310005 (48V, 500W).
Wyświetlacz AP7 (albo RP7) 850C TFTGDV2.3CL60 AKSM2.0 V5.2
Instalacja 14S, ładowana do 58,8V.
Obecne objawy: po włączeniu włącznika na LCD pojawia się niby normalny ekran, ale pokazuje 0V i oczywiście silnik nie pracuje. Jestem otwarty na Wasze sugestie. Pozdrawiam.
https://pl.aliexpress.com/i/4000837488519.html
Do tego bateria i kontroler (na dole linku https://www.pedelecs.co.uk/forum/thread ... ure.30013/)
Okablowanie hermetyczne, chyba Julet 9-pin. No i jakiś pionowy wyświetlacz (stłuczona szybka).
Uszkodzenie pojawiło się przy demontażu koła. Wiązka wychodząca z osi koła od dawna była zaniedbana, stalowa sprężyna i koszulka izolacyjna poszły w zapomnienie i na 99% zrobiło się zwarcie (jeden przewód fazowy i być może cienki czerwony (czyli zasilanie czujników Hall). Tutaj pewności nie mam żadnej, nie testowałem jeszcze dokładnie pacjenta.
Teraz pytania:
1. czy ten silnik jest prosty w demontażu i montażu? Trzeba by wymienić wszystkie przewody na całe, prawdopodobnie także Hall'e (jaki model?).
2. Jak sprawdzić ten silnik (i Hall'e)? Kiedyś widziałem taki tutorial ze sprawdzaniem kolejno obwodów, ale nie mogę tego odkopać.
Kontroler jest w środku zalany jakimś rzadkim (ale stałym) silikonem. Jest jakaś metoda, żeby go usunąć, a nie porwać zalanych tam cienkich kabli? Czy tylko "wyczucie" serwisanta pozostaje?
W razie konieczności trzeba będzie wymienić kontroler na jakiś KT 500W z KT-LCD3 (z hermetycznymi wiązkami). A może macie link do takiego samego kontrolera, jak na fotce z linku u góry? Oznaczenia z obudowy to 8FUN CR 3101.500.SN.U 1.0 i pod spodem F17E1T5310005 (48V, 500W).
Wyświetlacz AP7 (albo RP7) 850C TFTGDV2.3CL60 AKSM2.0 V5.2
Instalacja 14S, ładowana do 58,8V.
Obecne objawy: po włączeniu włącznika na LCD pojawia się niby normalny ekran, ale pokazuje 0V i oczywiście silnik nie pracuje. Jestem otwarty na Wasze sugestie. Pozdrawiam.
-
- Forumowicz
- Posty: 1412
- Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46
-
- Forumowicz
- Posty: 4985
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Bafang SWX02 plus kontroler - wymaga naprawy
8Fun to zapewne jedna z handlowych marek Bafanga, więc części z Bafanga powinny do tego silnika pasować.
-
- Forumowicz
- Posty: 1412
- Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46
-
- Forumowicz
- Posty: 1412
- Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46
-
- Forumowicz
- Posty: 4985
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Bafang SWX02 plus kontroler - wymaga naprawy
Nieodzowny Tas i jego blog na Nexun dotyczący diagnozy silnika
-
- Forumowicz
- Posty: 1412
- Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46
-
- Forumowicz
- Posty: 4985
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Bafang SWX02 plus kontroler - wymaga naprawy
Sprecyzuj dokładniej co chcesz sprawdzić. Jeżeli chodzi o silnik, to masz to dokładnie opisane na blogu Tas'a. Jak masz jakiś problem z tymi pomiarami, to powiedz jaki. Jeżeli chodzi o sterownik, i jak sądzę wyświetlacz, to napisz dokładniej z czym masz problem.
-
- Forumowicz
- Posty: 1412
- Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46
Re: Bafang SWX02 plus kontroler - wymaga naprawy
Silnik (powtarzam):
1. czy ten silnik jest prosty w demontażu i montażu? Trzeba by wymienić wszystkie przewody na całe, prawdopodobnie także Hall'e (jaki model?).
2. Jak sprawdzić ten silnik (i Hall'e)? Kiedyś widziałem taki tutorial ze sprawdzaniem kolejno obwodów, ale nie mogę tego odkopać.
Sterownik - tu każda wiedza n.t. tego modelu, począwszy od prostego i skutecznego sposobu usunięcia silikonu bez usunięcia zalanych przewodów i elementów.
1. czy ten silnik jest prosty w demontażu i montażu? Trzeba by wymienić wszystkie przewody na całe, prawdopodobnie także Hall'e (jaki model?).
2. Jak sprawdzić ten silnik (i Hall'e)? Kiedyś widziałem taki tutorial ze sprawdzaniem kolejno obwodów, ale nie mogę tego odkopać.
Sterownik - tu każda wiedza n.t. tego modelu, począwszy od prostego i skutecznego sposobu usunięcia silikonu bez usunięcia zalanych przewodów i elementów.
-
- Forumowicz
- Posty: 4985
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Bafang SWX02 plus kontroler - wymaga naprawy
1. nie rozkręcałem takiego silnika więc to tylko przypuszczenie, ale silnik ma dekiel przykręcany śrubami, więc demontaż powinien byś dosyć prosty (nie widać skręcanej obudowy na specjalny klucz).
https://ebike.nexun.pl/jak-otworzyc-silnik/
Co do hali, to zapewne każdy bipolarny hall Lathing, na min 3.8V z jak najmniejszą reakcją czasową, będzie działał. Te które najczęściej w sieci są wymieniane to SS 461A, ale myślę że np. TLE 4935, też będzie działał.
2. masz to przecież dokładnie opisane na blogu TAS'a
https://ebike.nexun.pl/diagnostyka-silnika/
sprawdzałeś poszczególne kroki tak jak opisuje Tas. Co masz właściwie niesprawne, masz jakieś zwarcia, przerwy, niedziałające hale żeby rozbierać silnik.
3. pokaż zdjęcie tego sterownika, bo w internecie jest to "typowy" sterownik, więc nie bardzo rozumiem co jest pozalewane w tym sterowniku. Pokaż również wyświetlacz, by było wiadomo co chcesz naprawiać.
https://ebike.nexun.pl/jak-otworzyc-silnik/
Co do hali, to zapewne każdy bipolarny hall Lathing, na min 3.8V z jak najmniejszą reakcją czasową, będzie działał. Te które najczęściej w sieci są wymieniane to SS 461A, ale myślę że np. TLE 4935, też będzie działał.
2. masz to przecież dokładnie opisane na blogu TAS'a
https://ebike.nexun.pl/diagnostyka-silnika/
sprawdzałeś poszczególne kroki tak jak opisuje Tas. Co masz właściwie niesprawne, masz jakieś zwarcia, przerwy, niedziałające hale żeby rozbierać silnik.
3. pokaż zdjęcie tego sterownika, bo w internecie jest to "typowy" sterownik, więc nie bardzo rozumiem co jest pozalewane w tym sterowniku. Pokaż również wyświetlacz, by było wiadomo co chcesz naprawiać.
-
- Forumowicz
- Posty: 1412
- Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46
Re: Bafang SWX02 plus kontroler - wymaga naprawy
Dzięki za te Hall'e. Silnika w tej chwili nie mam u siebie, jak dojedzie, zrobię fotki po rozłożeniu. Sprawdzę, co padło po tym zwarciu, MOSFET'y kontrolera, Hall'e w silniku, czy może coś głębiej.