Konfiguracja akumulatora w M365
-
- Forumowicz
- Posty: 433
- Rejestracja: 20 maja 2019, 22:28
Konfiguracja akumulatora w M365
Cześć
Powoli zbieram się do powiększenia pakietu w mojej M-ce.
Chciałbym zebrać opinie jaka opcja będzie według Was najlepsza?
Aktualnie jest fabryka 10s3p.
Do hulajki bez problemu mieści się 40 ogniw i tu widzę konfiguracje 10s4p
Trochę więcej kombinacji i da się zmieścić 48 lub 50 ogniw 12s4p lub 10s5p.
Dodanie dystansu pozwoli zmieścić 60 ogniw 12s5p.
Tylko czy hulajnoga nie zrobi się zbyt ciężka?
Teraz podskakiwanie i wchodzenie po schodach w biegu to żaden problem.
Dodam że po weekendzie zamawiam opony 10x2 żeby lepiej się jeździło po wybojach.
Robię trasy po mieście zwykle do 6km max 15~20km bez ładowania.
Jaki pakiet Wy byście wsadził do M365?
Bo mnie najbardziej kusi 12s4p.
Powoli zbieram się do powiększenia pakietu w mojej M-ce.
Chciałbym zebrać opinie jaka opcja będzie według Was najlepsza?
Aktualnie jest fabryka 10s3p.
Do hulajki bez problemu mieści się 40 ogniw i tu widzę konfiguracje 10s4p
Trochę więcej kombinacji i da się zmieścić 48 lub 50 ogniw 12s4p lub 10s5p.
Dodanie dystansu pozwoli zmieścić 60 ogniw 12s5p.
Tylko czy hulajnoga nie zrobi się zbyt ciężka?
Teraz podskakiwanie i wchodzenie po schodach w biegu to żaden problem.
Dodam że po weekendzie zamawiam opony 10x2 żeby lepiej się jeździło po wybojach.
Robię trasy po mieście zwykle do 6km max 15~20km bez ładowania.
Jaki pakiet Wy byście wsadził do M365?
Bo mnie najbardziej kusi 12s4p.
- Zxc843
- Forumowicz
- Posty: 665
- Rejestracja: 30 gru 2018, 16:11
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forumowicz
- Posty: 433
- Rejestracja: 20 maja 2019, 22:28
Re: Konfiguracja akumulatora w M365
Silnik na pewno da radę.
Sterownik przyda się lekki tuning - pogrubienie ścieżek i trochę miedzi na konektory faz.
Poważniejszy tuning to wymiana tranzystorów na IRFB4110.
Ale to tylko jak by się przepaliły podczas hamowania regeneracyjnego ze zbyt dużej prędkości.
Sterownik przyda się lekki tuning - pogrubienie ścieżek i trochę miedzi na konektory faz.
Poważniejszy tuning to wymiana tranzystorów na IRFB4110.
Ale to tylko jak by się przepaliły podczas hamowania regeneracyjnego ze zbyt dużej prędkości.
-
- Forumowicz
- Posty: 525
- Rejestracja: 16 mar 2018, 14:41
- Lokalizacja: podkarpackie
-
- Forumowicz
- Posty: 433
- Rejestracja: 20 maja 2019, 22:28
Re: Konfiguracja akumulatora w M365
Problem z BMS'em w moich M-kach odpisywałem w innym temacie.
W skrócie: BMS źle odczytywał napięcie z baterii, więc wgrałem oprogramowanie z emulatorem BMS'a. Teraz mogę użyć innego BMS'a albo zrezygnować z niego i korzystać z ładowarki modelarskiej.
Nie zależy mi na podglądzie napięcia przez bluetooth.
Już nie wieże w poprawne wskazania tych BMS'ów.
Trzy zepsute z czego jeden w praktycznie nowym pakiecie.
Daje to możliwość podpięcia pakietu do 13s.
A wracając do tematu to jaki pakiet wybrali byście?
1) Najłatwiej 10s4p
2) Trochę więcej kombinacji i 12s4p
3) Dodanie dystansu i 12s5p lub 10s6p
Do dyspozycji mam ogniwa:
LG M26 2,6mAh (rw AC 6 mOhm)
Mj1 3.6mAh (rw AC 26 mOhm)
Kola 10x2.0 typowy dystans 6km najdłuższa trasa do 20km.
Teraz trasa dom praca dom (12km) pochłania 70% energii z pakietu 10s3p.
W skrócie: BMS źle odczytywał napięcie z baterii, więc wgrałem oprogramowanie z emulatorem BMS'a. Teraz mogę użyć innego BMS'a albo zrezygnować z niego i korzystać z ładowarki modelarskiej.
Nie zależy mi na podglądzie napięcia przez bluetooth.
Już nie wieże w poprawne wskazania tych BMS'ów.
Trzy zepsute z czego jeden w praktycznie nowym pakiecie.
Daje to możliwość podpięcia pakietu do 13s.
A wracając do tematu to jaki pakiet wybrali byście?
1) Najłatwiej 10s4p
2) Trochę więcej kombinacji i 12s4p
3) Dodanie dystansu i 12s5p lub 10s6p
Do dyspozycji mam ogniwa:
LG M26 2,6mAh (rw AC 6 mOhm)
Mj1 3.6mAh (rw AC 26 mOhm)
Kola 10x2.0 typowy dystans 6km najdłuższa trasa do 20km.
Teraz trasa dom praca dom (12km) pochłania 70% energii z pakietu 10s3p.
-
- Forumowicz
- Posty: 4995
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Konfiguracja akumulatora w M365
Jak chcesz "bez problemów" to bateria 10S4P i akumulatorki Mj1 3.6mAh. Bez kombinacji, minimalnie zwiększysz wagę hulajnogi, a zasięg wzrośnie zapewne o 30%.gość pisze: ↑25 paź 2020, 6:45.....
A wracając do tematu to jaki pakiet wybrali byście?
1) Najłatwiej 10s4p
2) Trochę więcej kombinacji i 12s4p
3) Dodanie dystansu i 12s5p lub 10s6p
Do dyspozycji mam ogniwa:
LG M26 2,6mAh (rw AC 6 mOhm)
Mj1 3.6mAh (rw AC 26 mOhm)
Kola 10x2.0 typowy dystans 6km najdłuższa trasa do 20km.
Teraz trasa dom praca dom (12km) pochłania 70% energii z pakietu 10s3p.
Jeżeli lubisz ryzyko i dłubanie to 12S4P. Zwiększysz zarówno zasięg jak i prędkość, lecz może się okazać że sterownik będzie się przegrzewał i mając czujniki temperatury/mocy będzie się wyłączał, a przy braku zabezpieczeń, się po prostu spali.
-
- Forumowicz
- Posty: 433
- Rejestracja: 20 maja 2019, 22:28
Re: Konfiguracja akumulatora w M365
Ok idę w 12s4p.
Nie chce bardziej zwiększać wagi.
Będzie mod wyświetlacza i 3 tryby prędkości.
Na pewno poprawie ścieżki i termike sterownika.
Nie chce bardziej zwiększać wagi.
Będzie mod wyświetlacza i 3 tryby prędkości.
Na pewno poprawie ścieżki i termike sterownika.
-
- Forumowicz
- Posty: 56
- Rejestracja: 05 mar 2020, 20:37
- Lokalizacja: Białystok
Re: Konfiguracja akumulatora w M365
A nie lepiej dołożyć pakiet 2s szeregowo niż babrać się z budową nowej baterii?
-
- Forumowicz
- Posty: 433
- Rejestracja: 20 maja 2019, 22:28
Re: Konfiguracja akumulatora w M365
Rozważałem taką opcję ale 4p to takie minimum jeśli chce jeździć na 800W i 10" oponach.
Mniejszy prąd na jedno ogniwo to mniej strat na grzanie akumulatorków i dłuższe życie całego pakietu.
Jeszcze inna sprawą jest to że ogniwa mam są inne niż te które są w oryginalnym pakiecie.
Nie wyobrażam sobie robienia miksu różnych ogniw...
Mniejszy prąd na jedno ogniwo to mniej strat na grzanie akumulatorków i dłuższe życie całego pakietu.
Jeszcze inna sprawą jest to że ogniwa mam są inne niż te które są w oryginalnym pakiecie.
Nie wyobrażam sobie robienia miksu różnych ogniw...
-
- Forumowicz
- Posty: 433
- Rejestracja: 20 maja 2019, 22:28
Re: Konfiguracja akumulatora w M365
Pierwsza M-ka już ma nowy pakiet.
Zdecydowałem się na 11S5P.
Co przemówił za:
- Napiecie pozwala utrzymać prędkość jak przy w pełni naładowanym 10S (jak dla mnie wystarczy, nie mam wielu aż tak długich prostych)
- Akumulator zmieścił się bez ingerencji w wygląda zewnętrzny (na styk może dodam małą podkładke).
- Mogę ładować zwykłą ładowarką (dodam jeszcze gniazdo dla ładowarki modelarskiej żeby ładować do pełna i wyrównywać cele).
- LG mj1 z odzysku w konfiguracji 5P pożyją dłużej (sag mam na poziomie 2V).
Jestem zadowolony z efektów.
Mam do przeróbki jeszcze jedną M365 potestuje to co jest i zobaczę czy przyjdzie ochota na coś więcej.
Zdecydowałem się na 11S5P.
Co przemówił za:
- Napiecie pozwala utrzymać prędkość jak przy w pełni naładowanym 10S (jak dla mnie wystarczy, nie mam wielu aż tak długich prostych)
- Akumulator zmieścił się bez ingerencji w wygląda zewnętrzny (na styk może dodam małą podkładke).
- Mogę ładować zwykłą ładowarką (dodam jeszcze gniazdo dla ładowarki modelarskiej żeby ładować do pełna i wyrównywać cele).
- LG mj1 z odzysku w konfiguracji 5P pożyją dłużej (sag mam na poziomie 2V).
Jestem zadowolony z efektów.
Mam do przeróbki jeszcze jedną M365 potestuje to co jest i zobaczę czy przyjdzie ochota na coś więcej.
- lukk
- Forumowicz
- Posty: 774
- Rejestracja: 05 lut 2020, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
Re: Konfiguracja akumulatora w M365
ładując pakiet 11s ładowarką 10s wychodzi jakieś 3.81V na ogniwo, czyli wykorzystujesz ~połowę pojemności ogniw. Rozbierz ładowarkę, może jest tam jakiś potencjometr regulacji napięcia. Jeśli jest, ale nie ma zakresu do 46.2V to pewnie w szeregu będzie jakiś rezystorek, który można zmienić zeby ten zakres trochę podnieść.
-
- Forumowicz
- Posty: 433
- Rejestracja: 20 maja 2019, 22:28
Re: Konfiguracja akumulatora w M365
Już to zrobiłem.
Napięcie dało się podnieść do 44V
Myślę że to wydłuży życie pakietu.
A balansowanie i ładowanie do pełna załatwię modelarską.
Można powiedzieć że pakiet jest przewymiarowany i nie musi być ladowany do pełna.
Sag pod obciążeniem to 2V.
Po przejechaniu około 30km napięcie spadło z 45V na 39V.
Waga to 13,6kg bez przeróbki było trochę ponad 12kg.
Napięcie dało się podnieść do 44V
Myślę że to wydłuży życie pakietu.
A balansowanie i ładowanie do pełna załatwię modelarską.
Można powiedzieć że pakiet jest przewymiarowany i nie musi być ladowany do pełna.
Sag pod obciążeniem to 2V.
Po przejechaniu około 30km napięcie spadło z 45V na 39V.
Waga to 13,6kg bez przeróbki było trochę ponad 12kg.
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2064
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: Konfiguracja akumulatora w M365
Fajny dystans przejechany. Pokaż foto swojej hulajki. Jak wygląda od spodu i najlepiej jak możesz jakieś zdjęcia z przeróbki. Nadchodzi zima i zaczyna się myślenie co mam zrobić w swojej. Mam do dyspozycji dystans do podestu i trochę luźnych ogniw więc zastanawiam się co podziałać. Myślę także o zmianie kontrolera i napięciu 13S, zabezpieczenie termiczne silnika także ogarnę i tu rodzi się pytanie czy sterownik kt ożeni się z silnikiem od zwykłej emki. Dlaczegóż kt? Ano bo cisza, opcja Bluetooth i konfiguracja parametrów z poziomu smartfona. Mam już chętnego na sterownik i pakiet z ekmi z bmsem więc wszystko elektroniczne wyciągam i zostaje goła rama i silnik. Takie plany a co wyjdzie to nie wiem, czekam na Wasze opinie.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
-
- Forumowicz
- Posty: 433
- Rejestracja: 20 maja 2019, 22:28
Re: Konfiguracja akumulatora w M365
Wrzucę zdjęcia jak będę w najbliższym czasie otwierał hulajnoge albo przerabiał drugą.
Ogólnie fajnie się mieszczą dwie warstwy 5x5 plus 5 ogniw w rure sterową.
Układ trochę jak w pro - wzdłuż podestu.
Ogniwa bez koszyków, lutowane, łączone na klej termo i silikon.
Jak położyłem 4 ogniwa i po środku dodałem piąte to ułożyły się w takie "W" ten kształt złapałem klejem.
Druga warstwa jest trudniejsza bo nie da się jej włożyć po skosie jak pierwszą.
Ale o tym przydałoby się zrobić fotorelacje.
Generalnie robota na dwa wieczory.
Silnik powyżej 800W produkuje coraz więcej ciepła wiec rozpedzanie się na 10" oponach trochę trwa.
Ja nie widzę większych różnic między 500W a 800W.
Warto pomóc na starcie i odetchnąć się porządnie dwa trzy razy.
Generalnie nie polecam przekraczać 35km/h
IMO M365 nie jest dobrą bazą na prędkości powyżej 35km/h.
Za krótki podest, napęd na przód, tarcza hamulcowa tylko z tyłu...
Szkoda zdrowia.
Lepiej od razu wybrać inną bazę albo samemu zrobić ramę jak Wit.
viewtopic.php?f=30&t=247&hilit=Hulajnoga+zony
Ogólnie fajnie się mieszczą dwie warstwy 5x5 plus 5 ogniw w rure sterową.
Układ trochę jak w pro - wzdłuż podestu.
Ogniwa bez koszyków, lutowane, łączone na klej termo i silikon.
Jak położyłem 4 ogniwa i po środku dodałem piąte to ułożyły się w takie "W" ten kształt złapałem klejem.
Druga warstwa jest trudniejsza bo nie da się jej włożyć po skosie jak pierwszą.
Ale o tym przydałoby się zrobić fotorelacje.
Generalnie robota na dwa wieczory.
Silnik powyżej 800W produkuje coraz więcej ciepła wiec rozpedzanie się na 10" oponach trochę trwa.
Ja nie widzę większych różnic między 500W a 800W.
Warto pomóc na starcie i odetchnąć się porządnie dwa trzy razy.
Generalnie nie polecam przekraczać 35km/h
IMO M365 nie jest dobrą bazą na prędkości powyżej 35km/h.
Za krótki podest, napęd na przód, tarcza hamulcowa tylko z tyłu...
Szkoda zdrowia.
Lepiej od razu wybrać inną bazę albo samemu zrobić ramę jak Wit.
viewtopic.php?f=30&t=247&hilit=Hulajnoga+zony
-
- Forumowicz
- Posty: 525
- Rejestracja: 16 mar 2018, 14:41
- Lokalizacja: podkarpackie
Re: Konfiguracja akumulatora w M365
Jak moc zwiększyłeś z 350 do 800W. Softwerowo czy grzebałes przy boczniku w sterowniku?
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2064
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: Konfiguracja akumulatora w M365
Software'owo się zmienia moc.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
-
- Forumowicz
- Posty: 433
- Rejestracja: 20 maja 2019, 22:28
Re: Konfiguracja akumulatora w M365
W M365 tylko soft.
Nawet nie wiem czy ten sterownik można podlać.
Jest kilka aplikacji na androida do takich modyfikacji.
Nawet nie wiem czy ten sterownik można podlać.
Jest kilka aplikacji na androida do takich modyfikacji.