Przeróbka ładowarki bądź budowa ładowarki regulowanej do li-ion.

Tematy związane z wszelką instalacją elektryczną w konwersjach rowerów
ODPOWIEDZ
Davvvi
Forumowicz
Posty: 216
Rejestracja: 08 lis 2019, 20:19

Przeróbka ładowarki bądź budowa ładowarki regulowanej do li-ion.

Post autor: Davvvi »

Witajcie. Chciałem zakupić regulowaną ładowarkę do li-ion. Szukam takiej co obsłuży pakiety od 13s do 16s. Znalazłem na Aliexpress taką kt[ra jest regulowana od 10V do 90V, i 0-5A. Ale istnieje info w opisie ,że to samoróbka. Więc jak sądzicie da się przerobić jakiś zasilacz? Po obudowie ładowarki widać ,że mógł to być jakiś zasilacz + voltomierz z amperomierzem i dwa potencjometry. Zgaduję że jest jakaś przetwornica ale jest także wskaźnik naładowania aku czyli led zmieniający kolor. Jak sądzicie da się zbudować samemu taką ładowarkę?
Awatar użytkownika
uwu
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 16 sty 2019, 23:38

Re: Przeróbka ładowarki bądź budowa ładowarki regulowanej do li-ion.

Post autor: uwu »

Te ładowarki to po prostu zasilacze CV/CC z odcięciem przy 100mA.
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2964
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Przeróbka ładowarki bądź budowa ładowarki regulowanej do li-ion.

Post autor: tas »

Nie ma regulowanych napieciowo typowych ładowarek bo, kurde no, chyba logiczne dlaczego ich nie ma...
Jedna jedyna pomyłka i kiedyś naładujesz ten Twój 48V akumulator na 60V, pójdzie z dymem ona, rower, garaż z wozem i chałupą i pół życia będziesz żałować, że chciałeś przyoszczędzić 150zł na drugą ładowarkę
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Davvvi
Forumowicz
Posty: 216
Rejestracja: 08 lis 2019, 20:19

Re: Przeróbka ładowarki bądź budowa ładowarki regulowanej do li-ion.

Post autor: Davvvi »

tas pisze:
23 gru 2020, 22:53
Nie ma regulowanych napieciowo typowych ładowarek bo, kurde no, chyba logiczne dlaczego ich nie ma...
Jedna jedyna pomyłka i kiedyś naładujesz ten Twój 48V akumulator na 60V, pójdzie z dymem ona, rower, garaż z wozem i chałupą i pół życia będziesz żałować, że chciałeś przyoszczędzić 150zł na drugą ładowarkę
Powiem Ci że nie jesteś pierwszy który mi o Tym pisze. Poza tym co dwa sprzęty to nie jeden. Pytanie mam jeśli mogę , polecisz jakąś nie za drogą ładowarkę która ogarnie pakiet 16s12p na ogniwach powiedzmy 3500mah bo pakietu jeszcze nie mam i naładaju taki pakiet w 10godz?
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: Przeróbka ładowarki bądź budowa ładowarki regulowanej do li-ion.

Post autor: szczur333 »

tas pisze:
23 gru 2020, 22:53
Nie ma regulowanych napieciowo typowych ładowarek bo, kurde no, chyba logiczne dlaczego ich nie ma...
Jedna jedyna pomyłka i kiedyś naładujesz ten Twój 48V akumulator na 60V, pójdzie z dymem ona, rower, garaż z wozem i chałupą i pół życia będziesz żałować, że chciałeś przyoszczędzić 150zł na drugą ładowarkę
dlaczego logiczne?

typowa ładowarka zmniejsza prąd w koncowej fazie i tyle, co za problem zrobic taki układ do zasilacza zeby robił to samo


co do czasu ładowania 10h to wg mnie za dlugo, przy 5-6godzinach to ładujesz pradem 0,16C czyli i tak bardzo mały, optymalny w domu wg mnie przy wysokopojemnych to 0,25-0,30C

12p na 3,5Ah to 42Ah - podziel sobie przez liczbe godzin jaką chcesz ładowac i taka ładowarke kup

przy 8A miałbyś jakies 5-6h ładowania - taka ładowarka to koszt ponizej 50$ na ali, a jak chcesz szybciej czasem to kupujesz drugą i masz w razie czego 8/16A
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
ODPOWIEDZ