Zwiększenie prądu BMS
-
- Forumowicz
- Posty: 525
- Rejestracja: 16 mar 2018, 14:41
- Lokalizacja: podkarpackie
Re: Zwiększenie prądu BMS
Chyba nie piszesz tu o zwykłym SSR zbudowanym na triaku bo to nie zadziała.
Wg mnie prościej to w BMS nalutowac na mosfety kolejne mosfety, to samo z rezystorem pomiarowym i ew pogrubić połączenia prądowe.
Wg mnie prościej to w BMS nalutowac na mosfety kolejne mosfety, to samo z rezystorem pomiarowym i ew pogrubić połączenia prądowe.
-
- Forumowicz
- Posty: 632
- Rejestracja: 19 lut 2018, 22:37
- Lokalizacja: Kraków
Re: Zwiększenie prądu BMS
W samochodach czy wózkach widłowych (pełne opony i brak amortyzacji) są przekaźniki i styczniki i nie potkałem zjawiska "drgania kotwicy".
-
- Forumowicz
- Posty: 525
- Rejestracja: 16 mar 2018, 14:41
- Lokalizacja: podkarpackie
Re: Zwiększenie prądu BMS
Nie no spoko. Z Katowic do Krakowa można przez Gdańsk jechać jak ktoś lubi jeździć i kombinować.bla, bla , bla... a próbowałeś to rozwiązanie?
-
- Forumowicz
- Posty: 525
- Rejestracja: 16 mar 2018, 14:41
- Lokalizacja: podkarpackie
-
- Forumowicz
- Posty: 1412
- Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46
Re: Zwiększenie prądu BMS
Tyle, że z elektronicznego punktu widzenia ta porada (i cały "schemat") są szkodliwe. Można rzeczywiście próbować rozwijać linię MOSFET'ów, to są elementy sterowane napięciowo, czyli sterownik MOSFET nie powinien być bardziej obciążony przy układzie z podwojoną ilością MOSFET.
-
- Forumowicz
- Posty: 525
- Rejestracja: 16 mar 2018, 14:41
- Lokalizacja: podkarpackie
Re: Zwiększenie prądu BMS
A czy dla tego przykładowego SSR'a ze zdjęcia mógłbyś z jakiejś dokumentacji podać ile ma rezystancji w stanie załączenia lub jaki spadek napięcia? Bo szukałem ale na szybko nie znalazłem.
Jestem przekonany że będzie się to bardziej grzało niż zwykły BMS. No i wykorzystując to tracimy zabezpieczenie nadprądowe.
Jestem przekonany że będzie się to bardziej grzało niż zwykły BMS. No i wykorzystując to tracimy zabezpieczenie nadprądowe.
-
- Forumowicz
- Posty: 1412
- Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46
-
- Forumowicz
- Posty: 525
- Rejestracja: 16 mar 2018, 14:41
- Lokalizacja: podkarpackie
Re: Zwiększenie prądu BMS
Nie mam potrzeby i nie zamierzam.
A jako że mnie elektronika interesuje pytałem o parametry tego SSR'a bo nie mogę znaleść
A jako że mnie elektronika interesuje pytałem o parametry tego SSR'a bo nie mogę znaleść
-
- Forumowicz
- Posty: 525
- Rejestracja: 16 mar 2018, 14:41
- Lokalizacja: podkarpackie
Re: Zwiększenie prądu BMS
Tak rezystancja wewnętrzna lub spadek napięcia przy tych 100A
Szukam o tym 100A i pisze że do 30A bez chłodzenia a powyżej 30A stosować wentylator.
Ok. Wyjaśnię o co mi chodzi.
Używałem wiele razy przekaźników SSR. I tak w Foteku 25A znajdował sie triak 12A. Wiem że to był klon z ali ale w oryginale pewnie znajduje się triak 25A.
I przejdźmy do meritum.
Chcesz zastąpić BMS który to ma w sobie kilka 3-6 tranzystorów , z których każdy ma koło 100A, w sumie mają ponad 300A i rezystancję koło 1mOHm, pracujący na zimno na którym ktoś napisał 30A ciągłego, 60A chwilowego.
I chcesz to zastąpić przekaźnikiem na którym pisze 100A, a pewnie siedzi tam jeden tranzystor 100A (w podróbie pewnie nawet słabszy) z 5mohm który przytwierdzony do skorego kawałka radiatora sporo się grzeje i wymaga chłodzenia wentylatorem, i uważasz to za rozbudowę.
Forum jest chyba po to żeby wymieniać się wiedzą.
Napisałeś wątek, jako osoba która jakieś pojęcie o elektronice ma odpowiedziałem a ciebie to bardzo obruszyło.
Twój pomysł nie jest zły ale ma wady o których napisałem.
Szukam o tym 100A i pisze że do 30A bez chłodzenia a powyżej 30A stosować wentylator.
Ok. Wyjaśnię o co mi chodzi.
Używałem wiele razy przekaźników SSR. I tak w Foteku 25A znajdował sie triak 12A. Wiem że to był klon z ali ale w oryginale pewnie znajduje się triak 25A.
I przejdźmy do meritum.
Chcesz zastąpić BMS który to ma w sobie kilka 3-6 tranzystorów , z których każdy ma koło 100A, w sumie mają ponad 300A i rezystancję koło 1mOHm, pracujący na zimno na którym ktoś napisał 30A ciągłego, 60A chwilowego.
I chcesz to zastąpić przekaźnikiem na którym pisze 100A, a pewnie siedzi tam jeden tranzystor 100A (w podróbie pewnie nawet słabszy) z 5mohm który przytwierdzony do skorego kawałka radiatora sporo się grzeje i wymaga chłodzenia wentylatorem, i uważasz to za rozbudowę.
Forum jest chyba po to żeby wymieniać się wiedzą.
Napisałeś wątek, jako osoba która jakieś pojęcie o elektronice ma odpowiedziałem a ciebie to bardzo obruszyło.
Twój pomysł nie jest zły ale ma wady o których napisałem.
Ostatnio zmieniony 05 maja 2021, 15:55 przez slow, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Forumowicz
- Posty: 632
- Rejestracja: 19 lut 2018, 22:37
- Lokalizacja: Kraków
Re: Zwiększenie prądu BMS
W układach załączających, czy odłączających elektrycznych jest problem z energią (taką w J) i bardzo ważny jest czas przełączania. Jak mamy układ prądu przemiennego, to jest łatwiej, bo prąd przechodzi przez "0" i przy mechanicznym łuk się gasi, przy elektronicznym tyrystor, triak wyłącza w "0". Przy DC jest problem, bo im większe napięcie, to dłuższy łuk, a jak jeszcze jest prąd, to jest energia (jak chce się spawać, to ok, ale tranzystor wybuchnie).
-
- Forumowicz
- Posty: 341
- Rejestracja: 21 kwie 2020, 9:55
- Lokalizacja: Łódź
Re: Zwiększenie prądu BMS
A może po prostu rozebrać ten moduł SSR, o którym pisze Kolega zeeltom i (podaje jego zdjęcie), zrobić jakąś próbę obciążenia mierząc spadek napięcia na zaciskach, oszacować straty na ciepło etc.
Wtedy wiadomo byłoby z czym mamy do czynienia i jaka jest przydatność takiego podzespołu.
Wtedy wiadomo byłoby z czym mamy do czynienia i jaka jest przydatność takiego podzespołu.
-
- Forumowicz
- Posty: 632
- Rejestracja: 19 lut 2018, 22:37
- Lokalizacja: Kraków
Re: Zwiększenie prądu BMS
Tego nie trzeba rozbierać. Zasilasz po pierwotnej (te 5 V) i puszczasz prąd przez wtórną, mierzysz prąd i napięcie (na stykach), mnożysz i masz straty.