Słyszałem kiedyś, że są różne standardy wymiarowe. Jestem zupełnie zielony w tych sprawach i stąd pytanie do Kolegów.
Mój łańcuch wygina się swobodnie we wszystkie strony, poza tym zauważyłem niewielkie podtarcia zębów w kasecie. Zmiana przekładni to wymagany ruch manetki o 2 pozycje. Po prostu muszę wymienić.
Wiem, że dzisiejszy rynek zalany jest tanią chińszczyzną (można kupić np. ładny nóż ze stali... na gwoździe), stąd moje obawy.
Rower to ECOBIKE Traveller Lux.
Co powinienem zmierzyć (oprócz ilości ogniw), by móc scharakteryzować swój łańcuch.
Gdzie dokonać zakupu?
Sprzedawany jest na metry, na wagę, na długość?
Co trzeba wiedzieć o łańcuchu rowerowym przed jego wymianą?
-
- Forumowicz
- Posty: 323
- Rejestracja: 21 kwie 2020, 9:55
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forumowicz
- Posty: 747
- Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Co trzeba wiedzieć o łańcuchu rowerowym przed jego wymianą?
Ja podaje w sklepie ile mam przelozen z tyłu i pan daje mi łancuch. Szukaj lancuchów do ebajków dedykowanych, to zapewne będą mniej podatne na rozciąganie.
-
- Forumowicz
- Posty: 4925
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Co trzeba wiedzieć o łańcuchu rowerowym przed jego wymianą?
Tak jak napisał scuda podajesz ilość zębatek tylnej przerzutki (lub szerokość ogniwa), i długość łańcucha (ilość ogniw)
https://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%81a%C ... h_rowerowy
co do jakości to i tak ilu użytkowników tyle opinii, zapewne i tak "skończysz" na jakimś "budżetowym" KMC.
https://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%81a%C ... h_rowerowy
co do jakości to i tak ilu użytkowników tyle opinii, zapewne i tak "skończysz" na jakimś "budżetowym" KMC.
- khuuhkrr
- Forumowicz
- Posty: 122
- Rejestracja: 05 wrz 2019, 11:47
Re: Co trzeba wiedzieć o łańcuchu rowerowym przed jego wymianą?
Możliwe, że razem z łańcuchem będziesz musiał zmienić kasetę/wolnobieg, a może nawet i korbę. Jeśli założysz nowy łańcuch, a ten będzie przeskakiwał - zębatki do wymiany.
Brzmi nieciekawie. To może świadczyć o paru rzeczach.Zmiana przekładni to wymagany ruch manetki o 2 pozycje.
1 - przerzutka do regulacji
2 - linki i pancerze do wymiany
3 - niekompatybilność gdzieś na płaszczyźnie manetka-przerzutka-kaseta (czasem to większy, czasem mniejszy problem)
Można też kupić nieco droższą, ale nadal tanią chińszczyznę Jeśli zaś przy nożach i to chińskich jesteśmy. Przy tyłku noszę taki wynalazek jak Ruike P801 na 14C28N - bardzo polecam. Nie rozkręca się, trzyma ostrość i jest, tak generalnie, dobrze pomyślany.Wiem, że dzisiejszy rynek zalany jest tanią chińszczyzną (można kupić np. ładny nóż ze stali... na gwoździe), stąd moje obawy.
Specyfikacja tej maszyny sugeruje 7 przełożeń, ale to się mogło zmieniać w różnych rocznikach. Jeśli masz 7 biegów - musisz szukać łańcucha na 6, 7, albo 8 rzędów. Wszystkie będą pasować. Mają taką samą szerokość (3/32 cala).Rower to ECOBIKE Traveller Lux.
Co powinienem zmierzyć (oprócz ilości ogniw), by móc scharakteryzować swój łańcuch.
Gdzie dokonać zakupu?
Sprzedawany jest na metry, na wagę, na długość?
Długość to inna, a czasami nawet indywidualna sprawa. Ja zawsze biorę najdłuższe możliwe łańcuchy i je sobie skracam: Z przodu zakładam łańcuch na najmniejsza zębatkę, z tyłu to samo. W takim położeniu wózek przerzutki ma być minimalnie napięty - tak rzeczy łańcuch nie rzeził po elementach po których nie powinien
Np. w obecnym zestawie 44x11 do łańcucha 114 ogniw musiałem dosztukować jeszcze dwa gdzieś z "szuflady". Dobra, mniejsza o to - w sieci i na YT istnieje cała masa materiałów dotykających tego tematu.
-
- Forumowicz
- Posty: 323
- Rejestracja: 21 kwie 2020, 9:55
- Lokalizacja: Łódź
Re: Co trzeba wiedzieć o łańcuchu rowerowym przed jego wymianą?
Bardzo dziękuję Kolegom za przybliżenie tematu. Ten dzisiejszy wpis na forum będzie dla mnie skutecznym lekarstwem na wrodzone lenistwo.
Zawsze zastanawiałem się, słysząc o rozciąganiu się łańcucha jak to możliwe? Gdybym nawet ważył 150kg i stawał na pedałach to siła naciągająca łańcuch (tak bez liczenia) nie przekraczałaby powiedzmy 200kg (przepraszam że jednostki nie w SI - łatwiej sobie wyobrazić).
Co to dla dwóch stalowych blaszek ogniwa. Miałyby się trwale rozciągnąć? Oznaczałoby to, że pracują poza strefą sprężystości i za chwilę dojdzie do zerwania a jednak (chyba) blaszki ogniw nie pękają.
Dziś przyjrzałem się uważnie i zauważyłem silnie pościerane ścianki tulei nałożonych na nit łączący ogniwa łańcucha.
Zostały pościerane przez zęby trybów kasety oraz blatu korby. Znacząco zmniejszyła się ich średnica zewnętrzna, przez co inaczej atakują ząb trybu kasety ścierając jego bok.
Nie wiem, czy to właściwe wyjaśnienie, ot taka refleksja. Jak będę miał nowy łańcuch to dokładnie porównam.
Zawsze zastanawiałem się, słysząc o rozciąganiu się łańcucha jak to możliwe? Gdybym nawet ważył 150kg i stawał na pedałach to siła naciągająca łańcuch (tak bez liczenia) nie przekraczałaby powiedzmy 200kg (przepraszam że jednostki nie w SI - łatwiej sobie wyobrazić).
Co to dla dwóch stalowych blaszek ogniwa. Miałyby się trwale rozciągnąć? Oznaczałoby to, że pracują poza strefą sprężystości i za chwilę dojdzie do zerwania a jednak (chyba) blaszki ogniw nie pękają.
Dziś przyjrzałem się uważnie i zauważyłem silnie pościerane ścianki tulei nałożonych na nit łączący ogniwa łańcucha.
Zostały pościerane przez zęby trybów kasety oraz blatu korby. Znacząco zmniejszyła się ich średnica zewnętrzna, przez co inaczej atakują ząb trybu kasety ścierając jego bok.
Nie wiem, czy to właściwe wyjaśnienie, ot taka refleksja. Jak będę miał nowy łańcuch to dokładnie porównam.