Co trzeba wiedzieć o łańcuchu rowerowym przed jego wymianą?

Tematy związane z wszelką instalacją elektryczną w konwersjach rowerów
ODPOWIEDZ
W.P.
Forumowicz
Posty: 323
Rejestracja: 21 kwie 2020, 9:55
Lokalizacja: Łódź

Co trzeba wiedzieć o łańcuchu rowerowym przed jego wymianą?

Post autor: W.P. »

Słyszałem kiedyś, że są różne standardy wymiarowe. Jestem zupełnie zielony w tych sprawach i stąd pytanie do Kolegów.
Mój łańcuch wygina się swobodnie we wszystkie strony, poza tym zauważyłem niewielkie podtarcia zębów w kasecie. Zmiana przekładni to wymagany ruch manetki o 2 pozycje. Po prostu muszę wymienić.

Wiem, że dzisiejszy rynek zalany jest tanią chińszczyzną (można kupić np. ładny nóż ze stali... na gwoździe), stąd moje obawy.

Rower to ECOBIKE Traveller Lux.
Co powinienem zmierzyć (oprócz ilości ogniw), by móc scharakteryzować swój łańcuch.
Gdzie dokonać zakupu?
Sprzedawany jest na metry, na wagę, na długość? :) :) :)
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Co trzeba wiedzieć o łańcuchu rowerowym przed jego wymianą?

Post autor: scuda »

Ja podaje w sklepie ile mam przelozen z tyłu i pan daje mi łancuch. Szukaj lancuchów do ebajków dedykowanych, to zapewne będą mniej podatne na rozciąganie.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Co trzeba wiedzieć o łańcuchu rowerowym przed jego wymianą?

Post autor: tkoko »

Tak jak napisał scuda podajesz ilość zębatek tylnej przerzutki (lub szerokość ogniwa), i długość łańcucha (ilość ogniw)

https://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%81a%C ... h_rowerowy

co do jakości to i tak ilu użytkowników tyle opinii, zapewne i tak "skończysz" na jakimś "budżetowym" KMC.
Awatar użytkownika
khuuhkrr
Forumowicz
Posty: 122
Rejestracja: 05 wrz 2019, 11:47

Re: Co trzeba wiedzieć o łańcuchu rowerowym przed jego wymianą?

Post autor: khuuhkrr »

W.P. pisze:
21 wrz 2021, 11:41
zauważyłem niewielkie podtarcia zębów w kasecie.