Elektryczny mikrosamochód

Tematy związane z wszelką instalacją elektryczną w konwersjach rowerów
Awatar użytkownika
Przemek
Forumowicz
Posty: 1003
Rejestracja: 03 maja 2017, 17:13
Lokalizacja: Katowice

Re: Elektryczny mikrosamochód

Post autor: Przemek »

Czy ja wiem czy potrzebujesz aż tak zaawansowany balanser ( musieli by sie wypowiedzieć mocniejsi w tym temacie ), wydaje mi sie że przy tych ogniwach wystarczy na Twoja potrzeby pilnować przeładowania i rozładowania , te ogniwa zniosą nieporównywalnie wiele do PB
Awatar użytkownika
Dawdzio
Forumowicz
Posty: 59
Rejestracja: 30 wrz 2020, 16:14

Re: Elektryczny mikrosamochód

Post autor: Dawdzio »

Widocznie musi taki być, skoro nikt się nie wypowiada.

Dopiero zwróciłem uwagę na to, że te ogniwa tak czy inaczej wymagają zgrzewania. Miałem nadzieję, że jest tam jakoś zamaskowany otwór na śrubkę. Czyli musiałbym znaleźć kogoś, kto by mi to zrobił.
Chociaż może jakoś z tego wybrnę, wynalazłem ogniwa LEV ze śrubkami.
Brodacz2
Forumowicz
Posty: 46
Rejestracja: 30 sie 2021, 20:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: Elektryczny mikrosamochód

Post autor: Brodacz2 »

Dawdzio pisze:
22 lip 2022, 23:36
Widocznie musi taki być, skoro nikt się nie wypowiada.

Dopiero zwróciłem uwagę na to, że te ogniwa tak czy inaczej wymagają zgrzewania. Miałem nadzieję, że jest tam jakoś zamaskowany otwór na śrubkę. Czyli musiałbym znaleźć kogoś, kto by mi to zrobił.
Chociaż może jakoś z tego wybrnę, wynalazłem ogniwa LEV ze śrubkami.
Zwróć jeszcze na jedno
Dwa silniki dwa napędy, jedna manetka ,różny promień skrętu kól -szczególnie z tylu/ bez mechanizmu roznicowego /
Miałem podobny problem - szczególnie zakrety przerobiłem na takie dziwadło które dopiero jezdzi
Załączniki
compress1660389903782.jpg
Awatar użytkownika
Dawdzio
Forumowicz
Posty: 59
Rejestracja: 30 wrz 2020, 16:14

Re: Elektryczny mikrosamochód

Post autor: Dawdzio »

To jest coś, czego się obawiam. Okaże się w praktyce jak wyjdzie.
wichur
Forumowicz
Posty: 213
Rejestracja: 22 lut 2018, 11:59

Re: Elektryczny mikrosamochód

Post autor: wichur »

Bzdura z tym układem różnicowym z tyłu silniki w kołach nie stwarzają problemu ze skrętem Brodacz2 się uparł że silniki z tyłu są złe , mam trajkę z silnikami z tyłu i nie ma problemu ze skręcaniem , zeeltom narobił tych trajek kilka i nie narzekał .
Brodacz2
Forumowicz
Posty: 46
Rejestracja: 30 sie 2021, 20:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: Elektryczny mikrosamochód

Post autor: Brodacz2 »

To wsiądź na rower trojkolowy beż mechanizmu różnicowego i spróbuj jechać. I potem porozmawiamy
zielony71
Forumowicz
Posty: 1298
Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
Lokalizacja: Kielce

Re: Elektryczny mikrosamochód

Post autor: zielony71 »

Brodacz, ja to bym na Twoim miejscu słuchał ludzi, którzy mają spore doświadczenie, a nie próbował się wymądrzać, bo zdaje mi się, że Twój pierwszy pojazd elektryczny jeszcze nie przejechał nawet kilometra ;-)
Dawaj ten rower trójkołowy z dwoma silnikami z tyłu, to wsiądę i porozmawiamy.
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
wichur
Forumowicz
Posty: 213
Rejestracja: 22 lut 2018, 11:59

Re: Elektryczny mikrosamochód

Post autor: wichur »

Silnik elektryczne nie są sztywno połączone ten silnik co ma ciężej przy skręcaniu kreci się wolniej a co lżej szybciej , zeeltom twierdził że działają jak układ różnicowy nie wiem czy to prawda ale moja trajtka dobrze skręca , nie czuć jakiegoś dyskomfortu przy manewrach można zawracać prawie w miejscu , może w swoim trójkołowcu miałeś złe wyważenie z tyłu silniki akumulator i krótki rozstaw , W mini quadzie elektrycznym jest sztywna oś z tyłu gdy jedzie nim ktoś ciężki przy skręcaniu na maxa przy wolnej jeździe , czuć jak przód jest przepychany i nie skręca to tak jak powinno . W trajce nie ma tego efektu wiec wiem o co ci chodzi . Nie mówię że u ciebie się tak nie robiło ale nie jest to regułą .
Awatar użytkownika
lukk
Forumowicz
Posty: 771
Rejestracja: 05 lut 2020, 11:20
Lokalizacja: Kraków

Re: Elektryczny mikrosamochód

Post autor: lukk »

Dokładnie tak jak piszecie, problemy trajki Brodacza z wywrotnością i stawianiem na koło wynikają z małego rozstawu osi i szerokości tyłu przy środku ciężkości wysoko.
Chociaż - przy dużych mocach (jakieś 1.3kW na koło zmierzone) w mojej trajce potrafi tak być, że przy ruszaniu na mocno skręconym przednim kole chce ona jechać prosto :) ale wystarczy wtedy manetkę wciskać nie do końca i już nie ma problemu :)
Można by spróbować zrobić prosty układzik, który by redukował w zakręcie sygnał z manetki dla koła po wewenętrznej w zależności od skrętu kół, wtedy byłby efekt "dopychania" do zakrętu :) Wydaje mi się, że najprostsza opcja to dzielnik napięcia na podwójnym potencjometrze audio do balansu (np. https://www.mouser.pl/datasheet/2/54/pd ... 571270.pdf). Tyle że sumaryczna moc by spadała przy skręcie kierownicą, więc mogłoby to nie być zbyt przyjemnie odczuwane :)
Brodacz2
Forumowicz
Posty: 46
Rejestracja: 30 sie 2021, 20:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: Elektryczny mikrosamochód

Post autor: Brodacz2 »

zielony71 pisze:
22 sie 2022, 6:55
Brodacz, ja to bym na Twoim miejscu słuchał ludzi, którzy mają spore doświadczenie, a nie próbował się wymądrzać, bo zdaje mi się, że Twój pierwszy pojazd elektryczny jeszcze nie przejechał nawet kilometra ;-)
Dawaj ten rower trójkołowy z dwoma silnikami z tyłu, to wsiądę i porozmawiamy.
Po co ten sarkazm
Po prostu opisałem swoje doświadczenie podzieliłem się spostrzeżeniem.Nie przerabiałem napędu z nudów tylko z konieczności
Moj pojazd jest raczej hulajnogą z wysokim środkiem ciężkości nie trajka gdzie szoruje się prawie tyłkiem o ziemię.Z uwagi na wiek muszę większą uwagę zwracać na bezpieczeństwo i to cały problem
Jestem wdzięczy, kolegom za pomoc w rozwiązywaniu
Problemów z elektryka -jeszcze raz wielkie dzięki i to tyle
ODPOWIEDZ