Konto na zlot EV: Tomasz Wierzchoń 77 1140 2004 0000 3202 7681 5636, koniecznie dopisek "darowizna" i nick z forum.

Nieśmiało przypominam sponsorom reklam o deklaracjach dotyczących zlotu.

Zlot EV 2020 planowany jest pod koniec sierpnia, lub dopiero w przyszłym roku w maju.

Zabezpieczenia termiczne

Przeróbki i naprawy pojazdów fabrycznych
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ajs
Posty: 28
Rejestracja: 19 lut 2018, 16:29
Kontakt:

Zabezpieczenia termiczne

Post autor: ajs » 10 maja 2018, 20:59

Czy można zabezpieczenie termiczne wpiąć na linii gnd halli lub +5V halli żeby zadziałało i nie wyprowadzać dodatkowych przewodów na zewnątrz ?

Awatar użytkownika
zeeltom
Posty: 2942
Rejestracja: 27 kwie 2017, 12:05
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Zabezpieczenia termiczne

Post autor: zeeltom » 10 maja 2018, 21:02

Tylko na +5V od halli, pod warunkiem, że masz sterownik tylko do silników z czujnikami halla.

Awatar użytkownika
ajs
Posty: 28
Rejestracja: 19 lut 2018, 16:29
Kontakt:

Re: Zabezpieczenia termiczne

Post autor: ajs » 11 maja 2018, 16:57

Czyli można :) Dzięki za pomoc Zeeltom.

Dlugas
Posty: 19
Rejestracja: 03 maja 2017, 0:15

Re: Zabezpieczenia termiczne

Post autor: Dlugas » 11 maja 2018, 21:54

Na starym forum pytałem kiedyś o podobne rozwiązanie w sabku i ktoś napisał że to jest złe rozwiązanie. Sabek bez halli nie ruszy ale podczas pracy kiedy termik odetnie zasilanie halli to sterownik zaczyna głupieć nie widząc położenia silnika i może się upalić końcówka mocy. Co o tym sądzicie?

Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 1295
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Zabezpieczenia termiczne

Post autor: tas » 11 maja 2018, 22:02

Ma to sens :)
Silniki, sterowniki, BMSy: SKLEP tel: 792-304-416
Kod rabatowy dla forumowiczów: "FORUM"
Tanie akumulatory i ogniwa: SKLEP
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: BLOG

Awatar użytkownika
zeeltom
Posty: 2942
Rejestracja: 27 kwie 2017, 12:05
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Zabezpieczenia termiczne

Post autor: zeeltom » 11 maja 2018, 22:50

Nie znam sabka. Zwykły chińczyk do pracy tylko z hallami się wyłączy, gdy nie dostanie impulsów z halli.

Przemek
Posty: 532
Rejestracja: 03 maja 2017, 17:13
Lokalizacja: Katowice

Re: Zabezpieczenia termiczne

Post autor: Przemek » 03 sie 2019, 8:24

trochę odkopie
biorę sie dzisiaj za mxusa h 30 jest wolnobieżny a znając moje zapędy będę w niego cisnął ile wlezie muszę wiec dołożyć zabezpieczenie a że nie chce mi sie wyciągać kabli by pociągnąć termik pod stacyjkę i planuję zrobić to na halach to cz przy kontrolerach takich jak ... będzie działać i nie uszkodzi sterownika
1. gt1500
2. kt
3. lh
4. sabvotona wykluczam

Awatar użytkownika
WojtekErnest
Posty: 1822
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zabezpieczenia termiczne

Post autor: WojtekErnest » 03 sie 2019, 8:54

Mnie się nie podoba bo wyłącznik termiczny w silniku ( nie mylić z termistorem) jest 'narazony' na silne impulsy elektromagnetyczne.
Im silniejszy silnik tym większe. Czy to zawsze dobrze zadziała ? Czy impulsy załączenia 5V do hali będą w takim otoczeniu zawsze poprawne ?
Obawiam się, że nie, albo inaczej że będzie to niepewne (z niewiadomego pozornie powodu).
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)

Awatar użytkownika
Yasiu77
Posty: 681
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: Zabezpieczenia termiczne

Post autor: Yasiu77 » 03 sie 2019, 9:13

Obcinacz czujnik temperatury i na jego miejsce w stawiasz wyłącznik termiczny NO 140 st. I podpinasz do przewodów klamek hamulcowych sterownika.
Lamborghini 13s6p, NC 10x6, 1,4KW --- w budowie ---
Giant nrs2 16s14p, Mxus 3k turbo, 2,6KW
Kona stinky nine 18s13p, Mxus 3k turbo 16x5, 5KW

Przemek
Posty: 532
Rejestracja: 03 maja 2017, 17:13
Lokalizacja: Katowice

Re: Zabezpieczenia termiczne

Post autor: Przemek » 03 sie 2019, 9:17

Yasiu77 pisze:
03 sie 2019, 9:13
Obcinacz czujnik temperatury i na jego miejsce w stawiasz wyłącznik termiczny NO 140 st. I podpinasz do przewodów klamek hamulcowych sterownika.
no Panie i to jest sposób
ale z drugiej strony fajnie by było jednak mieć podgląd na temperaturę
to jak z tymi halami i sterownikami ma ktoś wiedzę jak zachowają sie ww sterowniki

Awatar użytkownika
AST034
Posty: 768
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Zabezpieczenia termiczne

Post autor: AST034 » 03 sie 2019, 9:18

Yasiu77 pisze:
03 sie 2019, 9:13
Obcinacz czujnik temperatury i na jego miejsce w stawiasz wyłącznik termiczny NO 140 st. I podpinasz do przewodów klamek hamulcowych sterownika.
A jak ktoś ma mocny regen to spadnie z roweru 8-)

Awatar użytkownika
WojtekErnest
Posty: 1822
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zabezpieczenia termiczne

Post autor: WojtekErnest » 03 sie 2019, 9:20

Przemek pisze:
03 sie 2019, 9:17
...
ale z drugiej strony fajnie by było jednak mieć podgląd na temperaturę
wyłącznik termiczny to NIE JEST PODGLĄD TEMPERATURY...
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)

Przemek
Posty: 532
Rejestracja: 03 maja 2017, 17:13
Lokalizacja: Katowice

Re: Zabezpieczenia termiczne

Post autor: Przemek » 03 sie 2019, 9:21

no to można podłączyć pod stacyjkę

Przemek
Posty: 532
Rejestracja: 03 maja 2017, 17:13
Lokalizacja: Katowice

Re: Zabezpieczenia termiczne

Post autor: Przemek » 03 sie 2019, 9:22

WojtekErnest pisze:
03 sie 2019, 9:20
Przemek pisze:
03 sie 2019, 9:17
...
ale z drugiej strony fajnie by było jednak mieć podgląd na temperaturę
wyłącznik termiczny to NIE JEST PODGLĄD TEMPERATURY...
Wojtek wiem.. źle mnie zrozumiałeś, chcem mieć i jedno i drugie ;)

Awatar użytkownika
Yasiu77
Posty: 681
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: Zabezpieczenia termiczne

Post autor: Yasiu77 » 03 sie 2019, 9:31

Przemek pisze:
03 sie 2019, 9:17
no Panie i to jest sposób
ale z drugiej strony fajnie by było jednak mieć podgląd na temperaturę
to jak z tymi halami i sterownikami ma ktoś wiedzę jak zachowają sie ww sterowniki
Albo rybki, albo akwarium :) Bez ciągnięcia dodatkowych przewodów nie da się mieć czujnika temperatury i wył. termicznego. W większych silnikach jest dodatkowy zapasowy komplet halli i można by ich przewody wykorzystać, ale w razie awarii halli na sabkach i sinusach nie pojedziemy dalej.
Lamborghini 13s6p, NC 10x6, 1,4KW --- w budowie ---
Giant nrs2 16s14p, Mxus 3k turbo, 2,6KW
Kona stinky nine 18s13p, Mxus 3k turbo 16x5, 5KW

tkoko
Posty: 1061
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Zabezpieczenia termiczne

Post autor: tkoko » 03 sie 2019, 11:59

Yasiu77 pisze:
03 sie 2019, 9:31
.....Albo rybki, albo akwarium :) Bez ciągnięcia dodatkowych przewodów nie da się mieć czujnika temperatury i wył. termicznego. ....
A dlaczego niby się nie da :D Moim zdaniem, wystarczy tylko równolegle połączyć czujnik temperatury i wyłącznik, i na wyjściu w sterowniku, dołożyć klucz zwierający wejście od hamulców, reagujący na zero napięcia (zadziałanie wyłącznika).

Awatar użytkownika
WojtekErnest
Posty: 1822
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zabezpieczenia termiczne

Post autor: WojtekErnest » 03 sie 2019, 14:52

Pytanie jak zareaguje sterownik gdy wejście termistora zostanie zwarte zrownoleglonym wylacznikiem ?
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)

tkoko
Posty: 1061
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Zabezpieczenia termiczne

Post autor: tkoko » 03 sie 2019, 16:20

WojtekErnest pisze:
03 sie 2019, 14:52
Pytanie jak zareaguje sterownik gdy wejście termistora zostanie zwarte zrownoleglonym wylacznikiem ?
Termistor to opornik z którego jest pobierane napięcie, Zerowe napięcie (zadziałanie wyłącznika) , więc na wejściu "miernika", "normalny" stan.

Awatar użytkownika
WojtekErnest
Posty: 1822
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zabezpieczenia termiczne

Post autor: WojtekErnest » 03 sie 2019, 17:07

Napisales zeby zrownoleglic czujnik temperatury (termistor) z wylacznikiem (wylacznik termiczny). Skoro obecnie termistor jest w ukladzie sterownika to ????
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)

tkoko
Posty: 1061
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Zabezpieczenia termiczne

Post autor: tkoko » 03 sie 2019, 21:01

WojtekErnest pisze:
03 sie 2019, 17:07
Napisales zeby zrownoleglic czujnik temperatury (termistor) z wylacznikiem (wylacznik termiczny). Skoro obecnie termistor jest w ukladzie sterownika to ????
Ale co się zmieni w tym układzie? Dopóki termistor wyłącznik będzie rozłączony, to masz pomiar temperatury, oporność powiedzmy 10k, i mierzenie temperatury/napięcia. Jeżeli wyłącznik termiczny "zewrze" termistor, na wyświetlaczu zapewne pojawi się zero, i to "zero" kolejny "miernik" zamienia na zwarcie klamki hamulca wyłączając silnik. Jest to tylko kwestia osobnego (drugiego) układu pomiaru napięcia/temperatury, i elementu wykonawczego.

Awatar użytkownika
WojtekErnest
Posty: 1822
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zabezpieczenia termiczne

Post autor: WojtekErnest » 03 sie 2019, 21:09

No włąsnie o tym piszę, że z założenia wejscie sterownika na termistor jest przystosowane do zmian np 1K-10k. A tu dostaje zwarcia.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)

tkoko
Posty: 1061
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Zabezpieczenia termiczne

Post autor: tkoko » 04 sie 2019, 3:46

WojtekErnest pisze:
03 sie 2019, 21:09
No włąsnie o tym piszę, że z założenia wejscie sterownika na termistor jest przystosowane do zmian np 1K-10k. A tu dostaje zwarcia.
A co się dzieje w każdym mierniku w którym zewrzesz przewody pomiarowe, czy to na pomiarze napięcia , czy na pomiarze oporu. Moim zdaniem masz ten sam układ.

Awatar użytkownika
Yasiu77
Posty: 681
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: Zabezpieczenia termiczne

Post autor: Yasiu77 » 04 sie 2019, 8:41

czyli musiałby być wyłącznik NO i termistor np ntc10 zrównoleglony, podłączone do klamki. Tylko może trzeba by sprawdzić zakres rezystancji przy której sterownik widzi zwartą klamkę hamulcową żeby np zagrzany termistor nie odcinał jak NO?

edit. Przy +125 st C ntc 10k ma ok 340 ohm https://elty.pl/pl/p/Czujnik-temperatur ... udowie/331
Lamborghini 13s6p, NC 10x6, 1,4KW --- w budowie ---
Giant nrs2 16s14p, Mxus 3k turbo, 2,6KW
Kona stinky nine 18s13p, Mxus 3k turbo 16x5, 5KW

Awatar użytkownika
WojtekErnest
Posty: 1822
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zabezpieczenia termiczne

Post autor: WojtekErnest » 04 sie 2019, 9:20

Yasiu77 pisze:
04 sie 2019, 8:41
czyli musiałby być wyłącznik NO i termistor np ntc10 zrównoleglony, podłączone do klamki.
Termistor do klamki ? To nic nie da.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)

Awatar użytkownika
Yasiu77
Posty: 681
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: Zabezpieczenia termiczne

Post autor: Yasiu77 » 04 sie 2019, 9:56

Jeden obraz wart tysiąca słów i wybaczcie ale tylko starą kopertę miałem pod ręką. Czemu to nie zadziała zakładając że rezystancja termistora nie odetnie jak wył termiczny układu? Przepraszam, nie rozumiem i wytłumacz mi to Wojtku.
Załączniki
dziad.jpg
Lamborghini 13s6p, NC 10x6, 1,4KW --- w budowie ---
Giant nrs2 16s14p, Mxus 3k turbo, 2,6KW
Kona stinky nine 18s13p, Mxus 3k turbo 16x5, 5KW

Awatar użytkownika
WojtekErnest
Posty: 1822
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zabezpieczenia termiczne

Post autor: WojtekErnest » 04 sie 2019, 10:02

Bo wejście sterownika do którego idzie sygnał z klamki to wejście logiczne czyli czeka na zwarcie lub rozwarcie. Nie widzę tu możliwości reagowania na zmienny opór termistora.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)

Awatar użytkownika
zeeltom
Posty: 2942
Rejestracja: 27 kwie 2017, 12:05
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Zabezpieczenia termiczne

Post autor: zeeltom » 04 sie 2019, 10:09

Na klamkach masz około 5V. To jak chcesz robić ten pomiar temperatury?

Awatar użytkownika
Yasiu77
Posty: 681
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: Zabezpieczenia termiczne

Post autor: Yasiu77 » 04 sie 2019, 10:22

WojtekErnest pisze:
04 sie 2019, 10:02
Bo wejście sterownika do którego idzie sygnał z klamki to wejście logiczne czyli czeka na zwarcie lub rozwarcie. Nie widzę tu możliwości reagowania na zmienny opór termistora.
Ale sterownik nie ma reagować na zmienny opór termistora. Chodzi o to by właśnie nie reagował a wpływać ma tylko na wyjście na wyświetlacz temperatury. Przepraszam za mój słaby przekaz i muszę sam to sprawdzić w polowych warunkach.
Lamborghini 13s6p, NC 10x6, 1,4KW --- w budowie ---
Giant nrs2 16s14p, Mxus 3k turbo, 2,6KW
Kona stinky nine 18s13p, Mxus 3k turbo 16x5, 5KW

Awatar użytkownika
zeeltom
Posty: 2942
Rejestracja: 27 kwie 2017, 12:05
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Zabezpieczenia termiczne

Post autor: zeeltom » 04 sie 2019, 10:44

Termometr podaje swoje napięcie na termistor i na podstawie prądu pokazuje temperaturę. A tu będziesz miał dwa napięcia, jedno z termometru, a drugie z wejścia klamek sterownika, więc będzie błąd pomiarowy.

Awatar użytkownika
Yasiu77
Posty: 681
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: Zabezpieczenia termiczne

Post autor: Yasiu77 » 04 sie 2019, 11:34

racja Zeeltom. To nie zadziała. Nie mam wiedzy i dopiero teraz to zrozumiałem i zobaczyłem.
Lamborghini 13s6p, NC 10x6, 1,4KW --- w budowie ---
Giant nrs2 16s14p, Mxus 3k turbo, 2,6KW
Kona stinky nine 18s13p, Mxus 3k turbo 16x5, 5KW

Przemek
Posty: 532
Rejestracja: 03 maja 2017, 17:13
Lokalizacja: Katowice

Re: Zabezpieczenia termiczne

Post autor: Przemek » 04 sie 2019, 11:38

jak dla mnie jakiekolwiek odcinanie klamką hamulca to niezły hardcor, jadę se 50kmh dłubam se palcem w nosie i nagle bach ... wyłącznik termiczny włącza hamownie i załącza sie regen .... gleba ... pysk do wymiany :o
zrobię tak jak na początku radził Yasiu, wepnę sie wyłącznikiem termicznym w czujnik temperatury w ten sposób będę mógł widzieć temperaturę i jak odczyty będą dochodzić do granicznych dla wyłącznika termicznego będę musiał odpuścić manetkę, jeśli tego nie zrobię wyłącznik wyłączy obwód czujnika odczyt temperatury i dalej cisnąc dojdzie do spalenia silnika ...
sytuacja 2 inny sterownik...
rezygnuję z odczytu temperatury bo wyłączam sie z czujnikiem temp w obwód stacyjki ... tylko tu pytanie co sie stanie z tym czujnikiem kt jak pości sie przez niego napięcie stacyjki np 60V jeśli to spowoduje jego uszkodzenie to można pościć tam 5v i zrobić odcinanie stacyjki przekaźnikiem cyfrowym.. chyba

Awatar użytkownika
AST034
Posty: 768
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Zabezpieczenia termiczne

Post autor: AST034 » 04 sie 2019, 12:48

Przemek pisze:
04 sie 2019, 11:38
jak dla mnie jakiekolwiek odcinanie klamką hamulca to niezły hardcor, jadę se 50kmh dłubam se palcem w nosie i nagle bach ... wyłącznik termiczny włącza hamownie i załącza sie regen .... gleba ... pysk do wymiany :o
zrobię tak jak na początku radził Yasiu, wepnę sie wyłącznikiem termicznym w czujnik temperatury w ten sposób będę mógł widzieć temperaturę i jak odczyty będą dochodzić do granicznych dla wyłącznika termicznego będę musiał odpuścić manetkę, jeśli tego nie zrobię wyłącznik wyłączy obwód czujnika odczyt temperatury i dalej cisnąc dojdzie do spalenia silnika ...
sytuacja 2 inny sterownik...
rezygnuję z odczytu temperatury bo wyłączam sie z czujnikiem temp w obwód stacyjki ... tylko tu pytanie co sie stanie z tym czujnikiem kt jak pości sie przez niego napięcie stacyjki np 60V jeśli to spowoduje jego uszkodzenie to można pościć tam 5v i zrobić odcinanie stacyjki przekaźnikiem cyfrowym.. chyba
Nie lepiej i bezpieczniej pociagnac dodatkowy przeqod do wylacznika termicznego? Masz wtedy pewnosc ze nie spalisz silnika.

Przemek
Posty: 532
Rejestracja: 03 maja 2017, 17:13
Lokalizacja: Katowice

Re: Zabezpieczenia termiczne

Post autor: Przemek » 04 sie 2019, 13:09

kurna tylko ze nie chce mi sie tego wszystkiego rozlutowywać itd.. silnika na pewno nie spale bo zalewam go olejem, szykuję z tej przeróbki fotorelacje, wczoraj miałem skończyć ale okazuje sie że łożyska na wymianę opisane na opakowaniach jako 6003 w środku okazało sie że są 6000 jajca... :(
olej jest potężnym chłodziwem w mxusa h45 3000w pakowałem około 11kw ciągle mocy, bez oleju wywaliło bezpiecznik po 2km z olejem podjazd pod hołde i różne inne hardkory niema szans zagrzać go powyżej 100C ... co innego uszkodzić mechanicznie z nadmiaru momentu :?
Ps. silnik który przerabiam to nówka mxus h30 w środku prawie tragediaaaa, ale to na osobny wątek

Awatar użytkownika
chudybws
Posty: 121
Rejestracja: 21 kwie 2019, 17:15

Re: Zabezpieczenia termiczne

Post autor: chudybws » 04 sie 2019, 21:20

Podepne się żeby nie zakładaćdac nowego tematu. Znalazłem na allegro dwa termostaty na 150° ale sprzedawca podaje max napięcie 32V DC. Są jakieś inne?
https://allegro.pl/oferta/termostat-bim ... witemShare
https://allegro.pl/oferta/termostat-ksd ... witemShare

Awatar użytkownika
AST034
Posty: 768
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Zabezpieczenia termiczne

Post autor: AST034 » 04 sie 2019, 21:52

chudybws pisze:
04 sie 2019, 21:20
Podepne się żeby nie zakładaćdac nowego tematu. Znalazłem na allegro dwa termostaty na 150° ale sprzedawca podaje max napięcie 32V DC. Są jakieś inne?
https://allegro.pl/oferta/termostat-bim ... witemShare
https://allegro.pl/oferta/termostat-ksd ... witemShare
Ten drugi w metalowej obudowie to ten sam ktory sprzedaja w nexunie, sprawdzony i dziala. Na obudowie masz podane max napiecie 250V, a nie zadne 32V. Wazne zeby byl w metalowej obudowie, owin go taśmą kapton i tyle.

Przemek
Posty: 532
Rejestracja: 03 maja 2017, 17:13
Lokalizacja: Katowice

Re: Zabezpieczenia termiczne

Post autor: Przemek » 22 sie 2019, 9:07

tamten projekt na razie czeka na wolny czas żeby go dokończyć ale mam nowe pytanie,
mam hulajnogę dc nominalnie 250w i 24V na PB
pakuje jej 10s liion 42V
koniec końców na pewno wydymi wiec trzeba by ją zabezpieczyć a jako że to silnik dc chce przykleić wyłącznik termiczny na obudowę silnika zastanawiam sie czy 85-100C było by dobre czy może można pokusić sie o 120C
co sądzicie ?

Awatar użytkownika
Goliath
Posty: 956
Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek

Re: Zabezpieczenia termiczne

Post autor: Goliath » 22 sie 2019, 10:38

Zanim obudowa silnika nagrzeje się do tych 85-100*C to już wirnik może ostro dymić :)

shadow
Posty: 140
Rejestracja: 12 mar 2019, 21:46

Re: Zabezpieczenia termiczne

Post autor: shadow » 22 sie 2019, 10:52

Goliath pisze:
22 sie 2019, 10:38
Zanim obudowa silnika nagrzeje się do tych 85-100*C to już wirnik może ostro dymić :)
i taka prawda :)

Przemek
Posty: 532
Rejestracja: 03 maja 2017, 17:13
Lokalizacja: Katowice

Re: Zabezpieczenia termiczne

Post autor: Przemek » 22 sie 2019, 13:27

no to jak czujecie ile dać 60C ?

Awatar użytkownika
Tooropek
Posty: 731
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Lokalizacja: Siedlce

Re: Zabezpieczenia termiczne

Post autor: Tooropek » 22 sie 2019, 16:17

Potestuj, pomierz temperatury itd, a wtedy sam zdecyduj jak bedzie optymalnie. Doczytaj do jakich temp można bujać taki silnik i ogarnij temat na podstawie zebranej wiedzy.

ODPOWIEDZ