Odłączanie się napędu. Rower Fischer ETD1606
: 06 sie 2022, 12:37
Witam,
Jestem posiadaczem roweru Fischer ETD 1606 e pro line od około 2 lat. Od początku użytkowania występuje problem z napędem przy ruszaniu. Z uwagi na brak fabrycznego serwisu w Polsce sam próbuję ustalić przyczynę. Rower jest już po okresie gwarancyjnym. Generalnie rower jeździ. Wspomaganie działa tylko gdy pedały obracają się we właściwą stronę(suport z czujnikami FAG). Czasami silnik delikatnie pociągnie gdy cofam pedały, ale występuje to bardzo rzadko. Moc znamionowa silnika SENGHYI umieszczonego w tylnej piaście 250W (500W), 48V, symbol SY104828RA3342, silnik bez czujnikowy.
Usterka polega na samoczynnym wyłączaniu się napędu w kilku sytuacjach:
1. przy ruszaniu, nawet używając minimalne 10% mocy. Odłączenie nie zawsze występuje. Wstrząs (zjechanie z krawężnika) powoduje natychmiastowe odłączenie. I więcej mocy napęd odłącza się szybciej.
2. Przeciążenie silnika przy niewielkich obrotach koła.
3. Jazda pod górkę po nierównościach asfaltu lub kamieniach odłącza napęd
4. Rower unieruchomiony włączam tryb WALK (test), napęd wyłącza się.
Odstawienie napędu jest krótkie, praktycznie wystarczy przestać pedałować ,a ponowne pedałowanie uruchama silnik. Panel nie jest odłączany, nie wskazuje błędów. Podczas odłączania się napędu silnik emituje charakterystyczny dźwięk, jakby pole magnetyczne uzwojenia nie miało siły utrzymać wirnika. Trwa ułamek sekundy.
Normalnie wspomaganie przestaje działać przy prędkości ok. 26km/godz. Zgodnie z nastawami fabrycznymi. Nie posiada manetki. Rowerem pokonuję spore wzniesienia po gładkiej drodze. Maksymalna wskazywana moc 560W osiągana jest przez kilka minut.
Sprawdzałem silnik. Po rozebraniu stwierdziłem mnóstwo kulek cyny oraz oznaki niewielkiego przegrzania części uzwojenia. Od nowa zlutowałem końcówki uzwojeń. Po złożeniu silnika usterka nadal występuje. Pomiar mostkiem nie wykazał nieciągłości uzwojenia, ani skrótów. Przebicia na masę też nie ma. Sprawdziłem wszystkie połączenia: Bateria-BMS-Moduł-Silnik, nadal brak poprawy.
Rower trafił do serwisu e-bik-ów, ponoć najlepszego w regionie. Podejrzewali Moduł. Po wymianie na nowy usterka występowała dalej. Oddali rower z moim modułem LSW1248-3-1F (48V,Imax.=12A, Inom.=6A) i odmówili wykonania naprawy. Podejrzewali silnik, ale bez stwierdzenia jego usterki. Musiałbym kupić nowy silnik na własne ryzyko. Cena ok. 200€. Silnik dostępny jest tylko w serwisie Fischer.
Odłaczanie się napędu ,gdy najbardziej go potrzebuję jest mocno denerwujące. Mam już tego dosyć. Rower jest fajny i chcę go zachować. Co powinienem zrobić:
• szukać wadliwego połączenia? Gdzie zacząć?
• lepiej zdiagnozować silnik, jak?
• oddać silnik do przeglądu i diagnostyki (po przebiegu 2200km)
• przewinąć silnik. Gdzie?
• kupić oryginalny, drogi silnik
• kupić inny silnik. Jaki?
• kusi mnie wstawienie silnika centralnego Bafang, dobranego do mojej baterii. Jakiej mocy?
Czy możecie pomóc mi radą? Będę wdzięczny za wskazanie właściwego kierunku.
Pozdrawiam
Jestem posiadaczem roweru Fischer ETD 1606 e pro line od około 2 lat. Od początku użytkowania występuje problem z napędem przy ruszaniu. Z uwagi na brak fabrycznego serwisu w Polsce sam próbuję ustalić przyczynę. Rower jest już po okresie gwarancyjnym. Generalnie rower jeździ. Wspomaganie działa tylko gdy pedały obracają się we właściwą stronę(suport z czujnikami FAG). Czasami silnik delikatnie pociągnie gdy cofam pedały, ale występuje to bardzo rzadko. Moc znamionowa silnika SENGHYI umieszczonego w tylnej piaście 250W (500W), 48V, symbol SY104828RA3342, silnik bez czujnikowy.
Usterka polega na samoczynnym wyłączaniu się napędu w kilku sytuacjach:
1. przy ruszaniu, nawet używając minimalne 10% mocy. Odłączenie nie zawsze występuje. Wstrząs (zjechanie z krawężnika) powoduje natychmiastowe odłączenie. I więcej mocy napęd odłącza się szybciej.
2. Przeciążenie silnika przy niewielkich obrotach koła.
3. Jazda pod górkę po nierównościach asfaltu lub kamieniach odłącza napęd
4. Rower unieruchomiony włączam tryb WALK (test), napęd wyłącza się.
Odstawienie napędu jest krótkie, praktycznie wystarczy przestać pedałować ,a ponowne pedałowanie uruchama silnik. Panel nie jest odłączany, nie wskazuje błędów. Podczas odłączania się napędu silnik emituje charakterystyczny dźwięk, jakby pole magnetyczne uzwojenia nie miało siły utrzymać wirnika. Trwa ułamek sekundy.
Normalnie wspomaganie przestaje działać przy prędkości ok. 26km/godz. Zgodnie z nastawami fabrycznymi. Nie posiada manetki. Rowerem pokonuję spore wzniesienia po gładkiej drodze. Maksymalna wskazywana moc 560W osiągana jest przez kilka minut.
Sprawdzałem silnik. Po rozebraniu stwierdziłem mnóstwo kulek cyny oraz oznaki niewielkiego przegrzania części uzwojenia. Od nowa zlutowałem końcówki uzwojeń. Po złożeniu silnika usterka nadal występuje. Pomiar mostkiem nie wykazał nieciągłości uzwojenia, ani skrótów. Przebicia na masę też nie ma. Sprawdziłem wszystkie połączenia: Bateria-BMS-Moduł-Silnik, nadal brak poprawy.
Rower trafił do serwisu e-bik-ów, ponoć najlepszego w regionie. Podejrzewali Moduł. Po wymianie na nowy usterka występowała dalej. Oddali rower z moim modułem LSW1248-3-1F (48V,Imax.=12A, Inom.=6A) i odmówili wykonania naprawy. Podejrzewali silnik, ale bez stwierdzenia jego usterki. Musiałbym kupić nowy silnik na własne ryzyko. Cena ok. 200€. Silnik dostępny jest tylko w serwisie Fischer.
Odłaczanie się napędu ,gdy najbardziej go potrzebuję jest mocno denerwujące. Mam już tego dosyć. Rower jest fajny i chcę go zachować. Co powinienem zrobić:
• szukać wadliwego połączenia? Gdzie zacząć?
• lepiej zdiagnozować silnik, jak?
• oddać silnik do przeglądu i diagnostyki (po przebiegu 2200km)
• przewinąć silnik. Gdzie?
• kupić oryginalny, drogi silnik
• kupić inny silnik. Jaki?
• kusi mnie wstawienie silnika centralnego Bafang, dobranego do mojej baterii. Jakiej mocy?
Czy możecie pomóc mi radą? Będę wdzięczny za wskazanie właściwego kierunku.
Pozdrawiam