Fiido M21 - totalna przeróbka

Tematy związane z wszelką instalacją elektryczną w konwersjach rowerów
ODPOWIEDZ
Kiwago
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 22 gru 2019, 13:19

Fiido M21 - totalna przeróbka

Post autor: Kiwago »

Dzisiaj skończyłem przerabianie swojego Fiido M21. Z oryginalnych części pozostały: silnik (jak się okazało 750W, całkiem fajny, z tym, że przerobiłem wtyczkę na taką jak w Mxus/Bafang), rama, obręcze, przedni widelec i sztyca podsiodłowa. Pozostałe elementy wymieniłem: Założyłem suport tensometryczny E-rider do kontrolera KT36/48SVPRD 17A (sinus) a całością steruje MPe V6. Manetka mała kciukowa rodzimej produkcji. Hamulce hydrauliczne Shimano BR/BL-MT200 z czujnikami hamowania Magura, tarcze SM-RT-56 180mm. Przednia sakwa Topeak Tourgide Hadlebar Bag 7/7L tylna Basil Discovery 365D Double Bag 18l. Oświetlenie: przód Prox Mirach LED 20LUX DC36-48V, tył ProX Indus LED E-Bike DC36-48V. Mostek ahead Mankind Archangel 1,1/8" i kierownica BMX Rant NSixty 4PC - black 9". Pedały Rockbros K203-BK, tylna przerzutka Shimano ALTUS RD-M310 8rz, Siodełko Kellys Ccomfortline czarne. Tylny amortyzator DNM AO38RC air shock 165mm z manetką. Bagażnik z Decathlonu - Btwin 100 dla koła 20" z tym, że musiałem zrobić mocowanie przednie a do wahacza zamocowałem uchwytami od błotnika Zefal - No Mud 26". Opony: 20x4.0 102-406 Vee Speedster Whitewall.
MPe siedzi w obudowie na tylnym wahaczu takiej z Nexuna okazało się że pasuje idealnie na wahacz, wyświetlacz jest od Bafanga po przeprogramowaniu. Z dodatków to założyłem jeszcze blokadę obrotu osi też z Nexuna bo wiem że te silniki dosyć często się obracają na fabrycznych blokadach których praktycznie brak.
Teraz jestem zadowolony, rower fajnie się zbiera, przy prędkości 25-30km z asystą pedałowaniem mam zasięg ok 55km. Czujnik nacisku jednak o wiele fajniej wspomaga niż czujnik kadencji, szczególnie przy ruszaniu. Do poruszania się po mieście jest świetny. Oryginalny kontroler i suport też z czujnikiem nacisku leżą w pudle, głównie dlatego że wspomaganie pedałowania było tylko do 24 km/h (po odblokowaniu) szybciej tylko z manetką i możliwości kontroli były praktycznie żadne - 3 poziomy wspomagania z czego pierwsze 2 nie do użytku, wyświetlacz pokazywał tylko prędkość no i po odblokowaniu nie można było wejść w tryb legalny/miejski co oferuje MPe (przydatne w przypadku kontroli).
Załączniki
Fido3.jpg
Fido4.jpg
Fido5.jpg
Zorro2003
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 01 kwie 2023, 19:08

Re: Fiido M21 - totalna przeróbka

Post autor: Zorro2003 »

Witam,

Chciałbym zapytać w temacie przeróbki...

Czy zastosowane czujniki hamowania Magura są typu NO i podczas hamowania zamykają obwód?

Czy musiał Pan modyfikować końcówki czujników pod względem wpięcia do sterownika oraz integracji z przewodem hydraulicznym hamulców?

Pozdrawiam,
Paweł
Kiwago
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 22 gru 2019, 13:19

Re: Fiido M21 - totalna przeróbka

Post autor: Kiwago »

Zorro2003 pisze:
01 kwie 2023, 23:33
Witam,

Chciałbym zapytać w temacie przeróbki...

Czy zastosowane czujniki hamowania Magura są typu NO i podczas hamowania zamykają obwód?

Czy musiał Pan modyfikować końcówki czujników pod względem wpięcia do sterownika oraz integracji z przewodem hydraulicznym hamulców?

Pozdrawiam,
Paweł
Czujniki Magury są NO - czyli normalnie otwarte. Zakończenia to są zwykłe dwie końcówki przewodów jeden podłączamy pod GND a drugi pod sygnał czyli trzeba sobie ten przewód przedłużyć, zarobić wtyczkę i wpiąć do wiązki głównej lub do kostki sterownika gdzie są wpięte hamulce. Żeby je zamontować trzeba rozciąć przewody hamulcowe. Lepszym rozwiązaniem aczkolwiek droższym jest zakup hamulców Magury MT4e lub MT5e (NO closer). W nich sygnał jest wyprowadzony do wtyczki typu HIGO 2pin. Ja właśnie wymieniłem hamulce na MT4e tył (jeden tłoczek) i Mt5e przód (dwa tłoczki). Klamki z pompą są identyczne różnica pomiędzy MT4e i Mt5e to zacisk.
Pozdrawiam
Michał
ODPOWIEDZ