Pozrywane gwinty srub tarczy hamulcowej mxus 30h

Przeróbki i naprawy pojazdów fabrycznych
ODPOWIEDZ
Kaiser
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 26 wrz 2022, 12:05

Pozrywane gwinty srub tarczy hamulcowej mxus 30h

Post autor: Kaiser »

Klaniam sie,
tak jak w temacie, podczas ekspoatacji dopiero dopiero przy wymianie detki (na szczescie) zorientowalem sie ze tarcze hamulcowa trzymaja tylko dwie z 6 srub
W 4 otworach pozrywane gwinty
locktight juz raczej nie da rady, moze faktycznie bedzie trzymal w 2/6 otworach, w reszcie nie ma szans bo sruba lata luzniutko
Co w tej sytuacji? Wymiana calej pokrywy?
Przegwintowac m7? Chyba gwintowanie i tak nie wchodzi w gre bez rozbierania bo opilki poleca do srodka
Myslalem nad jakims ,,fachowym"" przyspawaniu adaptera na centerlock ale nie ma na to miejsca w mojej konstrukcji
Co robic?
Załączniki
obraz_2022-12-13_223442351.png
Kwiatek88
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 04 wrz 2022, 0:32

Re: Pozrywane gwinty srub tarczy hamulcowej mxus 30h

Post autor: Kwiatek88 »

Opcje są dwie:
1 - Przegwintować na większą śrubę,
2 - Zastosować zestaw naprawczy https://allegro.pl/listing?string=naprawa%20gwintu%20m5

Moim zdaniem druga opcja jest lepsza i nadal można stosować śruby M5 i nie trzeba rozwiercać tarcz.

Co było powodem uszkodzenia ???
Zbyt krótkie śruby czy brak kleju na gwincie spowodował poluzowanie i rozbicie gwintu ???
Kaiser
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 26 wrz 2022, 12:05

Re: Pozrywane gwinty srub tarczy hamulcowej mxus 30h

Post autor: Kaiser »

Kwiatek88 pisze:
13 gru 2022, 23:02
Opcje są dwie:
1 - Przegwintować na większą śrubę,
2 - Zastosować zestaw naprawczy https://allegro.pl/listing?string=naprawa%20gwintu%20m5

Moim zdaniem druga opcja jest lepsza i nadal można stosować śruby M5 i nie trzeba rozwiercać tarcz.

Co było powodem uszkodzenia ???
Zbyt krótkie śruby czy brak kleju na gwincie spowodował poluzowanie i rozbicie gwintu ???
Brak kleju
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 1718
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Pozrywane gwinty srub tarczy hamulcowej mxus 30h

Post autor: Tooropek »

Ja w jednym z silników przekładniowych gwintowałem otwory na 6mm, wiertło pod gwinty 5,2mm i jazda. Opiłki odkurzaczem wciągnąłem i nie zauważyłem by coś nie tak się działo, klient nie dzwonił a już przeszło pół roku minęło i chyba wszystko jest dobrze.
Warto sobie zmierzyć otwór pod śrubę, np przy pomocy latarki i zapałki i dobrać śrubę idealnie na długość, nie ma reguły na to bo jeden ma podkładki, drugi ma podkładkę ze starej tarczy, ktoś tam inne śruby z płaskim łbem daje itd i dlatego polecam zmierzyć długości śruby jeszcze przed gwintowaniem. Wiercenie też z ostrożnością i zaznacz sobie tasmą jebitnego koloru tak by nie wjechać za głęboko. Gwintownik oczywiście ręczny i silnik koniecznie między krzesła albo coś podobnego by się nie kołysał podczas zabiegu naprawy. Jak już poradzisz sobie z gwintowaniem to czerwony klej i dokręcaj z wyczuciem bo gwinty w alu zrywają się dość łatwo. Pozdro
Bidony 48V 13S5P. Zapraszam na priv.
Awatar użytkownika
Yasiu77
Moderator
Posty: 1249
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: Pozrywane gwinty srub tarczy hamulcowej mxus 30h

Post autor: Yasiu77 »

Tooropek pisze:
13 gru 2022, 23:49
Ja w jednym z silników przekładniowych gwintowałem otwory na 6mm, wiertło pod gwinty 5,2mm i jazda. Opiłki odkurzaczem wciągnąłem i nie zauważyłem by coś nie tak się działo...
Popieram, rób na 6mm. Opiłki raczej nie przelecą do silnika bo w tych deklach dziura nie powinna być na wylot, kończy się jakby stożkiem. Łatwiej po prostu zmierzyć suwmiarką głębokość :)
Awatar użytkownika
lukk
Forumowicz
Posty: 675
Rejestracja: 05 lut 2020, 11:20
Lokalizacja: Kraków

Re: Pozrywane gwinty srub tarczy hamulcowej mxus 30h

Post autor: lukk »

W zalezności od tego jaki masz gwintownik to może być problem z dobrym wycięciu gwintu w takim ślepym otworze. W razie czego możesz wziąć śrubę M6, naciąć ją dremelem lekko w poprzek gwintu kilka razy i też ją wkręcić i wykręcić kilka razy, zadziała jak taki dodatkowy gwintownik.
Kaiser
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 26 wrz 2022, 12:05

Re: Pozrywane gwinty srub tarczy hamulcowej mxus 30h

Post autor: Kaiser »

Kwiatek88 pisze:
13 gru 2022, 23:02
Opcje są dwie:
1 - Przegwintować na większą śrubę,
2 - Zastosować zestaw naprawczy https://allegro.pl/listing?string=naprawa%20gwintu%20m5

Moim zdaniem druga opcja jest lepsza i nadal można stosować śruby M5 i nie trzeba rozwiercać tarcz.

Co było powodem uszkodzenia ???
Zbyt krótkie śruby czy brak kleju na gwincie spowodował poluzowanie i rozbicie gwintu ???
Jakiej wielkości trzeba wywiercić otwór pod te reperaturki, orientujesz się może?
Kwiatek88
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 04 wrz 2022, 0:32

Re: Pozrywane gwinty srub tarczy hamulcowej mxus 30h

Post autor: Kwiatek88 »

Nie mam pojęcia. Wiertło jest w zestawie. Na jednej z aukcji piszą że średnica zewnętrzna sprężynki ma 6,4mm więc otwór ma ok. 6mm. Ten gwintownik po wstępnym zrobieniu gwintu trzeba będzie od czoła zeszlifować i ponownie gwintować ponieważ otwór nie jest na wylot i nie dogwintujesz dobrze za pierwszym razem bo wejdzie za płytko.
Du-Di
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 14 gru 2022, 20:42

Re: Pozrywane gwinty srub tarczy hamulcowej mxus 30h

Post autor: Du-Di »

Ale możesz kol szukać gwintowników do otworów nieprzelotowych . Trudno taki trafić więc pozostanie skrócenie części wstępnej w gwintowniku, tylko teraz pytanie który gwintownik skrócić I II czy III , ja skrócił bym II i III .
MultiMech
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 16 maja 2022, 15:41

Re: Pozrywane gwinty srub tarczy hamulcowej mxus 30h

Post autor: MultiMech »

Jak tam kolego, poradziłeś sobie? Jak są problemy, a chcesz mieć dobrze zrobione, odezwij się na PW, mogę Ci zrobić regenerację gwintów wysyłkowo.
ODPOWIEDZ