Konto na zlot EV: Tomasz Wierzchoń 77 1140 2004 0000 3202 7681 5636, koniecznie dopisek "darowizna" i nick z forum.

Wybuch baterii w e-bike

Dział do dzielenia się filami i zdjęciami znalezionymi w internecie. Prosimy o podawanie linku do źródła
Awatar użytkownika
pxl666
Posty: 1943
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Wybuch baterii w e-bike

Post autor: pxl666 » 20 maja 2020, 11:34

Goliath pisze:
20 maja 2020, 11:31
Umbur pisze:
20 maja 2020, 11:12
Sławek pisze:
20 maja 2020, 11:08
Ale to chyba wygląda raczej na spalinowy, przynajmniej wydaje się, ze widać resztki silnika.

Pozdr
...a za amortyzatorem widzę rurę wydechową.
... to atrapy :D niczym pedały w Falcon-ach, Kariwa-ch, Spark-ach... :mrgreen:
Dobre , polać panu

Awatar użytkownika
Vegasnight9
Posty: 457
Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
Lokalizacja: Żary

Re: Wybuch baterii w e-bike

Post autor: Vegasnight9 » 20 maja 2020, 13:49

WojtekErnest pisze:
20 maja 2020, 9:44
Nie wiadomo czy był ładowany (np kabelek z okna) czy "sam z siebie" czyli balansowanie, efekt wstrząsów, iskrzący styk itp.
Lub celowy zabieg np zwieranie gniazda ładowania pakietu gdy nie ma bezpiecznika....
Czy obecne BMS'y mają zabezpieczenie przed zwarciem styków? Chodzi mi o sytuację gdy ktoś złośliwie wsadzi nam w gniazdo ładowania spinacz do papieru ;)
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW :arrow: viewtopic.php?f=30&t=1243

Awatar użytkownika
glebor
Posty: 609
Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Wybuch baterii w e-bike

Post autor: glebor » 24 maja 2020, 21:51

jak by sobie jakiś dowcipniś próbował wsadzić zszywacz w gniazdo to mu paluchy usmarzy :) BMSy raczej zabezpieczają tylko wyjście P- przeciążeniowo.

Tak sobie pooglądałem, ale patrzę też jak robione są baterie do skuterów; patrzę na konstrukcje seryjne, bo mam z nimi doczynienia i widzę, jak robione są w PL np. przez wykonawców; aby ładnie wyglądało ogniwka, taśma na to kaftan i heja. Seryjny akumulator ma:
- ogniw
- taśmę niklową
- taśmę maskującą nie koniecznie ducttape, ale coś na bazie grubej tkaniny
- to cudo jest zabezpieczone szkłem epoksydowym (zawsze!)
- koszyki są sztywno przykręcone śrubami pomiędzy 4 ogniwami jak teraz rozbierałem pakiety więc pakiet musiałbym spaść z 11 piętra jakby jakiś dowcipniś wywalił przez okno, ale w warunkach normalnej eksploatacji nie ma opcji.
- pakiety dodatkowo są w nierdzewnej lub aluminiowej obudowie, na wypadek zapłonyu, żeby była możliwość usłyuszenia, że coś jest nie tak i kilka minut na ewakuację z pojazdu.
Poza tym zawsze są stosowane gniazda bezpieczników, praktycznie nie ma możliwości, aby cokolwiek się stało.

Najgorzej pod względem bezpieczeństwa wyglądają akumulatory z chin. Znajomy mi podesłał, mówi, że nie działa. Patrzę, kabel przetarty o ogniwo krańcowej, ogniwo przepalone miał farta, że za wczasu upalił się kabel i nie poszło zwarcie, tylko lit się wylał i dostało trochę temperatury.

Z pakietów, które rozbieram chińczyki robią przeróżnie, a czasem podsyłacie do regeneracji, więc coś nie coś o tym wiem :)
Bywają dobrze zrobione pakiety od producentów seryjnych, którzy faktycznie mają linie produkcyjne. Niektóre pakiety bagaznikowe są mega super.
Bidony z chin są wykonane bardzo miernie. pakiet, na to capton cieniutki i BMS. Jak kapton się przetrze będzie bum :) sam capton, to zdecydowanie za mało. BMS powinien być odseparowany od pakietu chociażby szkłem poli 0,5mm
Wszystko, co potrzebne do budowy roweru kupisz w moim sklepie: https://mgvolt.pl
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663

ODPOWIEDZ