BMS Actia 4.5 - jak ogarnąc bądź wymienić na coś bardziej otwartego

Dział poświęcony fabrycznym samochodom elektrycznym
ODPOWIEDZ
Fido_dido
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 18 lis 2023, 12:35

BMS Actia 4.5 - jak ogarnąc bądź wymienić na coś bardziej otwartego

Post autor: Fido_dido »

Witam wszystkich.
Nakreślę pokrótce temat problemu z którym się zmagam.

Jest sobie samochodzik elektryczny zbudowany przez już nieistniejącego producenta.
Samochód jest na bazie ogólnodostępnego Fiata 500 i podzespołów Linde.
Silnik, falownik i sterownik falownika są od Linde z rodziny Linc1
Nad całością sprawuje pieczę BMS Master Actia 4.5 niemieckiego producenta: https://www.ime-actia.de/.
W baterii zbudowanej z 30 ogniw Kokam SLPB 70460330 są 3 moduły slave (dokument w załączniku) z pasywnym balansowaniem i styczniki odłączające oba bieguny baterii od instalacji.

BMS przed całkowitym odmówieniem współpracy kilka razy (podczas jazdy) wyrzucił błąd 800.2 na desce rozdzielczej i odłączył styczniki HV.
Zachowywał się też tak w sytuacji, kiedy bateria była prawie wyczerpana, w takiej sytuacji było to całkiem normalne według mnie - dbał o nadmierne wyładowani ogniw.

Mam pełną dokumentację do BMS Master Actia, niestety nie posiadam haseł, aby zarządzać nim przez WEB serwer.
Nie wiem, czy zachodzi komunikacja pomiędzy masterem a slave po RS485, nie wiem, czy zachodzi komunikacja CAN miedzy systemem samochodu a samym BMS master i niespecjalnie wiem jak to sprawdzić bez możliwości dostania się do mastera.
W tej chwili uruchomiłem wszystko w ten sposób, że auto jeździ i się ładuje się bez nadzoru BMS - wysterowałem przekaźniki poszczególnych podsystemów na zasadach automatyki przemysłowej.
ładowarkę ustawiłem na maksymalne napięcie 124,5 v - 4,15 v na ogniwo, niestety rozładowanie baterii jest poza kontrolą.
Pierwotnie ładowarka była sterowana sygnałem PWM z BMS i miała krzywą ładowania składającą się z 7 etapów. W tej chwili jest na sztywno ustawiona generatorem na pełną moc - 20A i zachowuje się jak typowa ładowarka do ogniw LI-Ion CC-CV.

Zastanawiam się nad założeniem jakiegoś innego systemu kontrolującego ogniwa i ich styczniki z aktywnym balanserem.
Idealnie byłoby gdyby, potrafiło też sterować ładowarką w inteligentny sposób, jeśli miałoby to wpływ na żywotność baterii.

Czy ktoś zna system, który można by zaadoptować do tego pojazdu ?
Silnik ma 100 A poboru stałego do 300 A w szczycie.

Czy popularny Ant BMS po osiągnięciu minimalnego, zaprogramowanego napięcia ogniwa blokuje się na stałe?
Czy zamontowanie aktywnego balansera równolegle do np takiego Ant BMS stanowi jakiś problem ?

Będę wdzięczny za jakieś wskazówki.
Załączniki
web.jpg
SLAVE-6-EN-HD.pdf
(522.24 KiB) Pobrany 112 razy
EL-402_SLPB70460330_100Ah_Grade.pdf
(84.14 KiB) Pobrany 111 razy
Ostatnio zmieniony 20 lis 2023, 21:22 przez Fido_dido, łącznie zmieniany 2 razy.
Fido_dido
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 18 lis 2023, 12:35

Re: BMS Actia 4.5 - jak ogarnąc bądź wymienić na coś bardziej otwartego

Post autor: Fido_dido »

linki do instrukcji systemu Actia:

hardware manual:


software manual:
Załączniki
ir12230-master4-gb.pdf
(175.88 KiB) Pobrany 110 razy
bms_inside.jpg
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2134
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: BMS Actia 4.5 - jak ogarnąc bądź wymienić na coś bardziej otwartego

Post autor: Tooropek »

Popatrz na bmsy helltec.
https://a.aliexpress.com/_Ew27w9J

Moim zdaniem skoro ani be ani me nie idzie uzyskać informacji ani uruchomić tego bmsa to leci do szafy a zastępuje go np tym który podałem w linku powyżej.
Czy bms posiadał komunikację z wyświetlaczem na desce rozdzielczej?
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
gozo-malta@wp.pl
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 11 mar 2024, 20:16

Re: BMS Actia 4.5 - jak ogarnąc bądź wymienić na coś bardziej otwartego

Post autor: gozo-malta@wp.pl »

Witam serdecznie,

Posiadam takiego samego fiata 500.
Moja 500-tka nie przyjmuje prądu a na sterowniku świeci czerwona kontrola error. Podstawowy akumulator naładowany/ podstawowe fukncje pojazdu działają światła licznik ITP.

Ktoś podpowie jak podejść do tematu ?
ODPOWIEDZ