Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację

Dział poświęcony fabrycznym samochodom elektrycznym
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację

Post autor: EV-Maniak »

Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Malucha, Trabanta, a może Smarta?
I czy to się w ogóle opłaca? Zwróci to się? Ile trzeba najbiedniej ogniw? 1000? 3000?
A jak z rejestracją? Czy może nie przerabiać stricte, tylko dorzucić napęd i zrobić hybrydę by nie było problemu z rejestracją?
Takiego malucha wydaj mi się najlepiej przerobić bo ma małe koła, a i masa choć duża to mniejsza niż u większości aut. Napęd dać na przód (tył ?) w dwóch silnikach np. mocnych QS. Jeden sterownik to ogarnie, czy trzeba dwa? I jazda! Jeździmy za free i olewamy stacje. Tylko jak damy na tył to pasuje w maluchu wywalić fabryczny silnik, a to już chyba nie przejdzie przy co rocznym podbijaniu dowodu rejestracyjnego. Który samochód mały ma silnik z przodu i napęd na przód? Seicento będzie dobry na elektryka?
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację

Post autor: Inc0 »

Jesli masz zarejetrowny samochód to wywalasz silnik układ dolotowy i wydechowy ,zbiornik paliwa , i montujesz instalacje elektryfikujaca wózek .silnik jest tylko czescia diagnosta sie nim zainteresuje tylko jesli cos z niego bedzie ciekło , jesli światła hamulce zawieszenie będzie gitara nie ma przeciwwskazań do podbicia przegladu. kazdy samochód da sie przerobić na elektryka ale generalnie unikaj myslli o elektryfikacji tira lub koparki gasinicowej Komatsu ;P , sa warsztaty które sie w tym specjalizuja i cie ostudze nieco to droga zabawa w kazdym razie sie zwraca po kilku latach (zalezy ile km sie robi ) .
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
Awatar użytkownika
matys
Forumowicz
Posty: 57
Rejestracja: 21 lut 2018, 17:23

Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację

Post autor: matys »

Henio, nawet w połowie elektryfikacji roweru nie jesteś, a już myślisz o samochodzie ?
Kross Evado 1.0 Mxus V3 Turbo 20s2p HC Turnigy GT1500
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację

Post autor: EV-Maniak »

matys pisze:
08 cze 2018, 20:30
Henio, nawet w połowie elektryfikacji roweru nie jesteś, a już myślisz o samochodzie ?
Oj tam, ciut, ciut za połową jestem, czyli już mogę powoli MARZYĆ ;)
A tak poważnie, to nie jest wcale taki głupi pomysł i myślę, że nie aż taki drogi.
Za 2000 zł można na olx naprawdę kupić nie taki wcale złom i go przerobić. Toż to cena roweru, taniej niż rama do Falcona.
A jak jeszcze kolega mówi, że silnik można wywalić i resztę, to można kupić z uszkodzonym silnikiem, ale za to z lepszą blachą i majsterkować samemu.
To jakie marki byście obstawiali?
Awatar użytkownika
verre
Forumowicz
Posty: 767
Rejestracja: 27 maja 2018, 18:52
Lokalizacja: Śląskie

Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację

Post autor: verre »

henio: trabą i zaporożę ;-)
😁😁😁😁😁...😁😁😁
gienek333
Forumowicz
Posty: 631
Rejestracja: 19 lut 2018, 22:37
Lokalizacja: Kraków

Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację

Post autor: gienek333 »

Jest dużo przeróbek na elektryczne samochody (potocznie zwane konwersjami). Po przeróbce trzeba się udać na okręgową stację diagnostyczną, zrobić "duży przegląd" i w wydziale komunikacji zmienić wpisy w DR. W przeróbce malucha maczałem palce, był na silniku od wózka widłowego szeregowym ze skrzynią biegów (niepotrzebną). Na samochodyelektryczne.org jest trochę opisów.
Awatar użytkownika
Przemek
Forumowicz
Posty: 1003
Rejestracja: 03 maja 2017, 17:13
Lokalizacja: Katowice

Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację

Post autor: Przemek »

miałem kupić starego e peugeota za śmieszne pieniądze bez aku i tu już do śmiechu niema koszt aku na 18650 przekraczał 15kzł
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację

Post autor: EV-Maniak »

A co sądzicie o nie tyle przeróbce w sensie stricte, ale o
dorzuceniu wspomagania elektrycznego do już istniejącego samochodu?
Dajmy na to: auto ma silnik z przodu, napęd na przód, a w tylne koła ładujemy dwa potężne silniki QS ?
Wrzucamy na luz, silnik spalinowy chodzi na biegu jałowym ( bo wspomaganie potrzebne jest i do hamulców, jak i układu kierowniczego ) a my jedziemy na elektryku. Na jałowym bardzo mało pali silnik, a jak jeszcze na LPG jest to już w ogóle tyle co nic nas to kosztuje.
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację

Post autor: scuda »

Henio myslalem przez chwilę nad takim rozwiązaniem jak proponujesz. Dokładamy takie dwa silniki na tył i budujey niewielki pakiet tak jak w hybrydach jest zrobione, zeby starczylo na 10-20km. Na dojazdy do pracy starczy jak naladujesz przy domu. Jak chcesz jechac dalej to załączasz silnik spalinowy i lecisz. Tylko trzeba by sparować pedał gazu, żeby nie robić trudnej kontrukcji w obsludze. Najlepiej to by było zrobić hamowanie regenerayjne i jakieś ładowanie z silnika spalinowego i system przełączający ale było by to zbyt skomplikowane. Na początek to mozna takie silniki wrzucić nawet manetkę jakąś dorobić i zobaczyć jak to jeździ :)
Załączniki
72-V-90KPH-Elektryczne-Zestawy-Zestawy-do-Konwersji-Dual-3000-W-Silnik-Piasta-Silnika-Samochodu-Do.jpg_640x640.jpg
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację

Post autor: EV-Maniak »

Dokładnie tak myślałem :) A manetkę normalną kucikową na kierownicy umocować i jazda. Już nawet podczas jazdy sobie myślałem, że by się znakomicie spisywała - bardzo intuicyjna obsługa. Np. na godzinie 14 ją zamocować.

Myślę, że potrzeba tylko:

1. 1000 ogniw SONY VTC 6
2. mocny Sterownik co ogarnia dwa silniki
3. manetka
4. watomierz Michała
5. może i coś tam jeszcze

Taki minimum. Proste w zainstalowaniu przez każdego z nas.

Rowery przerabiamy, to samochodu nie przerobimy 8-)
Awatar użytkownika
andy101
Forumowicz
Posty: 109
Rejestracja: 25 lut 2018, 7:44
Lokalizacja: Krosno

Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację

Post autor: andy101 »

Podziwiać należy braci z południa, przykład gotowy

http://evracing.cz/fiat126

Obrazek
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację

Post autor: tatar »

henio pisze:
13 cze 2018, 18:28
Dokładnie tak myślałem :) A manetkę normalną kucikową na kierownicy umocować i jazda. Już nawet podczas jazdy sobie myślałem, że by się znakomicie spisywała - bardzo intuicyjna obsługa. Np. na godzinie 14 ją zamocować.


Rowery przerabiamy, to samochodu nie przerobimy 8-)
Stwierdzenie czy pytanie?
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację

Post autor: scuda »

1000 ogniw, za dużo. To będzie kosztować 10 000 zł, same ogniwa. Zresztą do hybrydy tyle nie potrzeba. Myślę że 5000WH starczyłoby na 30-50 km jazdy. Tesla model S spala ponoć 200wh/km, więc nasz pojazd z tymi silniczkami spalałby ze 100-150wh/km.
Załóżmy pakiet 30s15p. To jest 450 ogniw i około 4500 WH. Sony VTC5 zeby siorbać 10-15 A na ogniwko chwilowo i jest ok.
20-30 KW wystarczy zeby poruszać się po mieście a jak trzeba więcej to uruchamiamy spalinowy i mamy wspomaganie elektryczne :P
Po drugie primo trzeba dwa sterowniki.
Więc wydaję się ze w 15 tysiakach się zmieścimy.
Generalnie warsztat do przeróbki mam. Jak zrobie falcona i nie będzie mi sie już chcialo rowerów to zacznę robić elektryczny samochód.
gienek333
Forumowicz
Posty: 631
Rejestracja: 19 lut 2018, 22:37
Lokalizacja: Kraków

Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację

Post autor: gienek333 »

Taki maluch to spoko śmiga na silniku 6 kW (tak 70/h), przy 9 kW to można by do 100 dobić. Ostatnio kupowałem ogniwa przez forum (odbierałem u jakiegoś "szemranego gościa" w Żywcu w jakimś baraku przy Dworcowej ;)), ale były tanie, 2.5 zł za ogniwo Sony NC1. 1400 takich ogniw daje zasięg ponad 100 km (latem). Prosta jest konwersja aut z napędem na tył np. kredens (Fiat 125p), ale to już rarytas. Silnik od wózka widłowego można kupić poniżej 1000 zł, podobnie sterownik. Sądzę że jak się zrobi zgrzewarkę i samemu po zgrzewa, to w 7000 pln można (bez auta) się zmieścić.
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację

Post autor: tatar »

Marand-Hand coś jakby nadmienił,że Renault Twizy bez aku/które są leasingowane/,można nabyć coś za ok.5tys zł.Dorobić sobie pakiet,odpowiedni tuning i mamy lekkiego, fabrycznego,szybkiego EV. :D
Awatar użytkownika
Maran_hand
Forumowicz
Posty: 956
Rejestracja: 02 maja 2017, 22:04
Lokalizacja: Warszawa - Dolny Mokotów

Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację

Post autor: Maran_hand »

Konkretnie to za 7-9 tys Trzeba jeszcze złamać sterownik. Sietaz twierdzi że to "no problem" a ja mu wierzę we wszystko ..po za deklarowanymi terminami oczywiście ;) Podejrzewam że całość projektu można zamknąć w kilkunastu tysiącach.
https://www.otomoto.pl/oferta/renault-t ... zMBWo.html
Ale bywają i tańsze.
gienek333
Forumowicz
Posty: 631
Rejestracja: 19 lut 2018, 22:37
Lokalizacja: Kraków

Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację

Post autor: gienek333 »

Fabryczne samochody mają też minusy. Wszystko jest naszpikowane elektroniką i połączone CAN-em. Jak padnie sterownik, bateria itd to jest problem, w samoróbce masz sterownik, czy aku niezależne. Są takie rowery, że nie przełożysz baterii, czy sterownika z innego :( .
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2964
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację

Post autor: tas »

Zastanawiające, w sumie to już kilka razy ode mnie ludkowie odbierali ogniwka te takie tanie do przeróbki samochodów ale żaden z projektów nie wyciekł.
Nie kitrajcie się tylko dajcie znać jak Wam idzie.
No chyba, że projekty są opisywane na samochodyelektryczne.org , a nie u nas...
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację

Post autor: EV-Maniak »

Jedyny minus takiego auta to mroźna ZIMA...
Najlepiej trzymać go w ciepłym garażu. O ile pod domem mamy niekiedy garaż, to pod robotą nie zawsze.
Ujemna temperatura nie sprzyja eksploatacji i skraca żywotność ogniw, a jak ktoś się zapomni i da w palnik na zimnych ogniwach to może je nawet trwale uszkodzić - drastycznie obniżyć ich pojemność.
Vendo
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 13 maja 2018, 23:28

Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację

Post autor: Vendo »

To może ktoś zrobi konwersję na ogniwach litowo-tytanowych? Bo te podobno bardzo dobrze znoszą niskie temperatury.
Piotr82
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 23 mar 2018, 11:18

Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację

Post autor: Piotr82 »

Mazda RX-8 ze względu na trwałość silnika spalinowego. Okazy bez silnika od 3 do 7 tyś.
Awatar użytkownika
Yasiu77
Moderator
Posty: 1319
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację

Post autor: Yasiu77 »

wiem że trochę nie w temacie ale toto nawet fajnie wygląda. Za piątaka bez aku było na alle https://www.olx.pl/oferta/mini-el-city- ... ba3e05166c
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację

Post autor: scuda »

Ogniwa zimą to jedno ale jak ogrzać wnętrze ?
Paweł
Forumowicz
Posty: 224
Rejestracja: 17 mar 2018, 22:34
Lokalizacja: Łódź

Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację

Post autor: Paweł »

Tesla ma jak dobrze pamiętam 6-7 kW farelkę pod deską :D
gienek333
Forumowicz
Posty: 631
Rejestracja: 19 lut 2018, 22:37
Lokalizacja: Kraków

Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację

Post autor: gienek333 »

Można użyć ogrzewania spalinowego, można grzać Peltierami (chłodząc silnik). Ogrzewania spalinowe mają najczęściej 3-5 kW.
Awatar użytkownika
Artu
Forumowicz
Posty: 160
Rejestracja: 19 lut 2018, 7:33
Lokalizacja: Winnica k/Pułtuska

Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację

Post autor: Artu »

Paweł pisze:
21 cze 2018, 8:34
Tesla ma jak dobrze pamiętam 6-7 kW farelkę pod deską :D
Latem klimatyzacja "zżera" energię... :P
( ͡° ͜ʖ ͡°) Pozdrawiam, Artur
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację

Post autor: tatar »

A zimą nie? :D
Awatar użytkownika
kriskov
Forumowicz
Posty: 75
Rejestracja: 22 lip 2018, 17:45
Kontakt:

Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację

Post autor: kriskov »

Jestem ciekaw co by było warte wstawienie nowego aku do czegoś takiego
https://www.mobile.de/pl/Samochod/Citro ... 21564.html
Stary poczciwy AX
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację

Post autor: EV-Maniak »

Ostatni słyszałem, że Smart wcale nie jest taki zły podczas kolizji, że niby mały, ale dużo może wytrzymać, że ma kabinę niczym klatka bezpieczeństwa. Czyli taki dorwać bez silnika, tani i go przerobić na elektryka.
Awatar użytkownika
Maran_hand
Forumowicz
Posty: 956
Rejestracja: 02 maja 2017, 22:04
Lokalizacja: Warszawa - Dolny Mokotów

Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację

Post autor: Maran_hand »

henio pisze:
17 wrz 2018, 10:28
Ostatni słyszałem, że Smart wcale nie jest taki zły podczas kolizji, że niby mały, ale dużo może wytrzymać, że ma kabinę niczym klatka bezpieczeństwa. Czyli taki dorwać bez silnika, tani i go przerobić na elektryka.
Podejrzewam, że największym problemem w przeróbce spalinowego na elektryczny będzie napęd. Po za tym po co wyważać otwarte drzwi? Według mnie lepiej wziąć na warsztat gotowego elektryka i go ulepszyć po przez zwiększenie zasięgu, mocy itd :)
Załączniki
PhotoGrid_1537178981747.jpg
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację

Post autor: tatar »

To jest foto z testu zderzeniowego ze stałą betonową przeszkodą przy prędkości 90km/h.Nie przesadzajmy z wytrzymałością Smarta. :D
Awatar użytkownika
Maran_hand
Forumowicz
Posty: 956
Rejestracja: 02 maja 2017, 22:04
Lokalizacja: Warszawa - Dolny Mokotów

Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację

Post autor: Maran_hand »

A widzisz Tatar, umknęło Ci to co najważniejsze. Zwróć uwagę że przodu nie ma ale kabina cała co znaczy że Smart daje radę ;)
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację

Post autor: Inc0 »

..przód jest ... w kabinie :P
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
wwojciech
Forumowicz
Posty: 266
Rejestracja: 20 lut 2018, 7:03

Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację

Post autor: wwojciech »

Zabezpiecza smart przed uderzeniem ale przez brak strefy zgniotu odbierajacej energię uderzenia, można bez obrażeń zewnętrznych zginąć od uszkodzeń wewnętrznych.
Ciekawe jakby zniosła oryginalna elektronika i silnik oszukanie bocznikow pomiarowych np z leafa:)
Gienadimon
Forumowicz
Posty: 228
Rejestracja: 25 lip 2018, 19:06

Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację

Post autor: Gienadimon »

Miałem temat z dwoma silnikami.
Potrzeba dwóch sterowników, jeden duży akku i manetke.. dalej schemat znany z e - rowerów..
opec
Forumowicz
Posty: 83
Rejestracja: 26 lip 2018, 8:44

Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację

Post autor: opec »

Tak na temat smarta- z 4 lata temu było znane zdarzenie gdy smart nie wyrobił na zakręcie i uderzył w latarnie. Kierowca zginął na miejscu. Co dziwniejsze, jego samochód właśnie nie był jakoś bardzo rozbity, a kabina była cała. Faceta wyrzuciło przez boczne okno że wystawała głowa i ramiona, mimo że miał zapięte pasy. Prawdopodobnie siła uderzenia skręciła mu kark, ale nie wiem jakie były oficjalne przyczyny. Z drugiej strony, jazda takim smartem jest bezpieczniejsza niż jazda motorem, albo rowerem po ulicy- przynajmniej ja tak uważam :oops: Choć w sumie, taki smart połamie Cię od góry do dołu i uszkodzi narządy wewnętrzne, a wypadkując takim e-bikiem albo motorem masz szanse przekoziołkować w jakieś miękkie miejsce ;)
amciu
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 24 wrz 2018, 3:36

Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację

Post autor: amciu »

henio pisze:
17 wrz 2018, 10:28
Ostatni słyszałem, że Smart wcale nie jest taki zły podczas kolizji, że niby mały, ale dużo może wytrzymać, że ma kabinę niczym klatka bezpieczeństwa. Czyli taki dorwać bez silnika, tani i go przerobić na elektryka.
Zgadza się, klatkę Tridon trudno zgnieść od dowolnej strony. Ale bardzo krótka strefa zgniotu to mankament, jasiek trochę pomaga w razie najgorszego. Sprawę pogarsza ciężka bryła zespołu napędowego z tyłu.
Maran_hand pisze:
17 wrz 2018, 12:15
ZAŁĄCZNIKI
Wiecie, że duży procent ludzi uwierzyło w to zderzenie z wiewiórką ? Taki mamy kumaty naród :oops:
opec pisze:
26 wrz 2018, 13:45
Z drugiej strony, jazda takim smartem jest bezpieczniejsza niż jazda motorem, albo rowerem po ulicy- przynajmniej ja tak uważam
Cieplej, ciszej i na głowę nie kapie ;) A szanse wyjścia z kolizji cało to trudno jednoznacznie ocenić - lepiej przydzwonić Smartem czy bajkiem :?:
Najlepiej wcale nie przydzwaniać.
Smart jest bardzo wdzięcznym pojazdem do zaprądowania. Duża pusta przestrzeń pod podłogą nad osłonami wydaje się być dobrym, bezpiecznym miejscem dla nawet dużej baterii, a komora silnika pomieści bez trudu nawet kilka silników elektrycznych wraz z oryginalną przekładnią (to automat z elektrycznym napędem zmiany biegów). Po wyrzuceniu niepotrzebnych gratów ubędzie coś około 100 kg (dotyczy Diesla), więc nawet duża bateria go nie przeciąży. Sam z siebie jest ciężki - ta klatka dość pancerna jest...
Byłoby kilka spraw do poprawienia w konstrukcji, żeby to ładnie jeżdziło jako elektryk. Silniki bajkowe DD w przednich kołach raczej nie dadzą rady z taką masą, przyspieszenie będzie słabe i ekonomia też.
Za to dużo lepiej rokuje silnik elektryczny w miejsce spalinowego, jeszcze lepiej z przekładnią wstępną, np. zębatą walcową śrubową w kąpieli olejowej. Wbrew pozorom, to nie jest taki duży problem, a daje wszystkie korzyści wynikające z użycia kilku silników, np. trzech inrunnerów BLDC po ok. 4...6 kW ciągłej.
Robiłem kiedyś pomiary zapotrzebowań mocy trakcyjnych dla samochodu elektrycznego, na kilku popularnych i mniej popularnych w Kraju pojazdach.
Ciężka limuzyna 1750 kg real potrzebowała na płaskiej, równej, suchej i czystej nawierzchni 12,6 kW dla utrzymania 25 m/s. Po eliminacji niekorzystnych wpływów, które w spaliniaku niewiele zmieniają lub są akceptowalne (albo użytkownik nie ma o nich pojęcia) tę wartość dało się znacząco zmniejszyć.
Zmorą jest ta trzecia potęga w równaniu funkcji moc vrs. prędkość... Gdy pogodzić się z niewyścigowym stylem jazdy, to da się przełknąć i to.
Awatar użytkownika
Maran_hand
Forumowicz
Posty: 956
Rejestracja: 02 maja 2017, 22:04
Lokalizacja: Warszawa - Dolny Mokotów

Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację

Post autor: Maran_hand »

scuda pisze:
21 cze 2018, 0:36
Ogniwa zimą to jedno ale jak ogrzać wnętrze ?
Zwykłą suszarką do włosów? 😀 Zamontować gdzieś pod deską, rurką pociągnąć do dwóch zrobionych w desce wylotów, przyciski przenieść na kokpit. Tym sposobem mamy nawiew ziemnego powietrza na przednią szybę z możliwością jego podgrzania w kilku trybach. A przy okazji i ogrzewanie wnętrza. Druga korzyść, jak się szyby odmrożą mamy już rozgrzany aku, można startować z piskiem. Prościej chyba się nie da 😉
Sam pakiet trzeba by było umieścić w szczelnej skrzynce wyłożonej matami grzewczymi z termostatem tak by temperatura zawsze była na lekkim plusie. Oczywiście wszystko to kosztuje jakąś ilość energii ale jeśli ktoś ma do pracy kilka czy nawet kilkanaście km a po powrocie do domu ma możliwość naładowania akumulatora to przestaje być to problemem a w ogólnym rozrachunku podróżuje komfortowo i za grosze.
wwojciech
Forumowicz
Posty: 266
Rejestracja: 20 lut 2018, 7:03

Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację

Post autor: wwojciech »

Smart pozwala nie zginąć od zgniecenia ale przez brak strefy zgniotu zgininiemy od obrażeń wewnętrznych. Przy 1750kg juz 30kW silnik daje radę i można jeździć bezstresowo. A z napędem czym więcej kombinacji tym mniejsza szansa na rejestrację. Lepiej użyć silnik z hybrydy czy innego elektryka. Są tanie i mocne.
Awatar użytkownika
Maran_hand
Forumowicz
Posty: 956
Rejestracja: 02 maja 2017, 22:04
Lokalizacja: Warszawa - Dolny Mokotów

Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację

Post autor: Maran_hand »

Dlatego w mojej ocenie, biorąc pod uwagę cenę zakupu, możliwości przeróbki itd jedyny słuszny wybór to Twizy. Nie trzeba przy nim zmieniać żadnej mechaniki, robić przebudowy napędu i wielu innych rzeczy. Trzeba podłubać "tylko" w elektronice 😉
ODPOWIEDZ