Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację

Dział poświęcony fabrycznym samochodom elektrycznym
ODPOWIEDZ
Piotr82
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 23 mar 2018, 11:18

Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację

Post autor: Piotr82 »

Mazda RX-8 ze względu na trwałość silnika spalinowego. Okazy bez silnika od 3 do 7 tyś.
Awatar użytkownika
Yasiu77
Moderator
Posty: 1319
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację

Post autor: Yasiu77 »

wiem że trochę nie w temacie ale toto nawet fajnie wygląda. Za piątaka bez aku było na alle https://www.olx.pl/oferta/mini-el-city- ... ba3e05166c
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację

Post autor: scuda »

Ogniwa zimą to jedno ale jak ogrzać wnętrze ?
Paweł
Forumowicz
Posty: 224
Rejestracja: 17 mar 2018, 22:34
Lokalizacja: Łódź

Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację

Post autor: Paweł »

Tesla ma jak dobrze pamiętam 6-7 kW farelkę pod deską :D
gienek333
Forumowicz
Posty: 631
Rejestracja: 19 lut 2018, 22:37
Lokalizacja: Kraków

Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację

Post autor: gienek333 »

Można użyć ogrzewania spalinowego, można grzać Peltierami (chłodząc silnik). Ogrzewania spalinowe mają najczęściej 3-5 kW.
Awatar użytkownika
Artu
Forumowicz
Posty: 160
Rejestracja: 19 lut 2018, 7:33
Lokalizacja: Winnica k/Pułtuska

Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację

Post autor: Artu »

Paweł pisze:
21 cze 2018, 8:34
Tesla ma jak dobrze pamiętam 6-7 kW farelkę pod deską :D
Latem klimatyzacja "zżera" energię... :P
( ͡° ͜ʖ ͡°) Pozdrawiam, Artur
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację

Post autor: tatar »

A zimą nie? :D
Awatar użytkownika
kriskov
Forumowicz
Posty: 75
Rejestracja: 22 lip 2018, 17:45
Kontakt:

Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację

Post autor: kriskov »

Jestem ciekaw co by było warte wstawienie nowego aku do czegoś takiego
https://www.mobile.de/pl/Samochod/Citro ... 21564.html
Stary poczciwy AX
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację

Post autor: EV-Maniak »

Ostatni słyszałem, że Smart wcale nie jest taki zły podczas kolizji, że niby mały, ale dużo może wytrzymać, że ma kabinę niczym klatka bezpieczeństwa. Czyli taki dorwać bez silnika, tani i go przerobić na elektryka.
Awatar użytkownika
Maran_hand
Forumowicz
Posty: 956
Rejestracja: 02 maja 2017, 22:04
Lokalizacja: Warszawa - Dolny Mokotów

Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację

Post autor: Maran_hand »

henio pisze:
17 wrz 2018, 10:28
Ostatni słyszałem, że Smart wcale nie jest taki zły podczas kolizji, że niby mały, ale dużo może wytrzymać, że ma kabinę niczym klatka bezpieczeństwa. Czyli taki dorwać bez silnika, tani i go przerobić na elektryka.
Podejrzewam, że największym problemem w przeróbce spalinowego na elektryczny będzie napęd. Po za tym po co wyważać otwarte drzwi? Według mnie lepiej wziąć na warsztat gotowego elektryka i go ulepszyć po przez zwiększenie zasięgu, mocy itd :)
Załączniki
PhotoGrid_1537178981747.jpg
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację

Post autor: tatar »

To jest foto z testu zderzeniowego ze stałą betonową przeszkodą przy prędkości 90km/h.Nie przesadzajmy z wytrzymałością Smarta. :D
Awatar użytkownika
Maran_hand
Forumowicz
Posty: 956
Rejestracja: 02 maja 2017, 22:04
Lokalizacja: Warszawa - Dolny Mokotów

Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację

Post autor: Maran_hand »

A widzisz Tatar, umknęło Ci to co najważniejsze. Zwróć uwagę że przodu nie ma ale kabina cała co znaczy że Smart daje radę ;)
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację

Post autor: Inc0 »

..przód jest ... w kabinie :P
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
wwojciech
Forumowicz
Posty: 266
Rejestracja: 20 lut 2018, 7:03

Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację

Post autor: wwojciech »

Zabezpiecza smart przed uderzeniem ale przez brak strefy zgniotu odbierajacej energię uderzenia, można bez obrażeń zewnętrznych zginąć od uszkodzeń wewnętrznych.
Ciekawe jakby zniosła oryginalna elektronika i silnik oszukanie bocznikow pomiarowych np z leafa:)
Gienadimon
Forumowicz
Posty: 228
Rejestracja: 25 lip 2018, 19:06

Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację

Post autor: Gienadimon »

Miałem temat z dwoma silnikami.
Potrzeba dwóch sterowników, jeden duży akku i manetke.. dalej schemat znany z e - rowerów..
opec
Forumowicz
Posty: 83
Rejestracja: 26 lip 2018, 8:44

Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację

Post autor: opec »

Tak na temat smarta- z 4 lata temu było znane zdarzenie gdy smart nie wyrobił na zakręcie i uderzył w latarnie. Kierowca zginął na miejscu. Co dziwniejsze, jego samochód właśnie nie był jakoś bardzo rozbity, a kabina była cała. Faceta wyrzuciło przez boczne okno że wystawała głowa i ramiona, mimo że miał zapięte pasy. Prawdopodobnie siła uderzenia skręciła mu kark, ale nie wiem jakie były oficjalne przyczyny. Z drugiej strony, jazda takim smartem jest bezpieczniejsza niż jazda motorem, albo rowerem po ulicy- przynajmniej ja tak uważam :oops: Choć w sumie, taki smart połamie Cię od góry do dołu i uszkodzi narządy wewnętrzne, a wypadkując takim e-bikiem albo motorem masz szanse przekoziołkować w jakieś miękkie miejsce ;)
amciu
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 24 wrz 2018, 3:36

Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację

Post autor: amciu »

henio pisze:
17 wrz 2018, 10:28
Ostatni słyszałem, że Smart wcale nie jest taki zły podczas kolizji, że niby mały, ale dużo może wytrzymać, że ma kabinę niczym klatka bezpieczeństwa. Czyli taki dorwać bez silnika, tani i go przerobić na elektryka.
Zgadza się, klatkę Tridon trudno zgnieść od dowolnej strony. Ale bardzo krótka strefa zgniotu to mankament, jasiek trochę pomaga w razie najgorszego. Sprawę pogarsza ciężka bryła zespołu napędowego z tyłu.
Maran_hand pisze:
17 wrz 2018, 12:15
ZAŁĄCZNIKI
Wiecie, że duży procent ludzi uwierzyło w to zderzenie z wiewiórką ? Taki mamy kumaty naród :oops:
opec pisze:
26 wrz 2018, 13:45
Z drugiej strony, jazda takim smartem jest bezpieczniejsza niż jazda motorem, albo rowerem po ulicy- przynajmniej ja tak uważam
Cieplej, ciszej i na głowę nie kapie ;) A szanse wyjścia z kolizji cało to trudno jednoznacznie ocenić - lepiej przydzwonić Smartem czy bajkiem :?:
Najlepiej wcale nie przydzwaniać.
Smart jest bardzo wdzięcznym pojazdem do zaprądowania. Duża pusta przestrzeń pod podłogą nad osłonami wydaje się być dobrym, bezpiecznym miejscem dla nawet dużej baterii, a komora silnika pomieści bez trudu nawet kilka silników elektrycznych wraz z oryginalną przekładnią (to automat z elektrycznym napędem zmiany biegów). Po wyrzuceniu niepotrzebnych gratów ubędzie coś około 100 kg (dotyczy Diesla), więc nawet duża bateria go nie przeciąży. Sam z siebie jest ciężki - ta klatka dość pancerna jest...
Byłoby kilka spraw do poprawienia w konstrukcji, żeby to ładnie jeżdziło jako elektryk. Silniki bajkowe DD w przednich kołach raczej nie dadzą rady z taką masą, przyspieszenie będzie słabe i ekonomia też.
Za to dużo lepiej rokuje silnik elektryczny w miejsce spalinowego, jeszcze lepiej z przekładnią wstępną, np. zębatą walcową śrubową w kąpieli olejowej. Wbrew pozorom, to nie jest taki duży problem, a daje wszystkie korzyści wynikające z użycia kilku silników, np. trzech inrunnerów BLDC po ok. 4...6 kW ciągłej.
Robiłem kiedyś pomiary zapotrzebowań mocy trakcyjnych dla samochodu elektrycznego, na kilku popularnych i mniej popularnych w Kraju pojazdach.
Ciężka limuzyna 1750 kg real potrzebowała na płaskiej, równej, suchej i czystej nawierzchni 12,6 kW dla utrzymania 25 m/s. Po eliminacji niekorzystnych wpływów, które w spaliniaku niewiele zmieniają lub są akceptowalne (albo użytkownik nie ma o nich pojęcia) tę wartość dało się znacząco zmniejszyć.
Zmorą jest ta trzecia potęga w równaniu funkcji moc vrs. prędkość... Gdy pogodzić się z niewyścigowym stylem jazdy, to da się przełknąć i to.
Awatar użytkownika
Maran_hand
Forumowicz
Posty: 956
Rejestracja: 02 maja 2017, 22:04
Lokalizacja: Warszawa - Dolny Mokotów

Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację

Post autor: Maran_hand »

scuda pisze:
21 cze 2018, 0:36
Ogniwa zimą to jedno ale jak ogrzać wnętrze ?
Zwykłą suszarką do włosów? 😀 Zamontować gdzieś pod deską, rurką pociągnąć do dwóch zrobionych w desce wylotów, przyciski przenieść na kokpit. Tym sposobem mamy nawiew ziemnego powietrza na przednią szybę z możliwością jego podgrzania w kilku trybach. A przy okazji i ogrzewanie wnętrza. Druga korzyść, jak się szyby odmrożą mamy już rozgrzany aku, można startować z piskiem. Prościej chyba się nie da 😉
Sam pakiet trzeba by było umieścić w szczelnej skrzynce wyłożonej matami grzewczymi z termostatem tak by temperatura zawsze była na lekkim plusie. Oczywiście wszystko to kosztuje jakąś ilość energii ale jeśli ktoś ma do pracy kilka czy nawet kilkanaście km a po powrocie do domu ma możliwość naładowania akumulatora to przestaje być to problemem a w ogólnym rozrachunku podróżuje komfortowo i za grosze.
wwojciech
Forumowicz
Posty: 266
Rejestracja: 20 lut 2018, 7:03

Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację

Post autor: wwojciech »

Smart pozwala nie zginąć od zgniecenia ale przez brak strefy zgniotu zgininiemy od obrażeń wewnętrznych. Przy 1750kg juz 30kW silnik daje radę i można jeździć bezstresowo. A z napędem czym więcej kombinacji tym mniejsza szansa na rejestrację. Lepiej użyć silnik z hybrydy czy innego elektryka. Są tanie i mocne.
Awatar użytkownika
Maran_hand
Forumowicz
Posty: 956
Rejestracja: 02 maja 2017, 22:04
Lokalizacja: Warszawa - Dolny Mokotów

Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację

Post autor: Maran_hand »

Dlatego w mojej ocenie, biorąc pod uwagę cenę zakupu, możliwości przeróbki itd jedyny słuszny wybór to Twizy. Nie trzeba przy nim zmieniać żadnej mechaniki, robić przebudowy napędu i wielu innych rzeczy. Trzeba podłubać "tylko" w elektronice 😉
ODPOWIEDZ