Strona 1 z 1

Rivian R1T

: 19 kwie 2024, 2:28
autor: Polonus
Od kilku tygodni jestem posiadaczem elektrycznego pickupa marki Rivian R1T. Duży samochód, mniej-więcej wielkości Forda Rangera Raptora, w wersji, którą posiadam ma 835 KM, 1235 Nm, setkę w 3,5 sekundy i zdolności terenowe Jeepa Wranglera Rubikon. Do tego calkiem luksusowe wnętrze.
Rivian R1T został wybrany Pickupem Roku w 2022. Zasięg baterii? Odebrałem go u dealera w Atlancie, 455 km od domu i gdy dotarłem do celu, komputer pokazywal, że mam jeszcze elektronów na 100 km.

Re: Rivian R1T

: 19 kwie 2024, 12:08
autor: pxl666
masa auta i masa którą możesz tym wozić?

Re: Rivian R1T

: 22 kwie 2024, 20:54
autor: Polonus
Samochód waży 7150 funtów, 3250 kg, a dopuszczalna waga to 8532 funty, 3880 kg. Wynika z tego, że ładowność to 630 kg, albo dwie osoby i pół tony ziemniaków.
Ale ponieważ ma pneumatyczne, samopoziomujące się zawieszenie, to i pewnie tonę też by przewiózł. ;-)

Re: Rivian R1T

: 22 kwie 2024, 21:14
autor: pxl666
noto gratuluje zakupu większego roweru cargo ... paranoja żeby 3t samochód miał 600 kg załadunku .

Re: Rivian R1T

: 22 kwie 2024, 23:42
autor: Polonus
Nie wiem, czy to paranoja, czy nie. To nie jest samochód, który się kupuje po to, by przewozić ładunki. Od tego są heavy-duty pickupy z dieslowskimi silnikami, a jak ktoś naprawdę chce coś ciężkiego przewozić Rivianem, to ciągnie przyczepkę. Rivian może ciągnąć przyczepy o masie 5 ton.

Rivian jest luksusowym SUVem, przyspieszającym lepiej niż Ferarri F50, czy Lamborghini Murcielago, którym można jechać wygodnie z całą rodziną na wakacje (właśnie w maju ruszamy na 3 tygodnie na Florydę), albo przywieź rzeczy do ogrodu, czy na budowę altanki z Home Depot.

Dodatkową zaletą jest to, że jest tani w eksploatacji i nie trzeba jeździć ani na stacje benzynową, ani do warsztatów. Po prostu ran na parę dni podłączam go do ładowarki, a pierwszy przegląd - wymiana płynu hamulcowego - za trzy lata, a wymiana oleju chłodzącego baterie już chyba po mojej śmierci, bo to dopiero po przebiegu 200 tys km.

Re: Rivian R1T

: 23 kwie 2024, 0:11
autor: pxl666
no ja cię rozumiem ale to z założenia półciężarówka i taki zwykły ranger ładuje ponad tonę bagażu przy masie 1700kg .
szczerze to jaki milosnik nieistniejacych juz nadwozi station wagon to bardziej rozumiem te wersje
choc w mojej opinii jest nadal za krótki

Obrazek

Re: Rivian R1T

: 23 kwie 2024, 15:47
autor: Polonus
Ten "za krótki" SUV ma ponad 5 metrów długości i trzy rzędy siedzeń. My jednak nie mamy małych dzieci, jest nas dwoje, plus dorosły syn mieszka z nami, ale niemal nigdy razem nie jeździmy, więc pięcioosobowa kabina w zupełności nam wystarcza. Poza tym pickup ma większy rozstaw osi, dzięki czemu jest bardziej komfortowy, lepiej się prowadzi. A ponieważ przy domu jest ogród i czasem trzeba przywieź ziemię, czy jakieś krzaki do zasadzenia, to pickup jest do tego lepszą opcją.
Poza tym... żonie SUV się nie podoba i ona chciała pickupa.
W najbliższych tygodniach odwiedza nas rodzina z Polski, małżeństwo z dwójką małych dzieci i chcą zwiedzić Florydę. Problem jest taki, że nasz kamper jest dwuosobowy. Ma spore łóżko, 200x180 cm, ale tylko dwa fotele z pasami, więc mogą tam spać, ale nie mogą nim jeździć. Pojedziemy więc w dwa auta - kamper i elektryczny pickup z namiotem. Ja będę jechał kamperem, oni Rivianem, a na noc, czy na dłuższych pobytach na kempingu zamiana - ja do namiotu (przypomną się dziadkowi stare, harcerskie czasy ;-) ) a oni będą okupować kamperka. I tu także wychodzi zaleta pickupa, bo namiot można zamontować niżej, co dla dziadka, który dodatkowo na noc musi tam "wrzucić" 25-kilogramowego psiaka, nie jest bez znaczenia.

Obrazek

Obrazek