Elektryczny Cross wyczynowy Oset 24.0 Racing
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: 10 lut 2020, 23:13
Elektryczny Cross wyczynowy Oset 24.0 Racing
Witam Wszystkich.
Potrzebuję porady odnośnie wspomnianego e-motoru.
Postaram się wszystko opisać po kolei.
Kilka tygodni temu napisał do mnie właściciel elektrycznego crosa Oset 24.0 racing.
Taki jak tu: https://osetbikes.com/gb/bikes/oset-24-0-racing/
Postanowił kupić nową baterię gdyż oryginalna 48V20Ah wystarcza na 10 minut zabawy po czym traci moc.
Producent podaje parametry silnika na poziomie 48V i 1400W mocy.
Zaproponowałem baterię 52V48Ah, pakiet 14S14P na ogniwach Sanyo NCR18650GA i BMS 70A z Bluetooth.
Teoretycznie silnik 48V 1400W z tą baterią powinien latać (sam mam HUBa 1500W i baterię 52V17Ah wyciąga 62km/h).
Gdy bateria była gotowa klient przyjechał wraz z motorem na montaż baterii.
Po zamontowaniu przyszła kolej na testy.
Uruchomił motocykl, przekręcił manetkę na maksa i przejechał 150 metrów .
Po czym psikus. Motor się wyłączył a klient stwierdził że od startu nie ma czym jechać (stara bateria ma więcej mocy).
Po kilku sekundach udało się zresetować wszystko, start, 150 metrów jazdy i znowu porażka .
Uruchomiłem aplikację aby sprawdzić co się stało.
Motor ruszył a ja dostałem zawału.
Silnik 1400W przy napięciu 52V pobierał 127A!!! Jak mnie uczyli matematyki to wyliczyłem że silnik potrzebuje 6600W!!!
BMS tego nie wytrzymuje i się wyłączył.
Teraz seria moich pytań.
Czy realnym jest aby silnik miał tylko 20% sprawności?
Gdzie się podziewa 5200W, chyba nie idzie tak po prostu w eter???
Silniki 5000W orają ziemie przy starcie a ten przy 6600W ledwo jedzie.
Czy jest sens wymieniać baterię na taką z BMS 320A i ogniwa wysoko prądowe Samsung 40T?
Czy lepiej doradzić wymianę silnika na inny?
Na jaki?
BLDC?
Jaki model?
Może coś takiego będzie lepsze?
https://www.ebay.co.uk/itm/48V-1800W-Br ... 79f6ef0eab
Proszę o sugestie co może być nie tak.
Potrzebuję porady odnośnie wspomnianego e-motoru.
Postaram się wszystko opisać po kolei.
Kilka tygodni temu napisał do mnie właściciel elektrycznego crosa Oset 24.0 racing.
Taki jak tu: https://osetbikes.com/gb/bikes/oset-24-0-racing/
Postanowił kupić nową baterię gdyż oryginalna 48V20Ah wystarcza na 10 minut zabawy po czym traci moc.
Producent podaje parametry silnika na poziomie 48V i 1400W mocy.
Zaproponowałem baterię 52V48Ah, pakiet 14S14P na ogniwach Sanyo NCR18650GA i BMS 70A z Bluetooth.
Teoretycznie silnik 48V 1400W z tą baterią powinien latać (sam mam HUBa 1500W i baterię 52V17Ah wyciąga 62km/h).
Gdy bateria była gotowa klient przyjechał wraz z motorem na montaż baterii.
Po zamontowaniu przyszła kolej na testy.
Uruchomił motocykl, przekręcił manetkę na maksa i przejechał 150 metrów .
Po czym psikus. Motor się wyłączył a klient stwierdził że od startu nie ma czym jechać (stara bateria ma więcej mocy).
Po kilku sekundach udało się zresetować wszystko, start, 150 metrów jazdy i znowu porażka .
Uruchomiłem aplikację aby sprawdzić co się stało.
Motor ruszył a ja dostałem zawału.
Silnik 1400W przy napięciu 52V pobierał 127A!!! Jak mnie uczyli matematyki to wyliczyłem że silnik potrzebuje 6600W!!!
BMS tego nie wytrzymuje i się wyłączył.
Teraz seria moich pytań.
Czy realnym jest aby silnik miał tylko 20% sprawności?
Gdzie się podziewa 5200W, chyba nie idzie tak po prostu w eter???
Silniki 5000W orają ziemie przy starcie a ten przy 6600W ledwo jedzie.
Czy jest sens wymieniać baterię na taką z BMS 320A i ogniwa wysoko prądowe Samsung 40T?
Czy lepiej doradzić wymianę silnika na inny?
Na jaki?
BLDC?
Jaki model?
Może coś takiego będzie lepsze?
https://www.ebay.co.uk/itm/48V-1800W-Br ... 79f6ef0eab
Proszę o sugestie co może być nie tak.
Ostatnio zmieniony 11 lut 2020, 8:17 przez lukaszek83, łącznie zmieniany 2 razy.
- Goliath
- Forumowicz
- Posty: 1320
- Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
- Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek
Re: Elektryczny Cross wyczynowy Oset 24.0 Racing
A czy na 100% BMS ma dobrze skalibrowany odczyt prądu ??
Podpinałeś jakiś amperomierz/ watomierz by sprawdzić poprawność wskazań w aplikacji BMS-a ?
Podpinałeś jakiś amperomierz/ watomierz by sprawdzić poprawność wskazań w aplikacji BMS-a ?
- AST034
- Forumowicz
- Posty: 1090
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
- Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
Re: Elektryczny Cross wyczynowy Oset 24.0 Racing
Troszke przesadzasz, silniki 6kW nie orają ziemi bo sam takiego malego crossa mialem. Akurat ze swoim silnikiem 1000w byl puszczany prad 60-70A i 80V. Wcale nie oralo ziemi, jakos jechalo ale nie przesadzajmy
A co do tego to nie wierze, zeby poszedl taki duzy prad, cos jest nie halo z ustawieniem kontrolera. Masz jakis watomierz/amperomierz zeby wpiac sie miedzy aku a sterownik?
A co do tego to nie wierze, zeby poszedl taki duzy prad, cos jest nie halo z ustawieniem kontrolera. Masz jakis watomierz/amperomierz zeby wpiac sie miedzy aku a sterownik?
Ostatnio zmieniony 11 lut 2020, 11:48 przez AST034, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forumowicz
- Posty: 5056
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Elektryczny Cross wyczynowy Oset 24.0 Racing
Na początek, silnik o nominale 1400 wat, zapewne ma sterownik o prądzie min 60A, a silnik ma moc "szczytową" ~3kW
Podniesienie napięcia spowodowało, być może, i podniesienie prądu powyżej 70A (zabezpieczenia BMS'a). Czy ten prąd 127A, był pobierany przez całe 150 metrów (do odcięcia BMS'a), czy tylko w momencie "startu", podejrzewam że po pierwszym "impulsie", spada do 60 - 80A, co jest "normalnym" prądem silnika pod obciążeniem.
Podniesienie napięcia spowodowało, być może, i podniesienie prądu powyżej 70A (zabezpieczenia BMS'a). Czy ten prąd 127A, był pobierany przez całe 150 metrów (do odcięcia BMS'a), czy tylko w momencie "startu", podejrzewam że po pierwszym "impulsie", spada do 60 - 80A, co jest "normalnym" prądem silnika pod obciążeniem.
- MlKl
- Forumowicz
- Posty: 58
- Rejestracja: 27 gru 2019, 14:09
Re: Elektryczny Cross wyczynowy Oset 24.0 Racing
Wygląda na to, że stara bateria/sterownik nie mają żadnych zabezpieczeń, i silnik sobie ciągnie ile tylko chce, stąd zużycie 20 Ah w 10 minut.
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: 10 lut 2020, 23:13
Re: Elektryczny Cross wyczynowy Oset 24.0 Racing
Dziękuję za odpowiedzi.
BMS ma prawidłowy odczyt. 127A jest od startu do odcięcia (dlatego odcina).
Po kilku sekundach przeciążenia odcina.
Gdy dodawał "gazu" i odpuszczał, prąd chwilowo przekraczał 120A ale BMS się nie wyłączył.
3.21 mnie wygląda na przeoraną ziemię.
BMS ma prawidłowy odczyt. 127A jest od startu do odcięcia (dlatego odcina).
Po kilku sekundach przeciążenia odcina.
Gdy dodawał "gazu" i odpuszczał, prąd chwilowo przekraczał 120A ale BMS się nie wyłączył.
3.21 mnie wygląda na przeoraną ziemię.
- AST034
- Forumowicz
- Posty: 1090
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
- Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
Re: Elektryczny Cross wyczynowy Oset 24.0 Racing
127A w taki silnik to jest jakis ewenement Jaką ma temperature? Pokazesz jaki motor w tym siedzi? Ogólnie to szok, ze przy takim pradzie nie jest dynamiczny, skoro piszesz, ze slabo jezdzi.
A na filmiku to nie jest 6kW a 12,5kW
A na filmiku to nie jest 6kW a 12,5kW
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: 10 lut 2020, 23:13
Re: Elektryczny Cross wyczynowy Oset 24.0 Racing
Dla tego założyłem ten temat.
Temperatura jest otoczenia bo w 10 sekund nie zdąży się zagrzać.
Silnik jest maleńki (na pewno nie ma 2000W a gdzie tu do 6600W).
Szok i to straszny.
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: 10 lut 2020, 23:13
Re: Elektryczny Cross wyczynowy Oset 24.0 Racing
W sumie podałem link do opisu ale nie napisałem.
To jest silnik DC szczotkowy.
To jest silnik DC szczotkowy.
Ostatnio zmieniony 11 lut 2020, 17:00 przez lukaszek83, łącznie zmieniany 1 raz.
- AST034
- Forumowicz
- Posty: 1090
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
- Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
Re: Elektryczny Cross wyczynowy Oset 24.0 Racing
Jesli to jest zwykly DC to nie ma mowy, zeby on taki prad wytrzymal. Nie ten rozmiar Albo kontroler jest uszkodzony, albo gdzies jest zwarcie w instalacji... silnik kreci sie bez oporu?
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: 10 lut 2020, 23:13
Re: Elektryczny Cross wyczynowy Oset 24.0 Racing
Znalazłem sklep z częściami do tego motoru.
Kontroler ma 48V 100A nominalnie.
I gdzie tu 1400W???
Kontroler ma 48V 100A nominalnie.
I gdzie tu 1400W???
- MlKl
- Forumowicz
- Posty: 58
- Rejestracja: 27 gru 2019, 14:09
Re: Elektryczny Cross wyczynowy Oset 24.0 Racing
Cudów nie ma. Silnik 36V 800 W, zasilony z 48 V może mieć w piku 1400 W i więcej. Amperaż może rosnąć wysoko, ale to jest efekt krótkotrwały. Ty mu jeszcze podniosłeś napięcie, ale to się przełożyło na zwiększenie mocy oddawanej na koło. Istnieje granica wysycenia magnetycznego i to jest nie do przeskoczenia.
-
- Forumowicz
- Posty: 171
- Rejestracja: 22 maja 2018, 0:04
- Lokalizacja: Pod Krakowem
Re: Elektryczny Cross wyczynowy Oset 24.0 Racing
Waży to to niecałe 50 kg, przewidziane pod kierownika max 90kg, żeby to w ogóle ruszyło z miejsca to nie może mieć 1400W. Rower 1400w jest lżejszy i sam może jakoś ujedzie, ale nie można powiedzieć, że to jest jazda dostarczająca jakąkolwiek dawkę adrenaliny Tzn zmierzam do tego, że producent zaniżył moc, co jest dość ciekawe, bo raczej tendencja jest dokładnie w drugą stronę. Zdecydowanie bardziej przymierzał bym się do tych 48v 100A, przecież to nie hulajnoga tylko lekka trialówka, to się musi odpychać żeby w ogóle miało sens. Wiadomo, przełożenie na napędzie pewnie robi trochę roboty, ale to i tak nie może być ani 2kw ani 3kw tylko więcej. 1400w to mogła by mieć wersja mini dla dziecka. Twój bms z bt nie ma możliwości monitorowania na żywo parametrów? Gdyby była taka możliwość to można by było skontrolować w czasie jazdy czy faktycznie ciągnie 120A dłużej czy tylko przez chwilę.
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: 10 lut 2020, 23:13
Re: Elektryczny Cross wyczynowy Oset 24.0 Racing
Zdjęcie jest poglądowe. Wrzuciłem pierwsze jakie znalazłem bo wszystkie silniki od 36V 600W do 48V 1400W wyglądają tak samo.MlKl pisze: ↑11 lut 2020, 20:46Cudów nie ma. Silnik 36V 800 W, zasilony z 48 V może mieć w piku 1400 W i więcej. Amperaż może rosnąć wysoko, ale to jest efekt krótkotrwały. Ty mu jeszcze podniosłeś napięcie, ale to się przełożyło na zwiększenie mocy oddawanej na koło. Istnieje granica wysycenia magnetycznego i to jest nie do przeskoczenia.
W tym jest silnik 48V 1400W.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5885
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Elektryczny Cross wyczynowy Oset 24.0 Racing
Te silniki nie mają wodnego chłodzenia ?
Zgubiłem pytajnik
Zgubiłem pytajnik
Ostatnio zmieniony 11 lut 2020, 22:06 przez pxl666, łącznie zmieniany 1 raz.
- MlKl
- Forumowicz
- Posty: 58
- Rejestracja: 27 gru 2019, 14:09
Re: Elektryczny Cross wyczynowy Oset 24.0 Racing
Chińczyk ci naklei taką nalepkę, jaką sobie zażyczysz. Jak wyglądają tak samo, i mają takie same wymiary, to jest jeden silnik.lukaszek83 pisze: ↑11 lut 2020, 21:36Zdjęcie jest poglądowe. Wrzuciłem pierwsze jakie znalazłem bo wszystkie silniki od 36V 600W do 48V 1400W wyglądają tak samo.
W tym jest silnik 48V 1400W.
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: 10 lut 2020, 23:13
Re: Elektryczny Cross wyczynowy Oset 24.0 Racing
Nie jest jeden. Różnią się w środku. Te słabsze mają cieńsze druty i 2 szczotki. Najmocniejsze mają grubsze druty i 4 szczotki.