Citroen Evasion - przeróbka na EV

Dział poświęcony fabrycznym samochodom elektrycznym
ODPOWIEDZ
batot
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 26 lis 2019, 14:24

Citroen Evasion - przeróbka na EV

Post autor: batot »

Zastanawiam się czy jest sens podjąć się przerobienie VAN'a na elektryka.
Nie mam doświadczenia w takich konstrukcjach stąd chciałbym zasięgnąć porady ekspertów.
A więc przejdźmy do konkretów:
Auto : Citroen Evasion
Masa własna : 1595kg
Zasięg : 100km
Vmax : realnie 70km/h (90km/h jak by się dało)

Bateria:
~20kWh (to jest akurat banalnie proste do wykonania dla mnie) https://ibb.co/mqVCMLP
No chyba że 20kWh to za mało?
Jakie napięcie zalecacie?

Silnik:
Silnik spełniający w/w założenia jaki to koszt i gdzie kupić?

Sterownik:

Ładowanie:
Z gniazdka 230VAC / 2-4kW/ 1F

Jazda codziennie do 100km.

Masa wiem że spora ale można sporo rzeczy wyrzucić np 3 rząd siedzeń, silnik, układ wydechowy, itd. Ktoś się orientuje ile kg się zyska ew wlał wylał bo bateria też waży.
Jak to widzicie?
GrzegorzS
Forumowicz
Posty: 359
Rejestracja: 23 lut 2018, 0:14
Lokalizacja: Lubliniec

Re: Citroen Evasion - przeróbka na EV

Post autor: GrzegorzS »

Myślę że z taką wiedzą lepiej było by poszukać używanego Nissana Leaf-a.
Awatar użytkownika
Maran_hand
Forumowicz
Posty: 956
Rejestracja: 02 maja 2017, 22:04
Lokalizacja: Warszawa - Dolny Mokotów

Re: Citroen Evasion - przeróbka na EV

Post autor: Maran_hand »

Dość karkołomne zadanie.
Napisałeś - nie mam doświadczenia w takich konstrukcjach czyli karkołomność zadania x 10. Oczywiście jest tu na forum wielu ludzi którzy zaczynali "od zero pojęcia" a dziś mają przeogromną wiedzę. Czyli można tylko trzeba chcieć.
Pytanie, czy jesteś w stanie odstawić Cytrynę na rok, dwa a może i trzy? Bo to jest pewnie realny czas na taki projekt, zwłaszcza jak trzeba wiedzę uzupełniać na bieżąco.