wyjściowe założenia parametrów napędu SUP'a.
tkoko pisze: ↑30 lip 2021, 20:35
1. trzy prędkości przełączane przyciskami, 2 - 3 km/godz (spacerowa), 4 - 5 km/godz (optymalna), i maksymalna myślę że powyżej 6 - 8 km/godz (w pozycji leżącej).
2. min godzina pływania z prędkością 4 - 5 km/godz.
3. zoptymalizowanie całości na czas/zasięg
pierwsze pomiary na rzece z sierpnia 2021 r, chłodno, średnia prędkość z dwu pomiarów z prądem i pod prąd;
tkoko pisze: ↑29 sie 2021, 17:16
Pierwszy bieg > 3 A / 85 wat (15% mocy) = min 3.5 km/godz
Drugi bieg > 7 A / 200 wat (30% mocy) = min 7 km/godz
Trzeci bieg > 16 A /450 wat (80% mocy) = min 9.5 km/godz
Prawdopodobnie te prądy są nieco zaniżone, ale faktyczne będą sprawdzone już na docelowych bateriach.
aktualne pomiary osiągów SUP'a na Kopalnioku, upał powyżej 30*C, otwarta przestrzeń lekki boczny wiatr (opór
powietrza, dryf SUP'a), bateria 36 V, 15 Ah / 540 Wh;
* pierwszy bieg > ciąg 2 do 2.2 kg / 2 do 2.4 kg (2.3 kg) > moc 110 do 120 wat, prąd 2.7 do 2.9 A
czas na 100 m / 1 min 20 s = 4.5 km/godz, (matematyczny czas ciągłego pływania powyżej 4.5 godz)
* drugi bieg > ciąg 3.3 do 3.6 kg / 3.6 do 3.9 kg (4 kg) > moc 270 do 290 wat, prąd 7.4 do 7.6 A
czas na 100 / m 1 min = 6 km/godz, (matematyczny czas ciągłego pływania do 2 godz)
* trzeci bieg > ciąg 6.6 do 7.1 kg / 6.8 do 7.1 kg (7 kg) > moc 820 do 880 wat, prąd 22 do 24 A
czas na 100 m / 45 sekund = 8 km/godz, (matematyczny czas ciągłego pływania do 35 min)
W tropikalnych warunkach (powyżej 30*C), SUP na maksymalnej mocy (trzeci bieg) pokonuje dystans 200 metrów do przegrzania sterownika, i zadziałania zabezpieczeń. Przy dodatkowym wspomaganiu wiosłem dystans ten znacząco można zwiększyć.
Przykład; po 200 metrach wiosłowania z maksymalnym wspomaganiem silnika, Sup na samym silniku pokonuje dalsze 100 metrów do zadziałania zabezpieczeń. Myślę że przy ciągłym, odpowiednio mocnym wiosłowaniu, SUP pokona dystans 400 i więcej metrów. Przy szybkim wiosłowaniu występuje jeszcze jedno nieprzyjemne zjawisko. Przechylający się SUP zaciąga zapewne powietrze (kawitacja), co skutkuje nierówną/nieprzyjemną/charczącą pracą silników i kłopotem z synchronizacją sterownik <> silnik w wyniku nagłych zmian prędkości śrub przy kawitacji.
Ogólnie SUP spełnia założone w pierwszym poście parametry z nawiązką. Na Czarnogórze, Chorwacji, czy Węgrzech (temp powyżej 30*C) da się tym pływać. W przypadku Adriatyku problemem mogą być łożyska (sól). Po pływaniu warto starannie i długo przepłukać silniki w czystej wodzie.
A tu, po dwóch latach, gotowy zestaw mojego pomysłu (???
)
https://pl.aliexpress.com/item/10050053 ... 1PL%21%21A