e-moto - Harley-Davidson LIVEWIRE 2020
-
- Forumowicz
- Posty: 32
- Rejestracja: 25 lut 2025, 9:52
Re: e-moto - Harley-Davidson LIVEWIRE 2020
do śmigania wokół komina czego chcieć więcej.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 6734
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 540
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: e-moto - Harley-Davidson LIVEWIRE 2020
troche slabe infomarcje maja
HD kosztowal na premiere 30k, dopiero livewire one kosztowal chyba 20k
zero nie jest 2x tanszy bo kosztowal zawsze w okolicy 20k z tym ze za wersje standard czyli ladowarka 3kW, za premium + opcjonalna ladowarka zeby miec namiastke szybszego ladowania i robi sie chyba 23-24k
PS
przy obecnej technologii daloby sie do HD / ONE wcisnac baterie spokojnie 20kWh (ta sama waga i rozmiar) jest 15,5kWh, w dodatku mogla by sie ladowac 30-60% szybciej a moze i nawet lepiej
najwiekszy problem jest taki ze nawet jak ktos by sie podjał zrobienia lepszej baterii to i tak mocy ladowania sie nie zmieni bo jest soft bms-a jest zaszyfrowany i nic tu nie zrobimy
HD kosztowal na premiere 30k, dopiero livewire one kosztowal chyba 20k
zero nie jest 2x tanszy bo kosztowal zawsze w okolicy 20k z tym ze za wersje standard czyli ladowarka 3kW, za premium + opcjonalna ladowarka zeby miec namiastke szybszego ladowania i robi sie chyba 23-24k
PS
przy obecnej technologii daloby sie do HD / ONE wcisnac baterie spokojnie 20kWh (ta sama waga i rozmiar) jest 15,5kWh, w dodatku mogla by sie ladowac 30-60% szybciej a moze i nawet lepiej
najwiekszy problem jest taki ze nawet jak ktos by sie podjał zrobienia lepszej baterii to i tak mocy ladowania sie nie zmieni bo jest soft bms-a jest zaszyfrowany i nic tu nie zrobimy
falcon, energica, livewire, tesla, stiga, rivian
2,5kWh + 21,5kWh + 15,5kWh + 75kWh + 1,5kWh + 130kWh
2,5kWh + 21,5kWh + 15,5kWh + 75kWh + 1,5kWh + 130kWh
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 540
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: e-moto - Harley-Davidson LIVEWIRE 2020
440km dzis 
pierwsze ładowania w trasie:
1. miedzy SoC 0-48% pelna moc ladowania (dochodzi do 21kW)
od 48% moc spada skokowo i nagle robi sies 14,5-15kW prawodopodobnie do okolo 80%, potem juz tylko 8-9kW i dalej tez spada w zaleznosci od SoC ale nie sprawdzalem dokladnie
2. jak juz wczesniej pisalem, na 0% zrobi sie 1-2km wiec nawet w miescie balbym sie schodzic ponizej 2-3%, wiec nie dosc ze nie wykorzystujemy pelnej baterii to dodatkowo prawdopodobnie przy 0% ogniwa moga miec w okolicach 3,4V czyli jeszcze jest zapas
3. w stosunku do energici na płaskim z jednostajna predkoscia jezdzie sie lepiej bo nie ma nie dzwieku
4. STOCKOWA ładowarka USB (jedno USB C) TRAGEDIA/PADAKA total - nie dosc ze schowana dziwnie to iphone 12 pro max w włączoną nawigacją - z 52% w godzine spadl na 37-40%, w energice byly 2x USB A tez jakies slabe - ale przynajmniej telefon ładowało no i tam mozna ja bylo bezproblemu wymenic ją plug and play, w livewire jest 12V aux kolo tylnego amortyzatora za bateria, no ale trzeba kupic specjalną wtyczke + ladowarke osobno
5. lusterka to dramat (wszyscy maja to samo zdanie) nic w nich nie widac - bede musial jakies adaptery do mocowania wymyslec zeby je troche na zewnątrz wypuscic)
6. brak mozliwosci zakonczenia ladowania z poziomu pojazdu - jedynie poprzez pociagniecie linki emergency ktora jest gdzies pod "bakiem"

pierwsze ładowania w trasie:
1. miedzy SoC 0-48% pelna moc ladowania (dochodzi do 21kW)
od 48% moc spada skokowo i nagle robi sies 14,5-15kW prawodopodobnie do okolo 80%, potem juz tylko 8-9kW i dalej tez spada w zaleznosci od SoC ale nie sprawdzalem dokladnie
2. jak juz wczesniej pisalem, na 0% zrobi sie 1-2km wiec nawet w miescie balbym sie schodzic ponizej 2-3%, wiec nie dosc ze nie wykorzystujemy pelnej baterii to dodatkowo prawdopodobnie przy 0% ogniwa moga miec w okolicach 3,4V czyli jeszcze jest zapas
3. w stosunku do energici na płaskim z jednostajna predkoscia jezdzie sie lepiej bo nie ma nie dzwieku
4. STOCKOWA ładowarka USB (jedno USB C) TRAGEDIA/PADAKA total - nie dosc ze schowana dziwnie to iphone 12 pro max w włączoną nawigacją - z 52% w godzine spadl na 37-40%, w energice byly 2x USB A tez jakies slabe - ale przynajmniej telefon ładowało no i tam mozna ja bylo bezproblemu wymenic ją plug and play, w livewire jest 12V aux kolo tylnego amortyzatora za bateria, no ale trzeba kupic specjalną wtyczke + ladowarke osobno
5. lusterka to dramat (wszyscy maja to samo zdanie) nic w nich nie widac - bede musial jakies adaptery do mocowania wymyslec zeby je troche na zewnątrz wypuscic)
6. brak mozliwosci zakonczenia ladowania z poziomu pojazdu - jedynie poprzez pociagniecie linki emergency ktora jest gdzies pod "bakiem"
falcon, energica, livewire, tesla, stiga, rivian
2,5kWh + 21,5kWh + 15,5kWh + 75kWh + 1,5kWh + 130kWh
2,5kWh + 21,5kWh + 15,5kWh + 75kWh + 1,5kWh + 130kWh
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 540
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: e-moto - Harley-Davidson LIVEWIRE 2020
KOSZTY JAZDY:
z domu wyjazd na 100%, wrocilem na 10% wiec mozna zalozyc ze poszlo 14kWh (ja w domu mam za darmo, ale normalnie to 11-17zl w zaleznosci od taryfy
28,7kWh poszło na ladowarkach - ceny od 1,39 do 2,60 dzis w tym 5,4kWh na greewayu ale mialem za darmo, tak to bym tam nie ładowal - ja wydalem 49zł
z domu wyjazd na 100%, wrocilem na 10% wiec mozna zalozyc ze poszlo 14kWh (ja w domu mam za darmo, ale normalnie to 11-17zl w zaleznosci od taryfy
28,7kWh poszło na ladowarkach - ceny od 1,39 do 2,60 dzis w tym 5,4kWh na greewayu ale mialem za darmo, tak to bym tam nie ładowal - ja wydalem 49zł
falcon, energica, livewire, tesla, stiga, rivian
2,5kWh + 21,5kWh + 15,5kWh + 75kWh + 1,5kWh + 130kWh
2,5kWh + 21,5kWh + 15,5kWh + 75kWh + 1,5kWh + 130kWh
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 540
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: e-moto - Harley-Davidson LIVEWIRE 2020


1. dorobiłem tulejki do lusterek (+10mm) dzieki temu troche wiecej widac
2. kable DC od złacza CCS do baterii maja 16mm - natezenie przez 20-25min leci tam 85-90A - a do falcona mowili zebym dał 25mm do takiego natezenia w dodatku na duzo krotszym odcinku
falcon, energica, livewire, tesla, stiga, rivian
2,5kWh + 21,5kWh + 15,5kWh + 75kWh + 1,5kWh + 130kWh
2,5kWh + 21,5kWh + 15,5kWh + 75kWh + 1,5kWh + 130kWh