e-moto - Harley-Davidson LIVEWIRE 2020

Tu umieszczamy wszystko co związane z innymi fabrycznymi pojazdami EV
corey8
Forumowicz
Posty: 54
Rejestracja: 25 lut 2025, 9:52

Re: e-moto - Harley-Davidson LIVEWIRE 2020

Post autor: corey8 »

do śmigania wokół komina czego chcieć więcej.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 7071
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: e-moto - Harley-Davidson LIVEWIRE 2020

Post autor: pxl666 »

upzz

Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 589
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: e-moto - Harley-Davidson LIVEWIRE 2020

Post autor: szczur333 »

troche slabe infomarcje maja
HD kosztowal na premiere 30k, dopiero livewire one kosztowal chyba 20k
zero nie jest 2x tanszy bo kosztowal zawsze w okolicy 20k z tym ze za wersje standard czyli ladowarka 3kW, za premium + opcjonalna ladowarka zeby miec namiastke szybszego ladowania i robi sie chyba 23-24k

PS
przy obecnej technologii daloby sie do HD / ONE wcisnac baterie spokojnie 20kWh (ta sama waga i rozmiar) jest 15,5kWh, w dodatku mogla by sie ladowac 30-60% szybciej a moze i nawet lepiej

najwiekszy problem jest taki ze nawet jak ktos by sie podjał zrobienia lepszej baterii to i tak mocy ladowania sie nie zmieni bo jest soft bms-a jest zaszyfrowany i nic tu nie zrobimy
falcon, energica, livewire, tesla, stiga, rivian
2,5kWh + 21,5kWh + 15,5kWh + 75kWh + 1,5kWh + 130kWh
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 589
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: e-moto - Harley-Davidson LIVEWIRE 2020

Post autor: szczur333 »

440km dzis ;)

pierwsze ładowania w trasie:

1. miedzy SoC 0-48% pelna moc ladowania (dochodzi do 21kW)
od 48% moc spada skokowo i nagle robi sies 14,5-15kW prawodopodobnie do okolo 80%, potem juz tylko 8-9kW i dalej tez spada w zaleznosci od SoC ale nie sprawdzalem dokladnie

2. jak juz wczesniej pisalem, na 0% zrobi sie 1-2km wiec nawet w miescie balbym sie schodzic ponizej 2-3%, wiec nie dosc ze nie wykorzystujemy pelnej baterii to dodatkowo prawdopodobnie przy 0% ogniwa moga miec w okolicach 3,4V czyli jeszcze jest zapas

3. w stosunku do energici na płaskim z jednostajna predkoscia jezdzie sie lepiej bo nie ma nie dzwieku

4. STOCKOWA ładowarka USB (jedno USB C) TRAGEDIA/PADAKA total - nie dosc ze schowana dziwnie to iphone 12 pro max w włączoną nawigacją - z 52% w godzine spadl na 37-40%, w energice byly 2x USB A tez jakies slabe - ale przynajmniej telefon ładowało no i tam mozna ja bylo bezproblemu wymenic ją plug and play, w livewire jest 12V aux kolo tylnego amortyzatora za bateria, no ale trzeba kupic specjalną wtyczke + ladowarke osobno

5. lusterka to dramat (wszyscy maja to samo zdanie) nic w nich nie widac - bede musial jakies adaptery do mocowania wymyslec zeby je troche na zewnątrz wypuscic)

6. brak mozliwosci zakonczenia ladowania z poziomu pojazdu - jedynie poprzez pociagniecie linki emergency ktora jest gdzies pod "bakiem"
falcon, energica, livewire, tesla, stiga, rivian
2,5kWh + 21,5kWh + 15,5kWh + 75kWh + 1,5kWh + 130kWh
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 589
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: e-moto - Harley-Davidson LIVEWIRE 2020

Post autor: szczur333 »

KOSZTY JAZDY:
z domu wyjazd na 100%, wrocilem na 10% wiec mozna zalozyc ze poszlo 14kWh (ja w domu mam za darmo, ale normalnie to 11-17zl w zaleznosci od taryfy
28,7kWh poszło na ladowarkach - ceny od 1,39 do 2,60 dzis w tym 5,4kWh na greewayu ale mialem za darmo, tak to bym tam nie ładowal - ja wydalem 49zł
falcon, energica, livewire, tesla, stiga, rivian
2,5kWh + 21,5kWh + 15,5kWh + 75kWh + 1,5kWh + 130kWh
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 589
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: e-moto - Harley-Davidson LIVEWIRE 2020

Post autor: szczur333 »

Obrazek Obrazek

1. dorobiłem tulejki do lusterek (+10mm) dzieki temu troche wiecej widac

2. kable DC od złacza CCS do baterii maja 16mm - natezenie przez 20-25min leci tam 85-90A - a do falcona mowili zebym dał 25mm do takiego natezenia w dodatku na duzo krotszym odcinku
falcon, energica, livewire, tesla, stiga, rivian
2,5kWh + 21,5kWh + 15,5kWh + 75kWh + 1,5kWh + 130kWh
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 589
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: e-moto - Harley-Davidson LIVEWIRE 2020

Post autor: szczur333 »

prąd ładowania

0-44% - 80A
44-45% -75A
45-51% - 70A
51-64% - 54A
64-69% - 49A
69-75% - 44A
75-94% - 30A
94-100% - 20A
falcon, energica, livewire, tesla, stiga, rivian
2,5kWh + 21,5kWh + 15,5kWh + 75kWh + 1,5kWh + 130kWh
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 589
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: e-moto - Harley-Davidson LIVEWIRE 2020

Post autor: szczur333 »

DC w domu
[media]https://youtube.com/shorts/wnvQgbuGKCQ? ... w1vZQPvjHi[/media]


3 dni temu zrobilem trase turystycznym tempem, wynik to 115-120km na 50% baterii
nawet nie potrzebowalem sie ładowac ale musialem i tak odpocząc

Obrazek

Obrazek

początkwo myslalem zeby zrobic 1000km+ ale z plecakiem nie ma to sensu- jak kupie torbe/kufer to bedzie mozna jechac

finalnie zrobilem 470km w 9h(na ładowanie sumarcyznie moze 1h) - 20/30/10min z tym te ostatnie 10 min nie bylo potrzebne bo i tak dojechalem na 18%


jak kiedys ktos zrobi upgrage baterii z 15,5kWh na 20-23kWh to bedzie idealny turystyk
falcon, energica, livewire, tesla, stiga, rivian
2,5kWh + 21,5kWh + 15,5kWh + 75kWh + 1,5kWh + 130kWh
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 7071
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: e-moto - Harley-Davidson LIVEWIRE 2020

Post autor: pxl666 »

to 120 km czy 470km ?
Awatar użytkownika
RadQ
Forumowicz
Posty: 215
Rejestracja: 01 paź 2020, 22:56
Lokalizacja: Miasto Grzejników

Re: e-moto - Harley-Davidson LIVEWIRE 2020

Post autor: RadQ »

pxl666 pisze:
28 cze 2025, 1:10
to 120 km czy 470km ?
~120 km robił na 50% baterii a że się 3 razy w trasie ładował to sumaryczny przebieg ma 470 km a przynajmniej ja to tak zrozumiałem ;)
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 589
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: e-moto - Harley-Davidson LIVEWIRE 2020

Post autor: szczur333 »

pxl666 pisze:
28 cze 2025, 1:10
to 120 km czy 470km ?
mniej wiecej cos takiego wyszło, nie jechalem idealnie pomiezy miejsciowosciami - troche naokolo jak to na moto :lol:

wartosci procentowe tez nie są idealne bo z głowy pisze)

busko zdroj - nowy sącz - 120km 100-50%
ładowanie 50-75(80)% - 20min

nowy sącz - nidzica-jordanów 130km
łaodwanie 25-38% samego ładowania moze bylo 5-6min - niestety cos z ładowarka bylo i przerywalo - stracilem z 30 min

jordanów - biertowice 60km
ładowanie 9-60% 30min

biertowice - kraków - 60km
ładowanie 35-55% 10 min

Krakow - dom 90km
dojechalem na okolo 15%


mysle ze jakas wieksza trasa bedzie w tym roku to napewno to lepiej udokumentuje
falcon, energica, livewire, tesla, stiga, rivian
2,5kWh + 21,5kWh + 15,5kWh + 75kWh + 1,5kWh + 130kWh
heinrich12
Forumowicz
Posty: 62
Rejestracja: 04 sty 2024, 20:16
Lokalizacja: Wrocław

Re: e-moto - Harley-Davidson LIVEWIRE 2020

Post autor: heinrich12 »

szczur333 pisze:
28 cze 2025, 0:41


finalnie zrobilem 470km w 9h(na ładowanie sumarcyznie moze 1h) - 20/30/10min z tym te ostatnie 10 min nie bylo potrzebne bo i tak dojechalem na 18%


To całkiem przyzwoicie - był też czas na rozprostowanie nóg. Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 589
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: e-moto - Harley-Davidson LIVEWIRE 2020

Post autor: szczur333 »

Obrazek

Obrazek

Obrazek


z dnia na dzien padł aku 12V, wydaje mi sie ze ogniwa są spuchnięte

na obudowie pisze ze li ion ale to lifepo4 w ukladzie 4S

w srodku wymiar 104x60x56mm wiec idealnie pod 4 ogniwa 26650


nowy cały aku 12V tego samego typu (2,4Ah) najtaniej znalazlem za 280zł, stwierdziłem ze nie ma sensu przeplacac, zamowilem ogniwa A123 M1B 26650 za 60zł

myslalem zeby jeszcze dla checy zamowic BMS z bluetoothem i obserwowac prądy/cykle na apce ile faktycznie to zjada ale ciezko znalesc taki mały zeby wszedl do tej obudowy
falcon, energica, livewire, tesla, stiga, rivian
2,5kWh + 21,5kWh + 15,5kWh + 75kWh + 1,5kWh + 130kWh
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 589
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: e-moto - Harley-Davidson LIVEWIRE 2020

Post autor: szczur333 »

stalo sie najgorsze

padła ładowarka
jest to urzadzenie 3 w 1 - OBC + DC-DC + PLC

padła czesc dc-dc, niestety producent ladowarki tego nie naprawia a wymieniaja caly element - cena u harleya 15-20k nowa, na ebay byla kiedys za 500 usd, ale z tego co widzialem sprzedala sie, aktualnie są 3 sztuki ale w kosmicznej kasie, wiec bedą gnic latami bo nikt 2-3k nie da gdzie caly moto sprawny juz po 9k usd sie widuje

https://ibb.co/QFZTGnv0
https://ibb.co/yFwdMR3N
https://ibb.co/6c9nc1JG
https://ibb.co/rRFGsWKM

moto dziala, da sie wrzucuc bieg ale nie ma ładowania aku 12V

robilem pomiary sekcji 12V i na 99% aku 12V jest tylko do podtrzymania zasilania i wzbudzenia calego moto, z aku 12V nic nie jest zasilane pozniej i calosc idzie z przetwornicy dc-dc
pobor idle to 4A, jak wrzuce bieg zwieksza sie na 6-7A, jakbym jeszcze podlaczył telefon lub np podczas uruchomienia pompy absu w jakiejs sytuacji pobor moglby wzrosnąc

przy aku o pojemnosci 2-2,5Ah ktory jest podtrzymywany caly czas na okolo 60-70% pojemnosci - przy poborze 7A zdechłby w 5min w praktyce sag napiecia jest tak duzy ze pewnie 2min bym pojezdził i tyle

najtanszym sensownym rozwiązaniem wydaje sie zakupienie przetwornicy dc-dc i podlaczenie rownolegle do tej co jest - koszt to okolo 250USD za 1kW przetwornice - taka potrzebna oczywiscie nie jest, ale szukalem pare dni jakiejs mniejszej i gdzies na ali udalo sie znalesc 300W z tym ze out of stock a chinczyk nawet nie odpisuje (wklejenie foto do google tez nic nie daje)

pozostaje czekac na ogloszenie sprzedazy calej ladowarki na ebay w dobrej cenie, w miedzy czasie ladowarke bede wysylal do ludzi ktorzy naprawiaja takie rzeczy bo wina jest ewidentije w sekcji 12V wiec moze sie uda cos z tym zrobic

rownolgle zamowilem "komputer" na obd2(esp32) dzieki ktoremu bede mogl odczytac syngały CAN ktore daje/odbiera ładowarka - mozliwe ze jesli udaloby mi sie je odtworzyc to moglbym kupic dowolna ladowarke z konwerterem i by t odzialalo - hardware czyli obc + dc-dc + plc powinno kosztowac max 1000usd

plusem jest to ze wtedy mam otwarte rozwiązanie, dodatkowo ladowarka zamiast 5,5-6A miala by 10A co skrociloby czas ladowania z 11-12h na okolo 6-7 z AC
falcon, energica, livewire, tesla, stiga, rivian
2,5kWh + 21,5kWh + 15,5kWh + 75kWh + 1,5kWh + 130kWh
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 7071
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: e-moto - Harley-Davidson LIVEWIRE 2020

Post autor: pxl666 »

ze tez ci sie chce w tym g rzezbic ...
zielony71
Forumowicz
Posty: 1661
Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
Lokalizacja: Kielce

Re: e-moto - Harley-Davidson LIVEWIRE 2020

Post autor: zielony71 »

Nie wiem co tam za napięcie systemowe występuje, ale przetwornica step down o tej mocy nie powinna kosztować więcej niż 10-20$
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 589
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: e-moto - Harley-Davidson LIVEWIRE 2020

Post autor: szczur333 »

zielony71 pisze:
20 sie 2025, 7:17
Nie wiem co tam za napięcie systemowe występuje, ale przetwornica step down o tej mocy nie powinna kosztować więcej niż 10-20$
200-300V DC

jak znajdziesz nawet za 100-200 to daj znac
falcon, energica, livewire, tesla, stiga, rivian
2,5kWh + 21,5kWh + 15,5kWh + 75kWh + 1,5kWh + 130kWh
zielony71
Forumowicz
Posty: 1661
Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
Lokalizacja: Kielce

Re: e-moto - Harley-Davidson LIVEWIRE 2020

Post autor: zielony71 »

Aha, 300V - myślałem że trochę mniej. Możesz spróbować zastosować zasilacz do laptopa (np Toshiba ma 15V). Większość zasilaczy impulsowych powinna ruszyć bez problemu na DC.
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 589
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: e-moto - Harley-Davidson LIVEWIRE 2020

Post autor: szczur333 »

pxl666 pisze:
19 sie 2025, 22:04
ze tez ci sie chce w tym g rzezbic ...
a co mam zrobic? nawet sprawny byloby ciezko sprzedac, tak to przynajmniej jest zabawa, a esp do obd - bede mial tez do traktorka stigi bo tez ma obd2


zobaczymy czy cos sie wiecej uda odczytac (np napiecie sekcji baterii itp)

EdIT
poza tym dobrze mi sie na nim jezdzi - i przerobki dla samego funu - jest tez kilka fanatykow tego modelu co chetnie by wymenili OBC lub ogniwa/baterie na pojemniejsze
Ostatnio zmieniony 21 sie 2025, 19:47 przez szczur333, łącznie zmieniany 1 raz.
falcon, energica, livewire, tesla, stiga, rivian
2,5kWh + 21,5kWh + 15,5kWh + 75kWh + 1,5kWh + 130kWh
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 589
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: e-moto - Harley-Davidson LIVEWIRE 2020

Post autor: szczur333 »

zielony71 pisze:
21 sie 2025, 19:29
Aha, 300V - myślałem że trochę mniej. Możesz spróbować zastosować zasilacz do laptopa (np Toshiba ma 15V). Większość zasilaczy impulsowych powinna ruszyć bez problemu na DC.
bateria pracuje od 235 do 294VDC
i na ogol jest duzo wiecej jak 250-260VDC

wszystkie te tanie przetwornice sa max na 144VDC - powyzej juz sie problematycznie robi
falcon, energica, livewire, tesla, stiga, rivian
2,5kWh + 21,5kWh + 15,5kWh + 75kWh + 1,5kWh + 130kWh
zielony71
Forumowicz
Posty: 1661
Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
Lokalizacja: Kielce

Re: e-moto - Harley-Davidson LIVEWIRE 2020

Post autor: zielony71 »

Z tego co czytałem to w zasilaczach impulsowych zasilanych 230AC to napięcie po wyprostowaniu i filtrowaniu osiąga 280 DC.
Nie mam wprawdzie pewności, że to będzie działać, ale taki zasilacz kosztuje około 20 zł, to chyba można spróbować.
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 589
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: e-moto - Harley-Davidson LIVEWIRE 2020

Post autor: szczur333 »

pierwszy rzut oka elektronika

- spalone mosfety igbt ---> zwarcie na kondensatorach w module ładującym

wynik - nie mam ani AC ladowania ani DC-DC nie dziala

bez AC moglbym zyc bo w trasie ac jest wogole niepotrzebne a DC mam tez w domu wiec to nie problem


co do zasilacza tak - masz racje pytalem elektronika i ponoc wiekszosc zasilaczy AC dzialala by przy podlaczeniu wejsca do DC

czyli znalesc taki 30A i powinno dzialac, kwestia tego jak rozwiazane jest ładowanie aku 12V bo na 99% ładuje sie pradem bardzo małym bo on tylko calosc podrztymuje

dodatkowo trzebaby bardzo dobrze zasilosowac go mechanicznie zeby HV bylo calkowicie odizlowoane

tymczasem:
ładowarka na ebay do noweszego modelu 1800$, zaproponowalem dla jaj 500$ i sie gosc zgodził :lol:

problemy sa dwa:
1. logistyczny - trzeba to jakos do PL wyslac - tzn tak zeby za duzo kosztow nie zaplacic
2. mechaniczny bo ladowarka wyglada troche inaczej, mocowania moga byc troche inne wiec bede muusial cos porzezbic pewnie z mocowaniem do baterii/portu ładowania

edit//
nowa rewizja ladowarki
- troche inne mocowania portu (inne mocowanie pod port) (24usd uzywane na ebay)
- krocce do chlodzenia po jednej stronie (trzeba bedzie inny węzyk zastosowac)
- zlacze AC (do filtra AC) ma 4piny - z czego 2 dodatkowe to GROUND i SHIELD - ten filtr niestety kosztuje kolo 200$, ale moze nie bedzie potrzebny
- troche wiecej pinow wykorzystanych w gniezdzie sygnalowym na jakis dodatkowy moduł (w schemacie pisze IF EQUIPPED, czyli chyba jest w opcji)
falcon, energica, livewire, tesla, stiga, rivian
2,5kWh + 21,5kWh + 15,5kWh + 75kWh + 1,5kWh + 130kWh
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 589
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: e-moto - Harley-Davidson LIVEWIRE 2020

Post autor: szczur333 »

nowa ladowarka bedzie w grudniu, w miedzy czasie sprobuje odlutowac uszkodzone tranzystory zeby odzyskac 12V

ladownia AC nie bedzie ale nie jest mi to potrzebne
falcon, energica, livewire, tesla, stiga, rivian
2,5kWh + 21,5kWh + 15,5kWh + 75kWh + 1,5kWh + 130kWh
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 589
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: e-moto - Harley-Davidson LIVEWIRE 2020

Post autor: szczur333 »

1. odlutowanie tranzystorow + wymiana spalonego elementu nic nie zmienila - mimo ze zwarcia juz nie było to po podłaczeniu poszedł bezpiecznik i po rozebraniu ładowarki znowu smierdziało

2. nowa ładowarka juz oclona, bedzie next week mam nadzieje

3. z nudów rozebralem moduł blokujący wtyczke - ktory nie dzialal juz jakis czas, teoretycznie nie powinno dzialac ladowanie DC jesli nie ma blokady portu no ale u mnie dziala DC i AC - wtyczki nie blokuje
po wyjeciu silniczka i podaniu mu 12V bezposrednio nic sie nie dzieje, wiec cos musi byc uszkodzone w srodku - silniczek na ali kosztuje chyba 3USD wiec nie ma sensu rzezbic (cała blokada 200-250zł)

nie wiem tylko czy dam rade zdjąc zębatke, bo nie moge znalesc identycznej - 13 zębów + suwmiarka wskazuje 4,7-4,8mm srednicy zewnetrznej, a
dostepne są tylko
13T 4,5mm
12T 4,8mm

Obrazek
falcon, energica, livewire, tesla, stiga, rivian
2,5kWh + 21,5kWh + 15,5kWh + 75kWh + 1,5kWh + 130kWh
ODPOWIEDZ