e-moto - Harley-Davidson LIVEWIRE 2020
-
corey8
- Forumowicz
- Posty: 54
- Rejestracja: 25 lut 2025, 9:52
Re: e-moto - Harley-Davidson LIVEWIRE 2020
do śmigania wokół komina czego chcieć więcej.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 7071
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 589
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: e-moto - Harley-Davidson LIVEWIRE 2020
troche slabe infomarcje maja
HD kosztowal na premiere 30k, dopiero livewire one kosztowal chyba 20k
zero nie jest 2x tanszy bo kosztowal zawsze w okolicy 20k z tym ze za wersje standard czyli ladowarka 3kW, za premium + opcjonalna ladowarka zeby miec namiastke szybszego ladowania i robi sie chyba 23-24k
PS
przy obecnej technologii daloby sie do HD / ONE wcisnac baterie spokojnie 20kWh (ta sama waga i rozmiar) jest 15,5kWh, w dodatku mogla by sie ladowac 30-60% szybciej a moze i nawet lepiej
najwiekszy problem jest taki ze nawet jak ktos by sie podjał zrobienia lepszej baterii to i tak mocy ladowania sie nie zmieni bo jest soft bms-a jest zaszyfrowany i nic tu nie zrobimy
HD kosztowal na premiere 30k, dopiero livewire one kosztowal chyba 20k
zero nie jest 2x tanszy bo kosztowal zawsze w okolicy 20k z tym ze za wersje standard czyli ladowarka 3kW, za premium + opcjonalna ladowarka zeby miec namiastke szybszego ladowania i robi sie chyba 23-24k
PS
przy obecnej technologii daloby sie do HD / ONE wcisnac baterie spokojnie 20kWh (ta sama waga i rozmiar) jest 15,5kWh, w dodatku mogla by sie ladowac 30-60% szybciej a moze i nawet lepiej
najwiekszy problem jest taki ze nawet jak ktos by sie podjał zrobienia lepszej baterii to i tak mocy ladowania sie nie zmieni bo jest soft bms-a jest zaszyfrowany i nic tu nie zrobimy
falcon, energica, livewire, tesla, stiga, rivian
2,5kWh + 21,5kWh + 15,5kWh + 75kWh + 1,5kWh + 130kWh
2,5kWh + 21,5kWh + 15,5kWh + 75kWh + 1,5kWh + 130kWh
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 589
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: e-moto - Harley-Davidson LIVEWIRE 2020
440km dzis 
pierwsze ładowania w trasie:
1. miedzy SoC 0-48% pelna moc ladowania (dochodzi do 21kW)
od 48% moc spada skokowo i nagle robi sies 14,5-15kW prawodopodobnie do okolo 80%, potem juz tylko 8-9kW i dalej tez spada w zaleznosci od SoC ale nie sprawdzalem dokladnie
2. jak juz wczesniej pisalem, na 0% zrobi sie 1-2km wiec nawet w miescie balbym sie schodzic ponizej 2-3%, wiec nie dosc ze nie wykorzystujemy pelnej baterii to dodatkowo prawdopodobnie przy 0% ogniwa moga miec w okolicach 3,4V czyli jeszcze jest zapas
3. w stosunku do energici na płaskim z jednostajna predkoscia jezdzie sie lepiej bo nie ma nie dzwieku
4. STOCKOWA ładowarka USB (jedno USB C) TRAGEDIA/PADAKA total - nie dosc ze schowana dziwnie to iphone 12 pro max w włączoną nawigacją - z 52% w godzine spadl na 37-40%, w energice byly 2x USB A tez jakies slabe - ale przynajmniej telefon ładowało no i tam mozna ja bylo bezproblemu wymenic ją plug and play, w livewire jest 12V aux kolo tylnego amortyzatora za bateria, no ale trzeba kupic specjalną wtyczke + ladowarke osobno
5. lusterka to dramat (wszyscy maja to samo zdanie) nic w nich nie widac - bede musial jakies adaptery do mocowania wymyslec zeby je troche na zewnątrz wypuscic)
6. brak mozliwosci zakonczenia ladowania z poziomu pojazdu - jedynie poprzez pociagniecie linki emergency ktora jest gdzies pod "bakiem"
pierwsze ładowania w trasie:
1. miedzy SoC 0-48% pelna moc ladowania (dochodzi do 21kW)
od 48% moc spada skokowo i nagle robi sies 14,5-15kW prawodopodobnie do okolo 80%, potem juz tylko 8-9kW i dalej tez spada w zaleznosci od SoC ale nie sprawdzalem dokladnie
2. jak juz wczesniej pisalem, na 0% zrobi sie 1-2km wiec nawet w miescie balbym sie schodzic ponizej 2-3%, wiec nie dosc ze nie wykorzystujemy pelnej baterii to dodatkowo prawdopodobnie przy 0% ogniwa moga miec w okolicach 3,4V czyli jeszcze jest zapas
3. w stosunku do energici na płaskim z jednostajna predkoscia jezdzie sie lepiej bo nie ma nie dzwieku
4. STOCKOWA ładowarka USB (jedno USB C) TRAGEDIA/PADAKA total - nie dosc ze schowana dziwnie to iphone 12 pro max w włączoną nawigacją - z 52% w godzine spadl na 37-40%, w energice byly 2x USB A tez jakies slabe - ale przynajmniej telefon ładowało no i tam mozna ja bylo bezproblemu wymenic ją plug and play, w livewire jest 12V aux kolo tylnego amortyzatora za bateria, no ale trzeba kupic specjalną wtyczke + ladowarke osobno
5. lusterka to dramat (wszyscy maja to samo zdanie) nic w nich nie widac - bede musial jakies adaptery do mocowania wymyslec zeby je troche na zewnątrz wypuscic)
6. brak mozliwosci zakonczenia ladowania z poziomu pojazdu - jedynie poprzez pociagniecie linki emergency ktora jest gdzies pod "bakiem"
falcon, energica, livewire, tesla, stiga, rivian
2,5kWh + 21,5kWh + 15,5kWh + 75kWh + 1,5kWh + 130kWh
2,5kWh + 21,5kWh + 15,5kWh + 75kWh + 1,5kWh + 130kWh
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 589
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: e-moto - Harley-Davidson LIVEWIRE 2020
KOSZTY JAZDY:
z domu wyjazd na 100%, wrocilem na 10% wiec mozna zalozyc ze poszlo 14kWh (ja w domu mam za darmo, ale normalnie to 11-17zl w zaleznosci od taryfy
28,7kWh poszło na ladowarkach - ceny od 1,39 do 2,60 dzis w tym 5,4kWh na greewayu ale mialem za darmo, tak to bym tam nie ładowal - ja wydalem 49zł
z domu wyjazd na 100%, wrocilem na 10% wiec mozna zalozyc ze poszlo 14kWh (ja w domu mam za darmo, ale normalnie to 11-17zl w zaleznosci od taryfy
28,7kWh poszło na ladowarkach - ceny od 1,39 do 2,60 dzis w tym 5,4kWh na greewayu ale mialem za darmo, tak to bym tam nie ładowal - ja wydalem 49zł
falcon, energica, livewire, tesla, stiga, rivian
2,5kWh + 21,5kWh + 15,5kWh + 75kWh + 1,5kWh + 130kWh
2,5kWh + 21,5kWh + 15,5kWh + 75kWh + 1,5kWh + 130kWh
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 589
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: e-moto - Harley-Davidson LIVEWIRE 2020

1. dorobiłem tulejki do lusterek (+10mm) dzieki temu troche wiecej widac
2. kable DC od złacza CCS do baterii maja 16mm - natezenie przez 20-25min leci tam 85-90A - a do falcona mowili zebym dał 25mm do takiego natezenia w dodatku na duzo krotszym odcinku
falcon, energica, livewire, tesla, stiga, rivian
2,5kWh + 21,5kWh + 15,5kWh + 75kWh + 1,5kWh + 130kWh
2,5kWh + 21,5kWh + 15,5kWh + 75kWh + 1,5kWh + 130kWh
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 589
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: e-moto - Harley-Davidson LIVEWIRE 2020
prąd ładowania
0-44% - 80A
44-45% -75A
45-51% - 70A
51-64% - 54A
64-69% - 49A
69-75% - 44A
75-94% - 30A
94-100% - 20A
0-44% - 80A
44-45% -75A
45-51% - 70A
51-64% - 54A
64-69% - 49A
69-75% - 44A
75-94% - 30A
94-100% - 20A
falcon, energica, livewire, tesla, stiga, rivian
2,5kWh + 21,5kWh + 15,5kWh + 75kWh + 1,5kWh + 130kWh
2,5kWh + 21,5kWh + 15,5kWh + 75kWh + 1,5kWh + 130kWh
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 589
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: e-moto - Harley-Davidson LIVEWIRE 2020
DC w domu
[media]https://youtube.com/shorts/wnvQgbuGKCQ? ... w1vZQPvjHi[/media]
3 dni temu zrobilem trase turystycznym tempem, wynik to 115-120km na 50% baterii
nawet nie potrzebowalem sie ładowac ale musialem i tak odpocząc


początkwo myslalem zeby zrobic 1000km+ ale z plecakiem nie ma to sensu- jak kupie torbe/kufer to bedzie mozna jechac
finalnie zrobilem 470km w 9h(na ładowanie sumarcyznie moze 1h) - 20/30/10min z tym te ostatnie 10 min nie bylo potrzebne bo i tak dojechalem na 18%
jak kiedys ktos zrobi upgrage baterii z 15,5kWh na 20-23kWh to bedzie idealny turystyk
[media]https://youtube.com/shorts/wnvQgbuGKCQ? ... w1vZQPvjHi[/media]
3 dni temu zrobilem trase turystycznym tempem, wynik to 115-120km na 50% baterii
nawet nie potrzebowalem sie ładowac ale musialem i tak odpocząc


początkwo myslalem zeby zrobic 1000km+ ale z plecakiem nie ma to sensu- jak kupie torbe/kufer to bedzie mozna jechac
finalnie zrobilem 470km w 9h(na ładowanie sumarcyznie moze 1h) - 20/30/10min z tym te ostatnie 10 min nie bylo potrzebne bo i tak dojechalem na 18%
jak kiedys ktos zrobi upgrage baterii z 15,5kWh na 20-23kWh to bedzie idealny turystyk
falcon, energica, livewire, tesla, stiga, rivian
2,5kWh + 21,5kWh + 15,5kWh + 75kWh + 1,5kWh + 130kWh
2,5kWh + 21,5kWh + 15,5kWh + 75kWh + 1,5kWh + 130kWh
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 7071
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: e-moto - Harley-Davidson LIVEWIRE 2020
to 120 km czy 470km ?
- RadQ
- Forumowicz
- Posty: 215
- Rejestracja: 01 paź 2020, 22:56
- Lokalizacja: Miasto Grzejników
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 589
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: e-moto - Harley-Davidson LIVEWIRE 2020
mniej wiecej cos takiego wyszło, nie jechalem idealnie pomiezy miejsciowosciami - troche naokolo jak to na moto
wartosci procentowe tez nie są idealne bo z głowy pisze)
busko zdroj - nowy sącz - 120km 100-50%
ładowanie 50-75(80)% - 20min
nowy sącz - nidzica-jordanów 130km
łaodwanie 25-38% samego ładowania moze bylo 5-6min - niestety cos z ładowarka bylo i przerywalo - stracilem z 30 min
jordanów - biertowice 60km
ładowanie 9-60% 30min
biertowice - kraków - 60km
ładowanie 35-55% 10 min
Krakow - dom 90km
dojechalem na okolo 15%
mysle ze jakas wieksza trasa bedzie w tym roku to napewno to lepiej udokumentuje
falcon, energica, livewire, tesla, stiga, rivian
2,5kWh + 21,5kWh + 15,5kWh + 75kWh + 1,5kWh + 130kWh
2,5kWh + 21,5kWh + 15,5kWh + 75kWh + 1,5kWh + 130kWh
-
heinrich12
- Forumowicz
- Posty: 62
- Rejestracja: 04 sty 2024, 20:16
- Lokalizacja: Wrocław
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 589
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: e-moto - Harley-Davidson LIVEWIRE 2020



z dnia na dzien padł aku 12V, wydaje mi sie ze ogniwa są spuchnięte
na obudowie pisze ze li ion ale to lifepo4 w ukladzie 4S
w srodku wymiar 104x60x56mm wiec idealnie pod 4 ogniwa 26650
nowy cały aku 12V tego samego typu (2,4Ah) najtaniej znalazlem za 280zł, stwierdziłem ze nie ma sensu przeplacac, zamowilem ogniwa A123 M1B 26650 za 60zł
myslalem zeby jeszcze dla checy zamowic BMS z bluetoothem i obserwowac prądy/cykle na apce ile faktycznie to zjada ale ciezko znalesc taki mały zeby wszedl do tej obudowy
falcon, energica, livewire, tesla, stiga, rivian
2,5kWh + 21,5kWh + 15,5kWh + 75kWh + 1,5kWh + 130kWh
2,5kWh + 21,5kWh + 15,5kWh + 75kWh + 1,5kWh + 130kWh
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 589
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: e-moto - Harley-Davidson LIVEWIRE 2020
stalo sie najgorsze
padła ładowarka
jest to urzadzenie 3 w 1 - OBC + DC-DC + PLC
padła czesc dc-dc, niestety producent ladowarki tego nie naprawia a wymieniaja caly element - cena u harleya 15-20k nowa, na ebay byla kiedys za 500 usd, ale z tego co widzialem sprzedala sie, aktualnie są 3 sztuki ale w kosmicznej kasie, wiec bedą gnic latami bo nikt 2-3k nie da gdzie caly moto sprawny juz po 9k usd sie widuje
https://ibb.co/QFZTGnv0
https://ibb.co/yFwdMR3N
https://ibb.co/6c9nc1JG
https://ibb.co/rRFGsWKM
moto dziala, da sie wrzucuc bieg ale nie ma ładowania aku 12V
robilem pomiary sekcji 12V i na 99% aku 12V jest tylko do podtrzymania zasilania i wzbudzenia calego moto, z aku 12V nic nie jest zasilane pozniej i calosc idzie z przetwornicy dc-dc
pobor idle to 4A, jak wrzuce bieg zwieksza sie na 6-7A, jakbym jeszcze podlaczył telefon lub np podczas uruchomienia pompy absu w jakiejs sytuacji pobor moglby wzrosnąc
przy aku o pojemnosci 2-2,5Ah ktory jest podtrzymywany caly czas na okolo 60-70% pojemnosci - przy poborze 7A zdechłby w 5min w praktyce sag napiecia jest tak duzy ze pewnie 2min bym pojezdził i tyle
najtanszym sensownym rozwiązaniem wydaje sie zakupienie przetwornicy dc-dc i podlaczenie rownolegle do tej co jest - koszt to okolo 250USD za 1kW przetwornice - taka potrzebna oczywiscie nie jest, ale szukalem pare dni jakiejs mniejszej i gdzies na ali udalo sie znalesc 300W z tym ze out of stock a chinczyk nawet nie odpisuje (wklejenie foto do google tez nic nie daje)
pozostaje czekac na ogloszenie sprzedazy calej ladowarki na ebay w dobrej cenie, w miedzy czasie ladowarke bede wysylal do ludzi ktorzy naprawiaja takie rzeczy bo wina jest ewidentije w sekcji 12V wiec moze sie uda cos z tym zrobic
rownolgle zamowilem "komputer" na obd2(esp32) dzieki ktoremu bede mogl odczytac syngały CAN ktore daje/odbiera ładowarka - mozliwe ze jesli udaloby mi sie je odtworzyc to moglbym kupic dowolna ladowarke z konwerterem i by t odzialalo - hardware czyli obc + dc-dc + plc powinno kosztowac max 1000usd
plusem jest to ze wtedy mam otwarte rozwiązanie, dodatkowo ladowarka zamiast 5,5-6A miala by 10A co skrociloby czas ladowania z 11-12h na okolo 6-7 z AC
padła ładowarka
jest to urzadzenie 3 w 1 - OBC + DC-DC + PLC
padła czesc dc-dc, niestety producent ladowarki tego nie naprawia a wymieniaja caly element - cena u harleya 15-20k nowa, na ebay byla kiedys za 500 usd, ale z tego co widzialem sprzedala sie, aktualnie są 3 sztuki ale w kosmicznej kasie, wiec bedą gnic latami bo nikt 2-3k nie da gdzie caly moto sprawny juz po 9k usd sie widuje
https://ibb.co/QFZTGnv0
https://ibb.co/yFwdMR3N
https://ibb.co/6c9nc1JG
https://ibb.co/rRFGsWKM
moto dziala, da sie wrzucuc bieg ale nie ma ładowania aku 12V
robilem pomiary sekcji 12V i na 99% aku 12V jest tylko do podtrzymania zasilania i wzbudzenia calego moto, z aku 12V nic nie jest zasilane pozniej i calosc idzie z przetwornicy dc-dc
pobor idle to 4A, jak wrzuce bieg zwieksza sie na 6-7A, jakbym jeszcze podlaczył telefon lub np podczas uruchomienia pompy absu w jakiejs sytuacji pobor moglby wzrosnąc
przy aku o pojemnosci 2-2,5Ah ktory jest podtrzymywany caly czas na okolo 60-70% pojemnosci - przy poborze 7A zdechłby w 5min w praktyce sag napiecia jest tak duzy ze pewnie 2min bym pojezdził i tyle
najtanszym sensownym rozwiązaniem wydaje sie zakupienie przetwornicy dc-dc i podlaczenie rownolegle do tej co jest - koszt to okolo 250USD za 1kW przetwornice - taka potrzebna oczywiscie nie jest, ale szukalem pare dni jakiejs mniejszej i gdzies na ali udalo sie znalesc 300W z tym ze out of stock a chinczyk nawet nie odpisuje (wklejenie foto do google tez nic nie daje)
pozostaje czekac na ogloszenie sprzedazy calej ladowarki na ebay w dobrej cenie, w miedzy czasie ladowarke bede wysylal do ludzi ktorzy naprawiaja takie rzeczy bo wina jest ewidentije w sekcji 12V wiec moze sie uda cos z tym zrobic
rownolgle zamowilem "komputer" na obd2(esp32) dzieki ktoremu bede mogl odczytac syngały CAN ktore daje/odbiera ładowarka - mozliwe ze jesli udaloby mi sie je odtworzyc to moglbym kupic dowolna ladowarke z konwerterem i by t odzialalo - hardware czyli obc + dc-dc + plc powinno kosztowac max 1000usd
plusem jest to ze wtedy mam otwarte rozwiązanie, dodatkowo ladowarka zamiast 5,5-6A miala by 10A co skrociloby czas ladowania z 11-12h na okolo 6-7 z AC
falcon, energica, livewire, tesla, stiga, rivian
2,5kWh + 21,5kWh + 15,5kWh + 75kWh + 1,5kWh + 130kWh
2,5kWh + 21,5kWh + 15,5kWh + 75kWh + 1,5kWh + 130kWh
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 7071
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: e-moto - Harley-Davidson LIVEWIRE 2020
ze tez ci sie chce w tym g rzezbic ...
-
zielony71
- Forumowicz
- Posty: 1661
- Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
- Lokalizacja: Kielce
Re: e-moto - Harley-Davidson LIVEWIRE 2020
Nie wiem co tam za napięcie systemowe występuje, ale przetwornica step down o tej mocy nie powinna kosztować więcej niż 10-20$
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 589
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: e-moto - Harley-Davidson LIVEWIRE 2020
200-300V DC
jak znajdziesz nawet za 100-200 to daj znac
falcon, energica, livewire, tesla, stiga, rivian
2,5kWh + 21,5kWh + 15,5kWh + 75kWh + 1,5kWh + 130kWh
2,5kWh + 21,5kWh + 15,5kWh + 75kWh + 1,5kWh + 130kWh
-
zielony71
- Forumowicz
- Posty: 1661
- Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
- Lokalizacja: Kielce
Re: e-moto - Harley-Davidson LIVEWIRE 2020
Aha, 300V - myślałem że trochę mniej. Możesz spróbować zastosować zasilacz do laptopa (np Toshiba ma 15V). Większość zasilaczy impulsowych powinna ruszyć bez problemu na DC.
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 589
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: e-moto - Harley-Davidson LIVEWIRE 2020
a co mam zrobic? nawet sprawny byloby ciezko sprzedac, tak to przynajmniej jest zabawa, a esp do obd - bede mial tez do traktorka stigi bo tez ma obd2
zobaczymy czy cos sie wiecej uda odczytac (np napiecie sekcji baterii itp)
EdIT
poza tym dobrze mi sie na nim jezdzi - i przerobki dla samego funu - jest tez kilka fanatykow tego modelu co chetnie by wymenili OBC lub ogniwa/baterie na pojemniejsze
Ostatnio zmieniony 21 sie 2025, 19:47 przez szczur333, łącznie zmieniany 1 raz.
falcon, energica, livewire, tesla, stiga, rivian
2,5kWh + 21,5kWh + 15,5kWh + 75kWh + 1,5kWh + 130kWh
2,5kWh + 21,5kWh + 15,5kWh + 75kWh + 1,5kWh + 130kWh
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 589
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: e-moto - Harley-Davidson LIVEWIRE 2020
bateria pracuje od 235 do 294VDC
i na ogol jest duzo wiecej jak 250-260VDC
wszystkie te tanie przetwornice sa max na 144VDC - powyzej juz sie problematycznie robi
falcon, energica, livewire, tesla, stiga, rivian
2,5kWh + 21,5kWh + 15,5kWh + 75kWh + 1,5kWh + 130kWh
2,5kWh + 21,5kWh + 15,5kWh + 75kWh + 1,5kWh + 130kWh
-
zielony71
- Forumowicz
- Posty: 1661
- Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
- Lokalizacja: Kielce
Re: e-moto - Harley-Davidson LIVEWIRE 2020
Z tego co czytałem to w zasilaczach impulsowych zasilanych 230AC to napięcie po wyprostowaniu i filtrowaniu osiąga 280 DC.
Nie mam wprawdzie pewności, że to będzie działać, ale taki zasilacz kosztuje około 20 zł, to chyba można spróbować.
Nie mam wprawdzie pewności, że to będzie działać, ale taki zasilacz kosztuje około 20 zł, to chyba można spróbować.
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 589
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: e-moto - Harley-Davidson LIVEWIRE 2020
pierwszy rzut oka elektronika
- spalone mosfety igbt ---> zwarcie na kondensatorach w module ładującym
wynik - nie mam ani AC ladowania ani DC-DC nie dziala
bez AC moglbym zyc bo w trasie ac jest wogole niepotrzebne a DC mam tez w domu wiec to nie problem
co do zasilacza tak - masz racje pytalem elektronika i ponoc wiekszosc zasilaczy AC dzialala by przy podlaczeniu wejsca do DC
czyli znalesc taki 30A i powinno dzialac, kwestia tego jak rozwiazane jest ładowanie aku 12V bo na 99% ładuje sie pradem bardzo małym bo on tylko calosc podrztymuje
dodatkowo trzebaby bardzo dobrze zasilosowac go mechanicznie zeby HV bylo calkowicie odizlowoane
tymczasem:
ładowarka na ebay do noweszego modelu 1800$, zaproponowalem dla jaj 500$ i sie gosc zgodził
problemy sa dwa:
1. logistyczny - trzeba to jakos do PL wyslac - tzn tak zeby za duzo kosztow nie zaplacic
2. mechaniczny bo ladowarka wyglada troche inaczej, mocowania moga byc troche inne wiec bede muusial cos porzezbic pewnie z mocowaniem do baterii/portu ładowania
edit//
nowa rewizja ladowarki
- troche inne mocowania portu (inne mocowanie pod port) (24usd uzywane na ebay)
- krocce do chlodzenia po jednej stronie (trzeba bedzie inny węzyk zastosowac)
- zlacze AC (do filtra AC) ma 4piny - z czego 2 dodatkowe to GROUND i SHIELD - ten filtr niestety kosztuje kolo 200$, ale moze nie bedzie potrzebny
- troche wiecej pinow wykorzystanych w gniezdzie sygnalowym na jakis dodatkowy moduł (w schemacie pisze IF EQUIPPED, czyli chyba jest w opcji)
- spalone mosfety igbt ---> zwarcie na kondensatorach w module ładującym
wynik - nie mam ani AC ladowania ani DC-DC nie dziala
bez AC moglbym zyc bo w trasie ac jest wogole niepotrzebne a DC mam tez w domu wiec to nie problem
co do zasilacza tak - masz racje pytalem elektronika i ponoc wiekszosc zasilaczy AC dzialala by przy podlaczeniu wejsca do DC
czyli znalesc taki 30A i powinno dzialac, kwestia tego jak rozwiazane jest ładowanie aku 12V bo na 99% ładuje sie pradem bardzo małym bo on tylko calosc podrztymuje
dodatkowo trzebaby bardzo dobrze zasilosowac go mechanicznie zeby HV bylo calkowicie odizlowoane
tymczasem:
ładowarka na ebay do noweszego modelu 1800$, zaproponowalem dla jaj 500$ i sie gosc zgodził
problemy sa dwa:
1. logistyczny - trzeba to jakos do PL wyslac - tzn tak zeby za duzo kosztow nie zaplacic
2. mechaniczny bo ladowarka wyglada troche inaczej, mocowania moga byc troche inne wiec bede muusial cos porzezbic pewnie z mocowaniem do baterii/portu ładowania
edit//
nowa rewizja ladowarki
- troche inne mocowania portu (inne mocowanie pod port) (24usd uzywane na ebay)
- krocce do chlodzenia po jednej stronie (trzeba bedzie inny węzyk zastosowac)
- zlacze AC (do filtra AC) ma 4piny - z czego 2 dodatkowe to GROUND i SHIELD - ten filtr niestety kosztuje kolo 200$, ale moze nie bedzie potrzebny
- troche wiecej pinow wykorzystanych w gniezdzie sygnalowym na jakis dodatkowy moduł (w schemacie pisze IF EQUIPPED, czyli chyba jest w opcji)
falcon, energica, livewire, tesla, stiga, rivian
2,5kWh + 21,5kWh + 15,5kWh + 75kWh + 1,5kWh + 130kWh
2,5kWh + 21,5kWh + 15,5kWh + 75kWh + 1,5kWh + 130kWh
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 589
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: e-moto - Harley-Davidson LIVEWIRE 2020
nowa ladowarka bedzie w grudniu, w miedzy czasie sprobuje odlutowac uszkodzone tranzystory zeby odzyskac 12V
ladownia AC nie bedzie ale nie jest mi to potrzebne
ladownia AC nie bedzie ale nie jest mi to potrzebne
falcon, energica, livewire, tesla, stiga, rivian
2,5kWh + 21,5kWh + 15,5kWh + 75kWh + 1,5kWh + 130kWh
2,5kWh + 21,5kWh + 15,5kWh + 75kWh + 1,5kWh + 130kWh
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 589
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: e-moto - Harley-Davidson LIVEWIRE 2020
1. odlutowanie tranzystorow + wymiana spalonego elementu nic nie zmienila - mimo ze zwarcia juz nie było to po podłaczeniu poszedł bezpiecznik i po rozebraniu ładowarki znowu smierdziało
2. nowa ładowarka juz oclona, bedzie next week mam nadzieje
3. z nudów rozebralem moduł blokujący wtyczke - ktory nie dzialal juz jakis czas, teoretycznie nie powinno dzialac ladowanie DC jesli nie ma blokady portu no ale u mnie dziala DC i AC - wtyczki nie blokuje
po wyjeciu silniczka i podaniu mu 12V bezposrednio nic sie nie dzieje, wiec cos musi byc uszkodzone w srodku - silniczek na ali kosztuje chyba 3USD wiec nie ma sensu rzezbic (cała blokada 200-250zł)
nie wiem tylko czy dam rade zdjąc zębatke, bo nie moge znalesc identycznej - 13 zębów + suwmiarka wskazuje 4,7-4,8mm srednicy zewnetrznej, a
dostepne są tylko
13T 4,5mm
12T 4,8mm

2. nowa ładowarka juz oclona, bedzie next week mam nadzieje
3. z nudów rozebralem moduł blokujący wtyczke - ktory nie dzialal juz jakis czas, teoretycznie nie powinno dzialac ladowanie DC jesli nie ma blokady portu no ale u mnie dziala DC i AC - wtyczki nie blokuje
po wyjeciu silniczka i podaniu mu 12V bezposrednio nic sie nie dzieje, wiec cos musi byc uszkodzone w srodku - silniczek na ali kosztuje chyba 3USD wiec nie ma sensu rzezbic (cała blokada 200-250zł)
nie wiem tylko czy dam rade zdjąc zębatke, bo nie moge znalesc identycznej - 13 zębów + suwmiarka wskazuje 4,7-4,8mm srednicy zewnetrznej, a
dostepne są tylko
13T 4,5mm
12T 4,8mm

falcon, energica, livewire, tesla, stiga, rivian
2,5kWh + 21,5kWh + 15,5kWh + 75kWh + 1,5kWh + 130kWh
2,5kWh + 21,5kWh + 15,5kWh + 75kWh + 1,5kWh + 130kWh