BMW i3 - podsumowanie po 100 tys. km

Tu umieszczamy wszystko co związane z innymi fabrycznymi pojazdami EV
ODPOWIEDZ
TerryFox
Forumowicz
Posty: 104
Rejestracja: 05 gru 2019, 12:10

BMW i3 - podsumowanie po 100 tys. km

Post autor: TerryFox »

Czesc,

Redaktorzy z Auto Swiata przejechali 100 tys km BMW i3, i opisali w paru slowach jak sie to auto sprawowalo. Zrobienie takiego przebiegu zajelo 5 lat.
Tutaj artykul:

https://www.auto-swiat.pl/uzywane/testy ... lo/p08pcpv
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 2515
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: BMW i3 - podsumowanie po 100 tys. km

Post autor: WojtekErnest »

A Norwescy uzytkownicy Tesli, zebrali dane z samochodow z okresu 6-7 lat, z srednim przebiegiem ok 90-120 tys km. Wyszlo im ze ubytek energii z aku po 7 latach wynosi okolo 15%.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
TerryFox
Forumowicz
Posty: 104
Rejestracja: 05 gru 2019, 12:10

Re: BMW i3 - podsumowanie po 100 tys. km

Post autor: TerryFox »

No w BMW po 100tys i 5 latach wyszla sprawnosc na poziomie 82%. Zaskoczyl mnie zasieg po tych 5 latach, w temperaturze +7 pisza o wyniku ...107 km. To naprawde wylacznie miejskie auto. Dojezdzajac do roboty 50 km w jedna strone trzeba sie juz zastanowic czy aby na pewno wrocisz do domu.

OT: Pomieszalem dzialy, temat mial pojsc w "samochody elektryczne"
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 3237
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: BMW i3 - podsumowanie po 100 tys. km

Post autor: pxl666 »

W trasie nie ma też problemu z emisjami które się kumulują w miastach właśnie. Stąd takie autka są celowane w dojazd do pracy w suburbiach. I teoretycznie w mieście można się gdzieś podpiąć
Awatar użytkownika
lukk
Forumowicz
Posty: 299
Rejestracja: 05 lut 2020, 11:20
Lokalizacja: Kraków

Re: BMW i3 - podsumowanie po 100 tys. km

Post autor: lukk »

TerryFox pisze:
01 lis 2020, 11:28
Dojezdzajac do roboty 50 km w jedna strone trzeba sie juz zastanowic czy aby na pewno wrocisz do domu.
Wtedy nie kupujesz takiego auta. To jest typowo miejskie wozidełko. W artykule napisali tam o jakichś dalekich wycieczkach, ale to raczej tak "dla sportu", procent ludzi, którzy tak się będą gimnastykować jest raczej nieduży. Mając do przejechania dziennie 100km bez ładowania raczej nie popatrzysz na auto, które nowe ma zasięgu poniżej 150 - bo różne warunki jazdy, różna pogoda, różne style jazdy + degradacja baterii i za jakiś czas faktycznie już nie obrócisz :)

Spadek pojemności tutaj...wydaje się w miarę normalny. Za to ilość usterek - sporo tego :)
fineasz
Forumowicz
Posty: 59
Rejestracja: 07 mar 2018, 22:26

Re: BMW i3 - podsumowanie po 100 tys. km

Post autor: fineasz »

Do miasta lepszy Smart elektryczny. Mało przestrzeni zajmuje na parkingu przydomowym, robiąc miejsce przy okazji dla drugiego. Bo wiadomo, że to nie samochód główny. Bezkonkurencyjny w parkowaniu. Realny zasięg latem ok. 120-130km po mieście, z klimą trochę mniej. Przy przebiegu 90tys km ok. 85% pojemności i cena 2x lepsza. Dodatkowo ładowanie 22KW 3 fazy i w ok. 30min masz naładowane od 15-100%. Układ zasilania projektowany przez inżynierów Tesli także wszystko przemyślane. Wraz z niezależnym chłodzeniem akusów.
Awatar użytkownika
glebor
Forumowicz
Posty: 672
Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: BMW i3 - podsumowanie po 100 tys. km

Post autor: glebor »

Wszyscy tu eko, a ja tam mam starego diesla i robi tyle dymu, że nawet 100 aut elektrycznych tego nie zrekompensuje :P
źle ustawiona pompa wtryskowa, wtrysk jest za wcześnie i niedopala ropy, ponadto lejące wtryski zalewają komorę, a na dodatek dawka na pompie jest tam śrubka do samo regulacji, wykręciłem na maxa, żeby zyskać 10km przy 78konnym dieslu to jest przepaś, bo ma 90 teraz.
Jak szykuje się do wyprzedzania, to auta zmieniają pasy, bo nie widać, gdzie się jedzie, może to w końcu naprawie... pomijając to że pali olej przez pierścienie jak wściekły...

I na elektryka bym tego nie zamienił :lol: chwilowo ITD mi skitrało dowód, więc jestem zmotywowany do ustawienia pompy i regeneracji wtrysków, ale po odzyskaniu dowodu znowu podkręcę śrubkę na pompie.

do miasta rower, na trasę gaz / jak już elektryk to tylko hybryda. W kopcącym t4, nie robiłem przez 3-4 sezony nic, koszty eksploatacji tylko ropa olej na 30kk starcza klocków od 80tys nie ruszałem, hamuje sporo silnikiem. Priusem się bardzo fajnie jeździło, ale te 110 jednostek mocy przy takiej masie średnio idzie. Preferuję turbo benzynę z gazem + chiptuning. W octavce mam 320km 390Nm w 4 bucie przy masie 1250kg bardzo żwawo się odpycha tesla to to może nie jest, ale licznik zamyka i nie trzeba się martwić, że jak się leci te 240 autostradą, po 200km trzeba szukać stacji z prądem i się modlić, żeby nie była zamknięta/zajęta lub uszkodzona. Prius był dośc praktyczny i fajna bezstopniowa skrzynia. Jako daily dawało radę, na trasę też i 2 paki szło jak było trzeba (na benzynie oczywiście) a prąd w korku i w mieście, ale szybko sie pozbyłem tego priusa, bo zero frajdy z jazdy, taki duży ciężki tankowiec...

Moje ECO T4:
Wszystko, co potrzebne do budowy roweru kupisz w moim sklepie: https://mgvolt.pl
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 3237
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: BMW i3 - podsumowanie po 100 tys. km

Post autor: pxl666 »

Glebor ty żartujesz taak ?
Awatar użytkownika
glebor
Forumowicz
Posty: 672
Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: BMW i3 - podsumowanie po 100 tys. km

Post autor: glebor »

Aż tak nie kopci ale naprawdę fura elektryczna to nadal lipa... Bardzo nie praktyczna sprawa bo zdarza się rowerem zrobić ponad 100km załatwiając sprawy i rozwożąc towar / robiąc zakupy... No chyba że są jakieś ekstra dotację o których nic nie wiem
Wszystko, co potrzebne do budowy roweru kupisz w moim sklepie: https://mgvolt.pl
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 3237
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: BMW i3 - podsumowanie po 100 tys. km

Post autor: pxl666 »

twierdzi się ze koncerny poza teslą produkują elektryki jedynie poto by skompensować bilans wymagany przez UE i robią to ze stratą
. niewiem , nie jestem prezesem , nie zweryfikuje prawdziwości tej tezy . natomiast jeśli mieszkam w sporym mieście i 90% poruszania się to trasy do np 150 km (obie strony) i mogę sobie w ciepłym garażu podłączyć auto na nocnej taryfie to elektryk ma jak najbardziej sens .
jeśli do tego dochodzi wymóg opłaty za wjazd do centrum nieelektrykiem to sprawa jest załatwiona. przemnóż teraz przez liczbę obywateli krajów rozwiniętych na zachodzie / południu / niderlandach i wychodzi spora liczba .
natomiast kupowanie elektryka by jeździć trasy 2000km z mapą stacji ładowania w ręce świadczy o optymizmie graniczącym z naiwnością , żeby nie pisać głupotą
redwater
Forumowicz
Posty: 274
Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22

Re: BMW i3 - podsumowanie po 100 tys. km

Post autor: redwater »

Nawet po mieście 120 km, jeśli się nie jedzie tylko z punktu A do B i spowrotem, a załatwia parę spraw, to nie jest to dużo i można się zdziwić.
tsdz2 w miejskim turladle.
ap0f1s
Forumowicz
Posty: 500
Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
Lokalizacja: Kęty

Re: BMW i3 - podsumowanie po 100 tys. km

Post autor: ap0f1s »

Sam jestem fanem tesli, jednak sam nie widzę zbyt sensu mieć elektryka. Głównie przez to, że mnie nie stać, kupując np model 3 to ponad 200k zł. Za te pieniądze wolę coś innego zrobić. WIem, że są inne elektryki, tańsze jednak tutaj zasięgi nie powalają, nie ma zbyt wielu serwisów, gdzie to naprawić. Także jak dla mnie elektryczny samochód obecnie nie istnieje.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Awatar użytkownika
glebor
Forumowicz
Posty: 672
Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: BMW i3 - podsumowanie po 100 tys. km

Post autor: glebor »

lepiej kupić za 4-5 dych już jakąś hybrydę i zrobić nowego akusa :) Jak już koniecznie się ktoś uprze na auto.
Swoją drogą jedyny sens mają ograniczenia normy spalanie euro6, aczkolwiek zastanawiam się, czy mają starego trupa na LPG nie dałoby się zrobić jakieś aktualizacji. Przecież gaz się spala do co2 + h2o, to nie diesel/benzyna...

bez sensu są te wszystkie normy. Diesel faktycznie jaki by nie był, to czadzi, dymi śmierdzi, byłem u tunera ostatnio w brójcach, to całe podwórko zawalone gruzami w dieslu i to nowymi, blue coś tam, off, dpf off, egr off, 2 auta z wyciętym katalizatorem do tuningu stały do wyprogramowania sondy za katalizatorem, kartki miał za wycieraczką, co w którym ma wyciąć/usunąć i każdy na mape, bo za wolne. Same fury z GLSu pocztex i dpd stały firmowe ;) zapewne chłopaki to nieoficjalnie robili :D ale dało to pewien pogląd. Auta które robią najwięcej km niestety w naszym kraju nie warto naprawiać. Powycinać wszystkie eco problematyczne bajery, zmienić program i problemy się kończą...

I tak się tutaj nic nie zmieni; serio... kilka/naście/set elektryków niskodystansowych nie zrekompensują floty trupów firm kurierskich i przewozowych, "odpowiednio zmodyfikowanych" do bezproblemowej (error code, check engine) jazdy :roll:

A przy okazji jutro odbieram dowód, kumpel zna tego typa ze stacji, naprawia dla niego również samochody, a to mój przyjaciel z technikum no i jeden telefon i nagle t4 już przestał kopcić, nie kapie ropa na asfalt, odzyskał progi a nawet się naklejka na szybie magicznie sama przykleiła. Kazali przyjechać na stację jeszcze raz i teraz przegląd wyglądał tak, że nikt o nic nie pytał, tylko witamy, to ten t4? ... Tak. Połazili dookoła stempel jest i nic nie muszę naprawiać. Delikatnie zasugerowali, że jeżeli będę chciał przegląd, to mam wpadać, ale jak jeszcze raz policja zatrzyma dowód, to żebym zmienił stację, bo oni drugi raz nie podbiją, bo będą mieli konsekwencje za to. A tak nawiasem, katalizator od bmw kosztuje 2600, a całe BMW jest warte 4,5tys. Chyba wymontuje i sprzedam katalizator zanim nie sprzedam bmw :) mam tylko nadzieję, że już nie jest pusty :lol:
Wszystko, co potrzebne do budowy roweru kupisz w moim sklepie: https://mgvolt.pl
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 3237
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: BMW i3 - podsumowanie po 100 tys. km

Post autor: pxl666 »

Niestety lobby paliwowe skutecznie upycha lpg na dno technologii czystego poruszania się samochodem. Niemniej jednak zaczyna się bzdurzenie że ogrzewanie budynków gazem to już nie jest eko...jednocześnie likwiduje się elektrownie atomowe ... mocny brak logiki.
Codo hybryd to widziałem ostatnio statystyki gdzie wynikało że są mniej Eko od dizla a powód był taki że ludzie po prostu ich nie ładują i jeżdżą na samym paliwie a akumulator i elektryka lekkie nie są...
Awatar użytkownika
cyklista
Forumowicz
Posty: 167
Rejestracja: 27 maja 2019, 11:14
Lokalizacja: Rzeszów, gg:7481912

Re: BMW i3 - podsumowanie po 100 tys. km

Post autor: cyklista »

Co się dziwisz, przecież reklamy mówią że nic nie pali bo jeździ na prądzie a sam się ładuje w czasie jazdy
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 3237
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: BMW i3 - podsumowanie po 100 tys. km

Post autor: pxl666 »

cyklista pisze:
07 sty 2021, 19:49
Co się dziwisz, przecież reklamy mówią że nic nie pali bo jeździ na prądzie a sam się ładuje w czasie jazdy
reklamy hybryd nie maja prawa tak twierdzić . podkreśla się niższe spalanie i np jazdę w korku na samym prądzie , hybryda również się sama nie ładuje - mam na myśli plug-in
Awatar użytkownika
cyklista
Forumowicz
Posty: 167
Rejestracja: 27 maja 2019, 11:14
Lokalizacja: Rzeszów, gg:7481912

Re: BMW i3 - podsumowanie po 100 tys. km

Post autor: cyklista »

Może nie mają prawa, ale i tak mówią
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 3237
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: BMW i3 - podsumowanie po 100 tys. km

Post autor: pxl666 »

cyklista pisze:
07 sty 2021, 20:16
Może nie mają prawa, ale i tak mówią
Pokaż przykład z taką treścią jak podałeś
Awatar użytkownika
cyklista
Forumowicz
Posty: 167
Rejestracja: 27 maja 2019, 11:14
Lokalizacja: Rzeszów, gg:7481912

Re: BMW i3 - podsumowanie po 100 tys. km

Post autor: cyklista »

Pierwsza z brzegu,
80%na silniku elektrycznym, sama się ładuje w czasie jazdy

I nie w chodź w co poeta miał na myśli, tylko co zrozumie zwykły człowiek
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 3237
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: BMW i3 - podsumowanie po 100 tys. km

Post autor: pxl666 »

No zgadzam się. Jest to rozmyte tak że nie ma znaczenia prawie. Ciekawe czy przy prawodawstwie USA taka reklama by tam przeszła
redwater
Forumowicz
Posty: 274
Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22

Re: BMW i3 - podsumowanie po 100 tys. km

Post autor: redwater »

Dziś czytałem, że w Norwegii auta elektryczne po paciakach nikt nie chce naprawiać i lecą masowo na złom. :mrgreen:

https://motoryzacja.interia.pl/wiadomos ... e=worthsee
tsdz2 w miejskim turladle.
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 2515
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: BMW i3 - podsumowanie po 100 tys. km

Post autor: WojtekErnest »

Niby marnotrawstwo ale jest w tym logika. Nie można dopuścić do rzeźbienia w urządzeniach elektrycznych takiej mocy i o takim stopniu skomplikowania. Wystarczy patologi w regenerowaniu, szpachlowaniu, naginaniu blach w tradycyjnych samochodach.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
ODPOWIEDZ