BMW i3 - podsumowanie po 100 tys. km

Tu umieszczamy wszystko co związane z innymi fabrycznymi pojazdami EV
ODPOWIEDZ
TerryFox
Forumowicz
Posty: 81
Rejestracja: 05 gru 2019, 12:10

BMW i3 - podsumowanie po 100 tys. km

Post autor: TerryFox »

Czesc,

Redaktorzy z Auto Swiata przejechali 100 tys km BMW i3, i opisali w paru slowach jak sie to auto sprawowalo. Zrobienie takiego przebiegu zajelo 5 lat.
Tutaj artykul:

https://www.auto-swiat.pl/uzywane/testy ... lo/p08pcpv
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 2184
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: BMW i3 - podsumowanie po 100 tys. km

Post autor: WojtekErnest »

A Norwescy uzytkownicy Tesli, zebrali dane z samochodow z okresu 6-7 lat, z srednim przebiegiem ok 90-120 tys km. Wyszlo im ze ubytek energii z aku po 7 latach wynosi okolo 15%.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
TerryFox
Forumowicz
Posty: 81
Rejestracja: 05 gru 2019, 12:10

Re: BMW i3 - podsumowanie po 100 tys. km

Post autor: TerryFox »

No w BMW po 100tys i 5 latach wyszla sprawnosc na poziomie 82%. Zaskoczyl mnie zasieg po tych 5 latach, w temperaturze +7 pisza o wyniku ...107 km. To naprawde wylacznie miejskie auto. Dojezdzajac do roboty 50 km w jedna strone trzeba sie juz zastanowic czy aby na pewno wrocisz do domu.

OT: Pomieszalem dzialy, temat mial pojsc w "samochody elektryczne"
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 2728
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: BMW i3 - podsumowanie po 100 tys. km

Post autor: pxl666 »

W trasie nie ma też problemu z emisjami które się kumulują w miastach właśnie. Stąd takie autka są celowane w dojazd do pracy w suburbiach. I teoretycznie w mieście można się gdzieś podpiąć
lukk
Forumowicz
Posty: 190
Rejestracja: 05 lut 2020, 11:20
Lokalizacja: Kraków

Re: BMW i3 - podsumowanie po 100 tys. km

Post autor: lukk »

TerryFox pisze:
01 lis 2020, 11:28
Dojezdzajac do roboty 50 km w jedna strone trzeba sie juz zastanowic czy aby na pewno wrocisz do domu.
Wtedy nie kupujesz takiego auta. To jest typowo miejskie wozidełko. W artykule napisali tam o jakichś dalekich wycieczkach, ale to raczej tak "dla sportu", procent ludzi, którzy tak się będą gimnastykować jest raczej nieduży. Mając do przejechania dziennie 100km bez ładowania raczej nie popatrzysz na auto, które nowe ma zasięgu poniżej 150 - bo różne warunki jazdy, różna pogoda, różne style jazdy + degradacja baterii i za jakiś czas faktycznie już nie obrócisz :)

Spadek pojemności tutaj...wydaje się w miarę normalny. Za to ilość usterek - sporo tego :)
fineasz
Forumowicz
Posty: 55
Rejestracja: 07 mar 2018, 22:26

Re: BMW i3 - podsumowanie po 100 tys. km

Post autor: fineasz »

Do miasta lepszy Smart elektryczny. Mało przestrzeni zajmuje na parkingu przydomowym, robiąc miejsce przy okazji dla drugiego. Bo wiadomo, że to nie samochód główny. Bezkonkurencyjny w parkowaniu. Realny zasięg latem ok. 120-130km po mieście, z klimą trochę mniej. Przy przebiegu 90tys km ok. 85% pojemności i cena 2x lepsza. Dodatkowo ładowanie 22KW 3 fazy i w ok. 30min masz naładowane od 15-100%. Układ zasilania projektowany przez inżynierów Tesli także wszystko przemyślane. Wraz z niezależnym chłodzeniem akusów.
ODPOWIEDZ