BMW i3 - podsumowanie po 100 tys. km
-
- Forumowicz
- Posty: 162
- Rejestracja: 05 gru 2019, 12:10
BMW i3 - podsumowanie po 100 tys. km
Czesc,
Redaktorzy z Auto Swiata przejechali 100 tys km BMW i3, i opisali w paru slowach jak sie to auto sprawowalo. Zrobienie takiego przebiegu zajelo 5 lat.
Tutaj artykul:
https://www.auto-swiat.pl/uzywane/testy ... lo/p08pcpv
Redaktorzy z Auto Swiata przejechali 100 tys km BMW i3, i opisali w paru slowach jak sie to auto sprawowalo. Zrobienie takiego przebiegu zajelo 5 lat.
Tutaj artykul:
https://www.auto-swiat.pl/uzywane/testy ... lo/p08pcpv
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3324
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: BMW i3 - podsumowanie po 100 tys. km
A Norwescy uzytkownicy Tesli, zebrali dane z samochodow z okresu 6-7 lat, z srednim przebiegiem ok 90-120 tys km. Wyszlo im ze ubytek energii z aku po 7 latach wynosi okolo 15%.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...

-
- Forumowicz
- Posty: 162
- Rejestracja: 05 gru 2019, 12:10
Re: BMW i3 - podsumowanie po 100 tys. km
No w BMW po 100tys i 5 latach wyszla sprawnosc na poziomie 82%. Zaskoczyl mnie zasieg po tych 5 latach, w temperaturze +7 pisza o wyniku ...107 km. To naprawde wylacznie miejskie auto. Dojezdzajac do roboty 50 km w jedna strone trzeba sie juz zastanowic czy aby na pewno wrocisz do domu.
OT: Pomieszalem dzialy, temat mial pojsc w "samochody elektryczne"
OT: Pomieszalem dzialy, temat mial pojsc w "samochody elektryczne"
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5502
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: BMW i3 - podsumowanie po 100 tys. km
W trasie nie ma też problemu z emisjami które się kumulują w miastach właśnie. Stąd takie autka są celowane w dojazd do pracy w suburbiach. I teoretycznie w mieście można się gdzieś podpiąć
- lukk
- Forumowicz
- Posty: 722
- Rejestracja: 05 lut 2020, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
Re: BMW i3 - podsumowanie po 100 tys. km
Wtedy nie kupujesz takiego auta. To jest typowo miejskie wozidełko. W artykule napisali tam o jakichś dalekich wycieczkach, ale to raczej tak "dla sportu", procent ludzi, którzy tak się będą gimnastykować jest raczej nieduży. Mając do przejechania dziennie 100km bez ładowania raczej nie popatrzysz na auto, które nowe ma zasięgu poniżej 150 - bo różne warunki jazdy, różna pogoda, różne style jazdy + degradacja baterii i za jakiś czas faktycznie już nie obrócisz

Spadek pojemności tutaj...wydaje się w miarę normalny. Za to ilość usterek - sporo tego

-
- Forumowicz
- Posty: 51
- Rejestracja: 07 mar 2018, 22:26
Re: BMW i3 - podsumowanie po 100 tys. km
Do miasta lepszy Smart elektryczny. Mało przestrzeni zajmuje na parkingu przydomowym, robiąc miejsce przy okazji dla drugiego. Bo wiadomo, że to nie samochód główny. Bezkonkurencyjny w parkowaniu. Realny zasięg latem ok. 120-130km po mieście, z klimą trochę mniej. Przy przebiegu 90tys km ok. 85% pojemności i cena 2x lepsza. Dodatkowo ładowanie 22KW 3 fazy i w ok. 30min masz naładowane od 15-100%. Układ zasilania projektowany przez inżynierów Tesli także wszystko przemyślane. Wraz z niezależnym chłodzeniem akusów.
- glebor
- Forumowicz
- Posty: 409
- Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: BMW i3 - podsumowanie po 100 tys. km
Wszyscy tu eko, a ja tam mam starego diesla i robi tyle dymu, że nawet 100 aut elektrycznych tego nie zrekompensuje 
źle ustawiona pompa wtryskowa, wtrysk jest za wcześnie i niedopala ropy, ponadto lejące wtryski zalewają komorę, a na dodatek dawka na pompie jest tam śrubka do samo regulacji, wykręciłem na maxa, żeby zyskać 10km przy 78konnym dieslu to jest przepaś, bo ma 90 teraz.
Jak szykuje się do wyprzedzania, to auta zmieniają pasy, bo nie widać, gdzie się jedzie, może to w końcu naprawie... pomijając to że pali olej przez pierścienie jak wściekły...
I na elektryka bym tego nie zamienił
chwilowo ITD mi skitrało dowód, więc jestem zmotywowany do ustawienia pompy i regeneracji wtrysków, ale po odzyskaniu dowodu znowu podkręcę śrubkę na pompie.
do miasta rower, na trasę gaz / jak już elektryk to tylko hybryda. W kopcącym t4, nie robiłem przez 3-4 sezony nic, koszty eksploatacji tylko ropa olej na 30kk starcza klocków od 80tys nie ruszałem, hamuje sporo silnikiem. Priusem się bardzo fajnie jeździło, ale te 110 jednostek mocy przy takiej masie średnio idzie. Preferuję turbo benzynę z gazem + chiptuning. W octavce mam 320km 390Nm w 4 bucie przy masie 1250kg bardzo żwawo się odpycha tesla to to może nie jest, ale licznik zamyka i nie trzeba się martwić, że jak się leci te 240 autostradą, po 200km trzeba szukać stacji z prądem i się modlić, żeby nie była zamknięta/zajęta lub uszkodzona. Prius był dośc praktyczny i fajna bezstopniowa skrzynia. Jako daily dawało radę, na trasę też i 2 paki szło jak było trzeba (na benzynie oczywiście) a prąd w korku i w mieście, ale szybko sie pozbyłem tego priusa, bo zero frajdy z jazdy, taki duży ciężki tankowiec...
Moje ECO T4:

źle ustawiona pompa wtryskowa, wtrysk jest za wcześnie i niedopala ropy, ponadto lejące wtryski zalewają komorę, a na dodatek dawka na pompie jest tam śrubka do samo regulacji, wykręciłem na maxa, żeby zyskać 10km przy 78konnym dieslu to jest przepaś, bo ma 90 teraz.
Jak szykuje się do wyprzedzania, to auta zmieniają pasy, bo nie widać, gdzie się jedzie, może to w końcu naprawie... pomijając to że pali olej przez pierścienie jak wściekły...
I na elektryka bym tego nie zamienił

do miasta rower, na trasę gaz / jak już elektryk to tylko hybryda. W kopcącym t4, nie robiłem przez 3-4 sezony nic, koszty eksploatacji tylko ropa olej na 30kk starcza klocków od 80tys nie ruszałem, hamuje sporo silnikiem. Priusem się bardzo fajnie jeździło, ale te 110 jednostek mocy przy takiej masie średnio idzie. Preferuję turbo benzynę z gazem + chiptuning. W octavce mam 320km 390Nm w 4 bucie przy masie 1250kg bardzo żwawo się odpycha tesla to to może nie jest, ale licznik zamyka i nie trzeba się martwić, że jak się leci te 240 autostradą, po 200km trzeba szukać stacji z prądem i się modlić, żeby nie była zamknięta/zajęta lub uszkodzona. Prius był dośc praktyczny i fajna bezstopniowa skrzynia. Jako daily dawało radę, na trasę też i 2 paki szło jak było trzeba (na benzynie oczywiście) a prąd w korku i w mieście, ale szybko sie pozbyłem tego priusa, bo zero frajdy z jazdy, taki duży ciężki tankowiec...
Moje ECO T4:
Wszystko, co potrzebne do budowy roweru kupisz w moim sklepie: https://mgvolt.pl
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5502
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
- glebor
- Forumowicz
- Posty: 409
- Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: BMW i3 - podsumowanie po 100 tys. km
Aż tak nie kopci ale naprawdę fura elektryczna to nadal lipa... Bardzo nie praktyczna sprawa bo zdarza się rowerem zrobić ponad 100km załatwiając sprawy i rozwożąc towar / robiąc zakupy... No chyba że są jakieś ekstra dotację o których nic nie wiem
Wszystko, co potrzebne do budowy roweru kupisz w moim sklepie: https://mgvolt.pl
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5502
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: BMW i3 - podsumowanie po 100 tys. km
twierdzi się ze koncerny poza teslą produkują elektryki jedynie poto by skompensować bilans wymagany przez UE i robią to ze stratą
. niewiem , nie jestem prezesem , nie zweryfikuje prawdziwości tej tezy . natomiast jeśli mieszkam w sporym mieście i 90% poruszania się to trasy do np 150 km (obie strony) i mogę sobie w ciepłym garażu podłączyć auto na nocnej taryfie to elektryk ma jak najbardziej sens .
jeśli do tego dochodzi wymóg opłaty za wjazd do centrum nieelektrykiem to sprawa jest załatwiona. przemnóż teraz przez liczbę obywateli krajów rozwiniętych na zachodzie / południu / niderlandach i wychodzi spora liczba .
natomiast kupowanie elektryka by jeździć trasy 2000km z mapą stacji ładowania w ręce świadczy o optymizmie graniczącym z naiwnością , żeby nie pisać głupotą
. niewiem , nie jestem prezesem , nie zweryfikuje prawdziwości tej tezy . natomiast jeśli mieszkam w sporym mieście i 90% poruszania się to trasy do np 150 km (obie strony) i mogę sobie w ciepłym garażu podłączyć auto na nocnej taryfie to elektryk ma jak najbardziej sens .
jeśli do tego dochodzi wymóg opłaty za wjazd do centrum nieelektrykiem to sprawa jest załatwiona. przemnóż teraz przez liczbę obywateli krajów rozwiniętych na zachodzie / południu / niderlandach i wychodzi spora liczba .
natomiast kupowanie elektryka by jeździć trasy 2000km z mapą stacji ładowania w ręce świadczy o optymizmie graniczącym z naiwnością , żeby nie pisać głupotą
-
- Forumowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22
Re: BMW i3 - podsumowanie po 100 tys. km
Nawet po mieście 120 km, jeśli się nie jedzie tylko z punktu A do B i spowrotem, a załatwia parę spraw, to nie jest to dużo i można się zdziwić.
tsdz2 w miejskim turladle.
-
- Forumowicz
- Posty: 551
- Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
- Lokalizacja: Kęty
Re: BMW i3 - podsumowanie po 100 tys. km
Sam jestem fanem tesli, jednak sam nie widzę zbyt sensu mieć elektryka. Głównie przez to, że mnie nie stać, kupując np model 3 to ponad 200k zł. Za te pieniądze wolę coś innego zrobić. WIem, że są inne elektryki, tańsze jednak tutaj zasięgi nie powalają, nie ma zbyt wielu serwisów, gdzie to naprawić. Także jak dla mnie elektryczny samochód obecnie nie istnieje.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
- glebor
- Forumowicz
- Posty: 409
- Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: BMW i3 - podsumowanie po 100 tys. km
lepiej kupić za 4-5 dych już jakąś hybrydę i zrobić nowego akusa
Jak już koniecznie się ktoś uprze na auto.
Swoją drogą jedyny sens mają ograniczenia normy spalanie euro6, aczkolwiek zastanawiam się, czy mają starego trupa na LPG nie dałoby się zrobić jakieś aktualizacji. Przecież gaz się spala do co2 + h2o, to nie diesel/benzyna...
bez sensu są te wszystkie normy. Diesel faktycznie jaki by nie był, to czadzi, dymi śmierdzi, byłem u tunera ostatnio w brójcach, to całe podwórko zawalone gruzami w dieslu i to nowymi, blue coś tam, off, dpf off, egr off, 2 auta z wyciętym katalizatorem do tuningu stały do wyprogramowania sondy za katalizatorem, kartki miał za wycieraczką, co w którym ma wyciąć/usunąć i każdy na mape, bo za wolne. Same fury z GLSu pocztex i dpd stały firmowe
zapewne chłopaki to nieoficjalnie robili
ale dało to pewien pogląd. Auta które robią najwięcej km niestety w naszym kraju nie warto naprawiać. Powycinać wszystkie eco problematyczne bajery, zmienić program i problemy się kończą...
I tak się tutaj nic nie zmieni; serio... kilka/naście/set elektryków niskodystansowych nie zrekompensują floty trupów firm kurierskich i przewozowych, "odpowiednio zmodyfikowanych" do bezproblemowej (error code, check engine) jazdy
A przy okazji jutro odbieram dowód, kumpel zna tego typa ze stacji, naprawia dla niego również samochody, a to mój przyjaciel z technikum no i jeden telefon i nagle t4 już przestał kopcić, nie kapie ropa na asfalt, odzyskał progi a nawet się naklejka na szybie magicznie sama przykleiła. Kazali przyjechać na stację jeszcze raz i teraz przegląd wyglądał tak, że nikt o nic nie pytał, tylko witamy, to ten t4? ... Tak. Połazili dookoła stempel jest i nic nie muszę naprawiać. Delikatnie zasugerowali, że jeżeli będę chciał przegląd, to mam wpadać, ale jak jeszcze raz policja zatrzyma dowód, to żebym zmienił stację, bo oni drugi raz nie podbiją, bo będą mieli konsekwencje za to. A tak nawiasem, katalizator od bmw kosztuje 2600, a całe BMW jest warte 4,5tys. Chyba wymontuje i sprzedam katalizator zanim nie sprzedam bmw
mam tylko nadzieję, że już nie jest pusty 

Swoją drogą jedyny sens mają ograniczenia normy spalanie euro6, aczkolwiek zastanawiam się, czy mają starego trupa na LPG nie dałoby się zrobić jakieś aktualizacji. Przecież gaz się spala do co2 + h2o, to nie diesel/benzyna...
bez sensu są te wszystkie normy. Diesel faktycznie jaki by nie był, to czadzi, dymi śmierdzi, byłem u tunera ostatnio w brójcach, to całe podwórko zawalone gruzami w dieslu i to nowymi, blue coś tam, off, dpf off, egr off, 2 auta z wyciętym katalizatorem do tuningu stały do wyprogramowania sondy za katalizatorem, kartki miał za wycieraczką, co w którym ma wyciąć/usunąć i każdy na mape, bo za wolne. Same fury z GLSu pocztex i dpd stały firmowe


I tak się tutaj nic nie zmieni; serio... kilka/naście/set elektryków niskodystansowych nie zrekompensują floty trupów firm kurierskich i przewozowych, "odpowiednio zmodyfikowanych" do bezproblemowej (error code, check engine) jazdy

A przy okazji jutro odbieram dowód, kumpel zna tego typa ze stacji, naprawia dla niego również samochody, a to mój przyjaciel z technikum no i jeden telefon i nagle t4 już przestał kopcić, nie kapie ropa na asfalt, odzyskał progi a nawet się naklejka na szybie magicznie sama przykleiła. Kazali przyjechać na stację jeszcze raz i teraz przegląd wyglądał tak, że nikt o nic nie pytał, tylko witamy, to ten t4? ... Tak. Połazili dookoła stempel jest i nic nie muszę naprawiać. Delikatnie zasugerowali, że jeżeli będę chciał przegląd, to mam wpadać, ale jak jeszcze raz policja zatrzyma dowód, to żebym zmienił stację, bo oni drugi raz nie podbiją, bo będą mieli konsekwencje za to. A tak nawiasem, katalizator od bmw kosztuje 2600, a całe BMW jest warte 4,5tys. Chyba wymontuje i sprzedam katalizator zanim nie sprzedam bmw


Wszystko, co potrzebne do budowy roweru kupisz w moim sklepie: https://mgvolt.pl
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5502
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: BMW i3 - podsumowanie po 100 tys. km
Niestety lobby paliwowe skutecznie upycha lpg na dno technologii czystego poruszania się samochodem. Niemniej jednak zaczyna się bzdurzenie że ogrzewanie budynków gazem to już nie jest eko...jednocześnie likwiduje się elektrownie atomowe ... mocny brak logiki.
Codo hybryd to widziałem ostatnio statystyki gdzie wynikało że są mniej Eko od dizla a powód był taki że ludzie po prostu ich nie ładują i jeżdżą na samym paliwie a akumulator i elektryka lekkie nie są...
Codo hybryd to widziałem ostatnio statystyki gdzie wynikało że są mniej Eko od dizla a powód był taki że ludzie po prostu ich nie ładują i jeżdżą na samym paliwie a akumulator i elektryka lekkie nie są...
- cyklista
- Forumowicz
- Posty: 204
- Rejestracja: 27 maja 2019, 11:14
- Lokalizacja: Rzeszów, gg:7481912
Re: BMW i3 - podsumowanie po 100 tys. km
Co się dziwisz, przecież reklamy mówią że nic nie pali bo jeździ na prądzie a sam się ładuje w czasie jazdy
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5502
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: BMW i3 - podsumowanie po 100 tys. km
reklamy hybryd nie maja prawa tak twierdzić . podkreśla się niższe spalanie i np jazdę w korku na samym prądzie , hybryda również się sama nie ładuje - mam na myśli plug-in
- cyklista
- Forumowicz
- Posty: 204
- Rejestracja: 27 maja 2019, 11:14
- Lokalizacja: Rzeszów, gg:7481912
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5502
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
- cyklista
- Forumowicz
- Posty: 204
- Rejestracja: 27 maja 2019, 11:14
- Lokalizacja: Rzeszów, gg:7481912
Re: BMW i3 - podsumowanie po 100 tys. km
Pierwsza z brzegu,
80%na silniku elektrycznym, sama się ładuje w czasie jazdy
I nie w chodź w co poeta miał na myśli, tylko co zrozumie zwykły człowiek
80%na silniku elektrycznym, sama się ładuje w czasie jazdy
I nie w chodź w co poeta miał na myśli, tylko co zrozumie zwykły człowiek
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5502
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: BMW i3 - podsumowanie po 100 tys. km
No zgadzam się. Jest to rozmyte tak że nie ma znaczenia prawie. Ciekawe czy przy prawodawstwie USA taka reklama by tam przeszła
-
- Forumowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22
Re: BMW i3 - podsumowanie po 100 tys. km
Dziś czytałem, że w Norwegii auta elektryczne po paciakach nikt nie chce naprawiać i lecą masowo na złom. 
https://motoryzacja.interia.pl/wiadomos ... e=worthsee

https://motoryzacja.interia.pl/wiadomos ... e=worthsee
tsdz2 w miejskim turladle.
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3324
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: BMW i3 - podsumowanie po 100 tys. km
Niby marnotrawstwo ale jest w tym logika. Nie można dopuścić do rzeźbienia w urządzeniach elektrycznych takiej mocy i o takim stopniu skomplikowania. Wystarczy patologi w regenerowaniu, szpachlowaniu, naginaniu blach w tradycyjnych samochodach.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
