Strona 1 z 1

Witam z Mysłowic

: 16 lut 2021, 10:04
autor: sorreld
Cześć wszystkim! Przymierzam się do budowy roweru elektrycznego. Zabieg elektryczny chcę wykonać na rowerze custom. Aktualnie rower waży 26kg i pod górki bywa ciężko. Chciałbym zastosować silnik w przedni kole. Wkrótce będę was męczył pytaniami. Pozdrawiam Damian z Mysłowic

Re: Witam z Mysłowic

: 16 lut 2021, 13:07
autor: Goliath
sorreld pisze:
16 lut 2021, 10:04
...Aktualnie rower waży 26kg i pod górki bywa ciężko. Chciałbym zastosować silnik w przedni kole...
Siemanko
Silnik w przednim kole "nie sprawdzi się pod górki" :| zwłaszcza o dużym monecie /mocy ponad 500W/ z powodu uślizgu przedniego koła. ;)
Wrzuć kilka fotek swojego "roweru" :D coś doradzimy :mrgreen:

Re: Witam z Mysłowic

: 16 lut 2021, 21:44
autor: sorreld
Aktualnie mam obręcze 26 o szerokości 80mm i opony 26x3. Późniejszym etapie budowy chcę zastosować obręcze o szerokości 100mm. Tylną piastę sachs 7 z torpedo no i silnik na przedzie. Baterię jak najniżej przy korbie. Zależy mi aby było jak najmniej przewód i linek w rowerze. Mieć wystarczającą moc przy niskich prędkościach. Ważę 85kg i prędkość jaka mnie zadowoli to 30km/h. Rowerem poruszać się będę po drogach asfaltowych.
Obrazek

Re: Witam z Mysłowic

: 17 lut 2021, 10:09
autor: lukk
może z tego wyjść bardzo fajne wozidełko, kibicuję :)
Aż się prosi zrobić jakąś fajną skrzynkę w ten górny trójkąt, w formie takiego baku. Może nie optymalne z punktu widzenia masy ułożonej wysoko, ale wygląd +10 :) Jeżeli to fajnie skomponować i upchnąć do środka baterię i sterownik to na zewnątrz będziesz mieć tylko kable z osprzętu na kierownicy do skrzynki, z czujnika pedałowania do skrzynki i ze skrzynki do silnika. Jak nie zależy Ci na Vmaxie, a chcesz mieć w miarę niepozorną konstrukcję to może przekładniówka do tylnego koła?

Re: Witam z Mysłowic

: 17 lut 2021, 15:19
autor: Yin
Jeśli rozstaw tylnych widełek na to pozwala to przekładniowy bafang 750w fajnie się sprawdzi:

https://www.aliexpress.com/item/3282474 ... hweb201603_

Re: Witam z Mysłowic

: 18 lut 2021, 10:47
autor: sorreld
Rozstaw widelca z tyłu i przodu mam 135mm. Czytałem że silnik bafang 750w fat można odchudzić do 135mm. Chciałbym aby kierownica była "czysta" bez linek hamulcowych, bez manetek i pomysł mam taki żeby silnik był w przedni kole, bateria i sterownik jak najniżej, a w tylnej piaście 7 biegów i hamulec. Manetki gazu nie muszę mieć. Jak oceniać ten pomysł?

Re: Witam z Mysłowic

: 18 lut 2021, 14:00
autor: lukk
sorreld pisze:
18 lut 2021, 10:47
Jak oceniać ten pomysł?
Na pewno jako oryginalny :D

Patrząc na rower to raczej przód nie będzie jakoś super dociążony. Dodatkowo widelec, który pokazujesz na fotce raczej nie zniesie za dobrze momentu silnika. Więc przedni napęd może nie być zbyt fortunny.

Re: Witam z Mysłowic

: 18 lut 2021, 19:14
autor: Yin
Pomysł wykonalny ale czy wygodny to już kwestia do Twojej decyzji jak pojeździsz - pas jest wygodny ale ma pewne opóźnienie w działaniu. Dobrze żebyś miał pod ręką chociaż przełącznik trybów pas + wyświetlacz i przynajmniej jedną klamkę z odcięciem silnika. Całość linek możesz puścić tak jak idzie pancerz hamulca używając tego jako oplot: https://opaskikablowe.pl/pl/p/Spirala-C ... d5EALw_wcB Będzie dosyć estetycznie.

Wybór napędu na tył bym by bardziej praktyczny, mając silnik przełożenia stają się mniej istotne. Tzn w praktyce używasz najszybszego cały czas :)

Co to za model widelca z przodu? Taki system do rowerów robiła kiedyś firma nolan ( mtb z lat +- 90tych).

Re: Witam z Mysłowic

: 19 lut 2021, 9:24
autor: sorreld
No dobra zmienię koncepcję dam silnik na tył o ile wszystko mi się tam zmieści. Czyli: obręcz o szr.100mm, silnik 750 fat po odchudzeniu do 135mm, hamulec tarczowy i jedna zębatka na wolnobiegu. Jaki dać sterownik, baterię? Widelec jest z NSU Quick ale planuję dać inny widelec trapezowy od motocykla. Ramę robił mi Kamil. Przedstawiam jego Forda Mustanga. Obrazek
Obrazek

Re: Witam z Mysłowic

: 19 lut 2021, 12:05
autor: lukk
Do takiej ramy to najlepiej by się sprawdzała mniejsza lub większa skrzynka, jak dla mnie to ten górny "bak" z ponitowanej blachy i malowany pod kolor byłby mega :) Skoro obręcze chrom to np. skrzynka z bokami z polerowanej nierdzewki.
Ew. możesz tak jak w tym fordzie, użyć jakiegoś gotowca, odpowiednio go pomalować albo okleić żeby się wpasował w styl całości.
Możesz poszukać na ali po haśle "bottle battery case" i zobaczyć co by Ci przypasowało.

Re: Witam z Mysłowic

: 21 lut 2021, 10:39
autor: sorreld
Posiada zębatki metalowe zamiast plastikowych. https://nexun.pl/czesci-do-e-bike/silni ... wy-fatbike Czym się różni od Bafaga 750 fat? Cenowo Mxus wychodzi korzystniej.

Re: Witam z Mysłowic

: 25 lut 2021, 16:47
autor: Yin
sorreld pisze:
19 lut 2021, 9:24
silnik 750 fat po odchudzeniu do 135mm, hamulec tarczowy i jedna zębatka na wolnobiegu. Jaki dać sterownik, baterię?
Sterownik - max do 30A, baterię - na ile fundusze pozwalają :) Imho najmniej 13s10p ale miejsca masz tyle że i 20p by weszło. Zostaje jeszcze kwestia jaka waga aku jest dla Ciebie dopuszczalna.
sorreld pisze:
21 lut 2021, 10:39
Posiada zębatki metalowe zamiast plastikowych. https://nexun.pl/czesci-do-e-bike/silni ... wy-fatbike Czym się różni od Bafaga 750 fat? Cenowo Mxus wychodzi korzystniej.
Jak w opisie - zębatkami. Mxus też możesz rozważyć, on jest bezprzekładniowy więc dochodzi bardzo fajna opcja hamowania regenem co bardzo fajnie wpływa na żywotność klocków hamulcowych i trochę poprawia zasięg.

Re: Witam z Mysłowic

: 19 lip 2021, 9:06
autor: sorreld
Będę zamawiał szprychy na wymiar. Długość to 198mm. Grubość 2,6mm. Jakie polecacie dać nyple? M3/6,5/18, M3/6,5/16, M3/5/14, M3/6/14, M3/5,5/16?

Re: Witam z Mysłowic

: 19 lip 2021, 9:46
autor: tas
Dużo osób daje podkładki M3 pod nyple - te obręcze to dość mało wytrzymałe alu i takie podkładki wydatnie zwiększają wytrzymałość zaplotu

Re: Witam z Mysłowic

: 19 lip 2021, 10:19
autor: sorreld
Czyli nyple M3/5/14 + podkładki zastosować? Podkładki z brązu, stal? Jakie wymiary podkładek?

Re: Witam z Mysłowic

: 17 sty 2022, 22:15
autor: sorreld
Dobry wieczór. Długo mnie było. Z roweru z pierwszego zdjęcia została rama ( po modyfikacjach ), siedzenie i opony, resztę części wymieniłem. Odcinałem tylne haki i zostały przyspawane na OLD 185mm. Robiłem również nowe koła. Z elektrycznych części w rowerze jest silnik Bafang 1000W, bateria 13S7P DP C9 91 ogniw na MG1 od Tooropek, sterownik KT 36/48SVPRCL 30A sinus, czujnik PAS KT-V12L 8M oraz wyświetlacz KT-LCD4 (36/48V) z Nexun. Zrobiłem blokady osi silnika, z prawej strony są na razie na zewnątrz, ale przełożę je do wewnątrz gdy zamontuję wolnobieg. Czujnik pas jest na małej zębatce aby szybciej reagował. Zębatki mam 42 i 15T. Jeszcze nie miałem jazdy próbnej, jak będzie sucho na drogach to zrobię pierwszą przejażdżkę. Do zrobienia mam jeszcze przedni widelec (amortyzator ), skrócenie przewodów oraz ich przytwierdzenie do ramy za pomocą złączek, a na koniec szlifowanie i malowanie całego roweru.

Re: Witam z Mysłowic

: 17 sty 2022, 22:20
autor: sorreld
Kolejne zdjęcia.

Re: Witam z Mysłowic

: 18 sty 2022, 8:56
autor: lukk
robi się ciekawie. Jak już prace będą postępować to wrzuć do działu "własne konstrukcje", bo tu to zginie.

Ten bidon teraz wydaje się taki nieprzystający, ale patrząc na Twoje dbanie o szczegóły domyślam się, że pewnie będzie malowany albo oklejany?

Re: Witam z Mysłowic

: 18 sty 2022, 17:53
autor: Yin
lukk pisze:
18 sty 2022, 8:56
Ten bidon teraz wydaje się taki nieprzystający, ale patrząc na Twoje dbanie o szczegóły domyślam się, że pewnie będzie malowany albo oklejany?
Po sezonie jak kolega złapie bakcyla to zostanie pewnie zamieniony na coś większego :)

@sorreld Jak się pogoda zrobi to zapraszam na wspólne śmiganie, do Mysłowic nie mam daleko :).

Re: Witam z Mysłowic

: 19 sty 2022, 9:56
autor: sorreld
Do Katowic - rynku mam ok. 14km z Brzęczkowic więc jest duża szansa spotkać się :) Rower planuję pomalować na czarny mat a to dopiero jak już porobię wszystkie szczegóły.
Proszę Admina o przeniesienie tematu do działu "Własne konstrukcje" o nazwie: Rower custom - Mysłowice

Re: Witam z Mysłowic

: 19 sty 2022, 19:48
autor: Yin
No to praktycznie po sąsiedzku, bywam latem w okolicach mosir słupna, albo trójkąta trzech cesarzy :).

Re: Witam z Mysłowic

: 19 lut 2022, 20:51
autor: sorreld
Pierwsze kilometry zrobione:) Powiem tak... volty szybko lecą. Aktualnie pracuję na ustawieniu rake/trail w widelcu. Zbudowałem dwa amortyzatory które przyspawam jak wszystko będzie ok.

Re: Witam z Mysłowic

: 25 lip 2022, 21:59
autor: sorreld
Mam czujnik pas założony na małej zębatce. Zamontowałem go w taki sposób aby rower szybciej reagował na ruch korbą(mam zębaki 48 i 13). W czasie jazdy mam problem... jadąc co jakiś czas odcina mi prąd (Waty spadają do zera) i po sekundzie załącza się ponownie czujnik pas. Czy to jest spowodowane tym że czujnik za szybko się kręci? Czy może muszę zrobić jakieś zmiany w sterowniku? Na chwilę założyłem manetkę i rower jeździł bez problemu, nie było żadnych szarpnięć.

Re: Witam z Mysłowic

: 25 lip 2022, 22:33
autor: tkoko
sorreld pisze:
25 lip 2022, 21:59
Mam czujnik pas założony na małej zębatce. Zamontowałem go w taki sposób aby rower szybciej reagował na ruch korbą(mam zębaki 48 i 13). W czasie jazdy mam problem... jadąc co jakiś czas odcina mi prąd (Waty spadają do zera) i po sekundzie załącza się ponownie czujnik pas. Czy to jest spowodowane tym że czujnik za szybko się kręci? Czy może muszę zrobić jakieś zmiany w sterowniku? Na chwilę założyłem manetkę i rower jeździł bez problemu, nie było żadnych szarpnięć.
Jak masz sterownik GT to możesz spróbować zmniejszyć liczbę magnesów w ustawieniach wyświetlacza ("P 13") na "5". W "P 11" ustaw "1".

Re: Witam z Mysłowic

: 25 lip 2022, 23:12
autor: sorreld
Mam silnik Bafang 1000W, sterownik KT 36/48SVPRCL 30A sinus, czujnik PAS KT-V12L 8M oraz wyświetlacz KT-LCD4

Re: Witam z Mysłowic

: 26 lip 2022, 7:59
autor: lukk
W sensie założyłeś PASa nie na korbę, tylko na wolnobieg, żeby szybciej reagował sterownik i łatwiej się ruszało? Nie wiem czy to taki dobry pomysł...nazbiera się trochę syfu w wolnobiegu, będzie miał większe opory i przy prowadzeniu roweru będziesz musiał uważać i cały czas mieć rękę na hamulcu, bo może nagle wyrwać do przodu. Ja bym zostawił manetkę i wspomagał się nią do ruszania.

Re: Witam z Mysłowic

: 26 lip 2022, 11:22
autor: sorreld
Jak nic nie wymyślę jak to obejść to założę manetkę i pas na kobrę

Re: Witam z Mysłowic

: 30 paź 2022, 16:30
autor: Yin
Góra z gorą się nie zejdzie, a forumowicz z forumowiczem już już tak :) Pozdrawiam przypadkowo spotkanego na trasie kolegę :)

Re: Witam z Mysłowic

: 30 paź 2022, 17:48
autor: sorreld
To było miłe przypadkowe spotkanie :) Daj znać jakbyś chciał się spotkać większym gronie np. na Trzech Stawach :)

Re: Witam z Mysłowic

: 30 paź 2022, 18:02
autor: Yin
Będziemy coś kombinować tylko zobaczę którą sobotę mogę zagospodarować :)