Witam z Puław

ODPOWIEDZ
czarken2
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 01 mar 2021, 9:31

Witam z Puław

Post autor: czarken2 »

Cześć :D Przymierzam się do przeróbki mojego Rometa mustanga, na początku rozważałem zakup zestawu Rapid.. teraz już wiem, że można taniej i tego będę się trzymać. Chciałbym zbudować rower, który będzie dysponował dość dużą mocą 1000w+ że względu na charakter jazdy, pół na pół droga asfaltowa i las z drogami o długich podjazdach. Ważę 85km, nie chce żeby silnik wyręczał mnie podczas całego przejazdu, ale raz na jakiś czas miło by było przestać pedałować, jadąc dalej żeby złapać oddech bez postojów. Rozważam zakup dwóch silników, mxus 1500w 10x6 lub 3000w 3k turbo 16x4. Jeżeli chodzi o baterie, nie potrzebuję bardzo dużej.. jeżdżę jednorazowo standardowo do 30km, czasami tylko pokonuję odległości rzędu 50km(ale wtedy wyłącznie asfalt). Baterie mogę ładować nawet przed każdą jazdą. Nie wiem czy kupić baterie bifonową czy zamawiać robioną " pode mnie". Pozdrawiam Cezary
Awatar użytkownika
Yasiu77
Moderator
Posty: 1319
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: Witam z Puław

Post autor: Yasiu77 »

Witamy na pokładzie :) jeśli 3k to bidon jest trochę za mały, pasowało by go karmić 60v i 45A
czarken2
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 01 mar 2021, 9:31

Re: Witam z Puław

Post autor: czarken2 »

Tak właśnie myślałem, nie wykorzystam potencjału silnika.. przy tym silniku będzie wchodziła w grę większa bateria, na którą będę musiał zrobić skrzynkę żeby nie wozić w sakwie.. nie wiem czy będę miał do tego cierpliwość, ponieważ chciałbym żeby całość wyglądała estetycznie.
czarken2
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 01 mar 2021, 9:31

Re: Witam z Puław

Post autor: czarken2 »

Potrzebuję pomocy.. ze względu na rozstaw tylnych widełek w moim rowerze, dość cienkie rury i ich połączenie w miejscu haka, zdecydowałem, że wybiorę słabszy silnik. Mxus 30h powinien mi wystarczyć, wgłębiając się w temat stwierdziłem że chciałbym mieć większy zasięg w swoim ebike. Na stronie nexuna spodobał mi się pakiet 13s11p 38.5ah https://nexun.pl/czesci-do-e-bike/pakie ... er-miodu-t
Tylko że pakiet ten ma maksymalny prąd rozładowania 45A a silnik 30h i sterownik może być karmiony max 30A. I tu rodzi się pytanie, czy jeżeli do przedstawionego pakietu przylutuję BMS 30A rozwiąże on problem, sterownik i silnik nie będą obciążone, czy może uszkodzę BMS i w konsekwencji całą resztę zestawu ? Wydaje mi się że maksymalny prąd rozładowania nie musi być wykorzystany i BMS 30A załatwi sprawę, no ale tylko mi się wydaje, nie mogę znaleźć na ten temat informacji..
Awatar użytkownika
Yasiu77
Moderator
Posty: 1319
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: Witam z Puław

Post autor: Yasiu77 »

ale to tak nie działa :D sterownik dozuje moc do silnika niezależnie od prądu baterii i nic się nie stanie a nawet lepiej bo pakiet będzie miał łatwiejsze życie, będzie mniej obciążony. Bms również niezależnie od pojemności pakietu będzie działał ale gdybyś dał sterownik np. 45A to bms się odłączy bo jest do 30A. Reasumując: Zestaw sterownika 13s 30A i bmsa 13s 30A możesz podpiąć do każdej baterii li ion 13s niezależnie od jej gabarytów, maksymalnego prądu obciążenia o ile jej wydajność nie jest mniejsza niż 30A , czasami może to być 13s5p jak i 13s100p :)
czarken2
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 01 mar 2021, 9:31

Re: Witam z Puław

Post autor: czarken2 »

Rozumiem, dziękuję bardzo :) właśnie na tak jasną odpowiedz czekałem :D a czy do tego silnika lepiej założyć instalację 48v czy 60v ? Widzę że część pojazdów budowana jest na 48v część na 60v. Silnik ma podane parametr prądu od 24v do 48v, można go bez konsekwencji przeciążać podając wyższy prąd?
Awatar użytkownika
Yasiu77
Moderator
Posty: 1319
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: Witam z Puław

Post autor: Yasiu77 »

Jeśli kupujesz akumulator 13s to wiadomo że i reszta musi być pod 13s. Generalnie napięcie ma największy wpływ na maksymalną prędkość i ogólnie zwiększa moc i nie zaszkodzi temu silnikowi 60V jeśli go nie będziesz katował. Na kole 26" 13s i silniku 30h o nawoju 10x5 rozwiniesz powiedzmy max 45- 50km/h, jeśli Ci to mało to możesz zamontować zestaw 16 s i około 60km/h powinien jechać. To takie uogólnienie.
Warto pamiętać że wyższy prąd to nie więcej V :) Prąd I mierzymy w amperach i ma głównie wpływ na przyspieszenie, Napięcie mierzymy w voltach i ma głownie wpływ na szybkość a moc P liczona w watach to iloczyn prądu i napięcia P=U x I Przykład: 48v x 30A = 1440W mocy, 60v x 30A=1800W, rower będzie odczuwalnie mocniejszy i szybszy. Można założyć nawet instalację 60v x 45A co da ok 2700w mocy jednak trzeba zabezpieczyć silnik przed spaleniem :P
czarken2
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 01 mar 2021, 9:31

Re: Witam z Puław

Post autor: czarken2 »

Kurde, dziękuję bardzo :) jasno i wyraźnie opowiedziana, nawet dla takiego laika jak ja :)
ODPOWIEDZ