Witam i proszę o pomoc w stawianiu pierwszych kroków.

ODPOWIEDZ
kaktusdonkey
Forumowicz
Posty: 31
Rejestracja: 05 kwie 2022, 17:42
Lokalizacja: Poznań

Witam i proszę o pomoc w stawianiu pierwszych kroków.

Post autor: kaktusdonkey »

Witam forumowiczów. Jestem nowym użytkownikiem. Właśnie zakupiłem swój pierwszy ebike. Ze względu na niski budżet kupiłem rower uszkodzony (wg sprzedającego uszkodzony display oraz sterownik) aczkolwiek nowy. Mój nowy nabytek to Nilox X2 Plus.
Moim zamysłem było kupienie małego składanego rower u w celu dojazdu do pracy. Do tej pory używałem hulajnogi elektrycznej (świetna sprawa w mieście) co jednak spowodowało zmniejszenie mojej aktywnosci ruchowej prawie do zera. Wracając do tematu roweru. Pierwsza moja myślą było kupienie nowego sterownika. Zastanawiam się na jakie parametry powinienem zwrócić uwagę aby nie kupić czegoś co nie będzie pasowało. Druga sprawa to pytanie czy lepiej od razu kupić nowy sterownik z dedykowanym do niego display'em. Według specyfikacji roweru mam możliwość komunikowania się z dedykowana aplikacja za pomocą bluetooth. Nasuwa się kolejne pytanie: czy jeśli wymienię sterownik i display to czy zachowam te możliwość? A może najlepszym sposobem będzie próba naprawy sterownika? (w internecie można znaleźć poradniki z "klasycznymi" usterkami sterownika. To pierwsze pytania, które mi się nasunęły. Z pewnością będzie ich znacznie więcej gdyż uwielbiam majsterkować no bo pewnie sami wiecie jaka ekscytacja przynosi moment gdy ożywiamy coś co nie działa. Pozdrawiam i z góry przepraszam jeśli moje pytania okazja się dla większości z Was banalne i głupie.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4923
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Witam i proszę o pomoc w stawianiu pierwszych kroków.

Post autor: tkoko »

Wg fabryki; aku 4.4 Ah (150 Wh !!!) / 36 V / 250 wat (max 500 wat) / sterownik 12 - 15 A / prędkość 25 km/godz.
Pytanie czego oczekujesz po rowerze o takich parametrach.
Jeżeli jednak lubisz majsterkować to poradnik co i jak sprawdzić masz tutaj;
https://ebike.nexun.pl/
W pierwszej kolejności sprawdzasz baterię czy można z niej pobierać swobodnie prąd (BMS nie jest fabrycznie "blokowany"). Jeżeli po podłączeniu do "+" i "-" baterii dowolnego obciążenia, żelazko, farelka itp. płynie prąd, jest OK.
Następnie sprawdzasz silnik tak jak jest to opisane na blogu Tas'a.
Dalsze testy (sterownika / wyświetlacza) będą jeżeli silnik i aku przejdzie pomiary bezproblemowo.
Możliwości zestawu przy nie zmienianych fabrycznych parametrach.
Zasięgi optymistyczne;
przy PEŁNEJ MOCY 500 wat = 15 minut jazdy / zasięg 6 km. przy 25 km/godz
przy NOMINALNEJ MOCY 250 wat = 35 min jazdy/ zasięg 13 km, przy 25 km/godz
fabryczne 25 km osiągniesz gdy silnik będzie pobierał maksymalnie 150 wat.
Możesz poprawić parametry roweru ale wówczas trzeba wymienić nie tylko sterownik i wyświetlacz ale również aku.
kaktusdonkey
Forumowicz
Posty: 31
Rejestracja: 05 kwie 2022, 17:42
Lokalizacja: Poznań

Re: Witam i proszę o pomoc w stawianiu pierwszych kroków.

Post autor: kaktusdonkey »

Dziękuję za odpowiedź. Rower kupowałem raczej z myślą o dojeździe do pracy i używaniu głównie jednak swoich mięśni. Dlatego postanowiłem przesiąść się z hulajnogi na mały poręczny rower. Do pracy nie mam daleko, ok. 3-4km. Nie oczekuje jakiejś niesamowitej wydajności czy prędkości. Wspomaganie ma być raczej miłym dodatkiem. Te skromne, które mi podałeś powinny mi wystarczyc. Biorę się w takim razie za zgłębianie poradnika, który mi podałeś. Dziękuję i pozdrawiam
gość
Forumowicz
Posty: 433
Rejestracja: 20 maja 2019, 22:28

Re: Witam i proszę o pomoc w stawianiu pierwszych kroków.

Post autor: gość »

Polecam sprawdzić jeszcze czujnik PAS jeśli cała reszta działa - wyświetlacz pokazuje prędkość po wprawieniu koła w ruch.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4923
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Witam i proszę o pomoc w stawianiu pierwszych kroków.

Post autor: tkoko »

gość pisze:
05 kwie 2022, 20:13
Polecam sprawdzić jeszcze czujnik PAS jeśli cała reszta działa - wyświetlacz pokazuje prędkość po wprawieniu koła w ruch.
kaktusdonkey kupił rower z niesprawnym sterownikiem i wyświetlaczem więc na razie niech sprawdzi aku (czy nie ma blokady) i silnik (czy jest sprawny). Gdy będzie miał pewność że silnik i aku ma sprawne, będzie bawił się"drobiazgami"
kaktusdonkey
Forumowicz
Posty: 31
Rejestracja: 05 kwie 2022, 17:42
Lokalizacja: Poznań

Re: Witam i proszę o pomoc w stawianiu pierwszych kroków.

Post autor: kaktusdonkey »

Super. Dzięki za wszystkie sugestie. Mam już plan działania. Myślę, że w trakcie realizacji nasunie mi się parę pytań i pojawi parę problemów.
kaktusdonkey
Forumowicz
Posty: 31
Rejestracja: 05 kwie 2022, 17:42
Lokalizacja: Poznań

Re: Witam i proszę o pomoc w stawianiu pierwszych kroków.

Post autor: kaktusdonkey »

No więc tak. Silnik i aku są ok. Zabrałem się za diagnozowanie sterownika.
Fazy są ok, nie ma zwarcia między plusem a minusem czyli sterownik od strony zasilania jest ok. Podłączam display (integralną jego częścią jest przycisk on/off). I tu mam problem. Jeśli display jest uszkodzony to jak mam uruchomić sterownik i przeprowadzić dalsza diagnostykę? Czy mogę to zrobić z pominięciem wyświetlacza skoro właśnie z wyświetlaczem zintegrowany jest przycisk on/off?
tkoko
Forumowicz
Posty: 4923
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Witam i proszę o pomoc w stawianiu pierwszych kroków.

Post autor: tkoko »

Podaj ile masz przewodów/PIN'ów we wtyczce/gnieździe (jeżeli jest) sterownik <> wyświetlacz. Podaj jakie są kolory przewodów między sterownikiem a LED/LCD. Teoretycznie powinien być czarny, czerwony, granatowy/niebieski i inne kolory (np. biały, żółty, zielony). Jeżeli masz czerwony i czarny sprawdź czy jest na nich napięcie baterii (podłącz baterię do sterownika). Jeżeli jest napięcie baterii i masz granatowy/niebieski przewód, zewrzyj go z czarnym (dla bezpieczeństwa przez opornik 1k). Sterownik powinien się włączyć i we wtyczce manetki/PAS'a powinno pojawić się napięcie ~4.5V.
kaktusdonkey
Forumowicz
Posty: 31
Rejestracja: 05 kwie 2022, 17:42
Lokalizacja: Poznań

Re: Witam i proszę o pomoc w stawianiu pierwszych kroków.

Post autor: kaktusdonkey »

Mam 5 Pinowe złącze. Kolory w kolejności - czarny, żółty, zielony ,niebieski i czerwony. Zaraz zrobię to co napisałeś.
kaktusdonkey
Forumowicz
Posty: 31
Rejestracja: 05 kwie 2022, 17:42
Lokalizacja: Poznań

Re: Witam i proszę o pomoc w stawianiu pierwszych kroków.

Post autor: kaktusdonkey »

Napięcie baterii jest. Przewód do wyświetlacza też jest dobry bo i przy nim na wejsciu napięcie na kablach to 42,5V. Na razie nie zawierałem kabli bo nie mam opornika a bez niego trochę się boję. Ale jak to zrobię posprawdzam napięcia na reszcie wtyczek. Podejrzewam, że będą ok. Rozumiem, że wtedy będę mógł stwierdzić z dużym prawdopodobienstwem, że walnięty jest display i pozostanie mi jego wymiana? Tu się pojawia problem bo nie mam pojęcia na jaki. Identycznego nie dostanę bo można go znaleźć tylko na stronie jakiejś fabryki u chińczyka a obojętnie jakiego przecież nie da się podpiąć. Tu liczę na wasza pomoc.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4923
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Witam i proszę o pomoc w stawianiu pierwszych kroków.

Post autor: tkoko »

Zabawa w reaktywację sterownika/wyświetlacza tego roweru to w mojej ocenie strata czasu. Używanie PAS'a w oryginalnym sterowniku to są delikatnie mówiąc "jaja". Trzeba go włączyć dopiero po ruszeniu rowerem a przed zatrzymaniem wyłączyć. Cała zaleta PAS'a, czyli w miarę rowerowe korzystanie z roweru jest "do bani".

https://gzhls.at/blob/ldb/7/e/a/d/3d2f6 ... 3cfccb.pdf

tłumaczenie Google'
Przycisk do aktywacji systemu wspomagania pedałów znajduje się po prawej stronie kierownicy.

FUNKCJI PEDAL ASSIST NIE MOŻNA WŁĄCZYĆ, KIEDY ROWERU JEST POSTÓJ.
Działanie PAS:

• Pedałuj i jednocześnie aktywuj PAS. Ta metoda wiąże się z większym wykorzystaniem prądu i a
większe zużycie silnika.

• Pedałuj, aż wytworzysz pewną bezwładność roweru, włącz PAS i wznów pedałowanie.
Z drugiej strony ta metoda pozwala na większe oszczędności prądu, a tym samym na większą
ochrona silnika.

• Unikaj nagłych zmian prędkości.

• Regulator prądu automatycznie odcina dopływ prądu w przypadku przepięcia,
przywrócenie go po przywróceniu obciążenia elektrycznego.

• Nie używaj PAS w deszczu lub na nadmiernie nierównym terenie.

• Wyłącz PAS przed zatrzymaniem DOC E-BIKE X2, w związku z tym kilka ostatnich naciśnięć pedału powinno być wykonane bez wspomagania elektrycznego


Na Twoim miejscu szedłbym od razu w KT lub GT.
Załączniki
nilox.JPG
kaktusdonkey
Forumowicz
Posty: 31
Rejestracja: 05 kwie 2022, 17:42
Lokalizacja: Poznań

Re: Witam i proszę o pomoc w stawianiu pierwszych kroków.

Post autor: kaktusdonkey »

Czy jesteś w stanie mi podpowiedzieć jaki sterownik z wyświetlaczem mogę kupić w rozsądnej cenie, który będzie kompatybilny z silnikiem i bateria w moim rowerze?
tkoko
Forumowicz
Posty: 4923
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Witam i proszę o pomoc w stawianiu pierwszych kroków.

Post autor: tkoko »

kaktusdonkey pisze:
09 kwie 2022, 13:46
Czy jesteś w stanie mi podpowiedzieć jaki sterownik z wyświetlaczem mogę kupić w rozsądnej cenie, który będzie kompatybilny z silnikiem i bateria w moim rowerze?
Myślę że dowolny zestaw, sterownik <> wyświetlacz LED/LCD, powinien działać. Co do "rozsądnej ceny" to kwestia gustu.
Osobiście używam zestawów GT (najtańsze zestawy z "samonauką" uruchamiające silnik automatycznie);
z wyświetlaczem LED
https://pl.aliexpress.com/item/40005043 ... c7446a0-50
z kolorowym wyświetlaczem LCD, i wbudowaną manetką;
https://pl.aliexpress.com/item/40001435 ... -recommend

Możesz skorzystać również z KT "sinus" (bez "samonauki", trzeba ręcznie skonfigurować hale lub fazy w silniku).
sterownik;
https://nexun.pl/pl/products/kt36-48svp ... s-744.html
wyświetlacz;
https://nexun.pl/pl/menu/wyswietlacze-d ... h-169.html

Jeżeli nie zamierzasz zmieniać baterii to w miarę możliwości wybieraj sterowniki z prądem poniżej 15 A (dalej zajedziesz).
tkoko
Forumowicz
Posty: 4923
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Witam i proszę o pomoc w stawianiu pierwszych kroków.

Post autor: tkoko »

Jak działa sterownik GT-100 masz tu (trzeba zaczekać aż będzie podgląd online); "Ananda GT-100"
http://chomikuj.pl/tkoko
kaktusdonkey
Forumowicz
Posty: 31
Rejestracja: 05 kwie 2022, 17:42
Lokalizacja: Poznań

Re: Witam i proszę o pomoc w stawianiu pierwszych kroków.

Post autor: kaktusdonkey »

Super. Myślę, że właśnie się na niego zdecyduje.
kaktusdonkey
Forumowicz
Posty: 31
Rejestracja: 05 kwie 2022, 17:42
Lokalizacja: Poznań

Re: Witam i proszę o pomoc w stawianiu pierwszych kroków.

Post autor: kaktusdonkey »

Dzisiaj dotarł do mnie sprzęt. Zaraz zabieram się za podłączanie. Jakieś sugestie albo rady? Nie chciałbym niczego popsuć.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4923
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Witam i proszę o pomoc w stawianiu pierwszych kroków.

Post autor: tkoko »

kaktusdonkey pisze:
26 kwie 2022, 18:03
Dzisiaj dotarł do mnie sprzęt. Zaraz zabieram się za podłączanie. Jakieś sugestie albo rady? Nie chciałbym niczego popsuć.
Jeżeli kupiłeś sterownik z "samonauką", to poza poprawnym połaczeniem przewodów plusowych i minusowych nie powinno być żadnych problemów.
Jeżeli kupiłeś sterownik bez "samonauki", będziesz musiał sam znaleźć prawidłową konfigurację faz/hali silnika.
kaktusdonkey
Forumowicz
Posty: 31
Rejestracja: 05 kwie 2022, 17:42
Lokalizacja: Poznań

Re: Witam i proszę o pomoc w stawianiu pierwszych kroków.

Post autor: kaktusdonkey »

Kupiłem tak jak radziłeś z "samonauką". Oczywiście aby nie było za prosto połowa wtyczek nie pasuje bo mają inny wtyk 😎. Muszę też dojść do tego co jest czym.
kaktusdonkey
Forumowicz
Posty: 31
Rejestracja: 05 kwie 2022, 17:42
Lokalizacja: Poznań

Re: Witam i proszę o pomoc w stawianiu pierwszych kroków.

Post autor: kaktusdonkey »

W moim poprzednim sterowniku przewód Halla ma 5 przewodów a w nowym 6. Jakieś sugestie?
zielony71
Forumowicz
Posty: 1298
Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
Lokalizacja: Kielce

Re: Witam i proszę o pomoc w stawianiu pierwszych kroków.

Post autor: zielony71 »

Raczej niemożliwe. Ten szósty musi być od czegoś innego.
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4923
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Witam i proszę o pomoc w stawianiu pierwszych kroków.

Post autor: tkoko »

kaktusdonkey pisze:
27 kwie 2022, 16:33
W moim poprzednim sterowniku przewód Halla ma 5 przewodów a w nowym 6. Jakieś sugestie?
Ten szósty przewód, zapewne biały, jest albo do czujnika temperatury, albo do czujnika obrotów. Skoro do silnika masz tylko przewody od hali, to łączysz tylko te pięć przewodów. Brak połączenia białego przewodu nie ma żadnego wpływu na działanie sterownika.
kaktusdonkey
Forumowicz
Posty: 31
Rejestracja: 05 kwie 2022, 17:42
Lokalizacja: Poznań

Re: Witam i proszę o pomoc w stawianiu pierwszych kroków.

Post autor: kaktusdonkey »

Jest dokładnie tak jak mówisz. Dziękuje.
Mam natomiast kolejne problemy.
1. Wraz z kablem od wyświetlacza idzie kabel, podejrzewam, od manetki (2 przewody). Natomiast od kontrolera odchodzi złącze do manetki (Throttle) i tu są już 3 przewody.
2. Wcześniej przy sterowniku miałem dwa złącza do hamulca - jeden do tylnego a drugi do przedniego. Każdy posiadał po 2 przewody. Obecnie przy sterowniku mam tylko 1 złącze do hamulca (oznaczone jako L-brake). Natomiast pozostało mi jedno złącze posiadające 3 przewody, które nie jest opisane. Czy jest możliwe, że to złącze hamulca z dodatkowym przewodem?
tkoko
Forumowicz
Posty: 4923
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Witam i proszę o pomoc w stawianiu pierwszych kroków.

Post autor: tkoko »

1. To jest kabel od świateł. Ciebie to nie interesuje.
2. Nie wiem jaki masz ostatecznie sterownik lecz L-brake (dwa przewody biały, czarny) są do hamulca. GT posiada również trzy przewodowy H-brake (czarny, biały, czerwony) biały i czarny są drugim gniazdem L-brake. Powinny być opasane razem białe przewody.
Gdyby z jakiegoś powodu nie działało zwieranie białego z czarnym, możesz spróbować H-brake (tak mi się zdarzyło), Jeżeli na czerwonym masz ~4.5 V możesz zwierać przez opornik 1 - 5 k czerwony z białym.
Załączniki
20220504_201621.jpg
kaktusdonkey
Forumowicz
Posty: 31
Rejestracja: 05 kwie 2022, 17:42
Lokalizacja: Poznań

Re: Witam i proszę o pomoc w stawianiu pierwszych kroków.

Post autor: kaktusdonkey »

Rozumiem.
Mam dokładnie ten sterownik:
https://www.aliexpress.com/item/4000143 ... pt=glo2pol
A co ze złączem od sterownika opisanym jako Throttle?
tkoko
Forumowicz
Posty: 4923
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Witam i proszę o pomoc w stawianiu pierwszych kroków.

Post autor: tkoko »

kaktusdonkey pisze:
04 maja 2022, 20:35
..... A co ze złączem od sterownika opisanym jako Throttle?
Możesz podpiąć tam "normalną" manetkę na kierownicy, będziesz miał dwie manetki. :D
kaktusdonkey
Forumowicz
Posty: 31
Rejestracja: 05 kwie 2022, 17:42
Lokalizacja: Poznań

Re: Witam i proszę o pomoc w stawianiu pierwszych kroków.

Post autor: kaktusdonkey »

hehe ok. Rozumiem, że przewody manetki przy displayu lecą wspólnie w przewodzie od wyświetlacza :)
tkoko
Forumowicz
Posty: 4923
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Witam i proszę o pomoc w stawianiu pierwszych kroków.

Post autor: tkoko »

kaktusdonkey pisze:
04 maja 2022, 21:56
hehe ok. Rozumiem, że przewody manetki przy displayu lecą wspólnie w przewodzie od wyświetlacza :)
Z wyświetlacza nie lecą żadne przewody do manetki. Sterowanie manetką z wyświetlacza jest realizowane programowo po Tx/Rx. Natomiast dodatkowe przewody do świateł umożliwiają wł/wył świateł z poziomu wyświetlacza (dłuższe przytrzymanie jednego z przycisków). Po włączeniu na wyświetlaczu świeci znaczek lampy i podpięta do gniazda lampa o małej mocy/prądzie (100 - 150 mA.)
kaktusdonkey
Forumowicz
Posty: 31
Rejestracja: 05 kwie 2022, 17:42
Lokalizacja: Poznań

Re: Witam i proszę o pomoc w stawianiu pierwszych kroków.

Post autor: kaktusdonkey »

Mam nadzieję, że to już ostatnie moje pytanie. Podłączyłem już wszystko oprócz przewodów hamulcowych. Wiem że 'tkoko' starałeś mi się to wytłumaczyć wyżej ale nie chce na ostatnim etapie czegoś zepsuć więc proszę o wyrozumiałość. Musiałem zmienić kostkę i tu mam problem. Ze sterownika wychodzi przewód czarny i biały. Od manetki hamulca czarny i czerwony. Nie wiem, które powinienem zewrzeć i jak do tego dojść. Gdy połączyłem biały z czerwonym a czarny z czarnym to podczas hamowania na wyświetlaczu pojawia się znaczek wykrzyknika. To dobra oznaką czy ostrzeżenie, że coś jest nie tak i połączenie jest błędne? Przepraszam z góry jeśli moje pytanie należy do tych żałosnych 😒
tkoko
Forumowicz
Posty: 4923
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Witam i proszę o pomoc w stawianiu pierwszych kroków.

Post autor: tkoko »

kaktusdonkey pisze:
05 maja 2022, 22:23
..... Ze sterownika wychodzi przewód czarny i biały. Od manetki hamulca czarny i czerwony. Nie wiem, które powinienem zewrzeć i jak do tego dojść. Gdy połączyłem biały z czerwonym a czarny z czarnym to podczas hamowania na wyświetlaczu pojawia się znaczek wykrzyknika. To dobra oznaką czy ostrzeżenie, że coś jest nie tak i połączenie jest błędne? Przepraszam z góry jeśli moje pytanie należy do tych żałosnych 😒
Jeżeli "wykrzyknik" pojawia się po naciśnięciu hamulca powinien wyłączyć się i silnik. Jeżeli tak się dzieje wszystko jest OK. "Wykrzyknik" jest ogólnie sygnałem problemów/błędów silnika ale i prawidłowego działania hamulca.
Dla ułatwienia moje (proponowane) ustawienia wyświetlacza;
P05 = 1 (pięć poziomów PAS)
P09 = 0
P11 = 1 (najwyższa czułość na obrót korby)
P12 = 5 (najmniejsza moc przy ruszaniu "soft start")
P13 = 5 lub 6 (dla tarczy z 6 magnesami)
P14 = 2 - 15 (ograniczenie prądu, przy "2" będziesz miał max 11A, przy "15" będzie 16A)
Załączniki
Clipboard03.jpg
Ostatnio zmieniony 06 maja 2022, 9:52 przez tkoko, łącznie zmieniany 1 raz.
kaktusdonkey
Forumowicz
Posty: 31
Rejestracja: 05 kwie 2022, 17:42
Lokalizacja: Poznań

Re: Witam i proszę o pomoc w stawianiu pierwszych kroków.

Post autor: kaktusdonkey »

Pojawia mi się wykrzyknik ten w kółku po prawej stronie a nie ten w trójkącie po lewej. (zdjęcie wyświetlacza powyżej po prawej). Wnioskuję, że to po prostu sygnał działania hamulca.

Poczytałem troszkę Wasze wcześniejsze wpisy, w których przestudiowaliscie 'GT-100'. Duża dawka wiedzy. Nie zmieniałem i siebie wiele. Ustawiłem sobie rozmiar koła na 16 cali. Jedyne co muszę sprawdzić to czy PAS załącza silnik, czy działa on tylko na manetce. Bo wydaje mi się, że tylko na manetce mimo prawidłowych ustawień na wyświetlaczu.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4923
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Witam i proszę o pomoc w stawianiu pierwszych kroków.

Post autor: tkoko »

kaktusdonkey pisze:
06 maja 2022, 9:43
Pojawia mi się wykrzyknik ten w kółku po prawej stronie a nie ten w trójkącieWnioskuję, że to po prostu sygnał działania hamulca.

Jedyne co muszę sprawdzić to czy PAS załącza silnik, czy działa on tylko na manetce. Bo wydaje mi się, że tylko na manetce mimo prawidłowych ustawień na wyświetlaczu.
Jeżeli wyłącza się silnik i nic innego się nie dzieje zapewne jest OK. Sprawdziłem u siebie jakie wskazania mam na wyświetlaczu z hamulcem podłączonym do plusa (zwieranie do minusa nie wyłączało silnika) i nie mam żadnych światełek ani "trójkąta" po lewej, ani "kółka" po prawej.
Gdy P10 = 2 masz do wyboru zarówno PAS jak i manetkę. Zakręć korbą tak do przodu jak i do tyłu i sprawdź czy PAS działa. Jeżeli nie obróć tarczę o 180*. Ile magnesów masz w tarczy.
kaktusdonkey
Forumowicz
Posty: 31
Rejestracja: 05 kwie 2022, 17:42
Lokalizacja: Poznań

Re: Witam i proszę o pomoc w stawianiu pierwszych kroków.

Post autor: kaktusdonkey »

Bardzo dziękuję za pomoc i duża dawkę informacji. Jestem po jeździe próbnej i jestem mega zadowolony. Niesamowita frajda.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4923
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Witam i proszę o pomoc w stawianiu pierwszych kroków.

Post autor: tkoko »

Pozostałeś przy fabrycznych ustawieniach czy coś zmieniałeś.
kaktusdonkey
Forumowicz
Posty: 31
Rejestracja: 05 kwie 2022, 17:42
Lokalizacja: Poznań

Re: Witam i proszę o pomoc w stawianiu pierwszych kroków.

Post autor: kaktusdonkey »

Zostałem przy fabrycznych. Dostosowałem jedynie parametry do tych, które ma rower. Ku mojemu zdziwieniu rower jest mega zrywny i rozpędza się jak dzikus. Na razie nie mam powodu aby cokolwiek zmieniać. Chyba, że masz jakieś sugestie co mógłbym poprawić?
tkoko
Forumowicz
Posty: 4923
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Witam i proszę o pomoc w stawianiu pierwszych kroków.

Post autor: tkoko »

Jeżeli Ci taka (agresywna) charakterystyka wspomagania jazdy pasuje to OK. Osobiście wolę bardziej "rowerową" charakterystykę, choćby ze względu na Wh/zasięg.
kaktusdonkey
Forumowicz
Posty: 31
Rejestracja: 05 kwie 2022, 17:42
Lokalizacja: Poznań

Re: Witam i proszę o pomoc w stawianiu pierwszych kroków.

Post autor: kaktusdonkey »

Tak odpowiada. Z założenia kupowalem ten rower aby sie trochę zaktywizować. Cala reszta to bajer wiec nie zależy mi na osiągach bo i tak bateria wytrzymuje niesamowicie długo przy moim trybie jazdy.
ODPOWIEDZ