Witam
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 12 lip 2022, 19:31
Witam
Witam szacowane grono.
W telegraficznym skrócie:
Stasiek z okolic Łodzi.
Z braku błogosławieństwa że strony ślubnej na posiadanie kolejnego roweru (chciałem ambitnie i w miarę lekko spark gamma lub samurai ewentualnie eleek ale nie do końca mnie urzekła wygląd ) zapadła decyzja zelektryfikowania obecnego.
Pacjent:
Focus project
Koło 26
Fox 36 160mm przód
Fox rp2 170mm tył
Naped gx eagle 11-50
Hamowanie zee
Zalozenia:
Z braku miejsca w ramię (wg obliczeń Max 70szt 18650) pomysł na plecak
Napęd na pewno mid drive. Z chęci od czasu do czasu wjechania do lasa, może jakieś single jak ładniejsza połowa pozwoli na dżien czy dwa wyjechać skłaniam się w stronę cyc'a (lekko i nie zmniejsza przeswitu A co najważniejsze w kilka chwil jestem w stanie to przenieść do innej ramy).
Różnica w cenie niewielka więc x1 pro. (Tak wiem że głośne niemiłosiernie ale akceptuje to)
Najważniejszy dylemat to bateria. Cyc Obsługuje 36v-72v. Ja sklaniam sie bardziej w strone zasiegu i jeśli dobrze rozumie przy założeniu +-100ogniw (5-5,5kg) 36v 10s10p dostanę większy zasięg z mniejszym kopem niż 48v 13s7p chyba że ta różnica zasięgu jest na tyle pomijana żeby iść w stronę 48v
Ogniwa LG mj1 3500mAh 10A
Dłużej nie zanudzam swoimi wywodami
Pozdrawiam
W telegraficznym skrócie:
Stasiek z okolic Łodzi.
Z braku błogosławieństwa że strony ślubnej na posiadanie kolejnego roweru (chciałem ambitnie i w miarę lekko spark gamma lub samurai ewentualnie eleek ale nie do końca mnie urzekła wygląd ) zapadła decyzja zelektryfikowania obecnego.
Pacjent:
Focus project
Koło 26
Fox 36 160mm przód
Fox rp2 170mm tył
Naped gx eagle 11-50
Hamowanie zee
Zalozenia:
Z braku miejsca w ramię (wg obliczeń Max 70szt 18650) pomysł na plecak
Napęd na pewno mid drive. Z chęci od czasu do czasu wjechania do lasa, może jakieś single jak ładniejsza połowa pozwoli na dżien czy dwa wyjechać skłaniam się w stronę cyc'a (lekko i nie zmniejsza przeswitu A co najważniejsze w kilka chwil jestem w stanie to przenieść do innej ramy).
Różnica w cenie niewielka więc x1 pro. (Tak wiem że głośne niemiłosiernie ale akceptuje to)
Najważniejszy dylemat to bateria. Cyc Obsługuje 36v-72v. Ja sklaniam sie bardziej w strone zasiegu i jeśli dobrze rozumie przy założeniu +-100ogniw (5-5,5kg) 36v 10s10p dostanę większy zasięg z mniejszym kopem niż 48v 13s7p chyba że ta różnica zasięgu jest na tyle pomijana żeby iść w stronę 48v
Ogniwa LG mj1 3500mAh 10A
Dłużej nie zanudzam swoimi wywodami
Pozdrawiam
-
- Forumowicz
- Posty: 4995
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Witam
10 x 10 = 100 ogniw, 13 x 7 =91 ogniw więc na "dzień dobry" masz zasięg mniejszy ~10%, dalszy zasięg może być zbliżony, pod warunkiem że prędkości będą zbliżone. Każda większa prędkość od możliwej na 36 V będzie skutkować dalszym zmniejszeniem zasięgu.DlaczegoNieŁoś pisze: ↑13 lip 2022, 11:19..... rozumie przy założeniu +-100ogniw (5-5,5kg) 36v 10s10p dostanę większy zasięg z mniejszym kopem niż 48v 13s7p ........
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 12 lip 2022, 19:31
Re: Witam
Generalnie plan jest na wspomaganie więc i prędkości wynikajace z przełożenia (mysle o zebatce 38, teraz bez elektryfikacji mam jajko 34z co przy wciśnięciu w pedały jest porównywalne z okrągłą tarczą 36, daje mi to prędkość w okolicy 36-38km/h, natomiast podjazdy odpowiadają przełożeniu 30z z kaseta 11-50 mało jest w stanie mnie zaskoczyc) będą zbliżone.
Chce elektryfikowac głównie dla tego że na dłuższą metę koło 26 z kapciem 2.4 i stopniowanie przełożeń wymagają ciągłej wysokiej kadencji do szybszej jazdy w cywilizowanych warunkach.
Uprzedzajac nie chce wiekszego kola bo kilka km szybciej kosztem zwrotnosci małego kola do mnie nie przemawia.
Nurtuje mnie jeszcze jedna kwestia, ale to już raczej pytanie do plecakowców. Połączenie baterii z silnikiem wywnioskowałem że złącze xt90 i przewód silikonowy ale jaki przekrój (specyfikacja wskazuje na Max 6mm² do tego złącza ) czy to wystarczy zakładając że bms będzie 40-50A chyba że taki prąd to przerost formy nad treścią.
Jeśli w którejś kwestii błądze proszę o poprawienie
Chce elektryfikowac głównie dla tego że na dłuższą metę koło 26 z kapciem 2.4 i stopniowanie przełożeń wymagają ciągłej wysokiej kadencji do szybszej jazdy w cywilizowanych warunkach.
Uprzedzajac nie chce wiekszego kola bo kilka km szybciej kosztem zwrotnosci małego kola do mnie nie przemawia.
Nurtuje mnie jeszcze jedna kwestia, ale to już raczej pytanie do plecakowców. Połączenie baterii z silnikiem wywnioskowałem że złącze xt90 i przewód silikonowy ale jaki przekrój (specyfikacja wskazuje na Max 6mm² do tego złącza ) czy to wystarczy zakładając że bms będzie 40-50A chyba że taki prąd to przerost formy nad treścią.
Jeśli w którejś kwestii błądze proszę o poprawienie
-
- Forumowicz
- Posty: 31
- Rejestracja: 24 cze 2020, 12:02
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Witam
Zawsze możesz poprosić o rozdzielenie płatności karta/gotówka i lwią część zapłacić "pod stołem", coby lepszej połowie na rachunku bankowym cyferki się zgadzałyDlaczegoNieŁoś pisze: ↑13 lip 2022, 11:19Z braku błogosławieństwa że strony ślubnej na posiadanie kolejnego roweru (chciałem ambitnie i w miarę lekko spark gamma lub samurai ewentualnie eleek ale nie do końca mnie urzekła wygląd ) zapadła decyzja zelektryfikowania obecnego.
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 12 lip 2022, 19:31
Re: Witam
Tu nie chodzi o wydanie gotówki tylko o postawienie kolejnego roweru... to trochę problematyczne w przechowywaniu, auto "na codzień" przed garażem, ślubnej auto w garażu obok niego pod kocykiem moja fanaberia auto "od święta w ładna pogodę " dwa rowery na ścianie kilka par rolek, i cały regał do okola z szparagami akwarystycznymi. Jak sam widzisz tylko elektryfikacja wchodzi w grę
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2064
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: Witam
Przy założeniu 10s10p 1260Wh i prąd 50A (1800W), prędkości cyca na danym zestawie zębatek nie znam bo różne konfiguracje istnieją, ale jakby założyć, że przód standard a tył 11 to prędkość wyjdzie w okolicy 40km/h. Wariant 13s7p 1176Wh i prąd 35A (1680W), prędkość zwiększy się o te 10km/h, zasięg w teorii porównywalny i w ogólnym rozrachunku mniejszy o kilka minut (kilometrów) mniejszy niż w przypadku baterii 10S 36V. Przewody w obu przypadkach musisz zastosować minimum 10awg do takich prądów. Konektory albo xt90 antyspark albo QS-8S. Zatem albo większa prędkość kosztem mniejszego prądu albo większy moment obrotowy i mniejsza prędkość. Wydrukuj sobie jeszcze szablon pod 21700 plastra miodu i sprawdź ile 217 wejdzie bo być może uda się dobrać pakiet optymalnie pod kątem prądu i napięcia.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 12 lip 2022, 19:31
Re: Witam
Najpierw muszę jakoś ogarnąć dodawanie zdjęć... A w skrócie pod kocykiem zimuje crx del sol daytona. Akwariami pochwalę się jak będzie finalna instalacja zrobiona , pokój filtracyjny i tylko frontowa szyba w ścianie salonu. Na ta chwilę mam dziurę między salonem A pokojem na filtracji...
Tooropek już to poobliczalem teoria mówi o minimalnych różnicach. Przy założeniu cegły w plecaku. W ramię zmieszczą na ścisk 65szt 18650. U tracę możliwość instalacji roweru na bagażniku. Dlatego oprócz plecaka myślę o 10s6p pod rama. Jako taka polatajka w koło komina do pracy czy po bułki. A na dłuższy wyjazd cegła do plecaka. Tylko rozkminiam jak to sensownie zrobić żeby mieć podłączona baterie z pod ramy i jednocześnie wprowadzony kabel pod siodło do wpiecia plecaka. Myślałem o obudowie Hammond aluminiowej w miejscu bidonu tam wprowadzić przewod od silnika i przez dwa heble przełączyć plus albo z plecaka albo z ramy
https://allegro.pl/oferta/wylacznik-zas ... 1232300108
W sensie żeby na jeden wchodził plus z ramy na drugi plus z plecaka A wyjścia obu połączyć na silnik. Stosując jeden klucz nie mam możliwości włączy obu baterii jednoczesnie
W jakims temacie czytalem o jednoczesnym uzywaniu dwóch baterii i tam byly informacje ze nie wolno bo bmsy zle reaguja. Teraz zasadnicze pytanie co z minusem? Mogą być połączone czy je też rozdzielić. Tylko jedna bateria ma być używana w danym momencie
-
- Forumowicz
- Posty: 38
- Rejestracja: 24 lut 2018, 21:51
Re: Witam
Temat z bat w plecaku był na forum poruszany i raczej nie jest polecane. Może wiele nie pomogę, ale kiedyś jak przez chwilę myślałem o CYCu we fullu, to wykalkulowałem sobie, że przy tej cenie napędu to warto by już było popracować nad wymienianą skrzynką lub samym aku (zakładam, że bateria w obudowie bidonu nie wchodzi w rame). To zdecydowanie wyższy koszt bo wymienne może na pozór łatwe, ale by to dobrze zrobić (bezpieczne, pewne, łatwe, itd) to trzeba to dobrze przemyśleć. Ale przy tej cenie napędu to warto pomyśleć.
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 12 lip 2022, 19:31
Re: Witam
Wydrukowałem wszystkie dostępne szablony bidonowek i zadna nawet nie zbliza sie do wpasowania w rame. Opcja to pełna zabudowa swiatla ramy lub od spodu na dolną rure. Osobiście wołał bym opcje od spodu bo będę mógł zapisać rower ba bagażnik na hak.
Najwezsza bidonowka ma chyba 11cm wysokości natomiast to co wymyśliłem jestem s stanie zejść z wysokością do około 7cm. Jeśli chodzi o wymienna baterie to kwestia jakiegoś sensownego ruchomego mocowania ale to pewnie skomplikowane więc ja stale 10s6p pod ramę i 10s10p w plecak.
Ogarnę Google i wstawię fotkę pacjenta...
Najwezsza bidonowka ma chyba 11cm wysokości natomiast to co wymyśliłem jestem s stanie zejść z wysokością do około 7cm. Jeśli chodzi o wymienna baterie to kwestia jakiegoś sensownego ruchomego mocowania ale to pewnie skomplikowane więc ja stale 10s6p pod ramę i 10s10p w plecak.
Ogarnę Google i wstawię fotkę pacjenta...
-
- Forumowicz
- Posty: 38
- Rejestracja: 24 lut 2018, 21:51
Re: Witam
Dlatego też właśnie tak mi przyszło do głowy by mieć łatwe zdejmowalne/wymienialne całe skrzynki (z aku wśrodku). Aku ma wysokoprądowych ogniwach. Wówczas miałbyś parę skrzynek(aku), każda lekka. Jak trasa wymaga to zapas do plecaka, czy tam w aucie zostawić zapasy, montaż roweru na bagażnik rowerowy bez problemu, rower nadal pozostałby lekką konstrukcją, itp. Ja tu widzę dużo zalet
Oczywiście jest to praca, bo trzeba wymyśleć, zrobić, potestować, ale jak wyżej pisałem, przy tej cenie napędu to już jest sens nawet to komuś zlecić, tu na forum są jacyś magicy od skrzynek, może coś doradzą...
Oczywiście jest to praca, bo trzeba wymyśleć, zrobić, potestować, ale jak wyżej pisałem, przy tej cenie napędu to już jest sens nawet to komuś zlecić, tu na forum są jacyś magicy od skrzynek, może coś doradzą...
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 12 lip 2022, 19:31
Re: Witam
Oto pacjent
https://drive.google.com/file/d/1-3pY6W ... p=drivesdk
Przymiarki bidonu 65ogniw
https://drive.google.com/file/d/1-5yueV ... p=drivesdk
Przymiarka 91 ogniw
https://drive.google.com/file/d/1-6Dtkl ... p=drivesdk
Jakoś oba trochę za bardzo wchodzą w koło.
Ewentualność to skleić jakoś sensownie obudowę o wymiarach ja na załączonym bazgrole
https://drive.google.com/file/d/1-8tWhI ... p=drivesdk
Lub zabudowa ramy tam spokojnie zmieszczą 60 szt ale nie zasnę roweru na bagażniku
https://drive.google.com/file/d/1-7CHdG ... p=drivesdk
https://drive.google.com/file/d/1-3pY6W ... p=drivesdk
Przymiarki bidonu 65ogniw
https://drive.google.com/file/d/1-5yueV ... p=drivesdk
Przymiarka 91 ogniw
https://drive.google.com/file/d/1-6Dtkl ... p=drivesdk
Jakoś oba trochę za bardzo wchodzą w koło.
Ewentualność to skleić jakoś sensownie obudowę o wymiarach ja na załączonym bazgrole
https://drive.google.com/file/d/1-8tWhI ... p=drivesdk
Lub zabudowa ramy tam spokojnie zmieszczą 60 szt ale nie zasnę roweru na bagażniku
https://drive.google.com/file/d/1-7CHdG ... p=drivesdk
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 12 lip 2022, 19:31
Re: Witam
Rozrysowalem już tyle różnych kombinacji że powoli głupieje od tego. Postanowione na pewno że pakiet będzie 10s. Nie chce mi się już dziś iść do garażu mierzyć ale pakiet 10s5p w kształcie cegły z plastra miodu10x5 ogniw (22x10x7 cm) z bms 25a od spodu w drukowanej obudowie szerokością i wysokością zbliży się do obudowy shark 65ogniw przy czym będzie znacznie krótszy co nie powinno ograniczać amortyzacji (jutro wpuszcza powietrze z Amora i sprawdzę ile miejsca zostanie przy pełnym odbiciu, co raczej nie będzie miało odzwierciedlenia w realnej jeździe ale warto wiedziec)
Jeszcze jedna rzecz (pominmy względy wygody)
https://drive.google.com/file/d/1-0k9eM ... p=drivesdk
Bazgroł opisany jako rozłącznik to
https://allegro.pl/oferta/wylacznik-zas ... 2323001081
Chodzi o poprawność działania, czy połączone przewody P- obu baterii nie będę w żaden sposób się zakłócać jeśli plusy będę rozłączone
Jeszcze jedna rzecz (pominmy względy wygody)
https://drive.google.com/file/d/1-0k9eM ... p=drivesdk
Bazgroł opisany jako rozłącznik to
https://allegro.pl/oferta/wylacznik-zas ... 2323001081
Chodzi o poprawność działania, czy połączone przewody P- obu baterii nie będę w żaden sposób się zakłócać jeśli plusy będę rozłączone