Witam, jestem nowy na froum

ODPOWIEDZ
faloxx
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 06 kwie 2023, 20:44

Witam, jestem nowy na froum

Post autor: faloxx »

Cześć.

Ostatnio rozglądam się za zestawem do konwersji mojego starego hawka. To, że w ogóle zainteresowałem się konwersją to czysty przypadek. Jeździłem już wcześniej na kilku rowerach elektrycznych, głównie mtb, ale miesiąc temu miałem okazję wypróbować ecobike forest. Tak mi się spodobał, że o mało go nie kupiłem. Wpadłem na pomysł, że po zmianie opon, będę nim dojeżdżać do pracy, a mam do przejechania 26km, lub 27, inną drogą, przez góry. Jako, że miałem przygodę z kolarstwem za młodu, to co nieco mam pod nogą, ale po takim dystansie jestem nieco zmęczony, no i oczywiście spocony.
Na szczęście wypróbowałem jeszcze raz tego foresta i okazało się, że naprawdę słabo wspomaga. W sumie na jedno by wyszło, gdybym kupił zwykły rower szosowy, za podobne pieniądze, albo i taniej. No i to właśnie skłoniło mnie do zainteresowania się konwersją.
Mój pomysł jest taki, by założyć silnik bezprzekładniowy na tylne koło, o mocy 1000-1500W i śmigać rowerkiem do pracy. Ja wiem, że to się nigdy nie zwróci, ale latem to będzie czysta przyjemność.
Zrobiłem małe rozeznanie w sieci, trochę poczytałem, pooglądałem kanały na youtube taba na rowerze, bikel, bikerator. Jest też kilka firm, gdzie mogę się zaopatrzyć w taki zestaw i mam o tyle szczęście, że mam aż trzy takie firmy blisko mojego miejsca zamieszkania. Stąd moja prośba o opinie. Najbliżej mam do Żywca do nexuna. Nawet tam dzwoniłem i gadałem z gościem od pomocy technicznej. Doradził mi Mxus 30h z nawojem 10x6. Oprócz tego mam też blisko do Electric Mobile z Poręby Wielkiej koło Oświęcimia, a do tego jeszcze elektrycznenapedy ze Skawiny, oraz jakieś sklepy w Krakowie.
Co polecicie? Gdzie najlepiej szukać takiego zestawu? Czytałem, że można się naciąć na podrabiane silniki, słabej jakości baterie itp. Bardzo proszę o opinie, gdzie się udać. Ewentualnie sugestie co do samego rozwiązania technicznego jakie mam zastosować.

A silnik będę montować do tego sprzętu poniżej. Jedyna różnica jest taka, że mam tam w nim typowe opony szosowe26x1,75, trochę inną kierownicę i z przodu jest hamulec tarczowy, mechaniczny z tarczą 203mm. Z tyłu niestety nie ma żadnego mocowania pod tarczówki, więc jest v-break

Obrazek
Załączniki
19140352.jpg
zielony71
Forumowicz
Posty: 1335
Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
Lokalizacja: Kielce

Re: Witam, jestem nowy na froum

Post autor: zielony71 »

Witaj, w nexunie z pewnością Ci tandety nie wcisną, możesz śmiało kupować.

P.S. i nie wiem dlaczego nigdy Ci się nie zwróci. Mnie się zwróciło w około pół roku.
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Witam, jestem nowy na froum

Post autor: pxl666 »

niewiem czy nie lepiej lekka przekładnie i bidonik to rower będzie nadal zwinny i w miarę lekki bez baty
zielony71
Forumowicz
Posty: 1335
Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
Lokalizacja: Kielce

Re: Witam, jestem nowy na froum

Post autor: zielony71 »

60 km dziennie przekładnią? To ile ona wytrzyma?
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2999
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Witam, jestem nowy na froum

Post autor: tas »

Do szosy przekładniowy silnik? :P
Długo by się nim nie nacieszył faloxx
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Witam, jestem nowy na froum

Post autor: pxl666 »

tym sie sugeruję
zielony71
Forumowicz
Posty: 1335
Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
Lokalizacja: Kielce

Re: Witam, jestem nowy na froum

Post autor: zielony71 »

Jakby miał o połowę bliżej do pracy to tak. A jak ma prawie 30 km to musi zapiera....ć, bo przecież nie będzie jechał 1,5h. Tak naprawdę to pewnie skuter byłby lepszym rozwiązaniem.
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
Awatar użytkownika
Zxc843
Forumowicz
Posty: 665
Rejestracja: 30 gru 2018, 16:11
Lokalizacja: Kraków

Re: Witam, jestem nowy na froum

Post autor: Zxc843 »

Zestaw z silnikiem od nexuna, akumulator bidonowy od @Tooropek i bedzie smigać, w razie czego jestem z Krakowa to moge troche pomóc z montażem.
KRAKÓW
faloxx
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 06 kwie 2023, 20:44

Re: Witam, jestem nowy na froum

Post autor: faloxx »

Zxc843 - dzięki, też się przychylałem do nexuna, dużo dobrych opinii w necie

zeielony71 - Skuter mi nie potrzebny, jeżdżę samochodem, a rowerem chcę dla zdrowia i przyjemności, ale jednocześnie tak, aby się za bardzo nie spocić, no i żeby to przejechać szybko. No a napisałem, że sie nie zwróci, bo będę jeździć tylko w ładne dni, max 3 dni w tygodniu, kiedy będzie czas i warunki. Tak ogólnie zostaję przy samochodzie. A zimą to już zupełnie zero roweru :-)

pxl666 - mam do wyboru dwie drogi, jedna płaska, a druga przez górki. Ale to nie są podjazdy alpejskie. Najdłuższy podjazd ma łącznie 2,5 km, z czego tylko ostatni kilometr jest naprawdę sztywny, na oko 14-18%, tak na oko. Pozostałe są albo krótkie, albo łagodne. Mogę też jechać drogą krajową 28, jest płasko i szybko, ale duży ruch
tkoko
Forumowicz
Posty: 4995
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Witam, jestem nowy na froum

Post autor: tkoko »

faloxx pisze:
07 kwie 2023, 21:00
....... Skuter mi nie potrzebny, jeżdżę samochodem, a rowerem chcę dla zdrowia i przyjemności, ale jednocześnie tak, aby się za bardzo nie spocić, no i żeby to przejechać szybko. ......... będę jeździć tylko w ładne dni, max 3 dni w tygodniu, kiedy będzie czas i warunki......
........ mam do wyboru dwie drogi, jedna płaska, a druga przez górki. ......... Najdłuższy podjazd ma łącznie 2,5 km, z czego tylko ostatni kilometr jest naprawdę sztywny, na oko 14-18% ........
Przy takich założeniach wybrałbym BBSHD lub 750 wat zamiast wysokoobrotowego HUB'a.
https://pl.aliexpress.com/item/10050052 ... pt=glo2pol
Wady BBSxx;
większa podatność na awarie, więcej łożysk, wolnobiegów, zębatek (w tym nylonowych), potrzeba mocniejszych elementów napędowych roweru (łańcuchy, zębatki itd).
Zalety BBSxx;
1. łatwość instalacji, najczęściej wystarczy wykręcić support i zamienić go na silnik (nie we wszystkich ramach to działa), założyć dołączone oprzyrządowanie, podłączyć aku i gotowe.
2. osiągi porównywalne z 30H, lepsze własności pokonywania wzniesień 14 - 18%.
3. mniejsza waga silnika/zestawu lepiej rozłożona w rowerze.
4. praktycznie rower nadal zostaje rowerem.
zielony71
Forumowicz
Posty: 1335
Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
Lokalizacja: Kielce

Re: Witam, jestem nowy na froum

Post autor: zielony71 »

Skuter mi nie potrzebny, jeżdżę samochodem, a rowerem chcę dla zdrowia i przyjemności, ale jednocześnie tak, aby się za bardzo nie spocić, no i żeby to przejechać szybko.
Rzecz w tym, że jak dołożysz silnik 2kW o wadze 9kg i baterię na 100 ogniw to właściwie zrobisz z roweru skuter, tyle, że z kiepskimi hamulcami i praktycznie bez amortyzacji.
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
faloxx
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 06 kwie 2023, 20:44

Re: Witam, jestem nowy na froum

Post autor: faloxx »

tkoko -> brałem pod uwagę napęd centralny, ale bardziej mi zależy na bezawaryjności, prostocie konstrukcji. Poza tym tego silnika nie widziałem, podobno można się nim rozpędzić do 70 km/h? Inna kwestia, że nie chcę kupować z Chin. Jak doliczą cło i podatek to wyjdzie cena kosmos. W Polsce ten silnik jest sporo droższy. Poza tym centralny napęd jak sam napisałeś to problemy ze zużywającym się napędem. Nie jestem super rowerzystą, ale mam na tyle pod nogą, że u mnie łańcuch już po 2000 kilometrów to śmieć. Z takim silnikiem przebiegi będą poniżej tysiąca. Sam już nie wiem co lepsze. Dużo oglądałem filmów na kanale taba na rowerze, on tam bardziej promuje napędy tylne, choć przekładniowe. Może to dlatego bardziej się skłaniam do takiego.

zielony71 - dlaczego kiepskimi hamulcami? to są wystarczające hamulce, z przodu mechanik trp, a z tyłu stare v-break shimano xt. To mnie spokojnie zatrzymuje. To nie jest rower do ścigania, ani do górskich wypraw, do tego mam drugi rower, typowy pod MTB. A zresztą nie rozumiem tego hajpu na klasyczne hamulce szczękowe. Dopóki nie ma błota, które ściera klocki niczym papier ścierny, oraz jest to przyzwoitej klasy hamulec, to spokojnie każdego zatrzyma. A na tym będę jeździć tylko po szosie i po ścieżkach, czasem jakieś proste bite, twarde drogi gruntowe.
To samo się tyczy amortyzacji. Piszesz że silnik w pieście jest ciężki, a potem o braku amortyzacji. Po co mi ciężki full na szosę i ścieżki, to bez sensu. Powiem więcej, od pewnego czasu myślę o wymianie widelca na sztywny. Ludzie się jarają fullami, a większość i tak nie wie po co to jest, z czym to się je. Bujają się po mieście takimi rowerami, bo to szpan, na bogato. A jak przyjdzie czas na serwis to płaczą, bo drogo. Najbardziej mnie śmieszą ludzie na nizinach, którzy kupują rowery 1x11 i cały czas jeżdżą z ośki, bo brakuje im przełożeń, a do tego jeszcze zawieszenie buja non stop. O nie, to nie dla mnie.
zielony71
Forumowicz
Posty: 1335
Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
Lokalizacja: Kielce

Re: Witam, jestem nowy na froum

Post autor: zielony71 »

Trochę nieprecyzyjnie to określiłem. Miałem na myśli to, że rower po konwersji będzie miał wagę i osiągi porównywalne z fabrycznym skuterem, ale hamulce będą znacznie słabsze niż w skuterze fabrycznym. I to samo dotyczy amortyzacji.
To czy jest ona konieczna oczywiście może być dyskusyjne, ale nawet na asfalcie przy 40-50 km/h nie wszystkie dziury zdołasz ominąć, zwłaszcza w normalnym ruchu ulicznym, kiedy będziesz wyprzedzany przez samochody i nie będziesz miał pola manewru, a przy prawej krawędzi jezdni dziury zawsze są największe.
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
faloxx
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 06 kwie 2023, 20:44

Re: Witam, jestem nowy na froum

Post autor: faloxx »

Jakaś amortyzacja jak na razie jest. Stary bomber jeszcze daje radę, na razie go zostawię. Co do dziur to zobaczymy, wiadomo, że trzeba jeździć z głową. Hamulce są wystarczające, inna rzecz, że i tak nie ma opcji na tarczówkę z tyłu, a z przodu jeśli mechanik faktycznie nie da rady, to może się skuszę na hydrauliczny, ale jeszcze tego nie planuję, to wyjdzie w praniu. Zresztą uważam, że lepiej mieć dobre hamulce v-break, niż najtańsze tarczówki. Inny problem jest taki, że w nowych rowerach nie ma już dobrych hamulców szczękowych, przynajmniej ja nie widziałem, bo wszędzie wkładają hydraulikę, stąd pogląd, szczególnie młodszych bikerów, że szczękowy hamulec ssie, a to nie prawda.

Natomiast czy rower z silnikiem 1500W będzie miał osiągi skutera, to nie wiem, bo jeszcze na takim silnym nie jeździłem. Nie jeździłem też na skuterze. Generalnie ja potrzebuję roweru, nie mam zamiaru używać manetki, choć pewnie ją zamontuję, a może i nie, żeby nie kusić losu. Przykręcę zatrzaski i ogień.
Dzwoniłem do nexuna i technik powiedział mi, że nawój 10x6 spokojnie da radę na mojej trasie do pracy, jeśli będę też i ja pedałować na podjazdach. Poza tym to stary rower na kołach 26', a opona ma 1,75' i jest to slick, więc koło jest zauważalnie mniejsze i to mi dodaje dodatkowego momentu pod górę.
Wiadomo, że przy centralnym napędzie nie ma tych dylematów, ale tam są inne wady, których ja chcę uniknąć. Taki centralny chętnie wrzuciłbym do swojego drugiego roweru, szlakowego. Z tym, że to nie ma sensu, wyciągam go 2-3 razy w roku, żeby pokręcić się po górze na zboczu której mieszkam, czasami szarpnę się na Jałowiec. Sam fakt, że siedzi tam 5-letni łańcuch już mówi sam za siebie, ten rower stoi i się kurzy.

Jeśli silnik się nie spisze, to albo go sprzedam i faktycznie mogę wtedy spróbować napędu centralnego. W najgorszym wypadku spali się ......
Założenie jest takie, że to ja jadę rowerem i nawet jeśli on ma więcej mocy, to ja mu pomagam.

No to chyba na tyle. Miało być zwykłe przywitanie a jaka dyskusja wynikła :-)
tkoko
Forumowicz
Posty: 4995
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Witam, jestem nowy na froum

Post autor: tkoko »

faloxx pisze:
08 kwie 2023, 19:15
..... Inna kwestia, że nie chcę kupować z Chin. Jak doliczą cło i podatek to wyjdzie cena kosmos. .......
Bafang ma siedzibę w EU (nawet w Polsce we Wrocławiu) wiec cło i VAT powinny być opłacone.
https://bafang-e.com/en/about-bafang/locations/
silnik z linka wyżej jest wysyłany z Francji (EU) z opłaconym VAT'em i zapewne również cłem (trzeba upewnić się u sprzedawcy).
Awatar użytkownika
Zxc843
Forumowicz
Posty: 665
Rejestracja: 30 gru 2018, 16:11
Lokalizacja: Kraków

Re: Witam, jestem nowy na froum

Post autor: Zxc843 »

Zrób serwis amortyzatora, to porządny widelec i bedzie sluzyc jeszcze długo. Przedni hamulec wymien na hydraulike, silnik w koło i akumulator bidon, najprosciej i kolo 40km/h bez problemów z zuzyciem napedu. Tylni vbrake tez da rade skoro to XT, ale jesli nie bedzie starczal magura hs11 bedzie lepsza.
KRAKÓW
faloxx
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 06 kwie 2023, 20:44

Re: Witam, jestem nowy na froum

Post autor: faloxx »

zxc843 - serwis amora zrobię, bardzo prosta sprawa w tym sprzęcie . Tam jest otwarta kąpiel olejowa, to jest archaik, teraz takich widelców już nie robią, a przynajmniej ja nie widziałem. Co do hamulców, tak jak pisałem wcześniej, jak będzie słabo to będę myślał a zmianie, ale pomysł z magurą na tył spoko, mi nie przyszło to do głowy.

tkoko - już się zdecydowałem i zamówiłem mxsusa na tył, nawój 10x6. Przy tym co zakładam jeździć silniki przekładniowe raczej nie dadzą rady, a centralne to nie dla mnie. Bardziej sobie cenię zalety bezprzekładniowego huba. Baterię też z nexuna , do samodzielnego montażu. Obejrzałem film i stwierdziłem, że dam sobie radę z lutowaniem.

Dziękuję wszystkim za powitanie i porady. Jak projekt dokończę, to na pewno pochwalę się na forum :-)
Awatar użytkownika
Yin
Forumowicz
Posty: 968
Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Witam, jestem nowy na froum

Post autor: Yin »

faloxx pisze:
11 kwie 2023, 21:56
już się zdecydowałem i zamówiłem mxsusa na tył, nawój 10x6. Przy tym co zakładam jeździć silniki przekładniowe raczej nie dadzą rady, a centralne to nie dla mnie.
Będziesz zadowolony to dobry silnik, tylko daj dobre blokady osi. A najlepiej zrób sam grube stalowe haki zintegrowane z ramą.
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
ODPOWIEDZ