wybór silnika pod koło 24' (a dokładnie rpm) + moje doświadczenia
-
- Nowicjusz
- Posty: 21
- Rejestracja: 22 kwie 2023, 20:31
wybór silnika pod koło 24' (a dokładnie rpm) + moje doświadczenia
Dobry wieczór
Post podzielę na 2 części - pierwszą z problemem i druga z moimi doświadczeniami - może komuś się to przyda.
Otóż mam za sobą 2 konwersje o nich w dalszej części posta, teraz jestem przed trzecią konwersja i sprawa jest o tyle skomplikowana że rower jest dziecięcy. Mam rower z Decathlona 24' jakiś taki standardowy zostanie on zelektryfikowany żeby młody mógł jeździć z nami w dłuższe trasy (100 -120 km). Zrobiłem rozeznanie i na warsztat zostanie wzięty silnik AKM 100 na wolnobieg, początkowo rozważałem AKM75 bo jest śmiesznie mały, ale niestety nie ma wersji na tył wiec jednak będzie trochę większy. [b]Silnik AKM 100 jest oferowany w 2 wersjach 201 i 328 rpm i tu pierwsze moje pytanie - czy jak wybiorę 201 to przy montażu w koło 24 ' , przy 20 -24 km/h będzie występowało jakiekolwiek wspomaganie ? Czy jednak muszę wybrać wersję 328 na tak małe koło. [/b]
Kolejna kwestia to montaż silnika w koło - poprzednie zestawy kupiłem w polsce razem z kołem, teraz wszystko oprócz koła przyjdzie z ali - [b]czy jak zaniosę ten silnik do rowerowego to bez problemu mi go zaplotą, czy muszę wybrać jakiś specjalny sklep, czy może ze względu na niestandardowy silnik będzie z tym problem?[/b] Wiem że mogę sam zapleść ale niestety nie mam na to czasu i nigdy tego nie robiłem wiec pewnie 3 razy bym zamawiał szprychy.
No więc powyżej był problem, a teraz moje doświadczenia z elektrykami.
W zeszłym roku znudzony lokalnymi widokami postanowiłem przerobić 2 decathlonowe rockridery na ebiki. Kupiłem 2 zestawy, oba oparte o silnik Mxus xf08 250w 36v (miało być jak najbardziej legalnie) jeden zestaw z bateria bidonowa, drugi z bagażnikiem. Montaż okazał się banalnie prosty, no i odkryliśmy rower na nowo - 60 km robi się z takim zmęczeniem jak bez wspomagania 20km. Jeździmy na 1 lub 2 poziomie wspomagania (z 5 dostępnych) i z prędkością graniczną wspomagania czyli 25km/h. Na baterii 17ah 36v jesteśmy w stanie przejechać ok 140 km . Szybko okazało się że bateria na bagażniku w warunkach gminno-leśnych to jakaś pomyłka ponieważ tylne koło roweru jest tak ciężkie że zapada się praktycznie na każdej nieutwardzonej drodze. W związku z tym zamówiłem na ali hailonga na 50 ogniw i przerobiłem baterie bagażnikową na bidonową - przy okazji okazało się że ogniwa w baterii którą kupiłem jako nową były szlifowane więc nie były one nowe - trochę irytujące bo sklep był poważny, no ale na razie zasięgi pomiędzy ładowaniami są podobne więc nie ma co narzekać. Problem który cały czas mi doskwiera to ciężar roweru. Pomimo aluminiowych ram rowery są cholernie ciężkie, bałem się że jak kupie małą baterię to nie da się zrobić 60 kilometrowej wycieczki, a okazało się że 17ah przy wspomaganiu da się zrobić 2 razy więcej. Właśnie ze względu na dodatkowe kilogramy do 3 konwersji wykorzystam silnik AKM ponieważ waży on ok 1 kg mniej niż Mxus + mniejsza bateria.
Post podzielę na 2 części - pierwszą z problemem i druga z moimi doświadczeniami - może komuś się to przyda.
Otóż mam za sobą 2 konwersje o nich w dalszej części posta, teraz jestem przed trzecią konwersja i sprawa jest o tyle skomplikowana że rower jest dziecięcy. Mam rower z Decathlona 24' jakiś taki standardowy zostanie on zelektryfikowany żeby młody mógł jeździć z nami w dłuższe trasy (100 -120 km). Zrobiłem rozeznanie i na warsztat zostanie wzięty silnik AKM 100 na wolnobieg, początkowo rozważałem AKM75 bo jest śmiesznie mały, ale niestety nie ma wersji na tył wiec jednak będzie trochę większy. [b]Silnik AKM 100 jest oferowany w 2 wersjach 201 i 328 rpm i tu pierwsze moje pytanie - czy jak wybiorę 201 to przy montażu w koło 24 ' , przy 20 -24 km/h będzie występowało jakiekolwiek wspomaganie ? Czy jednak muszę wybrać wersję 328 na tak małe koło. [/b]
Kolejna kwestia to montaż silnika w koło - poprzednie zestawy kupiłem w polsce razem z kołem, teraz wszystko oprócz koła przyjdzie z ali - [b]czy jak zaniosę ten silnik do rowerowego to bez problemu mi go zaplotą, czy muszę wybrać jakiś specjalny sklep, czy może ze względu na niestandardowy silnik będzie z tym problem?[/b] Wiem że mogę sam zapleść ale niestety nie mam na to czasu i nigdy tego nie robiłem wiec pewnie 3 razy bym zamawiał szprychy.
No więc powyżej był problem, a teraz moje doświadczenia z elektrykami.
W zeszłym roku znudzony lokalnymi widokami postanowiłem przerobić 2 decathlonowe rockridery na ebiki. Kupiłem 2 zestawy, oba oparte o silnik Mxus xf08 250w 36v (miało być jak najbardziej legalnie) jeden zestaw z bateria bidonowa, drugi z bagażnikiem. Montaż okazał się banalnie prosty, no i odkryliśmy rower na nowo - 60 km robi się z takim zmęczeniem jak bez wspomagania 20km. Jeździmy na 1 lub 2 poziomie wspomagania (z 5 dostępnych) i z prędkością graniczną wspomagania czyli 25km/h. Na baterii 17ah 36v jesteśmy w stanie przejechać ok 140 km . Szybko okazało się że bateria na bagażniku w warunkach gminno-leśnych to jakaś pomyłka ponieważ tylne koło roweru jest tak ciężkie że zapada się praktycznie na każdej nieutwardzonej drodze. W związku z tym zamówiłem na ali hailonga na 50 ogniw i przerobiłem baterie bagażnikową na bidonową - przy okazji okazało się że ogniwa w baterii którą kupiłem jako nową były szlifowane więc nie były one nowe - trochę irytujące bo sklep był poważny, no ale na razie zasięgi pomiędzy ładowaniami są podobne więc nie ma co narzekać. Problem który cały czas mi doskwiera to ciężar roweru. Pomimo aluminiowych ram rowery są cholernie ciężkie, bałem się że jak kupie małą baterię to nie da się zrobić 60 kilometrowej wycieczki, a okazało się że 17ah przy wspomaganiu da się zrobić 2 razy więcej. Właśnie ze względu na dodatkowe kilogramy do 3 konwersji wykorzystam silnik AKM ponieważ waży on ok 1 kg mniej niż Mxus + mniejsza bateria.
-
- Forumowicz
- Posty: 4361
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: wybór silnika pod koło 24' (a dokładnie rpm) + moje doświadczenia
1. silnik201 RPM w kole 24" będzie wspomagał realnie do 21 - 22 km/godz (fizycznie do 24 km/godz), przy najwyższym stopniu wspomagania "PAS"spewak pisze: ↑22 kwie 2023, 22:22będzie trochę większy. Silnik AKM 100 jest oferowany w 2 wersjach 201 i 328 rpm i tu pierwsze moje pytanie - czy jak wybiorę 201 to przy montażu w koło 24 ' , przy 20 -24 km/h będzie występowało jakiekolwiek wspomaganie ? Czy jednak muszę wybrać wersję 328 na tak małe koło.
2. osobiście wybrałbym 328 RPM. Prędkość zawsze możesz zmniejszyć stopniem wspomagania "PAS", lub ustawieniami sterownika/wyświetlacza, a masz dodatkową możliwość zwiększenia prędkości przejazdu np z powodu nadciągającej burzy itp.
3. Wersja z silnikiem 201 RPM będzie "oszczędniejsza" w poborze prądu.
4. Wersję 201 RPM możesz "podkręcić do 260 RPM zwiększając napięcie z 36 na 48 V,
"Fachowiec" nie powinien mieć z tym problemu, kłopot w tym jak poznać "fachowca".spewak pisze: ↑22 kwie 2023, 22:22Kolejna kwestia to montaż silnika w koło - poprzednie zestawy kupiłem w polsce razem z kołem, teraz wszystko oprócz koła przyjdzie z ali - czy jak zaniosę ten silnik do rowerowego to bez problemu mi go zaplotą, czy muszę wybrać jakiś specjalny sklep, czy może ze względu na niestandardowy silnik będzie z tym problem?
Przy takich założeniach dałbym dziecku baterię "3P" (a nawet "2P") na pojemnych ogniwach. Z prędkością do 25 km/godz i przy korzystaniu z PAS'a nie manetki, w płaskim terenie, możliwy zasięg to, moim zdaniem, 70 - 100 km. Najprościej złożyć rower, wziąć jedną z dotychczasowych baterii, połączyć, ją przez watomierz, przejechać z 10 km, i zmierzyć pobrane watogodziny podczas realnej jazdy na tym dystansie. Przemnożyć 10 km razy maksymalny przewidywany dystans do pokonania, dodać z 10 - 20% i wyjdzie minimalna (najlżejsza) bateria w Wh.spewak pisze: ↑22 kwie 2023, 22:22Kupiłem 2 zestawy, oba oparte o silnik Mxus xf08 250w 36v (miało być jak najbardziej legalnie) jeden zestaw z bateria bidonowa, drugi z bagażnikiem. Montaż okazał się banalnie prosty, no i odkryliśmy rower na nowo - 60 km robi się z takim zmęczeniem jak bez wspomagania 20km. Jeździmy na 1 lub 2 poziomie wspomagania (z 5 dostępnych) i z prędkością graniczną wspomagania czyli 25km/h. Na baterii 17ah 36v jesteśmy w stanie przejechać ok 140 km .
-
- Nowicjusz
- Posty: 21
- Rejestracja: 22 kwie 2023, 20:31
Re: wybór silnika pod koło 24' (a dokładnie rpm) + moje doświadczenia
Dziękuję za zainteresowanie. Oczywiście jeździmy tylko na PASie. Młody dostanie baterię 10s2p coś takiego:
https://a.aliexpress.com/_EuMSzdN tylko jeszcze się zastanawiam czy 18650 czy 21700 ale raczej skończy się na 18650 i w razie zbyt małego zasięgu zbuduje 2 baterie. Mniejsza bateria - lżejszy rower. Poza tym wszystkie moje rowery mają sterowniki zabudowane w podstawie baterii i dla tak małej ramy to jest jedyna opcja.
https://a.aliexpress.com/_EuMSzdN tylko jeszcze się zastanawiam czy 18650 czy 21700 ale raczej skończy się na 18650 i w razie zbyt małego zasięgu zbuduje 2 baterie. Mniejsza bateria - lżejszy rower. Poza tym wszystkie moje rowery mają sterowniki zabudowane w podstawie baterii i dla tak małej ramy to jest jedyna opcja.
-
- Forumowicz
- Posty: 4361
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: wybór silnika pod koło 24' (a dokładnie rpm) + moje doświadczenia
Jeżeli to ma być "2P" na 18650 to raczej wybrałbym silnik 201 RPM, przy czym prędkości (średnie) będą bliższe 20 km/godz niż 24 km/godz, zależy jak młody/a pokręci korbą.
-
- Nowicjusz
- Posty: 21
- Rejestracja: 22 kwie 2023, 20:31
Re: wybór silnika pod koło 24' (a dokładnie rpm) + moje doświadczenia
Chodzi o obciążalność ogniw zapewne, robiąc baterie na ogniwach 18650 użyłbym ogniw Samsung 35e, a zmieni coś jeśli to będą ogniwa 21700 w konfiguracji 10s2p?
-
- Forumowicz
- Posty: 4361
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: wybór silnika pod koło 24' (a dokładnie rpm) + moje doświadczenia
1. chodzi o obciążalność ogniw i mniejszy/optymalniejszy pobór prądu przez silnik niskoobrotowy.
2. będzie 30% różnica w zasięgu między ogniwami 18650 (do 6.5 - 7 Ah) a 21700 (do 9 - 10 Ah). Pytanie tylko czy ogniwa 21700 wejdą do bidonu bo są wyraźnie większe.
-
- Nowicjusz
- Posty: 21
- Rejestracja: 22 kwie 2023, 20:31
Re: wybór silnika pod koło 24' (a dokładnie rpm) + moje doświadczenia
Przy 30v będzie to jeszcze wspomagać do 20km/h?
Zgadza się jest sporo większa obudowa.
-
- Forumowicz
- Posty: 4361
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: wybór silnika pod koło 24' (a dokładnie rpm) + moje doświadczenia
Nie testowałem tego silnika, i nie jestem wróżką, więc może być inaczej, ale porównawczo z silnikiem Ananda;
Wg. fabryki, przy 36 V;
RPM "na luzie" to; 230 +\- 10 RPM
RPM "z obciążeniem" to; 210 +\- 10 RPM
Mój pomiar "na luzie" to; 260 RPM
Teraz pytanie w przypadku AKM, mamy 201 RPM.
Jeżeli to RPM "na luzie", to wynik dla AKM będzie; 180 - 220 +\- 10 RPM / 20.5 - 27,5 km/godz, i do takich prędkości silnik wspomaga.
Jeżeli to RPM "pod obciążeniem" to "na luzie" będzie 220 - 240 +\- 10 RPM / 25 - 30 km/godz ze wspomaganiem.
Silnik AKM osiągami zbliżony jest do Anandy więc podejrzewam że przy 30 V z dzieckiem będzie minimum 20 km/godz przy wspomaganiu korbą.
-
- Nowicjusz
- Posty: 21
- Rejestracja: 22 kwie 2023, 20:31
Re: wybór silnika pod koło 24' (a dokładnie rpm) + moje doświadczenia
Witam ponownie, zamówione przeze mnie części powoli zaczynają przychodzić. Co ciekawe jako pierwszy przyszedł silnik.. jest to silnik Aikema 100sx (akm-13.0) rpm 201, RR 12.6.
Mam mały sterownik do podstawy obudowy hailong więc postanowiłem silnik przetestować.
Ustawiłem koło 24 limit prędkości na 25km/h.
- Ustawienia P1 : 202 (znalazłem na jakimś forum - teoretycznie poprawnie ustawienie dla tego silnika)
- P2: 0 -silnik zdaje się pracować na max obrotach - prędkość pokazuje 22,3 aczkolwiek to nie jest prawdziwa prędkość bo przy zmianie wielkości koła jest to samo.
- zmiana P2: 1 - tu już silnik widać że kręci się nie ma max i prędkość jest limitowana do 25 , po zwiększeniu limitu do 36, kręci się max 26,6 i wydaje się że to są te max obroty.
Tego samego dnia co silnik przyszły czujniki pas - zamówiłem 2 bo w 2 innych rowerach używam i stwierdziłem że warto mieć zapas. No i tu pojawiają się pierwsze problemy bo cholerny Chińczyk mnie oszukał. Zamówiłem v12l, a dostałem v6l - zdaje się z 6 magnesami.. pomimo że te czujniki wyglądają tak samo jak te które używam, prawdopodobnie są przeznaczone do montażu po prawej stronie bo musiałem przestawić C1 z 5 na 2 lub 3 (5-7 lewy,0-2 prawy) w moim przypadku na ustawieniach 0-2 silnik przerywa, na 3 działa w sumie dobrze tyle że wspomaganie uruchamia się niezależnie w którą stronę kręci się czujnikiem.
Zdaję mi się że to p1 jednak nie jest dobrze ustawione..
Czy działanie pas może być zależne od P1 ?
Edit :
Koło:
Moje dotychczasowe próby zlecenia zaplecenia silnika w koło : byłem w 3 sklepach - 2 z dobra reputacja i 3 duży z ebikami. W jednym powiedzieli że nie, w drugim gościu nie powiedział nie, ale że ma tylko zwykłe szprychy, a w tym z ebikami powiedzieli że raczej nie bo nie mają szprych i niewiadomo kiedy będą, tak więc chyba będę musiał załatwić to wysyłkowo bo niechce mi się jeździć po Warszawie i okolicach i szukać , zdaje się serwisy dalej boją się ebikow.
Bateria:
Próbowałem przymierzyć wszystkie baterie które wydawało się że mogą pasować, niestety nie pasują, bateria 10s2p odpada bo za drogo i za mała. Przejrzałem tematy na forum i zamówiłem torbe w końcu. Zrobię baterie 10s3p albo 4p w zależności od tego ile miejsca zostanie na kontroler w torbie.
Mam mały sterownik do podstawy obudowy hailong więc postanowiłem silnik przetestować.
Ustawiłem koło 24 limit prędkości na 25km/h.
- Ustawienia P1 : 202 (znalazłem na jakimś forum - teoretycznie poprawnie ustawienie dla tego silnika)
- P2: 0 -silnik zdaje się pracować na max obrotach - prędkość pokazuje 22,3 aczkolwiek to nie jest prawdziwa prędkość bo przy zmianie wielkości koła jest to samo.
- zmiana P2: 1 - tu już silnik widać że kręci się nie ma max i prędkość jest limitowana do 25 , po zwiększeniu limitu do 36, kręci się max 26,6 i wydaje się że to są te max obroty.
Tego samego dnia co silnik przyszły czujniki pas - zamówiłem 2 bo w 2 innych rowerach używam i stwierdziłem że warto mieć zapas. No i tu pojawiają się pierwsze problemy bo cholerny Chińczyk mnie oszukał. Zamówiłem v12l, a dostałem v6l - zdaje się z 6 magnesami.. pomimo że te czujniki wyglądają tak samo jak te które używam, prawdopodobnie są przeznaczone do montażu po prawej stronie bo musiałem przestawić C1 z 5 na 2 lub 3 (5-7 lewy,0-2 prawy) w moim przypadku na ustawieniach 0-2 silnik przerywa, na 3 działa w sumie dobrze tyle że wspomaganie uruchamia się niezależnie w którą stronę kręci się czujnikiem.
Zdaję mi się że to p1 jednak nie jest dobrze ustawione..
Czy działanie pas może być zależne od P1 ?
Edit :
Koło:
Moje dotychczasowe próby zlecenia zaplecenia silnika w koło : byłem w 3 sklepach - 2 z dobra reputacja i 3 duży z ebikami. W jednym powiedzieli że nie, w drugim gościu nie powiedział nie, ale że ma tylko zwykłe szprychy, a w tym z ebikami powiedzieli że raczej nie bo nie mają szprych i niewiadomo kiedy będą, tak więc chyba będę musiał załatwić to wysyłkowo bo niechce mi się jeździć po Warszawie i okolicach i szukać , zdaje się serwisy dalej boją się ebikow.
Bateria:
Próbowałem przymierzyć wszystkie baterie które wydawało się że mogą pasować, niestety nie pasują, bateria 10s2p odpada bo za drogo i za mała. Przejrzałem tematy na forum i zamówiłem torbe w końcu. Zrobię baterie 10s3p albo 4p w zależności od tego ile miejsca zostanie na kontroler w torbie.
-
- Forumowicz
- Posty: 4361
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: wybór silnika pod koło 24' (a dokładnie rpm) + moje doświadczenia
1. nie ograniczaj prędkości silnika do 25 km/godz, skoro chcesz znać maksymalną prędkość "na luzie".spewak pisze: ↑06 maja 2023, 23:08Aikema 100sx (akm-13.0) rpm 201, RR 12.6. .... sterownik do obudowy hailong
Ustawiłem koło 24 limit prędkości na 25km/h.
- Ustawienia P1 : 202 (znalazłem na jakimś forum - teoretycznie poprawnie ustawienie dla tego silnika)
- P2: 0 -silnik zdaje się pracować na max obrotach - prędkość pokazuje 22,3 aczkolwiek to nie jest prawdziwa prędkość bo przy zmianie wielkości koła jest to samo.
- zmiana P2: 1 - tu już silnik widać że kręci się nie ma max i prędkość jest limitowana do 25 , po zwiększeniu limitu do 36, kręci się max 26,6 i wydaje się że to są te max obroty.
2. przełożenie tego silnika ("ratio") = 12.6, ustawiaj więc w "P1" wartości od 126 wzwyż (np o 10), w "P2" = 1, i sprawdzaj czy prędkości się zmieniają.
3. najprostszy sposób w miarę dokładnego pomiaru prędkości to zewnętrzny licznik rowerowy, i dobranie parametru "P1" tak by wskazania się pokrywały.
1. zapewne ma wpływ na działanie PAS.
Najprościej po zakupie obręczy, i silnika, skorzystać z kalkulatora zaplatania szprych np;spewak pisze: ↑06 maja 2023, 23:08Koło:
Moje dotychczasowe próby zlecenia zaplecenia silnika w koło : byłem w 3 sklepach - 2 z dobra reputacja i 3 duży z ebikami........ więc chyba będę musiał załatwić to wysyłkowo bo niechce mi się jeździć po Warszawie i okolicach i szukać , zdaje się serwisy dalej boją się ebikow.
https://www.sapim.be/kalkulator-dlugosci-szprych
obliczyć jakiej długości szprychy są potrzebne. Zakupić wzmocnione szprychy np tutaj;
https://nexun.pl/pl/products/szprycha-n ... a-756.html
i wówczas zagadać do serwisu rowerowego.
-
- Nowicjusz
- Posty: 21
- Rejestracja: 22 kwie 2023, 20:31
Re: wybór silnika pod koło 24' (a dokładnie rpm) + moje doświadczenia
Wszystkie poprzednie pomiary robiłem przy napięciu 31v bo tyle max daje mój zasilacz warsztatowy. Przy P1 =126 i wzwyż nic się nie zmieniało - zawsze max 23km/h, jak ustawiam p1 na mniej niż 126 to pokazuje mniejsze prędkości.
Dziś wpadłem na pomysł podłączenia naładowanej baterii - prawie 42v.
Przy P1 = 126 prędkość pokazuje ok 25.
Do 146 prędkość wzrasta do 30km/h, dalej już nie wzrasta.
Zakładam że te prędkości są w miarę prawdziwe... Potem jeszcze podłącze do tej instalacji oryginalny czujnik pas zamontowany na rowerze żeby sprawdzić czy nie będzie przerywać jak na tym v6l.
Dziś wpadłem na pomysł podłączenia naładowanej baterii - prawie 42v.
Przy P1 = 126 prędkość pokazuje ok 25.
Do 146 prędkość wzrasta do 30km/h, dalej już nie wzrasta.
Zakładam że te prędkości są w miarę prawdziwe... Potem jeszcze podłącze do tej instalacji oryginalny czujnik pas zamontowany na rowerze żeby sprawdzić czy nie będzie przerywać jak na tym v6l.
-
- Forumowicz
- Posty: 4361
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: wybór silnika pod koło 24' (a dokładnie rpm) + moje doświadczenia
Myślę że wartość "P1 - 126" = 25 km/godz" będzie "OK/realna", ale tak jak pisałem wcześniej, najlepiej zweryfikować to zwykłym licznikiem rowerowym.
-
- Nowicjusz
- Posty: 21
- Rejestracja: 22 kwie 2023, 20:31
Re: wybór silnika pod koło 24' (a dokładnie rpm) + moje doświadczenia
Zmierzę tylko najpierw ogarnę koło.
Podłączyłem ta instalacje do czujnika pas v12l zamontowanego na rowerze i działa wszystko dobrze.. konkluzja jest taka że te v6l to jest szmelc - mam 2 i oba zachowują się tak samo i nie da się ich ustawić żeby silnik nie przerywał . Ciekawe jest też to że v12l w ogóle nie działa na ustawieniach 0-2, na ustawieniach 3-7 aktywuje napęd tylko kręcąc w dobra stronę.
V6l na ustawieniach 0-2 aktywuje napęd kręcąc w dobra stronę (ale przerywa nawet jak szybko kręcę), na ustawieniach 3-4 napęd aktywuje się niezależnie w którą stronę kręcę, 5-7 napęd aktywuje się kręcąc pedałami do tyłu.
Podłączyłem ta instalacje do czujnika pas v12l zamontowanego na rowerze i działa wszystko dobrze.. konkluzja jest taka że te v6l to jest szmelc - mam 2 i oba zachowują się tak samo i nie da się ich ustawić żeby silnik nie przerywał . Ciekawe jest też to że v12l w ogóle nie działa na ustawieniach 0-2, na ustawieniach 3-7 aktywuje napęd tylko kręcąc w dobra stronę.
V6l na ustawieniach 0-2 aktywuje napęd kręcąc w dobra stronę (ale przerywa nawet jak szybko kręcę), na ustawieniach 3-4 napęd aktywuje się niezależnie w którą stronę kręcę, 5-7 napęd aktywuje się kręcąc pedałami do tyłu.
-
- Nowicjusz
- Posty: 21
- Rejestracja: 22 kwie 2023, 20:31
Re: wybór silnika pod koło 24' (a dokładnie rpm) + moje doświadczenia
Koło ogarnięte, ogniwa "nieużywane" z depakietu
testują się w ładowarce, tymczasem zastanawiam się na czujnikiem pas v6l dziwne jest to dla mnie że to nie działa pomimo że wygląda tak samo jak v12l i mam taką teorię że ten czujnik ma inaczej zarobiona wtyczkę. Próbowałem mierzyć odporności między pinami ale ni w ząb ni w oko się nie pokrywają, czy jest jakiś sposób żeby przetestować ten czujnik zasilaczem i miernikiem?




-
- Forumowicz
- Posty: 87
- Rejestracja: 21 wrz 2019, 17:09
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: wybór silnika pod koło 24' (a dokładnie rpm) + moje doświadczenia
2019 - Merida Dakar 24"- HUB przód (dla dziecka)
2020 - Focus Black Forest - TSDZ2 (przejęła żona)
2021 - GT eVerb - Shimano E8000
2023 - Haibike Seet HardLife 27,5" XS - HUB tył (dla dziecka)
https://zaliczgmine.pl/img/maps/map-6259-s.png
2020 - Focus Black Forest - TSDZ2 (przejęła żona)
2021 - GT eVerb - Shimano E8000
2023 - Haibike Seet HardLife 27,5" XS - HUB tył (dla dziecka)
https://zaliczgmine.pl/img/maps/map-6259-s.png
-
- Forumowicz
- Posty: 4361
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: wybór silnika pod koło 24' (a dokładnie rpm) + moje doświadczenia
Weź najtańszy/najgorszy miernik i zmierz oporność na przewodach w obu kierunkach, na lepszych/automatycznych miernikach pomiar jest "trudniejszy" . Zasilanie (plus i minus) powinny być na niższym oporze. Przy sprawdzaniu daj opornik 1 k na zasilanie dla bezpieczeństwa. Jeżeli czujniki/ tarcze z 12 magnesami działają lepiej, dokup magnesy i dołóż do tarczy,spewak pisze: ↑18 maja 2023, 19:29Koło ogarnięte, ogniwa "nieużywane" z depakietu![]()
![]()
![]()
testują się w ładowarce, tymczasem zastanawiam się na czujnikiem pas v6l dziwne jest to dla mnie że to nie działa pomimo że wygląda tak samo jak v12l i mam taką teorię że ten czujnik ma inaczej zarobiona wtyczkę. Próbowałem mierzyć odporności między pinami ale ni w ząb ni w oko się nie pokrywają, czy jest jakiś sposób żeby przetestować ten czujnik zasilaczem i miernikiem?
-
- Nowicjusz
- Posty: 21
- Rejestracja: 22 kwie 2023, 20:31
Re: wybór silnika pod koło 24' (a dokładnie rpm) + moje doświadczenia
Wczoraj to ogarnąłem wskazania miałem jak na YouTube czego nie mogę zrozumieć to jak sterownik rozpoznaje w którą stronę kręcę pedałami. Mam czujnik v12l w rowerze nie wiem ile on ma magnesów ale sterownik rozpoznaje w którą stronę kręcę pedałami w jedną napęd się załącza w drugą nie . V6l na pewno ma 6 magnesów i tego wprawdzie do roweru nie zamontowałem jeszcze ale wydaje się że on zachowuje się zupełnie inaczej. Mam 2 więc jak to kwestia magnesów to sobie przełoże.
-
- Nowicjusz
- Posty: 21
- Rejestracja: 22 kwie 2023, 20:31
Re: wybór silnika pod koło 24' (a dokładnie rpm) + moje doświadczenia
A teraz najtrudniejsze - bateria z tego co poczytałem na forum to temat do osobnego działu, ale spróbuję najpierw tu . Kupiłem kilkadziesiąt Samsungów 35e od Janusza z olx (z "nieużywanych pakietów"). Ostatnie parę dni testowałem je w ładowarce lii-500 - mają pojemności 3100-3350, po paru dniach sprawdziłem napięcia i są w zakresie 3,14 -3,19. Kilka od razu odrzuciłem - jedno miało podejrzanie wysokie rw (wiem że ta ładowarka pokazuje nieprawdziwe wartości i za każdym razem inne, ale większość ogniw przy kilku próbach zawsze schodziła poniżej 30) to jedno ogniwo miało ponad 40 i nie dało rady zejść niżej poza tym miało połowę pojemności, inne z kolei miało duży spadek napięcia po naładowaniu ...
Teraz założenia - bateria prawdopodobnie będzie służyć przez 2 sezony bo potem wymienimy rower na taki do którego wejdzie mały bidon, tymczasem chce zbudować baterie 10s4p, mam do niej BMS Daly 20a z balanserem, jeździmy tylko na wspomaganiu bez manetek, silnik 250 zakładam że będziemy wykorzystywać max 3 poziom z 5, tak więc szacuje że z baterii będzie pobierane max 5a.
Jak powinienem podobierać te "nieużywane" ogniwa w sekcje równolegle?
Teraz założenia - bateria prawdopodobnie będzie służyć przez 2 sezony bo potem wymienimy rower na taki do którego wejdzie mały bidon, tymczasem chce zbudować baterie 10s4p, mam do niej BMS Daly 20a z balanserem, jeździmy tylko na wspomaganiu bez manetek, silnik 250 zakładam że będziemy wykorzystywać max 3 poziom z 5, tak więc szacuje że z baterii będzie pobierane max 5a.
Jak powinienem podobierać te "nieużywane" ogniwa w sekcje równolegle?
-
- Nowicjusz
- Posty: 21
- Rejestracja: 22 kwie 2023, 20:31
Re: wybór silnika pod koło 24' (a dokładnie rpm) + moje doświadczenia
Korzystając z moich skromnych doświadczeń z bateriami poczyniłem baterie. Pierwszy test wpadł całkiem dobrze przejechałem 70km na manetce , sterownik ustawiony najpierw na 50% mocy, potem na 66%.
Co mi się nie spodobało to odcięcie przy 30v.
Czy mogę ta baterie bezpiecznie ładować ładowarka 42v2a?
Czy na obwodzie ładowania też trzeba dać bezpiecznik ?

Co mi się nie spodobało to odcięcie przy 30v.
Czy mogę ta baterie bezpiecznie ładować ładowarka 42v2a?
Czy na obwodzie ładowania też trzeba dać bezpiecznik ?



-
- Forumowicz
- Posty: 4361
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: wybór silnika pod koło 24' (a dokładnie rpm) + moje doświadczenia
To jest "norma" dla sterownika typu KT. Przy ochronie baterii BMS'em (nieprogramowalnym), poniżej 28 - 30 V, BMS również odłączy zasilanie.
Możesz ładować baterię tą ładowarką, wydłuży się tylko czas ładowania.
Dla dodatkowego bezpieczeństwa można dać bezpiecznik. Ładowarka/BMS powinny mieć zabezpieczenia przeciwzwarciowe.