Jak poprawnie skonfigurować wyświetlacz LCD3

Tematy związane z wszelką instalacją elektryczną w konwersjach rowerów
ODPOWIEDZ
Torque
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: 09 maja 2018, 10:47

Jak poprawnie skonfigurować wyświetlacz LCD3

Post autor: Torque »

Cześć, właśnie udało mi się podłączyć silnik do sterownika i wygląda że koło kręci się dobrze.

Jak podłączyć właściwie wyświetlacz? Na pierwszy rzut oka widzę że nie wyświetla się prędkość a jak dodaje gazu manetką to temperatura 13 stopni celcjusza zmienia się w coś ala kółko.

Wiem że są tam jakieś opcje odnośnie silnika i ustawia się ilość magnesow itp. Wiem jak wejść do menu ale jak ustawić parametry P i C ?

Silnik: NINE CONTINENT RH2806 D (10X6) TYŁ KASETA
Sterownik sinus 45A - KT60SVPRCK
Wyświetlacz LCD3
Bateria 16s7p
djpawelo
Forumowicz
Posty: 148
Rejestracja: 05 maja 2018, 22:42
Lokalizacja: Myszków

Re: Jak poprawnie skonfigurować wyświetlacz LCD3

Post autor: djpawelo »

Hej. W tym wątku http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic ... hilit=lcd3 masz nawet instrukcję do tego wyświetlacza.
Na pewno Ci to pomoże. A jak wpiszesz w googlach KT-LCD3 to znajdzie Ci instrukcję po angielsku.
Iras67
Forumowicz
Posty: 157
Rejestracja: 27 kwie 2018, 23:11

Re: Jak poprawnie skonfigurować wyświetlacz LCD3

Post autor: Iras67 »

Strasznie dużo sprzecznych informacji jeśli chodzi o konfigurowanie niektórych modeli silników i sterowników. Jedni piszą coś zupełnie innego niż drudzy.
m.j.
Forumowicz
Posty: 33
Rejestracja: 25 kwie 2019, 17:31

Re: Jak poprawnie skonfigurować wyświetlacz LCD3

Post autor: m.j. »

Tak trochę z pamięci piszę i może coś pomylę ale chyba to tak leciało u mnie:
P1 prawdopodobnie 46 (Mxus 10x6 ma 46 magnesów)
P2 = 0 i tego nie ruszaj lepiej jak nie masz magnesów z czujnika dla pomiaru prędkości - prędkość wyliczy sam z parametru P1
P3 = to zależy co wolisz czy moc manetki ma być ograniczona stopniem asysty czy nie podczas pedałowania. Ja mam P3=1
P4 to też jak chcesz aby ruszał od zera z manetki bez PAS czy dopiero po przekręceniu pedałami itp. Ja mam P4=0

C1 - ilość magnesów w PAS (ja mam 6 ustawione ale mam inną ilość magnesów na blacie - po prostu przy 6 mi dobrze działą)
C2 = 0
C4 tu nie pamiętam ale albo 0 albo 1 mam ustawione. Mogę ruszać z manetki. Bez pedałowania reguluje płynnie mocą, a z PAS manetka daje na maksa.
C5 ilość prądu. Jak chcesz maks to C5=10
C6 - jasność LCD ja mam 3
C7 - tempomat mam włączony czyli C7 =1
C8 - czujnik temperatury silnika. Jak masz czujnik w silniku to wpisz 1-kę jak nie to 0
C9- 0
C10 nie ruszaj
C11 też nie ruszaj
C12 - napięcie odcięcia. Ja mam standard czyli 4 ja mam 48V w instalacji ty masz 60 ale chyba to standardowe ustawienia
C13 - siła hamowania regeneracyjnego C13=0 to bez hamowania, C13=1 największy odzysk najmniejsze hamowanie ... C13=5 najmniejszy odzysk najlepsze hamowanie.
C14 - siła asysty ja mam 2 czyli standard.
Tak to mam ja, a Ty sobie pod siebie ustaw
Tu masz linka do manuala, z którego ja korzystałem:
https://880b28d3d003e6b1c176-ee9159906b ... T-LCD3.pdf
Ostatnio zmieniony 19 cze 2019, 7:49 przez m.j., łącznie zmieniany 2 razy.
m.j.
Forumowicz
Posty: 33
Rejestracja: 25 kwie 2019, 17:31

Re: Jak poprawnie skonfigurować wyświetlacz LCD3

Post autor: m.j. »

Teraz sobie jeszcze parametr P3 przestawiłem i mam też stopniowanie prędkości przy jakiej odłącza zasilanie oraz manetkę, która reaguje tylko do prędkości ustawionej przez poziom asysty.
Przestawiłem ów parametr, ponieważ zauważyłem, że kontrola mocą (P3=1) podaje maksymalną dopuszczalną moc dla danego poziomu asysty np na 1=170W, 2=250W itd aż do full mocy na 5-ce. Niby fajnie jednak jest pewien szkopuł tzn stała moc podawana jest cały czas gdy kręcimy pedałami (PAS) i niezależnie od poziomu asysty będzie podawana aż do maksymalnej prędkości danej w ustawieniach sterownika tzn jeśli jedziemy z górki i mamy ustawione 50km/h maks to wtedy daje nam pełną moc dla danego stopnia niezależnie ile jedziemy aż do tej prędkości.
Takie ustawienie ma też jedną zasadniczą wadę i nie wiem czy wszystkie sterowniki z serii KT tak mają, a mianowicie:
...jak ustawiłem sobie na legalne 25km/h aby spokojnie pomykać po mieście to przy 25km faktycznie odcinało zasilanie niezależnie od stopnia asysty jednak silnik jakby hamował po przekroczeniu 25km/h. Ustawienie asysty na "0" pomagało i można było rozbujać się o własnych siłach ponad 25km/h. Jest to wkurzające bo rozumiem odcięcie przy 25km/h ale nie rozumiem hamowania (przynajmniej ja miałem takie odczucie i nie wynikało one bynajmniej z tego, że mam tak mało pary w nogach że przy braku wspomagania nie mam siły kręcić choć i takie myśli przychodziły mi do głowy.
Postanowiłem pobawić się parametrem P3 i ustawić go na P3=0. Zauważyłem, że stopnie asysty się jakby nie zmieniły przy maksymalnej ustawionej prędkości na 50km/h tylko na stopniu 1 podaje ok 170W do ok 20km/h, a później stopniowo moc spada do zera i powyżej 25km/h już wogóle nie podaje mocy, a przy tym nie odczuwam hamowania powyżej 25km/h i na prostej spokojnie mogę o własnych siłach jechać powyżej nie zużywając energii.
BINGO !
Co więcej jadąc w przedziale 20-25km/h już nie pobiera całych 170W więc utrzymując prędkość np 22-23km pobiera zamiast 170W np poniżej 100W, a przy 24km/h chyba około 10W. Tak wiec utrzymując stałe tempo mamy dużą oszczędność energii co przekłada się na dystans. Jeśli założymy, że chcemy przejechać daleki dystans ze średnią około 20km/h to możemy się zdziwic jak mało zużyjemy baterii. Ja przełączyłem już na ten parametr sterowania prędkością już po kikunastu kilometrach od ładowania, ale przejechałem już ok 45km i jeszcze nie zużyło mi pierwszej kreski na baterii. Tak więc dystans teoretyczny przy takim wspomaganiu może oprzeć się nawet o 180-200km na baterii 48V 20Ah (ok. 1000Wh) co już jest ładnym wynikiem jeśli zadowala nas rekreacyjne tempo i przymus kręcenia pedałami i dawania siebie też kilu watów aby całość mogła się poruszać.
mr_x
Forumowicz
Posty: 515
Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19

Re: Jak poprawnie skonfigurować wyświetlacz LCD3

Post autor: mr_x »

A nie włączyłeś odzysku energii? To odnośnie tego hamowania po przekroczeniu zadanej prędkości.
m.j.
Forumowicz
Posty: 33
Rejestracja: 25 kwie 2019, 17:31

Re: Jak poprawnie skonfigurować wyświetlacz LCD3

Post autor: m.j. »

Mam włączony. To odzysk działa też jako hamulec po przekroczeniu zadanej prędkości? Warto wiedzieć. To w sumie już nie problem ponieważ przy sterowaniu "prędkością" nie odczuwam tego hamowania, a przynajmniej dla prędkości maksymalnej dla danej asysty. Być może dla górnej granicy prędkości będzie hamowało, ale w sumie teraz pomykam na "1-ce" tnz na maks 170W i muszę przyznać, że jest całkiem fajnie jeśli chodzi o jazdę po mieście i drogach typu dziurawy szuter lub "płytówka" na których prędkości do 25km/h są całkiem fajne dla roweru bez amortyzacji.
ODPOWIEDZ