Giant Yukon FX (2013)- przeróbka na elektryczny
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 16 lut 2019, 21:41
Giant Yukon FX (2013)- przeróbka na elektryczny
Witam,
Mam na imię Mateusz, jestem tutaj nowy chciałbym się poradzić, czy dałoby radę mój rower przerobić na elektryczny mój budżet to ~3500zl.
Moj przebieg to 1000km miesięcznie,
Zastanawiałem się nad:
Silnik nine continent rh2809 (700zl)
Sterownik gt1500 (200zl)
BMS (150zl)
Ładowarka (200zl)
Bateria 48V30Ah 13s10p (1350zl)
Razem 2600zl więc zostaje jakies 1000zl na resztę rzeczy
Od pon-pt robię trasę 12,5x2 25km a sob-nd 32x2 więc 65km około, proszę o sugestie i pomóc, z góry dziękuję.
Mam na imię Mateusz, jestem tutaj nowy chciałbym się poradzić, czy dałoby radę mój rower przerobić na elektryczny mój budżet to ~3500zl.
Moj przebieg to 1000km miesięcznie,
Zastanawiałem się nad:
Silnik nine continent rh2809 (700zl)
Sterownik gt1500 (200zl)
BMS (150zl)
Ładowarka (200zl)
Bateria 48V30Ah 13s10p (1350zl)
Razem 2600zl więc zostaje jakies 1000zl na resztę rzeczy
Od pon-pt robię trasę 12,5x2 25km a sob-nd 32x2 więc 65km około, proszę o sugestie i pomóc, z góry dziękuję.
- Zxc843
- Forumowicz
- Posty: 665
- Rejestracja: 30 gru 2018, 16:11
- Lokalizacja: Kraków
Re: Giant Yukon FX (2013)- przeróbka na elektryczny
Hej , fajne komponenty według mnie ,dobrze by się zapytać kogoś kto się zna więcej ode mnie bo sam jeszcze nawet swojej konstrukcji nie ukończyłem @tatar on jest guru rowerowy
KRAKÓW
- zero79
- Forumowicz
- Posty: 151
- Rejestracja: 19 mar 2018, 21:45
- Lokalizacja: Stargard
Re: Giant Yukon FX (2013)- przeróbka na elektryczny
To jest koło 26" o ile dobrze odszukałem informacje nt roweru. Z jaką prędkością zamierzasz przemieszczać się na rowerze - to raczej teren płaski/pagórkowaty czy może góry.
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 16 lut 2019, 21:41
Re: Giant Yukon FX (2013)- przeróbka na elektryczny
Teren płaski cały czas, prędkość minimum 25-30km/h przelotowa
- zero79
- Forumowicz
- Posty: 151
- Rejestracja: 19 mar 2018, 21:45
- Lokalizacja: Stargard
Re: Giant Yukon FX (2013)- przeróbka na elektryczny
Trochę mała ta prędkość ale każdy ma swoje preferencje. Mogę powiedzieć co ja bym zrobił jakbym budował to zmieniłbym sterownik na wektorowy https://nexun.pl/pl/p/Sabvoton-ML45-wek ... 2C-45A/549 . Ogniwa masz już jakieś konkretne że podałeś 30Ah - ja bym proponował Sanyo GA przy 10P to 4,5A na ogniwo więc całkiem dla nich komfortowo, a będzie trochę większa pojemność.
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 16 lut 2019, 21:41
Re: Giant Yukon FX (2013)- przeróbka na elektryczny
Ogólnie wraz ze wzrostem prędkości dystans sie o wiele zmniejsza więc nie wiem czy zmieściłbym się w budżecie, wiadomo że idealnie byłoby 40-50km/h ale to już pewnie spore koszty pewnie na baterie.
Chodzi mi o to żebym mógł przejechać 60-70km spokojnie na baterii bo potem i tak bym ladowal i zmieścił też się w budżecie bo aktualnie mam tylko ten rower, okej czyli sterownik inny to raz, a silnik ten jest okej czy może Mxus 3K?
Chodzi mi o to żebym mógł przejechać 60-70km spokojnie na baterii bo potem i tak bym ladowal i zmieścił też się w budżecie bo aktualnie mam tylko ten rower, okej czyli sterownik inny to raz, a silnik ten jest okej czy może Mxus 3K?
-
- Forumowicz
- Posty: 359
- Rejestracja: 23 lut 2018, 0:14
- Lokalizacja: Lubliniec
Re: Giant Yukon FX (2013)- przeróbka na elektryczny
Jak będziesz głownie używać manetki to sterownik GT może być, jak zależy Ci na konfigurowalnym wspomaganiu to wybierz sterownik serii KT, nie ma potrzeby iść w wektorowy. Co do silnika Mxus 3K to musisz się zastanowić czy jest Ci potrzebny, zwiększy mase i będziesz miał mniej przełożeń.
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 16 lut 2019, 21:41
Re: Giant Yukon FX (2013)- przeróbka na elektryczny
Czyli nie jest mi potrzebny po prostu zależy mi na jednym abym 60-70km przejechał na 1 ładowaniu i w miarę szybko szczerze mówiąc więc silnik mxus 3K bez sensu w takim razie a sterownik to chyba wystarczy GT ewentualnie serii KT, co z baterią jaka mi wystarczy ? I jakie dodatki musze jeszcze kupić oprócz tych rzeczy co wymieniłem ? Z góry dzięki
- Inc0
- Forumowicz
- Posty: 873
- Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46
Re: Giant Yukon FX (2013)- przeróbka na elektryczny
Mam podobna konfiguracje trajke z silnikiem 9C wolnobierznym w kole 26" +gt 1500 masa pojazdu z kierujacym to około 140kg na baterii 13s10p 34Ah rozpedza sie do 39-40km/h na samej manetce na wspomaganiu tempomatu nogami do 45km/h zasieg na fluxie +tempomat +moje nogi z predkosciami średnimi ponad 30km/h robie na jednym ładowaniu ponad 150km na samej manetce podejrzewam że 100km da rade zrobic nie sprawdzałem. co do twoich wyliczeń powinienes sie zmiescic w budżecie o ile akumulator tej wielkosci w tej cenie pozyskasz z reguły na pożadnych ogniwach 13s10p sa nieco droższe .Refleksjonista pisze: ↑16 lut 2019, 22:16Witam,
Mam na imię Mateusz, jestem tutaj nowy chciałbym się poradzić, czy dałoby radę mój rower przerobić na elektryczny mój budżet to ~3500zl.
Moj przebieg to 1000km miesięcznie,
Zastanawiałem się nad:
Silnik nine continent rh2809 (700zl)
Sterownik gt1500 (200zl)
BMS (150zl)
Ładowarka (200zl)
Bateria 48V30Ah 13s10p (1350zl)
Razem 2600zl więc zostaje jakies 1000zl na resztę rzeczy
Od pon-pt robię trasę 12,5x2 25km a sob-nd 32x2 więc 65km około, proszę o sugestie i pomóc, z góry dziękuję.
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 16 lut 2019, 21:41
Re: Giant Yukon FX (2013)- przeróbka na elektryczny
Moja waga 65kg, wolałbym na samej manetce jeździć niz wspomagać ale jest mi to obojętne, 48V 30Ah ogniwa Sanyo GA cena 1350zl
Re: Giant Yukon FX (2013)- przeróbka na elektryczny
hamulce 1000zł - no i po budżecie
PS. zajrzyj w wątek mojego ebajka w dziale nasze konstrukcje. tam są ceny poszczególnych elementów, dodatkowych wzmocnień konstrukcji itp itd
PS. zajrzyj w wątek mojego ebajka w dziale nasze konstrukcje. tam są ceny poszczególnych elementów, dodatkowych wzmocnień konstrukcji itp itd
- zero79
- Forumowicz
- Posty: 151
- Rejestracja: 19 mar 2018, 21:45
- Lokalizacja: Stargard
Re: Giant Yukon FX (2013)- przeróbka na elektryczny
Przy cenach nowych nieprogramowalnych sterowników Sabvoton ML - to dla mnie dopłata ok 130zł względem blokowca jest niewielka patrząc na to co się dostaje, wiec ja nie brałbym pod uwagę blokowca. Ale Seria KT ( to są sinusy) ma wiele zalet i jak potrzebujesz czegoś z wyświetlaczem gdzie możesz sobie poustawiać podstawowe parametry to jest to wygodne. Co do baterii 13s10p - spokojnie wystarczy jeżeli mówimy o zasięgu 65km i to przy wyższej prędkości niż te 30km/h.
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 16 lut 2019, 21:41
Re: Giant Yukon FX (2013)- przeróbka na elektryczny
Okej dzięki za pomoc w takim razie zainteresuje się innym sterownikiem i obczaje co jeszcze warto zmienić, hamulce 1000zl? Teraz nie mam problemu w hamowaniu więc myślę żeby narazie ich nie zmieniać
- zero79
- Forumowicz
- Posty: 151
- Rejestracja: 19 mar 2018, 21:45
- Lokalizacja: Stargard
Re: Giant Yukon FX (2013)- przeróbka na elektryczny
No i nie wiadomo jakiego rozmiaru masz ramę - musisz zmierzyć czy ci wejdzie zakładana bateria.
Poradnik
Poradnik
- Inc0
- Forumowicz
- Posty: 873
- Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46
Re: Giant Yukon FX (2013)- przeróbka na elektryczny
a jakie masz hamulce bo takie które radziły sobie w rowerze moga sobie nie poradzic po konwersji na ebike ( wzrasta masa i predkosć) ale 1000pln to spokojnie masz na zacne heble hydrauliczne z 4tłoczkowymi zaciskami np komplecik przód+tył z czujnikiem hamulca magura mt5e na aledrogo za 1000 idzie wyrwac a jak poszukać głebiej to za sporo mniej tez sie znajdzie gdzies w necie choc osobiscie do twoich zastosowań wystarcza 2tłoczkowe zaciski tańszych systemów do 800pln np Shimano ZEE BR-M640(4tłoczki) lub XT BR-M8000?(2 tłoczki) i dalej to jest wysoka półka mysle że za 500-600pln ze środka stawki dadza radeRefleksjonista pisze: ↑16 lut 2019, 23:38Okej dzięki za pomoc w takim razie zainteresuje się innym sterownikiem i obczaje co jeszcze warto zmienić, hamulce 1000zl? Teraz nie mam problemu w hamowaniu więc myślę żeby narazie ich nie zmieniać
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
- Zxc843
- Forumowicz
- Posty: 665
- Rejestracja: 30 gru 2018, 16:11
- Lokalizacja: Kraków
Re: Giant Yukon FX (2013)- przeróbka na elektryczny
Zawsze możesz kupić jeden tylko hamulec tylni ale bardzo dobry jakościowo np. Hope tech 3 E4 za 860 albo możesz pokombinować i dać hamulec od skutera który będzie mieć dużą moc.
KRAKÓW
-
- Forumowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 01 mar 2018, 12:59
- Lokalizacja: Poznań
Re: Giant Yukon FX (2013)- przeróbka na elektryczny
Do prędkości 35km/h po płaskim heble za tysiaka? Myśle że trochę bardzo przesada.
Jeżeli masz możliwość to przejedź się i porównaj jakieś ebajki co do mocy i prędkości i jeżeli uznasz że faktycznie ta prędkość Ci wystarcza to ja bym się tak bardzo tymi hamulcami nie przejmował.
Jeżeli masz możliwość to przejedź się i porównaj jakieś ebajki co do mocy i prędkości i jeżeli uznasz że faktycznie ta prędkość Ci wystarcza to ja bym się tak bardzo tymi hamulcami nie przejmował.
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 16 lut 2019, 21:41
Re: Giant Yukon FX (2013)- przeróbka na elektryczny
Właśnie mieszkam w Rzeszowie i nie mam w okolicy nic do przetestowania, hamulce bym zostawił narazie
Bateria 48v 39 ah zrobiona z 5 baterii od gazeli gold w sumie 221ogniw Sanyo BMS 50A z BMS do 50A za 1800zl warto ?
Bateria 48v 39 ah zrobiona z 5 baterii od gazeli gold w sumie 221ogniw Sanyo BMS 50A z BMS do 50A za 1800zl warto ?
- GiantTrance3KW
- Forumowicz
- Posty: 174
- Rejestracja: 04 maja 2017, 14:10
- Lokalizacja: Kołobrzeg
Re: Giant Yukon FX (2013)- przeróbka na elektryczny
Siemka
Ogólnie dobra konfiguracja, będzie Pan zadowolony
Ogólnie dobra konfiguracja, będzie Pan zadowolony
- Yasiu77
- Moderator
- Posty: 1324
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
- Lokalizacja: Szczyrk
Re: Giant Yukon FX (2013)- przeróbka na elektryczny
No nie wiem. Ta pojemność to może jak były nowe. A nie lepiej dać komuś do zrobienia? Np. Piotrw robi 13s5p za 450 to pewnie taki z dwa razy większy ok 900 złotych plus bms. A najlepiej samemuRefleksjonista pisze: ↑18 lut 2019, 19:14Bateria 48v 39 ah zrobiona z 5 baterii od gazeli gold w sumie 221ogniw Sanyo BMS 50A z BMS do 50A za 1800zl warto ?
- Maran_hand
- Forumowicz
- Posty: 956
- Rejestracja: 02 maja 2017, 22:04
- Lokalizacja: Warszawa - Dolny Mokotów
Re: Giant Yukon FX (2013)- przeróbka na elektryczny
Lepsze dwa słabsz niż jeden choćby najlepszy.
Hamulec od skutera to słaba opcja. Weź pod uwagę grubość tarczy i wielkość zacisku. Nie wepchniesz tego do roweru a jeśli nawet to nie będziesz w stanie zachować odpowiedniego dystansu od silnika.
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 16 lut 2019, 21:41
Re: Giant Yukon FX (2013)- przeróbka na elektryczny
Yasiu wiadome że najlepiej samemu ale ja nie mam zgrzewarki
- Yasiu77
- Moderator
- Posty: 1324
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
- Lokalizacja: Szczyrk
Re: Giant Yukon FX (2013)- przeróbka na elektryczny
Przed chwilą kupiłem zgrzewarkę sunko737g. Na banggod za 70$. Wiem że trochę zabawka ale trzeba od czegoś zacząć
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 16 lut 2019, 21:41
Re: Giant Yukon FX (2013)- przeróbka na elektryczny
Yasiu i jak wrażenia ? Były już pierwsze testy zgrzewarki ?
- Goliath
- Forumowicz
- Posty: 1320
- Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
- Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek
Re: Giant Yukon FX (2013)- przeróbka na elektryczny
Jeszcze chińczyk jej nie wyprodukował... a już pytasz się o testyRefleksjonista pisze: ↑20 lut 2019, 19:30Yasiu i jak wrażenia ? Były już pierwsze testy zgrzewarki ?
@Refleksjonista - zawsze możesz swój pierwszy pakiet zlutować... wiele osób tak robi
Tas ma bardzo tanio ogniwka "leżaki" może warto poeksperymentować sam zobaczysz że to nie jest skomplikowane, wystarczy tylko zachować ostrożność
- Misio
- Forumowicz
- Posty: 32
- Rejestracja: 23 sty 2019, 11:11
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Giant Yukon FX (2013)- przeróbka na elektryczny
Jak już 1 dobry hamulec to na przód a nie tył. Przy hamowaniu cała masa pojazdu opiera się na przednim widelcu i to na przednim kole spoczywa większy obowiązek utrzymania przyczepności i zatrzymania roweru. Dlatego w motocyklach zawsze przednie tarcze są większe i zazwyczaj już podwójne, z tyłu jest mała tarcza. W autach też na kołach z przodu zawsze są lepsze hamulce. Poza tym zblokować tylne koło za mocno wciskając manetkę to można w moment i masz piękny ślizg a nie hamowanie. Maran dobrze napisał lepiej 2 słabsze ale 2. No i będziesz się uczyć jeździć od nowa.
Ja mam w swojej konstrukcji Vbreki bo nie miałem uchwytów pod tarcze i zajęło mi trochę czasu opanowanie jak to wszystko się zachowuje i jeździ żeby nikomu nie zrobić kuku. Od razu uwzględnij hamowanie regeneracyjne nie dla prądu ale dla komfortu. No i taniej bo klocki ponoć szybko schodzą
A jak chcesz jeździć z prędkościami w okolicach 40 przy temperaturze 0-10 stopni (o niższych nie wspominając) i to bez pedałowania to przygotuj się że będziesz się musiał ubierać na cebulę. po takich 30 km będziesz przypominał mrożonkę z lidla
Ja mam w swojej konstrukcji Vbreki bo nie miałem uchwytów pod tarcze i zajęło mi trochę czasu opanowanie jak to wszystko się zachowuje i jeździ żeby nikomu nie zrobić kuku. Od razu uwzględnij hamowanie regeneracyjne nie dla prądu ale dla komfortu. No i taniej bo klocki ponoć szybko schodzą
A jak chcesz jeździć z prędkościami w okolicach 40 przy temperaturze 0-10 stopni (o niższych nie wspominając) i to bez pedałowania to przygotuj się że będziesz się musiał ubierać na cebulę. po takich 30 km będziesz przypominał mrożonkę z lidla
Moja Konstrukcja od razu z recenzją
viewtopic.php?f=5&t=2298
viewtopic.php?f=5&t=2298
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Giant Yukon FX (2013)- przeróbka na elektryczny
Odnośnie mocnego hamulca przód,można polemizować.W ciężkim rowerze z oponami moto ,to się sprawdza, natomiast lekki pojazd dobrze było dy wyposażyć w mocniejszy hamulec na tyle.Po prostu samo życie weryfikuje taką konfigurację.Tylny poślizg można w miarę intuicyjnie opanować,przedniego już nie,ale to już kwestia techniki jazdy i umiejętności kierującego
-
- Forumowicz
- Posty: 515
- Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19
Re: Giant Yukon FX (2013)- przeróbka na elektryczny
Opowiem, jak to natomiast wygląda z mojego punktu widzenia i pewnego już doświadczenia. Najskuteczniejsze hamowanie następuje, gdy hamuję jednocześnie dwoma hamulcami, z tym, że przód mocniej (tak gdzieś 70% przód, 30% tył). Wszystko zależy od warunków na drodze i to co napisałem dotyczy warunków idealnych - sucho i przyczepny asfalt, bo gdy jest ślisko (mokro, piasek, liście), zmieniam proporcje hamowania i mocniej hamuję tyłem. Wszystko zależy właśnie od potrzeb i gdy wiem, że mogę łatwo uślizgnąć koła, wolę bardziej hamować tyłem (ale przodem też, tylko już mniej), bo łatwiej opanować rower na zablokowanym tyle, niż przodzie. Staram się też nie hamować w zakręcie, szczególnie gdy jest ślisko. Zazwyczaj dohamowuję mocniej, gdy rower jeszcze nie skręca, bo w razie uślizgu (szczególnie przodu) można jeszcze uratować sytuację bez zaliczenia gleby.