Dziwne zachowanie LCD/sterownika proszę po pomoc

Tematy związane z wszelką instalacją elektryczną w konwersjach rowerów
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
WRaven
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: 02 kwie 2019, 10:00
Lokalizacja: Kraków

Dziwne zachowanie LCD/sterownika proszę po pomoc

Post autor: WRaven »

Witajcie, z góry dziękuję za wszystkie posty które mi się udało przeczytać i bardzo dużo dowiedzieć o ebikach.
To będzie raczej long story a potem problem
rower zakupiony na dobrej promce na hobbyking
https://hobbyking.com/en_us/electric-to ... -plug.html
opis roweru z du*y wzięty chyba no ale trudno
w skrócie
silnik mxus 07
sterownik 250w 12A LVC 28V
Bateria 36V 10,4 na Samsung ICR 26F ( w tylnej piaście)
Bateria 10s4p na ogniwach samsung-icr-18650-26f-2600 max 5,2 A
BMS na baterii PCM-L13s15-876 na naklejce jest L-876-10S/15A-899

Problem mam caly czas ten sam juz od 3 miesięcy czyli od 5 zakupu
Bateria była kilka razy rozładowana i naładowana (pozostawiona na noc by się zbalansować)
(Gwarancja w UK wiec nie brałem jej pod uwagę)
Problem wygląda tak

poziom PAS się restartuje, LCD zalicza reset, i bieżąca trasa spada do 0. Na filmiku tego nie widać napięcia bo zapomniałem napięcia ustawić ale trudno.
Restart następował na gry napięcie spadało z poziomu 38,5V(w spoczynku) do ok 35V pod obciążeniem (z tego co widziałem na lcd)
Do pracy mam 7,5km bateria w połowie drogi powrotnej czyli po ok 10 km robiła powyższe co kilkadziesiąt sekund
Po którymś powrocie do domu sprawdziłem napięcie w baterii wyglądało to tak że każdy z 9 S miał napięcie 3,8 a 1 S miał 3,6V. Zostawiłem baterię do ładowania na całą noc. Po naładowaniu każdy z 9 pakietów po 4p miało napięcie 4,2V a jeden 4,02V.
Pomyślałem że znalazłem problem więc wymieniłem te 4 ogniwa na na nowe z tej samej serii i roku (bateria w końcu ma dopiero kilkanaście rozładowań).
Przy okazji dołożyłem po jednym paski niklowym między "S" bo jeden pasek niklowym wydał mi się troszkę mało na 12A.
testuje tą baterię i widzę że robi przysiad ale z 38V do 36,5V czyli ok, potem pod obciążeniem przy 34,5 robi dalej to samo co na filmiku po czym jest 4 km było spokoju.
PS pożyczyłem identyczny LCD by sprawdzić LCD i na każdym jest to samo
WG jakiś tam manuali które udało mi się znaleść na necie dla tego LCD, znajduje się oznaczenie LVC ono mi się nigdy nie zapaliło.
Ebike simulator na pokazuje mi że zasięg wg kalkulacji powyżej 28km przy 32km/h ja mam 11 km nie mogę używać PAS bo co chwilę wraca do 1 poziomu i wiec jade na manetce która jest odcinana automatycznie jak zaczynam pedałować.
Poprawcie mnie jeśli się mylę
Jak BMS zaliczy LVC to wyłączy baterie i trzeba go podpiąć do ładowarki
Jak Sterownik zalicza LVC to powinien wskazać najpierw ikonę a nie wyłączać się
Co mogę jeszcze zrobić ?
ODPOWIEDZ