problem- motocykl nie rower
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 26 kwie 2019, 7:42
problem- motocykl nie rower
Cześć
2 tygodnie użytkowania i mieszane uczucia. Akumulator wyszedł z Waszą pomocą ok. Silnik aż za mocny jak na moje 51 kg. Wzniesienia nawet strome nie odczuwalne. Niestety nie wszystko jest tak różowe.
Mniej więcej po pół obrotu korby włącza się wspomaganie. Rower energicznie rusza do przodu i ciągnie przez około 2 sekundy pomimo braku dalszego pedałowania. Niebezpieczne jeśli mamy mało miejsca i chcemy manewrować z małą prędkością. Ręka na hamulcu. W jeździe po prostej nie ma szans na wspomaganie silnika pedałowaniem bo zawsze daje więcej mocy niż wynikałoby to z prędkości obrotu korby. Nawet bardzo wolne pedałowanie na pierwszym biegu rozpędza rower do ok. 20km/h i oczywiście bez żadnych oporów na korbie. Wyświetlacz LCD sw900 ustawiony na najmniejszą czułość PAS-1 z 24. Co ciekawe sw900 nie zmienia rodzaju wspomagania. Niezależnie czy mam ustawiony tylko PAS czy tylko manetkę zawsze dostępne są obie opcje. Wykluczam usterkę bo w rodzinie mamy dwa takie same zestawy ( LCD sw900 , silnik 1500 voilamart ze sterownikiem w kole , PAS 8 magnesów) i w obu jest dokładnie tak samo. Co zrobić żeby to był rower ze wspomaganiem a nie motocykl ???
2 tygodnie użytkowania i mieszane uczucia. Akumulator wyszedł z Waszą pomocą ok. Silnik aż za mocny jak na moje 51 kg. Wzniesienia nawet strome nie odczuwalne. Niestety nie wszystko jest tak różowe.
Mniej więcej po pół obrotu korby włącza się wspomaganie. Rower energicznie rusza do przodu i ciągnie przez około 2 sekundy pomimo braku dalszego pedałowania. Niebezpieczne jeśli mamy mało miejsca i chcemy manewrować z małą prędkością. Ręka na hamulcu. W jeździe po prostej nie ma szans na wspomaganie silnika pedałowaniem bo zawsze daje więcej mocy niż wynikałoby to z prędkości obrotu korby. Nawet bardzo wolne pedałowanie na pierwszym biegu rozpędza rower do ok. 20km/h i oczywiście bez żadnych oporów na korbie. Wyświetlacz LCD sw900 ustawiony na najmniejszą czułość PAS-1 z 24. Co ciekawe sw900 nie zmienia rodzaju wspomagania. Niezależnie czy mam ustawiony tylko PAS czy tylko manetkę zawsze dostępne są obie opcje. Wykluczam usterkę bo w rodzinie mamy dwa takie same zestawy ( LCD sw900 , silnik 1500 voilamart ze sterownikiem w kole , PAS 8 magnesów) i w obu jest dokładnie tak samo. Co zrobić żeby to był rower ze wspomaganiem a nie motocykl ???
-
- Forumowicz
- Posty: 359
- Rejestracja: 23 lut 2018, 0:14
- Lokalizacja: Lubliniec
Re: problem- motocykl nie rower
Wygląda na to że sterownik nie dozuje mocy tylko dąży do pewnej prędkośći (działa jak typowy 3-speed).
Można wymienić sterownik i wyświetlacz na inny ale w tym wypadku sterownik jest wbudowany w kole i nie zostaje nic innego jak wymienić cały system.
Można wymienić sterownik i wyświetlacz na inny ale w tym wypadku sterownik jest wbudowany w kole i nie zostaje nic innego jak wymienić cały system.
-
- Forumowicz
- Posty: 4925
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: problem- motocykl nie rower
A próbowałeś następujących ustawień panelu LCD
P11 = 24
P12 = 2 lub 3
P13 = 12
P11 = 24
P12 = 2 lub 3
P13 = 12
- Inc0
- Forumowicz
- Posty: 873
- Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46
Re: problem- motocykl nie rower
niewiem jaki masz sterownik ale podobna przypadłośc ma gt1500 remedium to manetka która ma priorytet wyzszy niz pass
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: problem- motocykl nie rower
Ja bym po prostu odpiął PAS i jeździł na samej manetce. Manetką sobie dostosujesz moc tak jak chcesz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 26 kwie 2019, 7:42
Re: problem- motocykl nie rower
W takim razie czy wymiana sterownika na zewnętrzny o odpowiednich parametrach załatwiłaby sprawę ? Silnik wygląda ( śrubki dookoła) ,że chyba można dostać się do środka.
-
- Forumowicz
- Posty: 515
- Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19
Re: problem- motocykl nie rower
Z doświadczenia mogę polecić sinusy z serii KT. Mają regulowany (w pewnym zakresie) stopień wspomagania, a po zaprzestaniu pedałowania moc odłączana jest w przeciągu około pół sekundy (odczucie subiektywne). Wspomaganie jest znacznie bardziej "miękkie", nie ma takiego zrywu (na małym stopniu wspomagania).
-
- Forumowicz
- Posty: 4925
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: problem- motocykl nie rower
A czy przy "legalnych" ustawieniach (ograniczeniu wspomagania do 25km/godz) silnik też jeździ z pełną mocą?
-
- Forumowicz
- Posty: 515
- Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19
Re: problem- motocykl nie rower
Może, ale nie musi, bo na mniejszych stopniach wspomagania moc jest stopniowana. Ja na sinusie 30A obecnie tak mam ustawione, że na 1. mam około 100W, na 2. mam 200W i tak do 4. gdzie mam 400W, a na 5 jest maks. ustawiony (u mnie 15A), do daje ponad 650W (zależnie też od stopnia rozładowania akumulatora). Owe stopnie mocy można dopasować pod siebie i zależą też od mocy maksymalnej danego sterownika.
Można też sterować nie mocą, a prędkością, wtedy moc na początku jest największa, ale ja nie polecam tego sposobu, sterowanie mocą jest o wiele lepsze.
Można też sterować nie mocą, a prędkością, wtedy moc na początku jest największa, ale ja nie polecam tego sposobu, sterowanie mocą jest o wiele lepsze.