problem- motocykl nie rower

Tematy związane z wszelką instalacją elektryczną w konwersjach rowerów
ODPOWIEDZ
Justyna
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 26 kwie 2019, 7:42

problem- motocykl nie rower

Post autor: Justyna »

Cześć
2 tygodnie użytkowania i mieszane uczucia. Akumulator wyszedł z Waszą pomocą ok. Silnik aż za mocny jak na moje 51 kg. Wzniesienia nawet strome nie odczuwalne. Niestety nie wszystko jest tak różowe.
Mniej więcej po pół obrotu korby włącza się wspomaganie. Rower energicznie rusza do przodu i ciągnie przez około 2 sekundy pomimo braku dalszego pedałowania. Niebezpieczne jeśli mamy mało miejsca i chcemy manewrować z małą prędkością. Ręka na hamulcu. W jeździe po prostej nie ma szans na wspomaganie silnika pedałowaniem bo zawsze daje więcej mocy niż wynikałoby to z prędkości obrotu korby. Nawet bardzo wolne pedałowanie na pierwszym biegu rozpędza rower do ok. 20km/h i oczywiście bez żadnych oporów na korbie. Wyświetlacz LCD sw900 ustawiony na najmniejszą czułość PAS-1 z 24. Co ciekawe sw900 nie zmienia rodzaju wspomagania. Niezależnie czy mam ustawiony tylko PAS czy tylko manetkę zawsze dostępne są obie opcje. Wykluczam usterkę bo w rodzinie mamy dwa takie same zestawy ( LCD sw900 , silnik 1500 voilamart ze sterownikiem w kole , PAS 8 magnesów) i w obu jest dokładnie tak samo. Co zrobić żeby to był rower ze wspomaganiem a nie motocykl ???
GrzegorzS
Forumowicz
Posty: 359
Rejestracja: 23 lut 2018, 0:14
Lokalizacja: Lubliniec

Re: problem- motocykl nie rower

Post autor: GrzegorzS »

Wygląda na to że sterownik nie dozuje mocy tylko dąży do pewnej prędkośći (działa jak typowy 3-speed).
Można wymienić sterownik i wyświetlacz na inny ale w tym wypadku sterownik jest wbudowany w kole i nie zostaje nic innego jak wymienić cały system.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: problem- motocykl nie rower

Post autor: tkoko »

A próbowałeś następujących ustawień panelu LCD
P11 = 24
P12 = 2 lub 3
P13 = 12
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: problem- motocykl nie rower

Post autor: Inc0 »

niewiem jaki masz sterownik ale podobna przypadłośc ma gt1500 remedium to manetka która ma priorytet wyzszy niz pass
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1346
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: problem- motocykl nie rower

Post autor: Umbur »

Ja bym po prostu odpiął PAS i jeździł na samej manetce. Manetką sobie dostosujesz moc tak jak chcesz.
Justyna
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 26 kwie 2019, 7:42

Re: problem- motocykl nie rower

Post autor: Justyna »

W takim razie czy wymiana sterownika na zewnętrzny o odpowiednich parametrach załatwiłaby sprawę ? Silnik wygląda ( śrubki dookoła) ,że chyba można dostać się do środka.
mr_x
Forumowicz
Posty: 515
Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19

Re: problem- motocykl nie rower

Post autor: mr_x »

Z doświadczenia mogę polecić sinusy z serii KT. Mają regulowany (w pewnym zakresie) stopień wspomagania, a po zaprzestaniu pedałowania moc odłączana jest w przeciągu około pół sekundy (odczucie subiektywne). Wspomaganie jest znacznie bardziej "miękkie", nie ma takiego zrywu (na małym stopniu wspomagania).
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: problem- motocykl nie rower

Post autor: tkoko »

A czy przy "legalnych" ustawieniach (ograniczeniu wspomagania do 25km/godz) silnik też jeździ z pełną mocą?
mr_x
Forumowicz
Posty: 515
Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19

Re: problem- motocykl nie rower

Post autor: mr_x »

Może, ale nie musi, bo na mniejszych stopniach wspomagania moc jest stopniowana. Ja na sinusie 30A obecnie tak mam ustawione, że na 1. mam około 100W, na 2. mam 200W i tak do 4. gdzie mam 400W, a na 5 jest maks. ustawiony (u mnie 15A), do daje ponad 650W (zależnie też od stopnia rozładowania akumulatora). Owe stopnie mocy można dopasować pod siebie i zależą też od mocy maksymalnej danego sterownika.
Można też sterować nie mocą, a prędkością, wtedy moc na początku jest największa, ale ja nie polecam tego sposobu, sterowanie mocą jest o wiele lepsze.
ODPOWIEDZ