Elektryfikacja trajki

Tematy związane z wszelką instalacją elektryczną w konwersjach rowerów
ODPOWIEDZ
Lonerider
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 03 cze 2019, 9:37

Elektryfikacja trajki

Post autor: Lonerider »

Cześć,

Chciałbym elektryfikować trajkę. Zależy mi żeby dalej została rowerem :) , ale potrzebuję pomocy przy podjazdach np wał wiślany z zatrzymania. Waga pojazdu ze mna to >150 kg i startowanie pod górę z miejsca przeciąża mi kolana.

Silnik chyba tylko przekładniówka. Prędkość max jest nieważna może być nawet legitne 25 km/h. Ważna jest moc od dołu. Myślę o bafangu https://pl.aliexpress.com/item/32698317 ... f9571ecceb

Fajniejszy byłby bafang do fata 750W ale mam tylko 145 mm w wahaczu i chciałbym zachować 9cio rzędową kasetę z tyłu. MIDdrive nie wchodzi w grę bo rowerek ma bardzo mało obciążone tylne koło i sam nogami jestem w stanie "zabuksować" przy ruszaniu pod lekką górkę na asfalcie. Silnik w hubie + konkretna bateria obciąży tylne koło i poprawi przyczepność.

Myslałem też o maxusie 30H ,ale z tego o słyszałem zupełnie nie nadaje się (jest niewydajny) do małych prędkości (<10km/h) zwłaszcza wersja 10x6.

Co radzicie?

Wojtek

Obrazek
Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1346
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Elektryfikacja trajki

Post autor: Umbur »

Mało danych.
Jakie na tym chcesz prędkości uzyskiwać?
Jakie aku możesz włożyć?
Hub byłby dobrym rozwiązaniem, ale z innym nawojem, np. 7x9. No i jest cichy.
Lonerider
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 03 cze 2019, 9:37

Re: Elektryfikacja trajki

Post autor: Lonerider »

Prędkość maks do 30 km/h. Rower ma sztywny przód więc na polskich drogach szkoda tłuc szybciej. Aku celuję w okolice 13p10s .

A do takiego bafanga przekładniowego jaki sterownik? Taki byłby ok?

https://nexun.pl/pl/p/KT48SVPRCK-JLS02 ... -sinus/558


Pozdrawiam,

Wojtek
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: Elektryfikacja trajki

Post autor: Inc0 »

jestem szczesliwym posiadaczem trajki zelektryfikowanej ponadrok temu wybrałem instalacje oparta o sterownik blokowy gt1500 pakiety 13s5p x2szt i silnik 9C Rh2807 hub bezprzekłądni o nawoju 7x9 wersja na kasete ( 9rz) v-max sam silnik to prawie 40km/h dokłądajac nogi nieco wiecej jakies 42-45km/h srednio zazwyczaj poruszam sie 35-38km/h i brutalna prawda jest taka że aby sie zmeczyc musze szybko jechać, jadac wolno na wspomaganiu trudno od siebie cos dołozyc bo silnik zaraz wyrywa do przodu ochoczo ,wiec na spacerkowe przejażdżki z juniorem 15-20km/h wyłaczam czesto instalacje i krece analogowo ale do poruszania sie dynamicznie po miejskich skrzyzowaniach wykozystuje kazdy Wat mocy . Zajrzyj w mój temat moze cos podpatrzysz może unikniesz powtarzania moich błędów. Silnik/instalacje musisz dobierac z mysla o sposobie użytkowania i terenie w jakim będziesz sie poruszac .
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
Lonerider
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 03 cze 2019, 9:37

Re: Elektryfikacja trajki

Post autor: Lonerider »

Dzięki, przeczytałem temat. Jak Ci ten rower startuje z zatrzymania.? To mnie w tej chwili martwi najbardziej w kontekście silnika.
Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1346
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Elektryfikacja trajki

Post autor: Umbur »

@Inc0 ma GT1500. Gdyby do tego zestawu wziąć jeszcze zamiast niego małego Sabka ML45 lub jakiegoś sinusa, to silnik powinien się jeszcze mniej grzać i start będzie łagodniejszy.
mari88
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 27 gru 2018, 12:46

Re: Elektryfikacja trajki

Post autor: mari88 »

Witam
Doloze swoje 5 groszy, jesli zalezy ci na duzym momencie obrotowym przy malych predkosciach, np powolny podjazd po gore to odradzam mexus 30 H z nawojem 10x6, mialem taki silnik z sterownikiem sinus 45 A, teraz mam mida skreconego na 20 A i mid ma duzo wiecej momentu wiec wolne podjazdy to pestka dla niego ale za to przy wyzszych predkoscich 45 A w mxusie dawalo fajnego kopa w miedzie tego nie ma, wiec raczej powinienes szukac jakis hub przekladniowy
Lonerider
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 03 cze 2019, 9:37

Re: Elektryfikacja trajki

Post autor: Lonerider »

Kupię chyba bafanga 500w hub przekładnia. Mam już maxusa dd, pójdzie na razie do piwnicy, może na jesieni wrzucę go do fulla. Nie ma to jak przemyślane zakupy. :(
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: Elektryfikacja trajki

Post autor: Inc0 »

jak wyglada kwestia ruszania z miejsca a no na odpalonym fluxie ( mode 120%) pod światłami samochody zostają z tyłu , dojezdy do pracy uskuteczniam na dystansie 20km gdy jade po jezdni to na fluxie jade tak szybko jak sie da gdy op ciagu pieszo-rowerowym poruszam sie na 50% na sciezkach rowerowych ofc na 100% po pokonaniu trasy silnik jest ..letni na moje wyczucie poniżej 35C wiec przy normalnej jezdzie nie ma mowy o przegrzewaniu no chyba że sie upre długi podjazd brac z predkoscia spacerowicza sie raz sie wybrałem na podjazd 2-3km po drodze tłuczniem wysypanej wiec nie mogłem rozpedzic sie powyzej 20km/h i wówczas na szczycie silnik był goracy i tu znowu na moje odczucie obudowa miała jakiej 70C palców dłuzej niz 5s nie utrzymałem...Chętnie bym zastapił mojego poczciwego blokowca GT1500 na tego małego sabka ale zdaje sie że nie ma on wsparcia dla pas wiec jak dla mnie odpada i raczej łaskawszym okiem spozieram w stronę bramala x2 ale to sprzetco prawda wart swojej ceny do której jednak trudno mi sie przekonać zwłaszcza ze nie potrzebuje mocy do "naqurwiacza na trzy koła" , do której musiałby mnie przekonać zgon obecnego "zarządcy mocy" na którego narzekam od czasu do czasu za "falujacy pas" ale jednak poczciwina jest niezawodny
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
Lonerider
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 03 cze 2019, 9:37

Re: Elektryfikacja trajki

Post autor: Lonerider »

Wielkie dzięki! Właśnie takich informacji potrzebowałem. Trajka jeździ tak super bez silnika ze boję się ją zepsuć elektryfikacją. I na razie sobie odpuszczę modyfikacje . Ponieważ silnik i tak już w zasadzie mam to wsadzę do do fulla (stary Cube XMS) i będę zgrywał kozaka na tym. Niestety XMS ma mało miejsca w ramie. Jeździł ktoś może z pakietem nad górna rurą? Ewentualnie bateria w przyczepkę Extra wheel :) Może wzmocnię bagażnik mocowany do sztycy. To byłoby najwygodniejsze (ale nie mam złudzeń co do jego wytrzymałości z 5,5 kg baterią).
Nie chcę robić jakiejś małej baterii dopasowanej do XMS - bo docelowo ma być do trajki.
Z czasem dokupię silnik przekładniowy do trajki. Bo to jest jak sądzę najlepsze rozwiązanie dla mnie i moich małych prędkości.

Pozdrawiam

Wojtek
ODPOWIEDZ