Pomoc w doborze elementów
- DawidMikulski
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 31 lip 2019, 11:36
- Lokalizacja: Krk
Pomoc w doborze elementów
Witam, pomysł budowy roweru elektrycznego od dłuższego czasu chodził mi po głowie, jak się okazało głębsze zapoznanie się z tematem nie pomogło - zdecydowałem się
Jako, że w tej tematyce jestem nowy, chciałbym aby na mój zestaw spojrzał ktoś bardziej doświadczony i poradził. Poniżej spis części które wybrałem.
Sterownik:
Sabvoton SVMC072150 (72V 150A max)
https://nexun.pl/pl/p/Sabvoton-SVMC0721 ... 0A-max/545
Silnik:
Mxus v3 3K-Turbo 3000W 45H (16x4) Tył
https://nexun.pl/pl/p/Mxus-v3-3K-Turbo- ... x4-Tyl/378
Czujnik PAS:
https://nexun.pl/pl/p/Czujnik-PAS-ISIS% ... owtech/436
Manetka:
https://nexun.pl/pl/p/Manetka-kciukowa- ... 0-100V/580
Blokada obrotu osi:
https://nexun.pl/pl/p/Blokada-obrotu-os ... ilnika/446
Ładowarka:
https://nexun.pl/pl/p/Ladowarka-9s-20s- ... oLiIon/526
Wszystko to co powyżej wleci na ramę full DH, ewentualnie na cross country, ale to temat na inny „temat”.
Bateria aktualnie jest w trakcie budowy, ogniwa przeszły już selekcję opartą o próbę czasu (utrzymania napięcia) a aktualnie jestem w trakcie ich rozładowywania i mierzenia pojemności. Wybór BMSa zostawiam na koniec, gdy będę już wiedział ile ogniw mam do dyspozycji.
Obudowę na baterie chciałbym zbudować sam, ewentualnie na początku zastosuje jakieś sakwy.
Pytanie czy pomyślałem o wszystkich komponentach mi potrzebnych i czy dobrałem je prawidłowo.
Podrawiam!
Jako, że w tej tematyce jestem nowy, chciałbym aby na mój zestaw spojrzał ktoś bardziej doświadczony i poradził. Poniżej spis części które wybrałem.
Sterownik:
Sabvoton SVMC072150 (72V 150A max)
https://nexun.pl/pl/p/Sabvoton-SVMC0721 ... 0A-max/545
Silnik:
Mxus v3 3K-Turbo 3000W 45H (16x4) Tył
https://nexun.pl/pl/p/Mxus-v3-3K-Turbo- ... x4-Tyl/378
Czujnik PAS:
https://nexun.pl/pl/p/Czujnik-PAS-ISIS% ... owtech/436
Manetka:
https://nexun.pl/pl/p/Manetka-kciukowa- ... 0-100V/580
Blokada obrotu osi:
https://nexun.pl/pl/p/Blokada-obrotu-os ... ilnika/446
Ładowarka:
https://nexun.pl/pl/p/Ladowarka-9s-20s- ... oLiIon/526
Wszystko to co powyżej wleci na ramę full DH, ewentualnie na cross country, ale to temat na inny „temat”.
Bateria aktualnie jest w trakcie budowy, ogniwa przeszły już selekcję opartą o próbę czasu (utrzymania napięcia) a aktualnie jestem w trakcie ich rozładowywania i mierzenia pojemności. Wybór BMSa zostawiam na koniec, gdy będę już wiedział ile ogniw mam do dyspozycji.
Obudowę na baterie chciałbym zbudować sam, ewentualnie na początku zastosuje jakieś sakwy.
Pytanie czy pomyślałem o wszystkich komponentach mi potrzebnych i czy dobrałem je prawidłowo.
Podrawiam!
- Inc0
- Forumowicz
- Posty: 873
- Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46
Re: Pomoc w doborze elementów
napewno blokade obrotu osi musisz solidniejsza sobie zrobić skoro sabek bedzie zarzadzac moca mxusa v3 turbo.
druga a w zasadzie pierwszorzedna rzecz do czego bedziesz używac e-bike bo to definiuje podzespoły jakie sa potrzebne
druga a w zasadzie pierwszorzedna rzecz do czego bedziesz używac e-bike bo to definiuje podzespoły jakie sa potrzebne
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
-
- Forumowicz
- Posty: 2082
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Goliath
- Forumowicz
- Posty: 1320
- Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
- Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek
Re: Pomoc w doborze elementów
Jak ma się czujnik PAS do Sabka SVMC072150 ??
Z tego co mi wiadomo... nie ma bezpośredniego połączenia
Można do tego celu przepuścić sygnał z PASa do Sabka poprzez CA3 lub MPe
Z tego co mi wiadomo... nie ma bezpośredniego połączenia
Można do tego celu przepuścić sygnał z PASa do Sabka poprzez CA3 lub MPe
- DawidMikulski
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 31 lip 2019, 11:36
- Lokalizacja: Krk
Re: Pomoc w doborze elementów
Sprzęt wybrałem adekwatnie do przeznaczenia roweru. Chodzi mi bardziej czy o czymś nie zapomniałem, lub nie popełniłem jakiegoś faux pas przy dobieraniu części do siebie, typu czy zabezpieczenie termiczne silnika jest kompatybilne ze sterownikiem. Już wiem, że przyda się mocniejsza blokada obrotu osi, dzięki @Inc0. Jaką wybrać inną? Są jakieś sprawdzone dostępne w Polsce?
Kolejna sprawa to czujnik PAS o którym wspominał @Goliath. Sabvoton nie ma wyjścia na czujnik, czego nie zauważyłem - dlatego zadałem pytanie na forum (od tego jest ten dział? Jaki sens ma wyśmiewanie laika, że nie ma takiej oczywistej wiedzy?).
CA3-DP:
https://s.click.aliexpress.com/e/cf1SiXfa
czy MPe:
https://shop.bikel.pl/pl/p/MPeV5-60A-XT ... oniczne/54
to wydatek rzędu 500zł, rozumiem, że i tak muszę zapoatrzyc się w watomierz - o którym zapomniałem ale jest to wydatek który znacznie podnosi koszt budowy.
Tutaj zaczynam się zastanawiać czy jest sens „pchać się” w Sabvotona, czy jest jakaś alternatywa w podobnej cenie obsługująca czujnik PAS i ewentualnie jakiś prosty wyświetlacz typu KT-LCD3.
Kolejne pytanie dotyczy kontrolowania „biegów” sterownika. W pinoucie jest oznaczenie: „Three Speed Pin Definition; Pink: high speed; Black: GND; Transparent: low speed”. Rozumiem, że za pomocą takiej manetki będę mógł „zmieniać biegi”: https://nexun.pl/pl/p/Przyciski-na-kierownice-4x-CD/432
To moja pierwsza konstrukcja, z biegiem czasu będę wprowadzał udoskonalenia. Staram się zdobywać informacje na temat elektryków, proszę o wyrozumiałość.
Kolejna sprawa to czujnik PAS o którym wspominał @Goliath. Sabvoton nie ma wyjścia na czujnik, czego nie zauważyłem - dlatego zadałem pytanie na forum (od tego jest ten dział? Jaki sens ma wyśmiewanie laika, że nie ma takiej oczywistej wiedzy?).
CA3-DP:
https://s.click.aliexpress.com/e/cf1SiXfa
czy MPe:
https://shop.bikel.pl/pl/p/MPeV5-60A-XT ... oniczne/54
to wydatek rzędu 500zł, rozumiem, że i tak muszę zapoatrzyc się w watomierz - o którym zapomniałem ale jest to wydatek który znacznie podnosi koszt budowy.
Tutaj zaczynam się zastanawiać czy jest sens „pchać się” w Sabvotona, czy jest jakaś alternatywa w podobnej cenie obsługująca czujnik PAS i ewentualnie jakiś prosty wyświetlacz typu KT-LCD3.
Kolejne pytanie dotyczy kontrolowania „biegów” sterownika. W pinoucie jest oznaczenie: „Three Speed Pin Definition; Pink: high speed; Black: GND; Transparent: low speed”. Rozumiem, że za pomocą takiej manetki będę mógł „zmieniać biegi”: https://nexun.pl/pl/p/Przyciski-na-kierownice-4x-CD/432
To moja pierwsza konstrukcja, z biegiem czasu będę wprowadzał udoskonalenia. Staram się zdobywać informacje na temat elektryków, proszę o wyrozumiałość.
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Pomoc w doborze elementów
Sabvotona 150A do fulla zdecydowanie odradzam.
Załóż sterownik 45A - max 60A. Jeżeli bierzesz wszystko z Nexuna, zadzwoń i zapytaj w co lepiej pójść. Niech Ci dobiorą sprzęt.
Załóż sterownik 45A - max 60A. Jeżeli bierzesz wszystko z Nexuna, zadzwoń i zapytaj w co lepiej pójść. Niech Ci dobiorą sprzęt.
- AST034
- Forumowicz
- Posty: 1090
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
- Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
Re: Pomoc w doborze elementów
PAS w sterowniku ustawionym na 45-60A moze Ci zrobic krzywde, taki rower wyrywa kierownice z rąk i trzeba miec manetke zeby to kontrolowac. Polecam gt-1500 45A, mozesz podlutowac bocznik na 50-60A i rower bedzie przyspieszał naprawdę szybko a i predkosc bedzie wystarczająca.
- DawidMikulski
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 31 lip 2019, 11:36
- Lokalizacja: Krk
Re: Pomoc w doborze elementów
Dzwoniłem do Nexuna, rozmawiałem z Tasem i do tego silnika (Mxus v3 3K) polecił mi sterownik: KT60SVPRCK-JLS02, 60V, 45A (sinus)
https://nexun.pl/pl/p/KT60SVPRCK-JLS02% ... -sinus/544
Do tego wyświetlacz KT-LCD3:
https://nexun.pl/pl/p/Wyswietlacz-KT-LCD3-60V/552
Bateria którą powinienem uzyskać: 16S9P 60V 45A
Więc wychodzi na to, że wszystkie moje wątpliwości zostały rozwiązane, chciałbym tylko się upewnić czy będzie to ze sobą grało.
No i jeszcze kwesta blokady obrotu osi silnika. Brać tą:
https://nexun.pl/pl/p/Uniwersalna-bloka ... M12M14/587
czy może z Allegro:
https://allegro.pl/oferta/blokada-obrot ... 8282356933
https://nexun.pl/pl/p/KT60SVPRCK-JLS02% ... -sinus/544
Do tego wyświetlacz KT-LCD3:
https://nexun.pl/pl/p/Wyswietlacz-KT-LCD3-60V/552
Bateria którą powinienem uzyskać: 16S9P 60V 45A
Więc wychodzi na to, że wszystkie moje wątpliwości zostały rozwiązane, chciałbym tylko się upewnić czy będzie to ze sobą grało.
No i jeszcze kwesta blokady obrotu osi silnika. Brać tą:
https://nexun.pl/pl/p/Uniwersalna-bloka ... M12M14/587
czy może z Allegro:
https://allegro.pl/oferta/blokada-obrot ... 8282356933
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Pomoc w doborze elementów
Będzie grało.
Co do blokady, to wg mnie najlepszym rozwiązaniem jest wyrzeźbić coś z kawałka blachy 3-5mm po obu stronach silnika i skręcenie na sztywno do ramy.
Jeżeli chodzi o PAS, tak jak @ASTR034 powiedział. Lepiej unikać przy takiej mocy.
Co do blokady, to wg mnie najlepszym rozwiązaniem jest wyrzeźbić coś z kawałka blachy 3-5mm po obu stronach silnika i skręcenie na sztywno do ramy.
Jeżeli chodzi o PAS, tak jak @ASTR034 powiedział. Lepiej unikać przy takiej mocy.
- DawidMikulski
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 31 lip 2019, 11:36
- Lokalizacja: Krk
Re: Pomoc w doborze elementów
@Umbur w zasadzie to racja, warun do zrobienia blokady mam, więc coś skonstruuje.
Co do czujnika PAS, to chciałbym mieć tą opcje, chociażby używaną tylko na pierwszym biegu na KT-LCD3.
Czy nadal jest to nierealne? Nie chce traktować roweru jak motocykla, czasami chciałbym wybrać się na szlak i trochę zmęczyć.
Co do czujnika PAS, to chciałbym mieć tą opcje, chociażby używaną tylko na pierwszym biegu na KT-LCD3.
Czy nadal jest to nierealne? Nie chce traktować roweru jak motocykla, czasami chciałbym wybrać się na szlak i trochę zmęczyć.
- cyklista
- Forumowicz
- Posty: 204
- Rejestracja: 27 maja 2019, 11:14
- Lokalizacja: Rzeszów, gg:7481912
Re: Pomoc w doborze elementów
spokojnie rób pas, sam zdecydujesz przecież o mocy ustawiając odpowiednio stopnie, zwłaszcza jak to ma być dalej rower a nie tylko motorower na manetkę
- Goliath
- Forumowicz
- Posty: 1320
- Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
- Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek
Re: Pomoc w doborze elementów
Wybacz... swoim wpisem nie chciałem nikogo "wyśmiewać"... wrecz przeciwnie. Sam wszystkiego się uczę, czytając zawartość forum. Do tej pory nie miałem okazji bawić się Sabkiem, dlatego moje pierwsze pytanie kierowane było do "fachowców od sabków" by rozwiali moje wątpliwości.DawidMikulski pisze: ↑31 lip 2019, 23:34
Kolejna sprawa to czujnik PAS o którym wspominał @Goliath. Sabvoton nie ma wyjścia na czujnik, czego nie zauważyłem - dlatego zadałem pytanie na forum (od tego jest ten dział? Jaki sens ma wyśmiewanie laika, że nie ma takiej oczywistej wiedzy?).
CA3-DP:
https://s.click.aliexpress.com/e/cf1SiXfa
czy MPe:
https://shop.bikel.pl/pl/p/MPeV5-60A-XT ... oniczne/54
to wydatek rzędu 500zł, rozumiem, że i tak muszę zapoatrzyc się w watomierz - o którym zapomniałem ale jest to wydatek który znacznie podnosi koszt budowy.
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Pomoc w doborze elementów
Jasne, że można założyć PAS i korzystać tylko "na pierwszym biegu", ale prędzej czy później pomylą Ci się ustawienia i wylądujesz w najlepszym wypadku na ścianie, w gorszym pod samochodem.DawidMikulski pisze: ↑01 sie 2019, 12:06@Umbur w zasadzie to racja, warun do zrobienia blokady mam, więc coś skonstruuje.
Co do czujnika PAS, to chciałbym mieć tą opcje, chociażby używaną tylko na pierwszym biegu na KT-LCD3.
Czy nadal jest to nierealne? Nie chce traktować roweru jak motocykla, czasami chciałbym wybrać się na szlak i trochę zmęczyć.
Uwierz - nie warto. Chociaż teoretycznie jest to wymóg legalności, to przy większej mocy jest to już niebezpieczne. Kilka osób pewnie mogłoby to potwierdzić z doświadczenia.
Zmęczyć można się tak samo dozując manetką potrzebną ilość watów do wspomagania.
- AST034
- Forumowicz
- Posty: 1090
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
- Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
Re: Pomoc w doborze elementów
Jezeli nie jezdziles na elektryku to podpowiem, ze zwykly PAS nie dziala zaleznie od sily nacisku na pedaly, tylko od krecenia korba, ustawisz wspomaganie na max na wyswietlaczu przez przypadek, zakrecisz korba i lezysz.DawidMikulski pisze: ↑01 sie 2019, 12:06@Umbur w zasadzie to racja, warun do zrobienia blokady mam, więc coś skonstruuje.
Co do czujnika PAS, to chciałbym mieć tą opcje, chociażby używaną tylko na pierwszym biegu na KT-LCD3.
Czy nadal jest to nierealne? Nie chce traktować roweru jak motocykla, czasami chciałbym wybrać się na szlak i trochę zmęczyć.
Chcesz PAS to załóż słabszy zestaw, przy takim silniku i kontrolerze jak sie zapomnisz to gleba murowana. Ja ostatnio chcialem zmienic bieg z tyłu i kciukiem zahaczyłem o manetkę, a rower od razu poderwał koło
-
- Forumowicz
- Posty: 290
- Rejestracja: 18 lut 2018, 14:22
- Lokalizacja: BLACHOWNIA
Re: Pomoc w doborze elementów
Panowie ja bym nie demonizował tego pasa.
Mam i nigdy nic mi sie nie wydarzyło w przeciwieństwie do manetki gdzie zaliczyłem spektakularną glebe przy wstawianiu roweru tylnim kołem w stojak.mówie o tm sinusie bo nie wiem jak reaguje sabek.
Te sinusy mają softstart, nie są tak dynamiczne jak blokowce.
Mówienie ze jak sie pomylisz czy zapomnisz to takie średnie bo na 250siątce jak sie pomylisz też pod tirem możesz wylądować.
Mam i nigdy nic mi sie nie wydarzyło w przeciwieństwie do manetki gdzie zaliczyłem spektakularną glebe przy wstawianiu roweru tylnim kołem w stojak.mówie o tm sinusie bo nie wiem jak reaguje sabek.
Te sinusy mają softstart, nie są tak dynamiczne jak blokowce.
Mówienie ze jak sie pomylisz czy zapomnisz to takie średnie bo na 250siątce jak sie pomylisz też pod tirem możesz wylądować.
MACIEK
-
- Forumowicz
- Posty: 4985
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Pomoc w doborze elementów
W jaki sposób chcesz 50kg rowerem zakręcić "niespodziewanie" korbą na postoju Dodatkowo aby PAS w ogóle zareagował, potrzeba 1 do 2 takich pełnych, równomiernych obrotów korby, i prędkości kilku/nastu km/godz U mnie oryginalny PAS wyłącza się nawet w momencie przejazdu przez większą przeszkodę (korzeń, kamień, itp.), a jest to spowodowane zaburzeniem rytmu obrotów korby.AST034 pisze: ↑01 sie 2019, 14:45...Jezeli nie jezdziles na elektryku to podpowiem, ze zwykly PAS nie dziala zaleznie od sily nacisku na pedaly, tylko od krecenia korba, ustawisz wspomaganie na max na wyswietlaczu przez przypadek, zakrecisz korba i lezysz.
Chcesz PAS to załóż słabszy zestaw, przy takim silniku i kontrolerze jak sie zapomnisz to gleba murowana. Ja ostatnio chcialem zmienic bieg z tyłu i kciukiem zahaczyłem o manetkę, a rower od razu poderwał koło..