Dobór części do elektryfikacji ~3kW.

Tematy związane z wszelką instalacją elektryczną w konwersjach rowerów
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
chudybws
Forumowicz
Posty: 216
Rejestracja: 21 kwie 2019, 17:15

Dobór części do elektryfikacji ~3kW.

Post autor: chudybws »

Kumpel po przejechaniu się moim bajkiem stwierdził że fajna zabawka ale za słaba (1500w chwilowego przy nawoju 8x8).
Nie jest jeszcze do końca przekonany i na razie rozeznanie. Główne założenie to szybki start i dobre przyśpieszenie za możliwie rozsądne pieniądze.
Bazą będzie roweru typu full, custom odpada.

Początkowo myślałem żeby dać nine Continental 10x6, GT 1500 i kt lcd3 ale po zagłębieniu doczytałem że ten wyświetlacz współpracuje tylko z sterownikami KT. Sinus KT 45A odpada ze względu na soft start. I tu zaczyna się problem jaki sterownik na 60V i ~45A wybrać i z jakim wyświetlaczem go połączyć aby pokazywał przynajmniej napięcie baterii i umożliwiał zmianę trybu wspomagania PAS/ograniczał moc na manetce? Wiem że PAS nie jest zalecany przy mocnych konstrukcjach ale poza jazda na manetce rower przy słabszym trybie ma dalej jeździć jak rower.
Co do silnika też nie jestem przekonany co do tego nine Continental, może lepiej od razu wziąć na z zapasem Mxusa 3K? Będzie się na pewno mniej grzał i dłużej posłuży.

Więc w skrócie, do skompletowania zestaw ~3kW który obsłuży PAS i szybkimi zmianę trybu mocy który pokaże napięcie baterii i będzie go wstanie złożyć ktoś kto nie zna się zbytnio na elektryce/elektronice i ogranicza się do politowania kabli według schematu. Bez soft startu ;) Po odwinięciu ma wyrywać do przodu a po ograniczeniu mocy jeździć jak rower z wspomaganiem. Budżet na elektryfikację (z baterią) powiedzmy 3-4tyś (im mniej tym większa szansa że się przekona i nie będę już musiał jeździć sam :D )
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2064
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Dobór części do elektryfikacji ~3kW.

Post autor: Tooropek »

gt1500 + CA v3, tylko Cycle Analyst u nas raczej nie kupisz. Chiny, czechy, rosja. CA 3 rozszerza bardzo mocno zalety blokowca gt1500, ale swoje kosztuje. Niewiele dołozysz i kupisz pełnoprawnego sabvotona, bo 9 stówek koszt z chin od qs motors. Ogólnie ja uzywam gt1500 i mam podlaczoną stacyjkę z woltomierzem i manetką i do tego przyciski funkcyjne 3 speed, tempomat i regen pod przyciskiem (bo nie chciało mi się montować czujnika na klamke, gdyz zmieniam ramę), zamiast regena pod przyciskiem mozesz ustawic sobie włącznik od pas. Przykładowo na 1 trybie 3 speed przy 48V masz 25km/h przy 60V bedzie to około 30km/h i wtedy mozesz włączać pas, a przy dwóch kolejnych trybach 3 speed mozesz wyłączać pas. Nie trzeba wyswietlacza z bajerami, zeby sobie dozowac moc, ale musisz ciagle pamiętać o tym, ze gt steruje prędkością a nie momentem jak sterowniki kt. Ogien i tak jest na 1 trybie. U mnie przy instalacji na 20S pierwszy tryb to około 40km/h, ale but jest taki sam przy kazdym jednym ustawieniu. Jak chcesz to wrzucę Ci zdjecia jak wygląda u mnie "kokpit". Jak jestes zainteresowany tematem moich rozwiązań w rowerze to pytaj o fotki itd. Pozdrawiam
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
ODPOWIEDZ