Silnik na tylne koło z czujnikiem tenso?

Tematy związane z wszelką instalacją elektryczną w konwersjach rowerów
ODPOWIEDZ
MarcinPiet
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 01 sie 2019, 14:27

Silnik na tylne koło z czujnikiem tenso?

Post autor: MarcinPiet »

Witam Szanownych Forumowiczów,
Jestem na etapie poszukiwania dla siebie optymalnego rozwiązania na pierwszy e-bike.

W 80% poruszam się w mieście i po asfalcie czyli często się zatrzymuje, ruszam, przyspieszam i hamuję. Pozostałe 20% to weekendowe wypady na boczne drogi i las. W miarę możliwości chciałbym zachować "rowerowy": styl konwersji, a zatem lekkiego silnika i bardziej wspomagania pedałowania niż korzystania tylko z manetki. Ważna jest również możliwość zachowania bezoporowej jazdy bez wspomagania i niezawodność.

Z informacji, które udało mi się zebrać na forum, optymalny byłby dla lekki hub drive przekładniowy ze sprzęgłem, jednak te które przeglądałem mają wyłącznie czujnik kadencji, a nie tensometryczny co byłoby rozwiązaniem idealnym.

Z powodu tensomentru moją uwagę przykuł silnik TSDZ2, jednak z tego co zdążyłem się zorientować są z nim pewne problemy, tj. głośna praca silnika, jest dość szeroki co powoduje przekoszenie łańcucha, luzy na korbie wymagające nietypowych (prowizorycznych) rozwiązań, słabe oprogramowanie czujnika tensometru (podobno do poprawienia oprogramowaniem open source), często spadający łańcuch. Ponadto z tego co wiem mid-drive stawia opór podczas jazdy z wyłączonym silnikiem. Bafangi mid drive i hub drive chyba nie mają "fabrycznego" czujnika tenso.

I teraz pytanie bo niestety samemu nie udało mi się do tego dokopać. Czy istnieje dostępne na rynku i sprawdzone rozwiązanie pozwalające na integrację przekładniówki na tylne goło z czujnikiem tenso?
Awatar użytkownika
Zxc843
Forumowicz
Posty: 665
Rejestracja: 30 gru 2018, 16:11
Lokalizacja: Kraków

Re: Silnik na tylne koło z czujnikiem tenso?

Post autor: Zxc843 »

Wiem że bezprzekladniowy silnik bionx ma tensometr fabrycznie
KRAKÓW
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5856
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Silnik na tylne koło z czujnikiem tenso?

Post autor: pxl666 »

są wkłady suportu tensometryczne - ktoś kiedyś wrzucił linka nawet na ali
wtedy wystarczy ci sterownik i dowolny silnik
MarcinPiet
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 01 sie 2019, 14:27

Re: Silnik na tylne koło z czujnikiem tenso?

Post autor: MarcinPiet »

Zestawy z czujnikiem tenso i sterownikiem wychodzą drogo. Chyba pomyślę o przeproszeniu się z TSDZ2 plus lcd KT-3 i nowym sofcie.
Placek
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 08 cze 2019, 22:40

Re: Silnik na tylne koło z czujnikiem tenso?

Post autor: Placek »

Miałem ten sam dylemat 2 miesiące temu. Zainstalowałem TSDZ2. Od miesiąca z nowym softem i wyświetlaczem. Jak na moje potrzeby - to jest właśnie to! W testach jest nowa, dość rewolucyjna wersja 0.20 oprogramowania open source. Powymyślali cuda, łącznie z asystą w trybie kadencji (a la Bafang) i eMTB. Ja poczekam z załadowaniem do wersji stablinej.
MarcinPiet
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 01 sie 2019, 14:27

Re: Silnik na tylne koło z czujnikiem tenso?

Post autor: MarcinPiet »

"Placek" w jaki sposób wpiąłeś się w silnik i przeprogramowaleś, lutowanie czy jakieś gotowe rozwiązanie? Gdzie kupowałeś silnik i którą wersję?
Placek
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 08 cze 2019, 22:40

Re: Silnik na tylne koło z czujnikiem tenso?

Post autor: Placek »

Silnik kupiłem w pswpower w ich sklepie na Aliexpress choć mają też sklep niemiecki. Na Ali koniecznie z magazynu w Europie bo szybko (4 dni przez DHL) i celnicy nie oglądają. Motor 48V 750W. Wersja z manetką, ale teraz zamawiałbym bez manetki, która wylądowała na półce a zamiast niej do silnika trafi czujnik temperatury. W przypadku niechęci do poruszania nogami w nowym oprogramowaniu jest tempomat :).
Do tego - o ile planujesz soft open source - KT LCD3 i czujnik prędkości, ALE UWAGA w wersji z pojedynczą wtyczką, bez rozgałęźnika do oświetlenia. Kabelek z wtyczką po odcięciu samego czujnika służy do programowania bez otwierania silnika, lutowania etc.
Do tego jeszcze potrzebny programator ST-LINK/V2 dla STM32 i STM8 - ofert znajdziesz mnóstwo. Oprogramowanie dla PC do ściągnięcia ze strony st.com za free.

Cała procedura programowania dość szczegółowo opisana jest tutaj:
https://github.com/OpenSource-EBike-fir ... to_install

Lutowania nie da się uniknąć, bo trzeba połączyć kabel od KT-LCD3 z oryginalnym kablem łączącym motor z wyświetlaczem.

No i oczywiście do całego kompletu jeszcze zbiornik paliwa. Ja nabyłem 48V 17,5 Ah od "Glebora" z tutejszego forum.

Potem jeszcze doszło zapasowe niebieskie kółko i komplet lamp na przód i tył.

W razie pytań lub wątpliwości służę pomocą.
ODPOWIEDZ