Proszę o ocenę, czy rower nadaje się do przerobienia na ebike'a

Tematy związane z wszelką instalacją elektryczną w konwersjach rowerów
ODPOWIEDZ
watchman
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 06 sie 2019, 15:58

Proszę o ocenę, czy rower nadaje się do przerobienia na ebike'a

Post autor: watchman »

Witam serdecznie,

doradźcie mi proszę, czy dałoby się z takiego oto roweru Obrazek zrobić elektryka?

Rama chromomolibdenowa, cały rower waży ok 13 kg. Rozstaw osi tylej 135 mm.

Jeżeli rower kwalifikowałby się wstępnie do przeróbki to doradźcie jakiś zestaw do konwersji, taki na możliwości tego roweru, przy v-brake'ach Deore T610 i sztywnym widelcu.

Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 10 sie 2019, 15:38 przez watchman, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Zxc843
Forumowicz
Posty: 665
Rejestracja: 30 gru 2018, 16:11
Lokalizacja: Kraków

Re: Proszę o ocenę, czy rower nadaje się do przerobienia na ebike'a

Post autor: Zxc843 »

Sztywny widelec zmniejsza tylko wygodę jazdy, na upartego się da, ale będą boleć nadgarstki jeżeli wjedziesz w teren z większą prędkością, co do zestawów to @glebor sprzedaje zestawy do konwersji.
KRAKÓW
Awatar użytkownika
Yasiu77
Moderator
Posty: 1319
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: Proszę o ocenę, czy rower nadaje się do przerobienia na ebike'a

Post autor: Yasiu77 »

Można by zrobić lekką konwersję czyli akumulator w bidonie i lekka, niezbyt mocna przekładniówka na tył.
Awatar użytkownika
verre
Forumowicz
Posty: 767
Rejestracja: 27 maja 2018, 18:52
Lokalizacja: Śląskie

Re: Proszę o ocenę, czy rower nadaje się do przerobienia na ebike'a

Post autor: verre »

Yasiu77 pisze:
06 sie 2019, 18:53
Można by zrobić lekką konwersję czyli akumulator w bidonie i lekka, niezbyt mocna przekładniówka na tył.
Zgadzam się z kolegą😀każdy rowerek sie nadaje na przeróbkę, no chyba, że od razu motokross ma być
😁😁😁😁😁...😁😁😁
watchman
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 06 sie 2019, 15:58

Re: Proszę o ocenę, czy rower nadaje się do przerobienia na ebike'a

Post autor: watchman »

To jest chromomolibden, nie ma chyba materiału lepiej tłumiącego drgania niż to. Jeżdżę na nim codziennie od 25 lat ze średnią prędkością ok 25 km/h, na asfalcie utrzymuję prędkości powyżej 30 km/h. Mój rekord na nim to 64 km/h, tak więc mniej więcej orientuję się jakie to ma właściwości tłumiące ;) Ale jak to się będzie zachowywać po dociążeniu koła dodatkowymi kilkoma kilogramami to sam nie wiem. Mieszkam w terenie płaskim i nie zapuszczam się nim na nic więcej niż leśne utwardzone ścieżki. Wstępnie myślałem o czymś pokroju MXUS'a 30H 7x9 na tylne koło. Z racji tego, że sam generuję na nim prędkości, że tak się wyrażę powyżej rekreacyjnych to chciałbym coś powyżej tych 250W, żeby nie wyrzucać kasy w błoto :) Interesowałem się już zestawami od glebora. Myślałem nad tym S1300, ale czy to nie za dużo, jak na taki rower? Poza tym glebor aktualnie to chyba ma puste magazyny i myśli o zmianie asortymentu ;)
ximad
Forumowicz
Posty: 279
Rejestracja: 01 mar 2018, 12:59
Lokalizacja: Poznań

Re: Proszę o ocenę, czy rower nadaje się do przerobienia na ebike'a

Post autor: ximad »

Jaka predkoscia chcialbys jezdzic juz po przerobce? Wolisz pozostac przy opcji bardziej rowerowej czy cos mocniejszego? Ja bez amortyzacji jednak bym radzil pozostac przy opcji bardziej rowerowej. Przekladniowka 500w (1kw chwilowo) bateria 48v 13s 5 lub 6p w bidonie. Chyba ze celujesz w duze zasiegi to wtedy skrzynka w rame. Pamietaj ze przy zwiekszonej wadze i predkosci trzeba zadbac o skuteczne hamowanie.
Awatar użytkownika
Yin
Forumowicz
Posty: 959
Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Proszę o ocenę, czy rower nadaje się do przerobienia na ebike'a

Post autor: Yin »

Mam na podobnej ramie rower miastowy z przekładniówką 500w, pakietem 13s8p i sterownikiem 17A. Smiga bardzo fajnie, zaletą ram z cro-mo jest bardzo fajne osadzenie silnika - nie wyrabia się jak w ramach alu. No i trójkąt ramy jest spory więc z ogniwami można poszaleć. Główkę masz chyba na 1 i 1/8 więc można dać jakiś amor i od razu tarczę z przodu.
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
Awatar użytkownika
chudybws
Forumowicz
Posty: 215
Rejestracja: 21 kwie 2019, 17:15

Re: Proszę o ocenę, czy rower nadaje się do przerobienia na ebike'a

Post autor: chudybws »

Wszystko nie da ale nie wszystko się opłaca. Do prędkości na elektryka dobrze mieć sensowne zawieszenie i hamulce dla wygody i bezpieczeństwa. Druga sprawa to to że w razie chęci sprzedaż dużo łatwiej sprzedać przerobiony rower na dobre bazie bo chyba każdy woli przy zakupie za ~4tyś dołożyć kilka stówek czy nawet tysiąc i kupić coś konkretnego a nie /bez urazy/ jakiegoś złomka ;)
watchman
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 06 sie 2019, 15:58

Re: Proszę o ocenę, czy rower nadaje się do przerobienia na ebike'a

Post autor: watchman »

Dzięki chłopaki za wzięcie udziału w dyskusji. Problemem u mnie jest to, że ja przez 25 lat codziennej jazdy (20-30 km dziennie) wytrenowałem organizm na tyle, że utrzymywanie średniej 25-30 km/h nie jest dla mnie jakimś większym wysiłkiem i napęd, który by mnie wspomagał w utrzymywaniu takich prędkości w sumie nie jest dla mnie opłacalny. Myślałem bardziej o prędkościach rzędu 40-50 km/h i zwiększeniu pokonywanych odległości. Co prawda mieszkam na obrzeżach dużego miasta, ale do centrum wybieram się rzadziej niż poza miasto, a lubię w weekendy wyskoczyć na rower na 4-5h, czyli zasięg w granicach 100 km dziennie byłby mile widziany. Jest to rower bardziej na dłuższe, spokojne trasy. Zachodzi pytanie, czy jest to rower na 40-50 km/h? Te 40 km/h jeżdżę dość często, no ale robię to na bezkolizyjnych i sprawdzonych odcinkach, z dobrej jakości nawierzchnią i wtedy rower nie sprawia problemów, no ale nie stosuję wtedy hamowania awaryjnego, tylko odpowiednio wytracam prędkość przed hamowaniem. Nie wiem, jak zachowałby się podczas hamowania awaryjnego na moich v-brake'ach. Szukam złotego środka pomiędzy bezpieczeństwem a poprawą prędkości i pokonywanego dystansu. Jeżeli taki zloty środek w moim przypadku w ogóle istnieje. Przekładniówki z tego co się orientowałem są dość hałaśliwe, a tego chciałbym uniknąć. Bardziej chodzi mi o utrzymywanie wyższych średnich prędkości niż robię to teraz na dłuższych odległościach, wiec chyba jednak bezprzekładniowiec, co myślicie?

P.S. @chudybws śmiej się śmiej :D ale jeżdżę na nim od 25 lat, bo jest to dla mnie optymalny wybór pod względem komfortu, niezawodności i prędkości. Rama cr-mo wybiera nierówności jak tańsze amortyzatory sprężynowe, do tego jest to rama niezniszczalna, odpada serwis tarczówek i amortyzatora, po prostu wsiadam i jadę a pod sklepem nawet nikt nie pomyśli, żeby go ukraść ;)
Ostatnio zmieniony 07 sie 2019, 15:12 przez watchman, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
cyklista
Forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 27 maja 2019, 11:14
Lokalizacja: Rzeszów, gg:7481912

Re: Proszę o ocenę, czy rower nadaje się do przerobienia na ebike'a

Post autor: cyklista »

Ja myślę że dla Ciebie właśnie hub w koło jest dobry, taki co ma 1km/v i do 50 będzie rozpędzał, skoro sam dajesz 30km/h to 1000w ci spokojnie wystarczy jako wspomaganie do tej prędkości, a zasięg to będzie zależny od wielkości baterii i Twojego wkładu w jazdę :)
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Proszę o ocenę, czy rower nadaje się do przerobienia na ebike'a

Post autor: pxl666 »

Ale czy on nie chce szybciej? Pytanie czy chcesz pedałować z większą prędkością Czy potem już jechać na manetce jak skuterem ?Bo pod 50kmh to jakiś szybki dd ale i batka spora chyba być musi a wtedy lekki rower staje się ciężkim klocem
ximad
Forumowicz
Posty: 279
Rejestracja: 01 mar 2018, 12:59
Lokalizacja: Poznań

Re: Proszę o ocenę, czy rower nadaje się do przerobienia na ebike'a

Post autor: ximad »

Weź pod uwagę że montując silnik i aku (tym bardziej taki na 100km) zwiększasz wage roweru. Rower nie będzie tak samo traktował nierówności oraz nie będzie tak samo hamował.
Zwiększając wage łatwiej o przyszczypnięcie dętki, lepiej je mocniej pompować, jak mocniej napompujesz to jeszcze gorsza amortyzacja, jedno ciągnie drugie ;)
Dla takich prędkości szosowych faktycznie przekładniówka nie będzie specjalnie użyteczna, lepiej jakiś dd, tak jak cyklista pisze.
Ja bym jednak na twoim miejscu zmienił hamulce, mocno też bym sie zastanowił nad amortyzatorem. Ewentualnie zamontuj na tym co masz i sam ocenisz czy trzeba inwestować, ale zostaw sobie zapas gotówki na te modyfikacje. Nie po to kupujesz zestaw za kilka tysięcy żeby ryzykować zdrowie lub życie w imie oszczędności.
Weź worek ziemniaków 25kg przewieś przez rame i sie przejedź, ocenisz :)
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Proszę o ocenę, czy rower nadaje się do przerobienia na ebike'a

Post autor: pxl666 »

Jak szybko i lekko to mida . Ewentualnie wtedy modyfikacja napędu
watchman
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 06 sie 2019, 15:58

Re: Proszę o ocenę, czy rower nadaje się do przerobienia na ebike'a

Post autor: watchman »

Chyba będę zmuszony zweryfikować swoje oczekiwania Obrazek

Z kalkulatora wynika, że na największej baterii bidonowej z prędkością 30 km/h przejadę do 75 km. Ma ktoś wiedzę, jak to jest liczone? Dotyczy to jazdy na samej manetce, czy na wspomaganiu?

Wg. kalkulatora przejechanie 100 km przy prędkości 40 km/h wymaga akumulatora ok 34 Ah, co już opłacalnym wydaje się nie być w ogóle :D Chyba, że to liczone jest na samej manetce, to wtedy na wspomaganiu dystans pewnie zwiększy się o kilkadziesiąt procent i taka największa bidonówka pozwoli na przebiegi rzędu 100 km?
Awatar użytkownika
Zxc843
Forumowicz
Posty: 665
Rejestracja: 30 gru 2018, 16:11
Lokalizacja: Kraków

Re: Proszę o ocenę, czy rower nadaje się do przerobienia na ebike'a

Post autor: Zxc843 »

Ja mam baterię 65 ogniw 17,5ah taka jak bidon i na silniku bezprzekladniowym bionx i sterowniku 350w jestem w stanie przejechać nawet 90-100km nie męczac się za bardzo, poprostu używam manetki na delikatnym gazie i pedałuję (jestem w słabej formie) ,ważę 75kg
KRAKÓW
watchman
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 06 sie 2019, 15:58

Re: Proszę o ocenę, czy rower nadaje się do przerobienia na ebike'a

Post autor: watchman »

No ja w kasku mam z jakieś 83 :D + 13 rower + z 11 liczę na napęd z baterią.
Awatar użytkownika
Zxc843
Forumowicz
Posty: 665
Rejestracja: 30 gru 2018, 16:11
Lokalizacja: Kraków

Re: Proszę o ocenę, czy rower nadaje się do przerobienia na ebike'a

Post autor: Zxc843 »

mój rower waży mniej więcej 25-27kg.
KRAKÓW
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Proszę o ocenę, czy rower nadaje się do przerobienia na ebike'a

Post autor: pxl666 »

No nie napedałujesz 55kmh żeby wspomagać silnik, więc jedziesz na samym prądzie wtedy , więc potrzebujesz go dużo , wiec robisz motor czy rower ?
NAKU
Forumowicz
Posty: 51
Rejestracja: 17 kwie 2019, 10:00

Re: Proszę o ocenę, czy rower nadaje się do przerobienia na ebike'a

Post autor: NAKU »

Ja na zestawie rapid 2100 przy dynamicznej jeździe wykrecam około 60km na baterii 13p5s 17,5Ah, jak ktoś lubi cisnąć na pedały to zasięg i prędkość na plus ja zużywa 600-700W by jechac 45-50km/h. Ciekawi mnie jaki zasięg był by przy jeżdżę 25-30km/h ale dla mnie nawet bez wspomagania to wydawało się slimacze tępo
Zdjęcie z trasy na 1 lądowaniu i z przyspieszenia kiedy ciśnie się max z tego co ebiker przysłał
Ja ważę 100kg więc lekko nie ma no i w sakwy ładować się zdaza wczoraj jechałem z 2 zgrzewkami wody jakieś inne zakupu wsumie z 22kg w sakwach
Obrazek
Obrazek
watchman
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 06 sie 2019, 15:58

Re: Proszę o ocenę, czy rower nadaje się do przerobienia na ebike'a

Post autor: watchman »

@NAKU widzę, że jeździsz na v- brake'ach, dają radę przy takich prędkościach? Z przodu domyślam się, że masz amortyzator, tak? Tę sztycę amortyzowaną pod siodło dokupiłeś, czy była razem z rowerem?

No ja też nie widzę u siebie sensu napędu, który wspomagałby mnie do 25-30 km/h, bo tyle swobodnie utrzymuję pedałując. Jeżeli mam wydać kilka tysięcy złotych na napęd to musi to dawać jakieś wymierne korzyści. Na samym początku myślałem o czymś własnie o mocy 2 kW, potem zjechałem do 1,3 kW z obawy o bezpieczeństwo ( hamulce v-brake i sztywny widelec) a teraz to myślę o czymś w granicach 1 kW, tylko pytanie, czy to mi da jakieś wymierne korzyści.
Awatar użytkownika
Yin
Forumowicz
Posty: 959
Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Proszę o ocenę, czy rower nadaje się do przerobienia na ebike'a

Post autor: Yin »

Nie wiem czy przy Twoich założeniach nie sprawdził by się mid bafanga. Tylko tu jak w każdym midzie trzeba mieć na uwadze częstsze serwisowanie - czytaj pójdą pewnie 3-4 kasety i łańcuchy na rok. Za to jeśli uznałbyś że taki napęd to nie to to pewnie bez problemu sprzedałbyś go na forum. Zasadniczo przed budową warto umówić się z jakimś forumowiczem z okolicy i przejechać na jakimś elektryku wtedy łatwiej ocenić jaki napęd docelowy potrzebujesz.
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
NAKU
Forumowicz
Posty: 51
Rejestracja: 17 kwie 2019, 10:00

Re: Proszę o ocenę, czy rower nadaje się do przerobienia na ebike'a

Post autor: NAKU »

Sztyca dokupienia poprawia trochę komfort przy hardtailu, z przodu jakąś atrapa amortyzatora santuron nvx myślałem by wymienić ale postanowiłem pojeździć ten sezon do końca i na zimę kupić nową ramę, co do v brake jak jest sucho dają radę ja mam ten plus że 80% tras to dojazd do pracy a trasę jaką lecę to w połowie droga wewnętrzna o małym ruchu a jak już jadę trasa rowerowa to leci przez taką cześć miasta że pieszych praktycznie nie ma i brak miejsc gdzie ktoś może nagle wskoczyć pod koła
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Proszę o ocenę, czy rower nadaje się do przerobienia na ebike'a

Post autor: pxl666 »

jak już pisałem wcześniej - nie sadze ze będziesz w stanie PEDAŁOWAĆ i jednocześnie WSPOMAGAĆ silnik przy 55 60 kmh ...oraz mieć sensowny zasięg , zachowując w miarę lekki rower ... mogę się mylić ale uważam ze potrzebowałbyś mida i chyba skonfigurować nietypowo blaty
Awatar użytkownika
Vegasnight9
Forumowicz
Posty: 565
Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
Lokalizacja: Żary

Re: Proszę o ocenę, czy rower nadaje się do przerobienia na ebike'a

Post autor: Vegasnight9 »

Każdy kto pisze że vbrake to słabe hamulce chyba nigdy nie jeździł na takich. Ja mam u siebie vbrake SLX + klocki Author ABS-3CC i na kołach 29" rower dęba staje. Hamuje z 50km/h bez zająknięcia. Dobre vbrake są dużo lepsze od tanich tarczówek.
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW :arrow: viewtopic.php?f=30&t=1243
Awatar użytkownika
verre
Forumowicz
Posty: 767
Rejestracja: 27 maja 2018, 18:52
Lokalizacja: Śląskie

Re: Proszę o ocenę, czy rower nadaje się do przerobienia na ebike'a

Post autor: verre »

Vegasnight9 pisze:
08 sie 2019, 19:16
Każdy kto pisze że vbrake to słabe hamulce chyba nigdy nie jeździł na takich. Ja mam u siebie vbrake SLX + klocki Author ABS-3CC i na kołach 29" rower dęba staje. Hamuje z 50km/h bez zająknięcia. Dobre vbrake są dużo lepsze od tanich tarczówek.
:D a wiesz, że to już było? ;) w sensie , że i ja tak uważam, no ale co człowiek to inne zdanie, mi też świetnie hamowały zwykłe vbreki z klockami authora, tyle, że rowerek zmieniłem, ale spokojnie dają radę :)
😁😁😁😁😁...😁😁😁
Awatar użytkownika
Zxc843
Forumowicz
Posty: 665
Rejestracja: 30 gru 2018, 16:11
Lokalizacja: Kraków

Re: Proszę o ocenę, czy rower nadaje się do przerobienia na ebike'a

Post autor: Zxc843 »

każde dobre , droższe hamulce są dobre :D
KRAKÓW
Awatar użytkownika
Vegasnight9
Forumowicz
Posty: 565
Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
Lokalizacja: Żary

Re: Proszę o ocenę, czy rower nadaje się do przerobienia na ebike'a

Post autor: Vegasnight9 »

No właśnie :) tylko w świecie ebikerów panuje dziwne przekonanie że tylko tarcza. Nie wiem dlaczego. Tym bardziej że vbrake to również łatwiejszy montaż silnika w ramie.
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW :arrow: viewtopic.php?f=30&t=1243
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Proszę o ocenę, czy rower nadaje się do przerobienia na ebike'a

Post autor: EV-Maniak »

Ja bym z tego bajka nie robił ... sztywny jak pal Azji 😎
shadow
Forumowicz
Posty: 134
Rejestracja: 12 mar 2019, 21:46

Re: Proszę o ocenę, czy rower nadaje się do przerobienia na ebike'a

Post autor: shadow »

:) wybór rodzaju roweru do konwersji ,należy do autora projektu.,sprawa full,czy sztywna rama -również.Napewno fulll,byłby lepszym wyborem,ale nie zawsze da się to pogodzić z założeniami/często sprawy i finansowe / ,więc dajmy szanse ,aby sam prazekonał sie co tak naprawde jest lepsze.Nietety bez jazdy dla porównania na obu rodzajach ramy w zasadzie nie może sie obejść,więc taka jazde bym przrzed przeróbka polecał
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Proszę o ocenę, czy rower nadaje się do przerobienia na ebike'a

Post autor: pxl666 »

Znaczy chłop pisze tam że ta rama sama tłumi czy Coś...ja tam znam jedynie stal sprężynującą ale ona również ugina się kształtem więc niewiem. Mnie chodzi o duże prędkości z którym raczej nie da się pedałować na klasycznych blatach...no chyba że się jest zawodnikiem
Awatar użytkownika
chudybws
Forumowicz
Posty: 215
Rejestracja: 21 kwie 2019, 17:15

Re: Proszę o ocenę, czy rower nadaje się do przerobienia na ebike'a

Post autor: chudybws »

Dodam tylko że przy standardowym balecie MTB (nie wiem ile dokładnie) i z tyłu 11T komfort pedałowania kończy się przy 35km\h. A i zębatkę 11T nie tak łatwo dostać na wolnobiegu, chyba tylko DNP i Sunrace
watchman
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 06 sie 2019, 15:58

Re: Proszę o ocenę, czy rower nadaje się do przerobienia na ebike'a

Post autor: watchman »

Nie wiem jak to wygląda przy e-bike'u, bo dochodzi dobre 10 kilo dodatkowej wagi napędu, ale ja przy 42-11t i średniej kadencji 90 spokojne w granicach tych 40 km/h utrzymuję. Przy korbie cross/trekking 48t 50 km/h nie jest czymś niewyobrażalnym.

@pxl666 alu przenosi na rowerzystę wszelkie możliwe drgania z nawierzchni, dlatego do każdego roweru na alu ramie montowali jakiś uginacz, rama cr-mo posiada zdolność absorpci drgań i rowerzysta nawet przy sztywnym widelcu nie odczuwa ich tak jak przy ramie alu.
gość
Forumowicz
Posty: 433
Rejestracja: 20 maja 2019, 22:28

Re: Proszę o ocenę, czy rower nadaje się do przerobienia na ebike'a

Post autor: gość »

Może nie trzeba od razu skreślać przekładniowego silnika.

Powyżej 40~45 km/h i tak nic poza pędem powietrza nie będzie słychać.

Według mnie przekładniowy Bafang 750W będzie lepszy w rowerze bez amortyzacji niż bezprzekładniowy (waga).
Będzie potrzebować mniej prądu przy starcie z manetki (ważne dla aku w "bidonie").
Będzie mniej upierdliwy w serwisie niż MID.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Proszę o ocenę, czy rower nadaje się do przerobienia na ebike'a

Post autor: pxl666 »

Codo trzepaczki, na naszych drogach nie wibracje są problemem a dziury i krawezniki . Stąd ja sobie wyobrażam komfortowej jazdy bez zawieszenia. Zwłaszcza na elektryku który jest cięższy...
ODPOWIEDZ