Ostateczne sprawdzenie konstrukcji i kilka pytań
- DawidMikulski
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 31 lip 2019, 11:36
- Lokalizacja: Krk
Ostateczne sprawdzenie konstrukcji i kilka pytań
W tym tygodniu chciałbym złożyć zamówienie na części, jednak przed tym pytanie do Was, czy dokonałem dobrego wyboru
Silnik: Mxus 30H 1500W (10x6) (w przyszłości Mxus 3K) (880 zł)
Obręcz: Jumbo RMX 8523 DB 26" (147 zł)
Szprychy: Szprychy 162mm, grubość 2.3mm + nyple (komplet 36szt) (85 zł)
Opona: Maxxis MINION 26" 2.50 2PLY/60A (159 zł)
+ Zaplecenie i centrowanie koła (75 zł)
Sterownik: KT60SVPRCK-JLS02, 60V, 45A (sinus) (299 zł)
Wyświetlacz: KT-LCD3 (60V) (225 zł)
Ładowarka: 16s 67.2V 3,5A (255 zł)
Manetka: Kciukowa uniwersalna (45 zł)
Blokada obrotu : Uniwersalna M12/M14 (75 zł) (w przyszłości autorska)
Sterowanie: Przyciski na kierownicę 4x (CD) (35 zł)
Bateria: 16s10p - 160x Samsung 35E 2018r. depakiet. (8*160=1280 zł)
Koszyki: Łącznie: (64+44*6)/2=164
64x Koszyk 1x 18650 (plaster miodu) 1p (22,40 zł)
44x Koszyk 6x 18650 (plaster miodu) 6p (41,80 zł)
BMS: BMS 4-16s - 50A/5A (177 zł)
Taśma: 16x Niklowa 8x0.1mm (96 zł)
Izolator ogniwa 18650: 3x Izolator ogniwa 18650 - 102szt (30 zł)
Łącznie: 3927,2 zł.
Pytanie 1.
W rowerze posiadam 9cio zębatkową kastetę 11-34t.
Czy ta kaseta zmieści się z silnikiem Mxus 30H?
Jeśli nie, to co będzie najepszym wyborem?
Pytanie 2.
Czy odpowiednio dobrałem baterie:
INR18650-35E 3500mAh, według datasheetu:
Max. Discharge Current: 8A / 13A (pik).
Standard discharge Capacity: Min 3,350mAh.
45A pobierane ze sterownika / 8A maksymalnego poboru na ogniwo = ~6s, więc wychodzi, że 10p będzie dobrym zapasem.
3350mAh pojemności * 10 sekcji = 33,5Ah, więc pojemność też niczego sobie.
Pytanie 3.
Baterię chciałbym zbudować sam, zaopatrzyłem się w AG Kwas lutowniczy i najszerszy grot jaki znalazłem.
Po wykonaniu kilku próbnych lutów na uszkodzonych 18650, stwierdzam, że jestem w stanie bardzo sprawnie wykonać łączenia.
Z moich obserwacji wynika, że niewiele osób decyduje się na lutowanie i moje pytanie brzmi czy ta metoda ma jakieś minusy, jeśli oczywiście wykluczę przegrzanie ogniwa.
Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc
Silnik: Mxus 30H 1500W (10x6) (w przyszłości Mxus 3K) (880 zł)
Obręcz: Jumbo RMX 8523 DB 26" (147 zł)
Szprychy: Szprychy 162mm, grubość 2.3mm + nyple (komplet 36szt) (85 zł)
Opona: Maxxis MINION 26" 2.50 2PLY/60A (159 zł)
+ Zaplecenie i centrowanie koła (75 zł)
Sterownik: KT60SVPRCK-JLS02, 60V, 45A (sinus) (299 zł)
Wyświetlacz: KT-LCD3 (60V) (225 zł)
Ładowarka: 16s 67.2V 3,5A (255 zł)
Manetka: Kciukowa uniwersalna (45 zł)
Blokada obrotu : Uniwersalna M12/M14 (75 zł) (w przyszłości autorska)
Sterowanie: Przyciski na kierownicę 4x (CD) (35 zł)
Bateria: 16s10p - 160x Samsung 35E 2018r. depakiet. (8*160=1280 zł)
Koszyki: Łącznie: (64+44*6)/2=164
64x Koszyk 1x 18650 (plaster miodu) 1p (22,40 zł)
44x Koszyk 6x 18650 (plaster miodu) 6p (41,80 zł)
BMS: BMS 4-16s - 50A/5A (177 zł)
Taśma: 16x Niklowa 8x0.1mm (96 zł)
Izolator ogniwa 18650: 3x Izolator ogniwa 18650 - 102szt (30 zł)
Łącznie: 3927,2 zł.
Pytanie 1.
W rowerze posiadam 9cio zębatkową kastetę 11-34t.
Czy ta kaseta zmieści się z silnikiem Mxus 30H?
Jeśli nie, to co będzie najepszym wyborem?
Pytanie 2.
Czy odpowiednio dobrałem baterie:
INR18650-35E 3500mAh, według datasheetu:
Max. Discharge Current: 8A / 13A (pik).
Standard discharge Capacity: Min 3,350mAh.
45A pobierane ze sterownika / 8A maksymalnego poboru na ogniwo = ~6s, więc wychodzi, że 10p będzie dobrym zapasem.
3350mAh pojemności * 10 sekcji = 33,5Ah, więc pojemność też niczego sobie.
Pytanie 3.
Baterię chciałbym zbudować sam, zaopatrzyłem się w AG Kwas lutowniczy i najszerszy grot jaki znalazłem.
Po wykonaniu kilku próbnych lutów na uszkodzonych 18650, stwierdzam, że jestem w stanie bardzo sprawnie wykonać łączenia.
Z moich obserwacji wynika, że niewiele osób decyduje się na lutowanie i moje pytanie brzmi czy ta metoda ma jakieś minusy, jeśli oczywiście wykluczę przegrzanie ogniwa.
Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc
- Mariusz_p
- Forumowicz
- Posty: 373
- Rejestracja: 18 sie 2018, 10:28
Re: Ostateczne sprawdzenie konstrukcji i kilka pytań
Wszystko ok. Weź tylko zamiast tego mxus Qq 205 35h o podobnym nawoju. 45A to duże grzanie silników 10x6.
Co do przerzutek z tyłu wystarczy zupełnie 7r. I tak będziesz jeździł na 3 najszybszych ważne jest 11r jako najmniejsza
Co do przerzutek z tyłu wystarczy zupełnie 7r. I tak będziesz jeździł na 3 najszybszych ważne jest 11r jako najmniejsza
- Inc0
- Forumowicz
- Posty: 873
- Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46
Re: Ostateczne sprawdzenie konstrukcji i kilka pytań
mam NC 280XD 30H i zmiesciła mi sie kaseta 9rz przy mxusie 30H też powinna wejsć w widelec ofc trzeba bedzie go rozgiać o jakis 7-10mm
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
- AST034
- Forumowicz
- Posty: 1090
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
- Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
Re: Ostateczne sprawdzenie konstrukcji i kilka pytań
Jesli planujesz 3K Turbo w przyszlosci to kup go teraz, nie pozalujesz.
- DawidMikulski
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 31 lip 2019, 11:36
- Lokalizacja: Krk
Re: Ostateczne sprawdzenie konstrukcji i kilka pytań
Niestety na Nexun.pl nie jest dostępny, kontaktowałem się telefonicznie, czas dostawy to ~1.5mc. Nie mam tyle czasu, zima się zbliża
Dzięki za odpowiedź, czyli będzie wymagane rozgięcie ramy. Rozumiem, że rozchylenie do 10mm jest w normie i nie powinno się nic stać?
- Inc0
- Forumowicz
- Posty: 873
- Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46
Re: Ostateczne sprawdzenie konstrukcji i kilka pytań
tyle rozchylamy widelec przy szerokosci 30H pomysl ile trzeba rozchylic dla mxusa 3k turbo a przecież robia to ludzie w zwykłych ramach tyle że bez 9rz kaset juz wtedy trzeba sie obyc
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
- Mariusz_p
- Forumowicz
- Posty: 373
- Rejestracja: 18 sie 2018, 10:28
Re: Ostateczne sprawdzenie konstrukcji i kilka pytań
Optymalnie qs 35h. Mocy sporo, no i nie taki olbrzymi dropout jak 3k. Ale jak koledzy piszą. Lepiej wziąć z zapasem, a nie za chwilę przerabiać.
7r z DNM będzie miała i tak o 3 przełożenia za dużo przy takim silniku;) I tak się ich nie używa..
7r z DNM będzie miała i tak o 3 przełożenia za dużo przy takim silniku;) I tak się ich nie używa..
- Zxc843
- Forumowicz
- Posty: 665
- Rejestracja: 30 gru 2018, 16:11
- Lokalizacja: Kraków
Re: Ostateczne sprawdzenie konstrukcji i kilka pytań
Na początku wydaje sie ze te przełożenia są potrzebne a tak naprawde to pozniej sie jezdzi na najwyższym biegu tylko.
KRAKÓW
- chudybws
- Forumowicz
- Posty: 216
- Rejestracja: 21 kwie 2019, 17:15
Re: Ostateczne sprawdzenie konstrukcji i kilka pytań
Mnie to nawet wkurza te 9 przełożeń bo żeby sprawnie przyspieszyć z manetki pedałując muszę po 3 na raz zmieniać Też bym szedł w QS 35H
- Inc0
- Forumowicz
- Posty: 873
- Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46
Re: Ostateczne sprawdzenie konstrukcji i kilka pytań
jak dla mnie jesli rower ma zostac rowerem przełozenia powinien miec jesli jest defakto motorowerem to po co je trzymać wystarczy 1 no max 3 ja dobrałem tak instalacje ( silnik wolny nawój v-max około 39km/h) by nie wyprzedzała roweru w skrócie do maxa z instalacji moge cos dołozyć z nogi od siebie i przełozenia mi to umozliwiaja przykłądowo dzisiaj wcisnołem licznik na 47,8km/h majac silnik z szybkim nawojem który sie rozkreca do 60km/h nie bedziesz w stanie nogami nadazyc za nim
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.