Tensometr w hubie?
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 10 wrz 2019, 11:06
Tensometr w hubie?
Cześć, czy jest taki model hub'a - nie za mocny - maks 500W - który ma wbudowany tensometr.
Czujnik pas ma dla mnie za dużą bezwładność. Kombinuję i szukam plusów w rozwiązaniu typu HUB w zastosowaniu na dojazdy do pracy po krętych DDR oraz na weekendowe turlania po płaskim. Do tej pory rozpatrywałem tylko mida.
Czujnik pas ma dla mnie za dużą bezwładność. Kombinuję i szukam plusów w rozwiązaniu typu HUB w zastosowaniu na dojazdy do pracy po krętych DDR oraz na weekendowe turlania po płaskim. Do tej pory rozpatrywałem tylko mida.
-
- Forumowicz
- Posty: 5045
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Tensometr w hubie?
Tensometr to też PAS
To nie "czujnik PAS" ma bezwładność, ale sterownik który o tym decyduje. W niektórych nowych sterownikach z wyświetlaczem, opóźnienie da się regulować, i można ustawiać tak "moc wspomagania" jak i czas opóźnienia.
To nie "czujnik PAS" ma bezwładność, ale sterownik który o tym decyduje. W niektórych nowych sterownikach z wyświetlaczem, opóźnienie da się regulować, i można ustawiać tak "moc wspomagania" jak i czas opóźnienia.
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 10 wrz 2019, 11:06
Re: Tensometr w hubie?
Dzięki myślałem, iż tensometr to rodzaj torque meter - wrażliwy na nacisk , a nie na obroty. Ech słaby jestem w te klocki. A wiedza potrzebna w przypadku braku kasy na fabrykę.
- Zxc843
- Forumowicz
- Posty: 665
- Rejestracja: 30 gru 2018, 16:11
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forumowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 01 mar 2018, 12:59
- Lokalizacja: Poznań
Re: Tensometr w hubie?
Zapytam bo sie nie znam Czy na tą bezwładność nie ma jednak znaczenia troche czujnik pas, a konkretnie liczba magnesów? Mój działa praktycznie od razu.
Co do czujnika nacisku to tez chyba nie jest tak że on się aktywuje/deaktywuje samym naciskiem, tylko tez trzeba przekręcić korbe a nacisk na pedał reguluje tylko moc. Ale może to tez zależy od konkretnego systemu, ja tylko na chinczykach jeździłem.
Co do czujnika nacisku to tez chyba nie jest tak że on się aktywuje/deaktywuje samym naciskiem, tylko tez trzeba przekręcić korbe a nacisk na pedał reguluje tylko moc. Ale może to tez zależy od konkretnego systemu, ja tylko na chinczykach jeździłem.
-
- Forumowicz
- Posty: 5045
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Tensometr w hubie?
Dobrze myślałeś , tylko PAS to "pedal assistant sensor", czyli po polsku "czujnik nacisku pedału", a jak to jest rozwiązane to już zupełnie inna sprawa.
-
- Forumowicz
- Posty: 5045
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Tensometr w hubie?
Sam czujnik PAS (ten przy korbie), to tylko sygnał zero-jedynkowy do sterownika. To jak jest to przełożone na "wspomaganie" zależy już tylko od sterownika, i jego "komputerka".
- kinats
- Forumowicz
- Posty: 89
- Rejestracja: 23 kwie 2019, 4:06
Re: Tensometr w hubie?
Ma znaczenie ilość magnesów w czujniku PAS klasycznym, ale to nadal całkowicie inne forma sterowania niż przy tensometrze. Opóźnienie (bezwładność) czujnika po części jest spowodowana bezpieczeństwem.ximad pisze: ↑12 wrz 2019, 16:38Zapytam bo sie nie znam Czy na tą bezwładność nie ma jednak znaczenia troche czujnik pas, a konkretnie liczba magnesów? Mój działa praktycznie od razu.
Co do czujnika nacisku to tez chyba nie jest tak że on się aktywuje/deaktywuje samym naciskiem, tylko tez trzeba przekręcić korbe a nacisk na pedał reguluje tylko moc. Ale może to tez zależy od konkretnego systemu, ja tylko na chinczykach jeździłem.
Wyobraź sobie sytuację, że stoisz sobie na światłach np, nie trzymasz kierownicy (sposobem jest rozpinanie czujnika przez wciskanie hamulca gdzie mamy czujnik), opierasz się na nodze, a drugą ustawiasz sobie pedał, żeby mieć pod nogą do startu, przekręcasz lekko korbą i... rower wyrywa do przodu, w najlepszym przypadku, gleba, w gorszym, niekontrolowany wjazd pod samochód np.
Do tego, siłę wspomagania ustawiasz "skokowo" na sterowniku, ciut bardziej zaawansowane systemy dostosowują moc do prędkości obrotowej korby, co nadal nie ma zbyt wiele wspólnego z tym, ile tak naprawdę mocy potrzebujesz.
Tensometr określa poziom nacisku na pedały (taka waga mierząca ile kg pod butem jest), im większy nacisk, tym większa moc, to rozwiązanie daje poczucie jazdy na rowerze, gdzie im mocniej pedałujesz, tym więcej masz mocy dostępnej, potrzebujesz nawrócić ciasno, lekko naciskasz na pedały, tak jak byś to robił na analogu, i silnik delikatnie wspomaga, ruszasz i się przykładasz przy pierwszym obrocie, silnik robi to samo, też się przykłada. W sterowniku najprawdopodobniej może być ustawione, aby tensometr zaczynał działać dopiero jak rower się porusza (tak jak w hulajnogach manetka zaczyna działać dopiero jak się odepchniesz), miało by to sens, bo można by nieświadomie trzymając nogę na pedale i lekko obciążając, męczyć silnik, który dostawał by lekki prąd, nie pozwalający na ruszenie (tak jak by stać rowerem z manetką, i delikatnie ją odkręcić i tak trzymać.
Co do pytania autora wątku, silniki zazwyczaj czujników nie mają wbudowanych, pomiar bardziej realizowany jest na korbie (osi korby), takie rozwiązania zaczynają się od okolic 600zł. ale do tego sterownik musi być przystosowany do obsługi tensometru.
Zasadniczo wysterowanie sterownika w oparciu o siłę nacisku nie jest problemem, nawet w najprostszym sterowniku, problemem jest prawidłowe zrealizowanie pomiaru nacisku na pedały, oczywiście przy rozwiązaniach DIY
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 10 wrz 2019, 11:06
Re: Tensometr w hubie?
Moje doświadczenie to fabryczny Giant i działało to tak jak opisujesz, lekko naciskam na pedały jadę wolno, mocniej gniotę pedały zaczynam jechać szybciej.kinats pisze: ↑12 wrz 2019, 23:07Tensometr określa poziom nacisku na pedały (taka waga mierząca ile kg pod butem jest), im większy nacisk, tym większa moc, to rozwiązanie daje poczucie jazdy na rowerze, gdzie im mocniej pedałujesz, tym więcej masz mocy dostępnej, potrzebujesz nawrócić ciasno, lekko naciskasz na pedały, tak jak byś to robił na analogu, i silnik delikatnie wspomaga, ruszasz i się przykładasz przy pierwszym obrocie, silnik robi to samo, też się przykłada.
Które rozwiązanie (raczej mały hub aby ni rzucał się w oczy, mid) to ma i czy przy pomocy sterownika w podstawie baterii da się to zrobić - ma to być mało rzucająca się instalacja bez dodatkowego sterownika? A może najzwyczajniej koszt zbliży się do rozwiązania fabrycznego ;( wtedy konwersja nie ma sensu?
-
- Forumowicz
- Posty: 5045
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Tensometr w hubie?
Oba rozwiązania to mają HUB'em (z odpowiednim sterownikiem), bez problemu pojedziesz wolno, jeżeli równie wolno będziesz kręcił korbą. Jeżeli chodzi o sterownik, to tutaj MID ma tę przewagę nad HUB'em, że sterownik jest integralną częścią silnika. ale jak mówi polskie przysłowie "każdy kij ma dwa końce", w razie awarii jest to "wada", bo będzie problem z naprawą. HUB'y najczęściej (bo zdarzają się silniki ze sterownikiem) mają oddzielny (niezależny) sterownik, który dosyć łatwo można zamienić na inny typ/model.benek pisze: ↑13 wrz 2019, 9:35...Moje doświadczenie to fabryczny Giant i działało to tak jak opisujesz, lekko naciskam na pedały jadę wolno, mocniej gniotę pedały zaczynam jechać szybciej.
Które rozwiązanie (raczej mały hub aby ni rzucał się w oczy, mid) to ma i czy przy pomocy sterownika w podstawie baterii da się to zrobić - ma to być mało rzucająca się instalacja bez dodatkowego sterownika? ...
- Goliath
- Forumowicz
- Posty: 1320
- Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
- Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek
Re: Tensometr w hubie?
Ja tak miałem na Vigry 3 za dzieciaka ... jak stawałem na pedałach to mnie koledzy dogonić nie mogli
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 10 wrz 2019, 11:06
Re: Tensometr w hubie?
może niejasno się wyraziłem... mocniej cisnąłem miałem większe wspomaganie, gdy lżej pomoc silniczka była mniejsza
A za dzieciaka śmigałem Flamingiem i to sraczkowatym
-
- Forumowicz
- Posty: 290
- Rejestracja: 18 lut 2018, 14:22
- Lokalizacja: BLACHOWNIA
Re: Tensometr w hubie?
Odnośnie ustawiania pedałów na światłąch
Pas nie działa jak kręcisz do tyłu.
Pas nie działa jak kręcisz do tyłu.
MACIEK
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 10 wrz 2019, 11:06
Re: Tensometr w hubie?
Znalazłem suport z czujnikiem nacisku - czy da się to połączyć z hubem, jeśli to z jakim (firma/dostawca) sterownik "w baterii" to ogarnie?
Interesuje mnie silnik bezawaryjny który jest zarazem mały i co za tym idzie słaby max 500W, a
schowa się w świetle tarczy hamulcowej 180/200 mm.
Ktoś robił takie konstrukcje.
Mogę podesłać link do owej części, jest to cześć zamienna w pewnej dużej sieci sklepów sportowy na D ))).
Thanks
Interesuje mnie silnik bezawaryjny który jest zarazem mały i co za tym idzie słaby max 500W, a
schowa się w świetle tarczy hamulcowej 180/200 mm.
Ktoś robił takie konstrukcje.
Mogę podesłać link do owej części, jest to cześć zamienna w pewnej dużej sieci sklepów sportowy na D ))).
Thanks
Ostatnio zmieniony 26 wrz 2019, 10:32 przez benek, łącznie zmieniany 1 raz.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5876
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 10 wrz 2019, 11:06
Re: Tensometr w hubie?
Nooo )))
Co prawda po głębszym reserczu wyczytałem, iż początkowe serie były nie_bardzo,
ale wymieniali je w ramach gwarancji i już nie ma tych złych na rynku - ponoć.
Tylko pytanie, czy to się da zaadoptować do hubów i sterowników dostępnych na rynku.
Czujnik kadencji to nie dla mnie, jak mam tak jeździć na rowerze to wolę jednak jeździć swym klockowatym "skuterkiem" 600 cm3 .
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5876
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
-
- Forumowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22
Re: Tensometr w hubie?
tsdz2 w miejskim turladle.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5876
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Tensometr w hubie?
A mają sterownik który z tym współpracuje?redwater pisze: ↑27 wrz 2019, 9:31Chyba to to:
https://www.decathlon.pl/czujnik-moment ... 26633.html
-
- Forumowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22
Re: Tensometr w hubie?
A to juz nie do mnie pytanie, ja tylko znalazlem czesc o ktorej kolega benek pisał.pxl666 pisze: ↑27 wrz 2019, 9:41A mają sterownik który z tym współpracuje?redwater pisze: ↑27 wrz 2019, 9:31Chyba to to:
https://www.decathlon.pl/czujnik-moment ... 26633.html
tsdz2 w miejskim turladle.
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 10 wrz 2019, 11:06
Re: Tensometr w hubie?
pxl666 pisze: A mają sterownik który z tym współpracuje?
Chyba taki: https://www.decathlon.pl/wspornik-stero ... 30764.html
Czyli problem konfiguracyjny rozwiązany
teraz silnik, bateria i ogień?
Choć trzeba dopytać na miejscu czy to pasuje i będzie działało. O ile się go kupi, bo jest jedna sztuka na PL
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5876
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Tensometr w hubie?
kurka produkt niedostępny online... (wtf) natomiast jest w sklepie w mojej okolicy jako jedynym , ciekawe
ale całość wychodzi koszmarnie drogo - prawie 800 bez silnika klamek i displaya ???? sterownik chyba 500w
lepiej dodać parę $$ i kupić tszd2
ale całość wychodzi koszmarnie drogo - prawie 800 bez silnika klamek i displaya ???? sterownik chyba 500w
lepiej dodać parę $$ i kupić tszd2
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 10 wrz 2019, 11:06
- kinats
- Forumowicz
- Posty: 89
- Rejestracja: 23 kwie 2019, 4:06
Re: Tensometr w hubie?
odkopię trochę, z tym sterownikiem to jeszcze kwestia czy to będzie chciało odpalić poza rowerem, i jak bardzo jest to zblokowane, bo pewnie może być z tym problem... znaczy 25kmph, 250W itp