Wzmocnienie ramy z Chin :) /rozmiar kół do customa

Tematy związane z wszelką instalacją elektryczną w konwersjach rowerów
ODPOWIEDZ
Mateusz78721
Forumowicz
Posty: 110
Rejestracja: 03 maja 2018, 23:51
Lokalizacja: Wloszczowa

Wzmocnienie ramy z Chin :) /rozmiar kół do customa

Post autor: Mateusz78721 »

Cześć, mam dylemat nad wyborem kół do swojego ebike na ramie:
https://pl.aliexpress.com/item/32983628 ... b201603_53

Powiedzcie jak wzmocnić owa rame pod silnik qd205, 12kw bedzie leciało.
Gdzie dać wspawki w wachcacz? Co jeszcze według was nadaje sie do wzmocnienia.
Dodam iz rama wyniosła mnie około 1000zł...







Koła juz ogarniete :D
Rama typowo pod koło 26cali, i teraz pytanie jaką konfiguracje polecacie,
myśle nad 19cali moto z tyłu (silnik qs 205 50h)
i jakaś fajna opona,na jakich jeździcie?
a jeśli chodzi o przód to jest ciężka decyzja, jak jeździcie jak macie z tyłu 19 z przodu 26 czy 24?
i do tego jaka opona?

a może koło moto na przód?
Ostatnio zmieniony 16 paź 2019, 16:16 przez Mateusz78721, łącznie zmieniany 1 raz.
GrzegorzS
Forumowicz
Posty: 359
Rejestracja: 23 lut 2018, 0:14
Lokalizacja: Lubliniec

Re: Rozmiar kół do customa

Post autor: GrzegorzS »

Odpuść sobie tą rame, tym bardziej pod taki silnik.
Wahacz wykonany z kiepskiej jakości materiału, a system mocowania tego wahacza do ramy to nieporozumienie.
Jeżeli nadal będziesz się upierał przy tej ramie to zastosuj mniejszy silnik np 3000W 45H. Dodatkowo przygotuj się na modyfikację mocowania wahacza, polegająca na wymianie tulei gumowo metalowej na łożyska.

Najlepiej poszukaj innej ramy, np. EEB jak już uparłeś się ściągać ją z chin.
Wtedy dla qsa 205 50h felga 18 lub 19" będzie odpowiednia.
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2054
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Rozmiar kół do customa

Post autor: Tooropek »

Ja wybrałem 2 x 1.9 moto za względu na lepsze opony, ktorych bieżnik wystarczy na kilka sezonów a nie jak to w przypadku rowerowych na kilka miesięcy. Jak bierzesz bardzo mocny silnik i nie martwisz się o wagę całości to weź tak jak ja koła moto 19" albo 18" tył a 19" przód żeby poprawić trochę geometrię i mieć lepszego kopa. Zajrzyj do mnie do tematu o ekorssie, mam tam kilka zdjęć na kołach moto na oponach kenda k 262, bardzo fajne opony, głośne są na asfalcie, ale w terenie fajnie śmiga się na nich. Są to opony pomiędzy asfaltem a terenem, bieżnik nie jest klockowany naprzemiennie co sprawia, że nadają się na każde warunki. Proszę foto poglądowe. Oceń sam.

Kliknij w zdjęcie, by przywrócić oryginalny rozmiar.

Obrazek
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
Mateusz78721
Forumowicz
Posty: 110
Rejestracja: 03 maja 2018, 23:51
Lokalizacja: Wloszczowa

Re: Rozmiar kół do customa

Post autor: Mateusz78721 »

Mam kupiony silnik qs 50h oraz ramę, więc w grę wchodzi wzmocnienie ramy.
pumexior
Forumowicz
Posty: 171
Rejestracja: 22 maja 2018, 0:04
Lokalizacja: Pod Krakowem

Re: Rozmiar kół do customa

Post autor: pumexior »

26 rowerowy przód i 19 moto tył. W góry lepiej 18 moto na tył, ale standardowo 19 jest ok. Z rowerowym przednim kołem nie ma problemów, zużywa się przede wszystkim tylna opona a nie przednia. Natomiast przy przednim kole moto efekt żyroskopu jest już dość znaczny i trzeba się trochę siłować z kierownicą, już po założeniu większej opony rowerowej na przód ten efekt jest zauważalny. Zaleta kół moto jest taka, że nawet po zerwaniu wentyla dojedziesz bez problemu do domu, przy kole rowerowym po zerwaniu wentyla lub złapaniu kapcia (i braku łatek) jesteś uziemiony.
Mateusz78721
Forumowicz
Posty: 110
Rejestracja: 03 maja 2018, 23:51
Lokalizacja: Wloszczowa

Re: Rozmiar kół do customa

Post autor: Mateusz78721 »

Macie jakieś sprawdzone opony 19 na tył chyba coś koło 3.5.
I jakaś sprawdzona na przód 26 3.0
Detka to nawet mam na przód DH,
a na tył?
Awatar użytkownika
PoulN
Forumowicz
Posty: 366
Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
Lokalizacja: Miasto Wież i Róż

Re: Rozmiar kół do customa

Post autor: PoulN »

Kednda - 262, przód 19" 2.75 tył 18" 3.00 na asfalcie głośna, w terenie się sprawdza, no może poza piachem po pachy.
Z tyłu dość szybko bieżnik znika :P ale jeżdżąc 50/50 teren-asfalt na dwa sezony powinna starczyć.
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
Mateusz78721
Forumowicz
Posty: 110
Rejestracja: 03 maja 2018, 23:51
Lokalizacja: Wloszczowa

Re: Wzmocnienie ramy z chin :) /rozmiar kół do customa

Post autor: Mateusz78721 »

Powiedzcie jak wzmocnić owa rame pod silnik qd205, 12kw bedzie leciało.
Gdzie dać wspawki w wachcacz? Co jeszcze według was nadaje sie do wzmocnienia.
Dodam iz rama wyniosła mnie około 1000zł...
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Wzmocnienie ramy z chin :) /rozmiar kół do customa

Post autor: AST034 »

Z 💩 bata nie ukręcisz. Jak stal kiepska to tylko nowy wahacz pomoże, ale na Twoim miejscu wymienilbym tuleje na lozyska, wrzucil tego qs’a i zobaczył jak to sie sprawuje, przede wszystkim poskładaj ja do kupy i zobacz czy jest prosta, mozesz sie zdziwic 🤨
Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1346
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Wzmocnienie ramy z chin :) /rozmiar kół do customa

Post autor: Umbur »

Z reguły jak ktoś oszczędza na bezpieczeństwie, później żałuje. Bałbym się do tej ramy wsadzić 6kW, a co dopiero 12kW. Pomnik i kwatera przy kościele kosztuje znacznie więcej. ;)
grafffik

Re: Rozmiar kół do customa

Post autor: grafffik »

PoulN pisze:
18 wrz 2019, 11:11
Kednda - 262, przód 19" 2.75 tył 18" 3.00 na asfalcie głośna,
jak uważasz że Kenda głośna, to jeszcze Shinko nie słyszałeś która gwiżdże jak tramwaj :D
Mateusz78721 pisze:
16 paź 2019, 16:16
Powiedzcie jak wzmocnić owa rame pod silnik qd205, 12kw bedzie leciało.
Gdzie dać wspawki w wachcacz? Co jeszcze według was nadaje sie do wzmocnienia.
Dodam iz rama wyniosła mnie około 1000zł...
nie musisz wzmacniać, masa ludzi wsadza w tą ramę 205tke i żyją (natomiast nie wiem jak długo)
rama jednak jest starsznym gównem.ma geometrię taczki a jakość wykonania woła o pomste do nieba.
póki masz ją rozebraną oddaj ją na powtórne lakierowanie proszkowe, a przedewszystkim wpierw na piaskowanie, bo z pod tego seryjnego rdza może zacząć przebijać już po pierwszym sezonie (sprawdzone info)

podsumowując.
chciałeś tanio - to masz tanio. zastanów się czy było warto teraz ponosić dodatkowe koszty lepienia gówna ;)
Mateusz78721
Forumowicz
Posty: 110
Rejestracja: 03 maja 2018, 23:51
Lokalizacja: Wloszczowa

Re: Wzmocnienie ramy z Chin :) /rozmiar kół do customa

Post autor: Mateusz78721 »

Przypominam że rama wyniosła 1k to 1/3ceny sprawdzonych ram :)
A jakby dać piaskownik 5mm wzmacniając wachacz, dla mnie po oględzinach to on wygląda najgorzej. Plus dodatkowo 5mm dodatkowe blokady obrotu po obu stronach? Mam qs i 3k turbo, jak będzie bardzo źle to wleci tam 3k turbo a pod qs poszuka się ramy.
Załączniki
IMG_20191017_090713.png
Ostatnio zmieniony 17 paź 2019, 9:24 przez Umbur, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Widzę, że słowo "wahacz" sprawia duże problemy. 3 raz w tym wątku.
Wojtek
Forumowicz
Posty: 179
Rejestracja: 02 maja 2019, 9:48

Re: Wzmocnienie ramy z Chin :) /rozmiar kół do customa

Post autor: Wojtek »

Nie płaskownik, a zastrzał od osi obrotu do 1/3 długości by wzmocnić najsłabsze miejsce - miejsce mocowania suportu.
Mateusz78721
Forumowicz
Posty: 110
Rejestracja: 03 maja 2018, 23:51
Lokalizacja: Wloszczowa

Re: Wzmocnienie ramy z Chin :) /rozmiar kół do customa

Post autor: Mateusz78721 »

Przedstawisz graficznie swój pomysł, bo nie bardzo rozumiem :/
Wojtek
Forumowicz
Posty: 179
Rejestracja: 02 maja 2019, 9:48

Re: Wzmocnienie ramy z Chin :) /rozmiar kół do customa

Post autor: Wojtek »

Nie mam jak na szubko narysować to, chodzi mi o coś takiego co utworzy trójkąt: oś obrotu-suport-1/3 długości wahacza.
bodo
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 19 wrz 2018, 21:03
Lokalizacja: olsztyn

Re: Wzmocnienie ramy z Chin :) /rozmiar kół do customa

Post autor: bodo »

sprzedaj rame. i kup dobra sprawdzona. przerabiany temat. szkoda zdrowia.. do nastepnego sezonu masz troche czasu
Mateusz78721
Forumowicz
Posty: 110
Rejestracja: 03 maja 2018, 23:51
Lokalizacja: Wloszczowa

Re: Wzmocnienie ramy z Chin :) /rozmiar kół do customa

Post autor: Mateusz78721 »

Rama ma sprawdzona geometrie i wygląda że jest prosta.
Zostaje więc mi wzmocnienie ramy i malowanie.
Chwilowo wlatuje tam sterownik 45a i mała bateria by sprawdzić czy na pewno wszystko jest ok i jak pracuję zawiecha.
Załączniki
75587545_418397962171206_2182677052405055488_n (1).jpg
Ostatnio zmieniony 21 lis 2019, 18:05 przez Mateusz78721, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1346
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Wzmocnienie ramy z Chin :) /rozmiar kół do customa

Post autor: Umbur »

Myślę, że przy takiej geometrii będą szybko padały dampery. Pojeździj trochę i napisz jak się to sprawdza.
Awatar użytkownika
MixhaL
Forumowicz
Posty: 240
Rejestracja: 10 sie 2018, 14:56

Re: Wzmocnienie ramy z Chin :) /rozmiar kół do customa

Post autor: MixhaL »

Geometria nie ma nic do dampera.
To co wpływa na żywotność to sztywność boczna ramy i serwisy.
Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1346
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Wzmocnienie ramy z Chin :) /rozmiar kół do customa

Post autor: Umbur »

MixhaL pisze:
22 lis 2019, 8:46
Geometria nie ma nic do dampera.
To co wpływa na żywotność to sztywność boczna ramy i serwisy.
Ale bzdury opowiadasz.
1. Im ramie jest krótsze, tzn. damper bliżej sworznia, tym większy na niego nacisk, a więc większe siły na niego działają.
2. Jeżeli nie będzie siła działała w osi (zarówno wzdłużnej jak i poprzecznej), damper będzie ulegał dodatkowo siłom gnącym, co też będzie powodowało jego większe zużycie.
Wojtek
Forumowicz
Posty: 179
Rejestracja: 02 maja 2019, 9:48

Re: Wzmocnienie ramy z Chin :) /rozmiar kół do customa

Post autor: Wojtek »

?
"1. Im ramie jest krótsze, tzn. damper bliżej sworznia, tym większy na niego nacisk, a więc większe siły na niego działają."
Ja bym powiedział, że na sprężynę - musi być twardsza by je dobijał. No i tulejki/panewki/łożyska, czy jak je tam zwał, są bardziej obciążone, ale to część wymienna, jak klocki czy dętka. Dla samego dampera wielkość dźwigni, jak sądzę, nie ma znaczenia. W qulbix-ie mam sprężynę 450lbs, tutaj pewnie 600 będzie mało, jak nie 750lbs.
Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1346
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Wzmocnienie ramy z Chin :) /rozmiar kół do customa

Post autor: Umbur »

Wojtek pisze:
22 lis 2019, 13:33
No i tulejki/panewki/łożyska, czy jak je tam zwał, są bardziej obciążone, ale to część wymienna, jak klocki czy dętka.
Co z tego, że są wymienne, skoro musisz za nie zapłacić? To oznacza częstszy serwis i dodatkowe koszta.
Wojtek
Forumowicz
Posty: 179
Rejestracja: 02 maja 2019, 9:48

Re: Wzmocnienie ramy z Chin :) /rozmiar kół do customa

Post autor: Wojtek »

Eee tam, są też tacy co nie kupią nowych opon, bo się zedrą, więc wolą używki. Generalnie całe te elektryczne rowery to nie jest tania zabawa. Kombinują więc niektórzy np. z regenem by zaoszczędzić na klockach hamulcowych, a potem palą im się sterowniki i oszczędności diabli biorą. Tulejki przy tym to pikuś, a jak by miał jeszcze swoją tokarkę... Tak czy siak kolega kupił ruską ramę za 1500, a nie np. kariwę za 4500, więc na toczenie czy kupno coś tam mu zostanie.😃
Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1346
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Wzmocnienie ramy z Chin :) /rozmiar kół do customa

Post autor: Umbur »

Regen to nie tylko oszczędność klocków, ale przede wszystkim krótsza droga hamowania. ;)
Wojtek
Forumowicz
Posty: 179
Rejestracja: 02 maja 2019, 9:48

Re: Wzmocnienie ramy z Chin :) /rozmiar kół do customa

Post autor: Wojtek »

No, no, racja, zwiększa przyczepność opony do drogi😉. A tak serio, jak ktoś przysknerzył na hamulcach i nie kupił za 99zł choćby aurgi, tylko np. xody dosłownie parę złotych tańsze, to faktycznie samym heblem koła nie zablokuje. Regen jest fajny do stabilizowania prędkości z górki, ale przy zmianie nawierzchni, by nie wspomnieć o warunkach zimowych, można się nieźle zdziwić jak każde dotknięcie klamki będzie stawiać rower bokiem. Wtedy zostajà tylko buty...
Awatar użytkownika
MixhaL
Forumowicz
Posty: 240
Rejestracja: 10 sie 2018, 14:56

Re: Wzmocnienie ramy z Chin :) /rozmiar kół do customa

Post autor: MixhaL »

Umbur pisze:
22 lis 2019, 8:56
MixhaL pisze:
22 lis 2019, 8:46
Geometria nie ma nic do dampera.
To co wpływa na żywotność to sztywność boczna ramy i serwisy.
Ale bzdury opowiadasz.
1. Im ramie jest krótsze, tzn. damper bliżej sworznia, tym większy na niego nacisk, a więc większe siły na niego działają.
2. Jeżeli nie będzie siła działała w osi (zarówno wzdłużnej jak i poprzecznej), damper będzie ulegał dodatkowo siłom gnącym, co też będzie powodowało jego większe zużycie.
Przeczytaj jeszcze raz na spokojnie to co napisałem.
Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1346
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Wzmocnienie ramy z Chin :) /rozmiar kół do customa

Post autor: Umbur »

MixhaL pisze:
22 lis 2019, 22:46
Przeczytaj jeszcze raz na spokojnie to co napisałem.
Zawsze czytam na spokojnie. :)
Jeżeli miałeś coś innego na myśli, to ja chyba nie kumam. ;)
ODPOWIEDZ