Wzmocnienie ramy z Chin :) /rozmiar kół do customa
-
- Forumowicz
- Posty: 110
- Rejestracja: 03 maja 2018, 23:51
- Lokalizacja: Wloszczowa
Wzmocnienie ramy z Chin :) /rozmiar kół do customa
Cześć, mam dylemat nad wyborem kół do swojego ebike na ramie:
https://pl.aliexpress.com/item/32983628 ... b201603_53
Powiedzcie jak wzmocnić owa rame pod silnik qd205, 12kw bedzie leciało.
Gdzie dać wspawki w wachcacz? Co jeszcze według was nadaje sie do wzmocnienia.
Dodam iz rama wyniosła mnie około 1000zł...
Koła juz ogarniete
Rama typowo pod koło 26cali, i teraz pytanie jaką konfiguracje polecacie,
myśle nad 19cali moto z tyłu (silnik qs 205 50h)
i jakaś fajna opona,na jakich jeździcie?
a jeśli chodzi o przód to jest ciężka decyzja, jak jeździcie jak macie z tyłu 19 z przodu 26 czy 24?
i do tego jaka opona?
a może koło moto na przód?
https://pl.aliexpress.com/item/32983628 ... b201603_53
Powiedzcie jak wzmocnić owa rame pod silnik qd205, 12kw bedzie leciało.
Gdzie dać wspawki w wachcacz? Co jeszcze według was nadaje sie do wzmocnienia.
Dodam iz rama wyniosła mnie około 1000zł...
Koła juz ogarniete
Rama typowo pod koło 26cali, i teraz pytanie jaką konfiguracje polecacie,
myśle nad 19cali moto z tyłu (silnik qs 205 50h)
i jakaś fajna opona,na jakich jeździcie?
a jeśli chodzi o przód to jest ciężka decyzja, jak jeździcie jak macie z tyłu 19 z przodu 26 czy 24?
i do tego jaka opona?
a może koło moto na przód?
Ostatnio zmieniony 16 paź 2019, 16:16 przez Mateusz78721, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forumowicz
- Posty: 359
- Rejestracja: 23 lut 2018, 0:14
- Lokalizacja: Lubliniec
Re: Rozmiar kół do customa
Odpuść sobie tą rame, tym bardziej pod taki silnik.
Wahacz wykonany z kiepskiej jakości materiału, a system mocowania tego wahacza do ramy to nieporozumienie.
Jeżeli nadal będziesz się upierał przy tej ramie to zastosuj mniejszy silnik np 3000W 45H. Dodatkowo przygotuj się na modyfikację mocowania wahacza, polegająca na wymianie tulei gumowo metalowej na łożyska.
Najlepiej poszukaj innej ramy, np. EEB jak już uparłeś się ściągać ją z chin.
Wtedy dla qsa 205 50h felga 18 lub 19" będzie odpowiednia.
Wahacz wykonany z kiepskiej jakości materiału, a system mocowania tego wahacza do ramy to nieporozumienie.
Jeżeli nadal będziesz się upierał przy tej ramie to zastosuj mniejszy silnik np 3000W 45H. Dodatkowo przygotuj się na modyfikację mocowania wahacza, polegająca na wymianie tulei gumowo metalowej na łożyska.
Najlepiej poszukaj innej ramy, np. EEB jak już uparłeś się ściągać ją z chin.
Wtedy dla qsa 205 50h felga 18 lub 19" będzie odpowiednia.
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2054
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: Rozmiar kół do customa
Ja wybrałem 2 x 1.9 moto za względu na lepsze opony, ktorych bieżnik wystarczy na kilka sezonów a nie jak to w przypadku rowerowych na kilka miesięcy. Jak bierzesz bardzo mocny silnik i nie martwisz się o wagę całości to weź tak jak ja koła moto 19" albo 18" tył a 19" przód żeby poprawić trochę geometrię i mieć lepszego kopa. Zajrzyj do mnie do tematu o ekorssie, mam tam kilka zdjęć na kołach moto na oponach kenda k 262, bardzo fajne opony, głośne są na asfalcie, ale w terenie fajnie śmiga się na nich. Są to opony pomiędzy asfaltem a terenem, bieżnik nie jest klockowany naprzemiennie co sprawia, że nadają się na każde warunki. Proszę foto poglądowe. Oceń sam.
Kliknij w zdjęcie, by przywrócić oryginalny rozmiar.
Kliknij w zdjęcie, by przywrócić oryginalny rozmiar.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
-
- Forumowicz
- Posty: 110
- Rejestracja: 03 maja 2018, 23:51
- Lokalizacja: Wloszczowa
Re: Rozmiar kół do customa
Mam kupiony silnik qs 50h oraz ramę, więc w grę wchodzi wzmocnienie ramy.
-
- Forumowicz
- Posty: 171
- Rejestracja: 22 maja 2018, 0:04
- Lokalizacja: Pod Krakowem
Re: Rozmiar kół do customa
26 rowerowy przód i 19 moto tył. W góry lepiej 18 moto na tył, ale standardowo 19 jest ok. Z rowerowym przednim kołem nie ma problemów, zużywa się przede wszystkim tylna opona a nie przednia. Natomiast przy przednim kole moto efekt żyroskopu jest już dość znaczny i trzeba się trochę siłować z kierownicą, już po założeniu większej opony rowerowej na przód ten efekt jest zauważalny. Zaleta kół moto jest taka, że nawet po zerwaniu wentyla dojedziesz bez problemu do domu, przy kole rowerowym po zerwaniu wentyla lub złapaniu kapcia (i braku łatek) jesteś uziemiony.
-
- Forumowicz
- Posty: 110
- Rejestracja: 03 maja 2018, 23:51
- Lokalizacja: Wloszczowa
Re: Rozmiar kół do customa
Macie jakieś sprawdzone opony 19 na tył chyba coś koło 3.5.
I jakaś sprawdzona na przód 26 3.0
Detka to nawet mam na przód DH,
a na tył?
I jakaś sprawdzona na przód 26 3.0
Detka to nawet mam na przód DH,
a na tył?
- PoulN
- Forumowicz
- Posty: 366
- Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
- Lokalizacja: Miasto Wież i Róż
Re: Rozmiar kół do customa
Kednda - 262, przód 19" 2.75 tył 18" 3.00 na asfalcie głośna, w terenie się sprawdza, no może poza piachem po pachy.
Z tyłu dość szybko bieżnik znika ale jeżdżąc 50/50 teren-asfalt na dwa sezony powinna starczyć.
Z tyłu dość szybko bieżnik znika ale jeżdżąc 50/50 teren-asfalt na dwa sezony powinna starczyć.
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
-
- Forumowicz
- Posty: 110
- Rejestracja: 03 maja 2018, 23:51
- Lokalizacja: Wloszczowa
Re: Wzmocnienie ramy z chin :) /rozmiar kół do customa
Powiedzcie jak wzmocnić owa rame pod silnik qd205, 12kw bedzie leciało.
Gdzie dać wspawki w wachcacz? Co jeszcze według was nadaje sie do wzmocnienia.
Dodam iz rama wyniosła mnie około 1000zł...
Gdzie dać wspawki w wachcacz? Co jeszcze według was nadaje sie do wzmocnienia.
Dodam iz rama wyniosła mnie około 1000zł...
- AST034
- Forumowicz
- Posty: 1090
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
- Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
Re: Wzmocnienie ramy z chin :) /rozmiar kół do customa
Z bata nie ukręcisz. Jak stal kiepska to tylko nowy wahacz pomoże, ale na Twoim miejscu wymienilbym tuleje na lozyska, wrzucil tego qs’a i zobaczył jak to sie sprawuje, przede wszystkim poskładaj ja do kupy i zobacz czy jest prosta, mozesz sie zdziwic
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Wzmocnienie ramy z chin :) /rozmiar kół do customa
Z reguły jak ktoś oszczędza na bezpieczeństwie, później żałuje. Bałbym się do tej ramy wsadzić 6kW, a co dopiero 12kW. Pomnik i kwatera przy kościele kosztuje znacznie więcej.
Re: Rozmiar kół do customa
jak uważasz że Kenda głośna, to jeszcze Shinko nie słyszałeś która gwiżdże jak tramwaj
nie musisz wzmacniać, masa ludzi wsadza w tą ramę 205tke i żyją (natomiast nie wiem jak długo)Mateusz78721 pisze: ↑16 paź 2019, 16:16Powiedzcie jak wzmocnić owa rame pod silnik qd205, 12kw bedzie leciało.
Gdzie dać wspawki w wachcacz? Co jeszcze według was nadaje sie do wzmocnienia.
Dodam iz rama wyniosła mnie około 1000zł...
rama jednak jest starsznym gównem.ma geometrię taczki a jakość wykonania woła o pomste do nieba.
póki masz ją rozebraną oddaj ją na powtórne lakierowanie proszkowe, a przedewszystkim wpierw na piaskowanie, bo z pod tego seryjnego rdza może zacząć przebijać już po pierwszym sezonie (sprawdzone info)
podsumowując.
chciałeś tanio - to masz tanio. zastanów się czy było warto teraz ponosić dodatkowe koszty lepienia gówna
-
- Forumowicz
- Posty: 110
- Rejestracja: 03 maja 2018, 23:51
- Lokalizacja: Wloszczowa
Re: Wzmocnienie ramy z Chin :) /rozmiar kół do customa
Przypominam że rama wyniosła 1k to 1/3ceny sprawdzonych ram
A jakby dać piaskownik 5mm wzmacniając wachacz, dla mnie po oględzinach to on wygląda najgorzej. Plus dodatkowo 5mm dodatkowe blokady obrotu po obu stronach? Mam qs i 3k turbo, jak będzie bardzo źle to wleci tam 3k turbo a pod qs poszuka się ramy.
A jakby dać piaskownik 5mm wzmacniając wachacz, dla mnie po oględzinach to on wygląda najgorzej. Plus dodatkowo 5mm dodatkowe blokady obrotu po obu stronach? Mam qs i 3k turbo, jak będzie bardzo źle to wleci tam 3k turbo a pod qs poszuka się ramy.
Ostatnio zmieniony 17 paź 2019, 9:24 przez Umbur, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Widzę, że słowo "wahacz" sprawia duże problemy. 3 raz w tym wątku.
Powód: Widzę, że słowo "wahacz" sprawia duże problemy. 3 raz w tym wątku.
-
- Forumowicz
- Posty: 179
- Rejestracja: 02 maja 2019, 9:48
Re: Wzmocnienie ramy z Chin :) /rozmiar kół do customa
Nie płaskownik, a zastrzał od osi obrotu do 1/3 długości by wzmocnić najsłabsze miejsce - miejsce mocowania suportu.
-
- Forumowicz
- Posty: 110
- Rejestracja: 03 maja 2018, 23:51
- Lokalizacja: Wloszczowa
Re: Wzmocnienie ramy z Chin :) /rozmiar kół do customa
Przedstawisz graficznie swój pomysł, bo nie bardzo rozumiem :/
-
- Forumowicz
- Posty: 179
- Rejestracja: 02 maja 2019, 9:48
Re: Wzmocnienie ramy z Chin :) /rozmiar kół do customa
Nie mam jak na szubko narysować to, chodzi mi o coś takiego co utworzy trójkąt: oś obrotu-suport-1/3 długości wahacza.
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 19 wrz 2018, 21:03
- Lokalizacja: olsztyn
Re: Wzmocnienie ramy z Chin :) /rozmiar kół do customa
sprzedaj rame. i kup dobra sprawdzona. przerabiany temat. szkoda zdrowia.. do nastepnego sezonu masz troche czasu
-
- Forumowicz
- Posty: 110
- Rejestracja: 03 maja 2018, 23:51
- Lokalizacja: Wloszczowa
Re: Wzmocnienie ramy z Chin :) /rozmiar kół do customa
Rama ma sprawdzona geometrie i wygląda że jest prosta.
Zostaje więc mi wzmocnienie ramy i malowanie.
Chwilowo wlatuje tam sterownik 45a i mała bateria by sprawdzić czy na pewno wszystko jest ok i jak pracuję zawiecha.
Zostaje więc mi wzmocnienie ramy i malowanie.
Chwilowo wlatuje tam sterownik 45a i mała bateria by sprawdzić czy na pewno wszystko jest ok i jak pracuję zawiecha.
Ostatnio zmieniony 21 lis 2019, 18:05 przez Mateusz78721, łącznie zmieniany 1 raz.
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Wzmocnienie ramy z Chin :) /rozmiar kół do customa
Myślę, że przy takiej geometrii będą szybko padały dampery. Pojeździj trochę i napisz jak się to sprawdza.
- MixhaL
- Forumowicz
- Posty: 240
- Rejestracja: 10 sie 2018, 14:56
Re: Wzmocnienie ramy z Chin :) /rozmiar kół do customa
Geometria nie ma nic do dampera.
To co wpływa na żywotność to sztywność boczna ramy i serwisy.
To co wpływa na żywotność to sztywność boczna ramy i serwisy.
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Wzmocnienie ramy z Chin :) /rozmiar kół do customa
Ale bzdury opowiadasz.
1. Im ramie jest krótsze, tzn. damper bliżej sworznia, tym większy na niego nacisk, a więc większe siły na niego działają.
2. Jeżeli nie będzie siła działała w osi (zarówno wzdłużnej jak i poprzecznej), damper będzie ulegał dodatkowo siłom gnącym, co też będzie powodowało jego większe zużycie.
-
- Forumowicz
- Posty: 179
- Rejestracja: 02 maja 2019, 9:48
Re: Wzmocnienie ramy z Chin :) /rozmiar kół do customa
?
"1. Im ramie jest krótsze, tzn. damper bliżej sworznia, tym większy na niego nacisk, a więc większe siły na niego działają."
Ja bym powiedział, że na sprężynę - musi być twardsza by je dobijał. No i tulejki/panewki/łożyska, czy jak je tam zwał, są bardziej obciążone, ale to część wymienna, jak klocki czy dętka. Dla samego dampera wielkość dźwigni, jak sądzę, nie ma znaczenia. W qulbix-ie mam sprężynę 450lbs, tutaj pewnie 600 będzie mało, jak nie 750lbs.
"1. Im ramie jest krótsze, tzn. damper bliżej sworznia, tym większy na niego nacisk, a więc większe siły na niego działają."
Ja bym powiedział, że na sprężynę - musi być twardsza by je dobijał. No i tulejki/panewki/łożyska, czy jak je tam zwał, są bardziej obciążone, ale to część wymienna, jak klocki czy dętka. Dla samego dampera wielkość dźwigni, jak sądzę, nie ma znaczenia. W qulbix-ie mam sprężynę 450lbs, tutaj pewnie 600 będzie mało, jak nie 750lbs.
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Wzmocnienie ramy z Chin :) /rozmiar kół do customa
Co z tego, że są wymienne, skoro musisz za nie zapłacić? To oznacza częstszy serwis i dodatkowe koszta.
-
- Forumowicz
- Posty: 179
- Rejestracja: 02 maja 2019, 9:48
Re: Wzmocnienie ramy z Chin :) /rozmiar kół do customa
Eee tam, są też tacy co nie kupią nowych opon, bo się zedrą, więc wolą używki. Generalnie całe te elektryczne rowery to nie jest tania zabawa. Kombinują więc niektórzy np. z regenem by zaoszczędzić na klockach hamulcowych, a potem palą im się sterowniki i oszczędności diabli biorą. Tulejki przy tym to pikuś, a jak by miał jeszcze swoją tokarkę... Tak czy siak kolega kupił ruską ramę za 1500, a nie np. kariwę za 4500, więc na toczenie czy kupno coś tam mu zostanie.
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Wzmocnienie ramy z Chin :) /rozmiar kół do customa
Regen to nie tylko oszczędność klocków, ale przede wszystkim krótsza droga hamowania.
-
- Forumowicz
- Posty: 179
- Rejestracja: 02 maja 2019, 9:48
Re: Wzmocnienie ramy z Chin :) /rozmiar kół do customa
No, no, racja, zwiększa przyczepność opony do drogi. A tak serio, jak ktoś przysknerzył na hamulcach i nie kupił za 99zł choćby aurgi, tylko np. xody dosłownie parę złotych tańsze, to faktycznie samym heblem koła nie zablokuje. Regen jest fajny do stabilizowania prędkości z górki, ale przy zmianie nawierzchni, by nie wspomnieć o warunkach zimowych, można się nieźle zdziwić jak każde dotknięcie klamki będzie stawiać rower bokiem. Wtedy zostajà tylko buty...
- MixhaL
- Forumowicz
- Posty: 240
- Rejestracja: 10 sie 2018, 14:56
Re: Wzmocnienie ramy z Chin :) /rozmiar kół do customa
Przeczytaj jeszcze raz na spokojnie to co napisałem.Umbur pisze: ↑22 lis 2019, 8:56Ale bzdury opowiadasz.
1. Im ramie jest krótsze, tzn. damper bliżej sworznia, tym większy na niego nacisk, a więc większe siły na niego działają.
2. Jeżeli nie będzie siła działała w osi (zarówno wzdłużnej jak i poprzecznej), damper będzie ulegał dodatkowo siłom gnącym, co też będzie powodowało jego większe zużycie.
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Wzmocnienie ramy z Chin :) /rozmiar kół do customa
Zawsze czytam na spokojnie.
Jeżeli miałeś coś innego na myśli, to ja chyba nie kumam.