Silnik do trekkingu - potrzebna opinia
-
- Forumowicz
- Posty: 1414
- Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46
Silnik do trekkingu - potrzebna opinia
Czy taki silnik będzie odpowiedni do spokojnej asfaltowej jazdy na dłuższe dystanse?
https://www.bafang-e.com/oem-area/compo ... -g320250v/
Interesuje mnie użyteczna stała prędkość, jakiej mogę się spodziewać na kołach 28" (widzę tu przełożenie 1:11, w innych silnikach było to 1:5 lub 1:4). Nie zależy mi na 50km/h, ale gdyby tak Vmax oscylowało w okolicach 35km/h, a prędkość przelotowa 30km/h byłoby miło. Waga roweru to 16kg, moja to setka. Jeżdżę w terenie pagórkowatym, ale nie są to góry. Czy ten model ma już skośne zębatki wyciszające pracę silnika, nie chcę młynka do kawy? Do zalet tego silnika na pewno zaliczam niską wagę.
Jeżeli ten model nie za bardzo spełnia powyższe założenia, proszę o jakieś sensowne konfiguracje. Mid raczej odpada ze względu na wyższe koszty.
https://www.bafang-e.com/oem-area/compo ... -g320250v/
Interesuje mnie użyteczna stała prędkość, jakiej mogę się spodziewać na kołach 28" (widzę tu przełożenie 1:11, w innych silnikach było to 1:5 lub 1:4). Nie zależy mi na 50km/h, ale gdyby tak Vmax oscylowało w okolicach 35km/h, a prędkość przelotowa 30km/h byłoby miło. Waga roweru to 16kg, moja to setka. Jeżdżę w terenie pagórkowatym, ale nie są to góry. Czy ten model ma już skośne zębatki wyciszające pracę silnika, nie chcę młynka do kawy? Do zalet tego silnika na pewno zaliczam niską wagę.
Jeżeli ten model nie za bardzo spełnia powyższe założenia, proszę o jakieś sensowne konfiguracje. Mid raczej odpada ze względu na wyższe koszty.
-
- Forumowicz
- Posty: 4995
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Silnik do trekkingu - potrzebna opinia
Z RPM dla koła 28", wynika prędkość ~40km/godz (na luzie), pod obciążeniem będzie to zapewne 30 - 35. (sprostowanie)
250 - 275 RPM X 2.2 - 2.3 koło = 33 - 38km/godz
250 - 275 RPM X 2.2 - 2.3 koło = 33 - 38km/godz
-
- Forumowicz
- Posty: 1414
- Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46
Re: Silnik do trekkingu - potrzebna opinia
Czy ten silnik można zasilić z baterii 48V? Nie chodzi mi o zwiększanie prędkości, tylko ogólnej ilości Wh, czyli zasięgu.
-
- Forumowicz
- Posty: 1414
- Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46
Re: Silnik do trekkingu - potrzebna opinia
No i interesują mnie też te skośne zębatki, zawsze to ciszej gada. Czy podany w katalogu poziom <50dB oznacza pracę cichą, średnią, czy już uciążliwą dla ucha? Rozumiem, że trzeba tu dać sterownik z sygnałem sinusoidalnym, żeby było ciszej.
-
- Forumowicz
- Posty: 4995
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Silnik do trekkingu - potrzebna opinia
Przy tej samej ilości ogniw w pakiecie, zasięg (watogodziny), będzie taki sam. Optymalne napięcie zasilania masz podane (36/43V), zwiększając zasilanie teoretycznie zmniejszysz sprawność, a więc i zasięg roweru. W zamian rower będzie szybszy, lecz mniej dynamiczny. Co do skośnych zębatek, sądzę że przy tak małym silniku z dużym przełożeniem, zębatki będą raczej proste (ale to tylko domniemanie).
Co do zasilania 43V to jest być może "chochlik drukarski", i powinno być 48V, bo 43V jest wartością "abstrakcyjną".
-
- Forumowicz
- Posty: 1414
- Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46
Re: Silnik do trekkingu - potrzebna opinia
Też przyjąłem, żę chcieli napisać 36/48V. Pytam o skośne zębatki, ponieważ taki ATM w nowszych wersjach zaczął je stosować (nawet w silnikach 250W) dzięki czemu te jednostki są cichsze.
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 16 sie 2019, 12:52
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Silnik do trekkingu - potrzebna opinia
A skąd to planujesz zamawiać? Zaczynam się rozglądać za czymś podobnym (koniecznie na przód) do roweru żony. Fajnie gdyby udało się znaleźć od razu zaplecione w felgę 28"
-
- Forumowicz
- Posty: 1414
- Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46
Re: Silnik do trekkingu - potrzebna opinia
Na razie robię zwiad, czy w ogóle dobrze myślę. Jeszcze jedno lamerskie pytanko: te RPM'y są podawane już z uwzględnieniem przekładni? Czyli jednym słowem, skoro podają 240RPM, a przełożenie to 1:11, to sam wirnik powinien mieć obroty 2640RPM? To chyba trochę dużo jak na silnik BLDC?
-
- Forumowicz
- Posty: 4995
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Silnik do trekkingu - potrzebna opinia
Dobrze kombinujesz RPM dotyczy obrotów na kole, a "wysokie obroty" silników elektrycznych to raczej "norma".
-
- Forumowicz
- Posty: 1414
- Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46
Re: Silnik do trekkingu - potrzebna opinia
Zawsze mnie uczyli, że silniki krokowe pracują z dużym momentem, ale raczej wolniej, niż klasyczne silniki DC.
-
- Forumowicz
- Posty: 4995
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Silnik do trekkingu - potrzebna opinia
Ale silnik BLDC jak i DC, nie jest silnikiem krokowym. BLDC możemy przyrównać do silnika DC, tyle że na "prąd zmienny/impulsowy", gdyż jest bezszczotkowy, i do uruchomienia potrzebny jest odpowiedni sterownik, który wytworzy odpowiedni sygnał. Poniżej masz przykład silników bezszczotkowych (BLDC), i ich prędkości.
-
- Forumowicz
- Posty: 1414
- Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46