Kross Level B3 pomoc w konfiguracji.
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 25 gru 2019, 15:17
Kross Level B3 pomoc w konfiguracji.
Witam wszystkich, przyszedł czas na mój pierwszy rower elektryczny. Po pierwszej wstępnej analizie na forum wybrałem takie komponenty wszystko ze strony NEXUN. Mój rower to Kross Level b3 rama 21" koło 29" :
Silnik Mxus 30H 1500W (10x6) Tył KASETA
Sterownik KT48SVPRCK-JLS02, 48V, 45A (sinus)
Wyświetlacz KT-LCD8s (36/48V)
Zestaw Bidon 48V 17,5Ah - do samodzielnego montażu.
Obręcz G.Hammer 28/29" - Mxus 30H, Mxus 3K
Szprychy 173mm, grubość 2.3mm + nyple (komplet 36szt)
Manetka kciukowa (uniwersalna)
Blokada obrotu osi M14 silnika
Oto moja lista, co o tym sądzicie czy lepiej baterie załadować do skrzynki w trójkąt. Oto mój rower https://www.fotosik.pl/zdjecie/4e69cc8a0677a13c
Silnik Mxus 30H 1500W (10x6) Tył KASETA
Sterownik KT48SVPRCK-JLS02, 48V, 45A (sinus)
Wyświetlacz KT-LCD8s (36/48V)
Zestaw Bidon 48V 17,5Ah - do samodzielnego montażu.
Obręcz G.Hammer 28/29" - Mxus 30H, Mxus 3K
Szprychy 173mm, grubość 2.3mm + nyple (komplet 36szt)
Manetka kciukowa (uniwersalna)
Blokada obrotu osi M14 silnika
Oto moja lista, co o tym sądzicie czy lepiej baterie załadować do skrzynki w trójkąt. Oto mój rower https://www.fotosik.pl/zdjecie/4e69cc8a0677a13c
- tas
- Administrator
- Posty: 2995
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Kross Level B3 pomoc w konfiguracji.
Bidony są na prąd do 30A a wybrałeś sterownik 45A - nie wolno tak podłączać...
Koło jest 29", raczej nie praktykuje się dawać innych silników w takie obręcze jak wolnoobrotowe, powinieneś wybrać model 7x9
Zawsze najlepiej jest wybrać baterie w skrzynce, bidony to ostateczność
Koło jest 29", raczej nie praktykuje się dawać innych silników w takie obręcze jak wolnoobrotowe, powinieneś wybrać model 7x9
Zawsze najlepiej jest wybrać baterie w skrzynce, bidony to ostateczność
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 25 gru 2019, 15:17
Re: Kross Level B3 pomoc w konfiguracji.
Ok dzięki za odpowiedź czyli Silnik Elektryczny Mxus 30H 1500W (7x9) Tył KASETA, wolnobieżny i baterie na zamówienie możecie doradzić jaką baterie skonfigurować, a jest ktoś na forum kto robi ładne skrzynki na baterie.
- AST034
- Forumowicz
- Posty: 1090
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
- Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
Re: Kross Level B3 pomoc w konfiguracji.
Wrzuc jakies 13S10P i bedzie ok. Pytanie tylko ile ogniw wejdzie w rame.
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 25 gru 2019, 15:17
Re: Kross Level B3 pomoc w konfiguracji.
Witam a z jaką prędkością pojedzie taki zestaw i co się stanie jak zamontuje silnik szybkobieżny
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 25 gru 2019, 15:17
Re: Kross Level B3 pomoc w konfiguracji.
A jak włożyć ośkę z silnikiem mxus 30H o średnicy fi 12mm jak w ramie jest średnica fi 9mm.
- PoulN
- Forumowicz
- Posty: 366
- Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
- Lokalizacja: Miasto Wież i Róż
Re: Kross Level B3 pomoc w konfiguracji.
10x6 przy 29" będzie się grzał i męczył przy niskich obrotach, poprostu elektrower będzie się słabo "zbierał". Przy tym prądzie, to wręcz będzie się ledwo co odpychał.
Nie kombinuj, tylko bierz 7x9, koło 28", VMax przy 48V powinno być jakiś 45Km/h, zmień sterownik na 45A i pod niego baterię.
Skrzynkę na wymiar lub/ i baterię możesz zamówić np. z http://elektro-bikes.pl/
Nie kombinuj, tylko bierz 7x9, koło 28", VMax przy 48V powinno być jakiś 45Km/h, zmień sterownik na 45A i pod niego baterię.
Skrzynkę na wymiar lub/ i baterię możesz zamówić np. z http://elektro-bikes.pl/
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
- Vegasnight9
- Forumowicz
- Posty: 569
- Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
- Lokalizacja: Żary
Re: Kross Level B3 pomoc w konfiguracji.
Możesz też kupić silnik QS 205 35H 6T.
Będzie w każdym aspekcie lepszy od mxusa 30h 7x9.
Będzie w każdym aspekcie lepszy od mxusa 30h 7x9.
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW viewtopic.php?f=30&t=1243
- PoulN
- Forumowicz
- Posty: 366
- Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
- Lokalizacja: Miasto Wież i Róż
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 25 gru 2019, 15:17
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 25 gru 2019, 15:17
Re: Kross Level B3 pomoc w konfiguracji.
W elektro-bikes mówi mi żeby lepiej dać silnik Mxusa V3 3 turbo 3000W i zrobić to na napięciu 48V 45A że to będzie fajnie chodziło z kołem 29"
- Vegasnight9
- Forumowicz
- Posty: 569
- Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
- Lokalizacja: Żary
Re: Kross Level B3 pomoc w konfiguracji.
Do koła 29" musiałbyś raczej mieć nawój 5T tego 3k turbo niemniej w Nexunie odradzają montaż tych silników w duże obręcze
https://nexun.pl/pl/p/Mxus-v3-3K-Turbo- ... x4-Tyl/378
https://nexun.pl/pl/p/Mxus-v3-3K-Turbo- ... x4-Tyl/378
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW viewtopic.php?f=30&t=1243
-
- Forumowicz
- Posty: 99
- Rejestracja: 21 mar 2018, 16:06
- Lokalizacja: Iława
Re: Kross Level B3 pomoc w konfiguracji.
W kole 28” miałem założony silnik Nine Continent 7x9, który ważył 6,4 kg i prawie po każdej jeździe była zerwana szprycha a Mxus 3K jest o ok. 3kg cięższy. Zmieniłem na 26” i od trzech lat nic się nie dzieje.
W drugim e-bike mam silnik Mxus v3 3K-Turbo również na kołach 26” i również bez problemu.
Tylko jak będziesz zaplatał koło to nie oszczędzaj na szprychach. Można już dostać do obręczy rowerowych 2,9mm.
W drugim e-bike mam silnik Mxus v3 3K-Turbo również na kołach 26” i również bez problemu.
Tylko jak będziesz zaplatał koło to nie oszczędzaj na szprychach. Można już dostać do obręczy rowerowych 2,9mm.
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 25 gru 2019, 15:17
Re: Kross Level B3 pomoc w konfiguracji.
Jestem na etapie budowy akumulatora 16s9p ogniwa Sanyo GA. Mam dylemat na jakiej taśmie zgrzewać ogniwa na niklowej czy niklowanej. Jaka jest różnica w przepływie prądu na taśmie 10mmx0,15 czysty nikiel a 10x0,15 stalowa- niklowana.
- AST034
- Forumowicz
- Posty: 1090
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
- Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 25 gru 2019, 15:17
Re: Kross Level B3 pomoc w konfiguracji.
Właśnie robiłem próby i musze tak podwójnie przygrzać jeden zgrzew wtedy trzyma. Bo na stalowej jest rewelacyjnie. A czy taśma stalowa da rade Ze sterownikiem 45A. Aku 16s9p Sanyo Ga.
- AST034
- Forumowicz
- Posty: 1090
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
- Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
Re: Kross Level B3 pomoc w konfiguracji.
Generalnie taśma stalowa to jest lipa, licz 2A na pasek tasmy zeby sie to nie grzalo. Jesli musisz robic podwojny zgrzew na niklu to zapomnij o zgrzewaniu tasmą niklową bo Ci sie to nie uda. Polecam zamiast tego lutowanie - mniej tasmy zuzyjesz a nie bedziesz mial sztucznego SAGu na taśmie. Ogniwa Sanyo GA nie mają duzej wydajnosci prądowej i jesli uzyjesz dodatkowo tasmy stalowej w ograniczonej ilosci to bedziesz mial spadki na baterii i nie wyciagniesz z nich calej energii. Wiec albo sobie to zlutujesz, albo zaopatrz sie w porządną zgrzewarkę.
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 25 gru 2019, 15:17
Re: Kross Level B3 pomoc w konfiguracji.
Po kilkunastu próbach wiem jak zgrzewać nikiel elektrody zgrzewarki muszą delikatnie dolegać do taśmy wtedy jest mocny zgrzew. Po oderwaniu taśmy zostają dziurki. Gdy dociskam mocno to lipa tylko się lekko nagrzeje i słabo trzyma.
A co do ogniw na foru piszą że przed zgrzaniem trzeba naładować ogniwa do 4.2V. A moje ogniwa są nowe i mają każde jedno 3.62V, to też je muszę doładować?
A co do ogniw na foru piszą że przed zgrzaniem trzeba naładować ogniwa do 4.2V. A moje ogniwa są nowe i mają każde jedno 3.62V, to też je muszę doładować?
- AST034
- Forumowicz
- Posty: 1090
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
- Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
Re: Kross Level B3 pomoc w konfiguracji.
A spróbuj zgrzać nikiel do niklu, bo to jest najwazniejsze. Jesli kazde ma równe napiecie to nie musisz, aczkolwiek tak jest latwiej, bo mimo nieznacznych roznic napiecia ilosc pozostalej energii moze byc rozna i po zgrzaniu pojda prady wyrownawcze takie, ze sie ogniwa ugotują. Najlepiej miec naladowane na maxa, wtedy masz spokoj.robkon3 pisze: ↑10 lut 2020, 18:37Po kilkunastu próbach wiem jak zgrzewać nikiel elektrody zgrzewarki muszą delikatnie dolegać do taśmy wtedy jest mocny zgrzew. Po oderwaniu taśmy zostają dziurki. Gdy dociskam mocno to lipa tylko się lekko nagrzeje i słabo trzyma.
A co do ogniw na foru piszą że przed zgrzaniem trzeba naładować ogniwa do 4.2V. A moje ogniwa są nowe i mają każde jedno 3.62V, to też je muszę doładować?
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 25 gru 2019, 15:17
Re: Kross Level B3 pomoc w konfiguracji.
Próbowałem i nikiel z niklem też daje radę. A czy najlepiej naładować ogniwa do 4.2V ?
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 25 gru 2019, 15:17
Re: Kross Level B3 pomoc w konfiguracji.
Podpoiłem dwa ogniwa w szereg zamknąłem obwód amperomierzem i prąd który przepływał między ogniwami to 3,6A kable zrobiły się gorące.
- AST034
- Forumowicz
- Posty: 1090
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
- Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
Re: Kross Level B3 pomoc w konfiguracji.
Masz odpowiedz. Laduj wszystkie do pelna i dopiero składaj. Pomysl ile by poszlo kiedy zlaczylbys 10 ogniw...
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 25 gru 2019, 15:17
Re: Kross Level B3 pomoc w konfiguracji.
Witam może ma ktoś na zbyciu z okolic Będzina, Katowic 3 metry taśmy niklowej czystego niklu 8mmx0.15. Bo mi brakło a chciałem dokończyć pakiet. Mam niklowaną 10mmx0.15 ale nie wiem czy ma na tyle dobrą przepuszczalność prądową.