Czas podjąć męska decyzję

Tematy związane z wszelką instalacją elektryczną w konwersjach rowerów
ODPOWIEDZ
SzczepanTG
Forumowicz
Posty: 38
Rejestracja: 31 gru 2019, 15:32
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Czas podjąć męska decyzję

Post autor: SzczepanTG »

Witam,
Głowa już mnie boli od czytania setek postów oglądania godzin wideo...
Potrzebuje zestaw do konwersji.
Lubie szybko jeździć i dlatego postawiłem na napięcie pow. 60V
Od roweru oczekuje szybkiego przemieszczania się po mieście a w weekendy spokojna jazda po lesie.
W ramie mam mało miejsca na pakiet i stawiam na 16s8P LG M26
Silnik chce wsadzić mxus 30h (10x6)
Sterownik KT60V 45A
Bms to pewnie 50A
Czujnik PAS plus wyświetlacz
Wiem że w 70% nie będę wykorzystywać mocy, ale to chyba dobrze, myślę że lepiej złożyć mocniejszy zestaw i nie wysilać go niż kupisz słabszy i męczyć go cały czas na 100%. Reasumując zależy mi na prędkości max 60km/h Nm czy softstart nie jest dla mnie bardzo ważny.
Chce raz złożyć zestaw i się nim cieszyć, mam nadzieję że w tym wypadku nie złapie mnie "watownica"
Wszystko planuje zakupić w nexunie, więc jak macie lepsze propozycje to bardo proszę 🙏 😀
Ps: robi ktoś z Was skrzynki pod baterie?
Awatar użytkownika
MlKl
Forumowicz
Posty: 58
Rejestracja: 27 gru 2019, 14:09

Re: Czas podjąć męska decyzję

Post autor: MlKl »

Witaj, powodzenia :)
Awatar użytkownika
Yasiu77
Moderator
Posty: 1324
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: Czas podjąć męska decyzję

Post autor: Yasiu77 »

W Bielsku elektrobikes robi skrzynki. Można by ciut pojemniejsze ogniwa wsadzić. Powodzenia ;)
SzczepanTG
Forumowicz
Posty: 38
Rejestracja: 31 gru 2019, 15:32
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Czas podjąć męska decyzję

Post autor: SzczepanTG »

Czyli Panowie nic nie wymaga zmiany, zero propozycji
🧐
SzczepanTG
Forumowicz
Posty: 38
Rejestracja: 31 gru 2019, 15:32
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Czas podjąć męska decyzję

Post autor: SzczepanTG »

Więcej ogniw nie pomieszczę
SzczepanTG
Forumowicz
Posty: 38
Rejestracja: 31 gru 2019, 15:32
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Czas podjąć męska decyzję

Post autor: SzczepanTG »

Mało miejsca
Załączniki
Mała rama
Mała rama
SzczepanTG
Forumowicz
Posty: 38
Rejestracja: 31 gru 2019, 15:32
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Czas podjąć męska decyzję

Post autor: SzczepanTG »

Mało miejsca
Załączniki
Screenshot_20200103_213628_com.android.gallery3d.jpg
SzczepanTG
Forumowicz
Posty: 38
Rejestracja: 31 gru 2019, 15:32
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Czas podjąć męska decyzję

Post autor: SzczepanTG »

Jaka szerokość skrzynki powinna być żeby zmieścić baterię i obok sterownik kt?
SzczepanTG
Forumowicz
Posty: 38
Rejestracja: 31 gru 2019, 15:32
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Czas podjąć męska decyzję

Post autor: SzczepanTG »

Yasiu77 jakie ogniwa proponujesz? We wtorek składam zamówienie do Tasa
pumexior
Forumowicz
Posty: 171
Rejestracja: 22 maja 2018, 0:04
Lokalizacja: Pod Krakowem

Re: Czas podjąć męska decyzję

Post autor: pumexior »

Przy 45A i 8p masz 5,6A na ogniwo, myślę, że śmiało możesz dać ogniwa wysokopojemnościowe typu Sanyo GA. GA akurat nie ma w nexunie, ale np Samsung 35E też powinien ogarnąć temat.
grafffik

Re: Czas podjąć męska decyzję

Post autor: grafffik »

weź sobie większego BMS'a, 60A to zdrowy rozsądek. 50A może Ci odcinać nawet jak będzie 45A na sterowniku.
Sterowniki KT lubią się jarać z przeciążenia, wszystkie też mają softstart ale to tylko ich zaleta.
Silnik który wybrałeś jest głośny, ma taki nieprzyjemny szum. Mxus 3K turbo na pewno będzie lepszym wyborem i pozwoli przy watowicy na większy w rozwój w razie co. GA pod 45A to troche ryzykowne zagranie. takie na granicy ryzyka i rozsądku. Jeżeli ogniwa będą nowe to ok, jeśli depakiet to już bym nie ryzykował, bo sagi będą odczuwalne na pewno.
Awatar użytkownika
Yasiu77
Moderator
Posty: 1324
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: Czas podjąć męska decyzję

Post autor: Yasiu77 »

50A od tasa w zupełności starczy. Sprawdzony, bezawaryjny model raczej zawsze zakładany do 45A. Który to ten 60A bms polecasz grafffik?
Awatar użytkownika
Vegasnight9
Forumowicz
Posty: 569
Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
Lokalizacja: Żary

Re: Czas podjąć męska decyzję

Post autor: Vegasnight9 »

Ładuj w skrzynkę tylko akumulator, max jaki wejdzie. Akumulator jest najważniejszy. Sterownik pod ramę. Nie pożałujesz :)

Skrzynkę możesz zrobić sam choćby ze sklejki. Mocuj do ramy na nitonakrętki.

Obrazek
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW :arrow: viewtopic.php?f=30&t=1243
SzczepanTG
Forumowicz
Posty: 38
Rejestracja: 31 gru 2019, 15:32
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Czas podjąć męska decyzję

Post autor: SzczepanTG »

Póki co ograniczają mnie mocno finanse, większa bateria i zmiana silnika to koszt pewnie 2tys zł. Dziękuję za podpowiedzi, jak dostanę części to się pochwalę i zdam foto relacje
Awatar użytkownika
Yasiu77
Moderator
Posty: 1324
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: Czas podjąć męska decyzję

Post autor: Yasiu77 »

Generalnie rowery bez tylnej amortyzacji są trochę słabe do dużych prędkości bo jak wpadniesz w dziurę przy 60km/h to możecie sięz rowerem połamać ale pewnie zaraz napiszą że do 80km/h to nie trzeba amortyzacji :lol: damper wybacza błędy na drodze. Ale wracając do elektryki, ogniwa jak możesz to dołóż z dwie stówki i wybierz pojemniejsze czyli te np samsung 35E, Lg Mj1 czy ew. sanyo GA. Jeszcze bym pokombinował z układem ogniw by upchnąć te 6 ogniw więcej do 144 i byś miał 16s9p co by przedłużyło życie pakietu i zasięg. Można też z poziomu wyświetlacza w sinusach obniżyć moc sterownika i problem z wydajnością ogniw odpada. Watownica i tak Cię dopadnie i za rok, dwa będziesz robił przynajmniej na 3k turbo fulla bo stwierdzisz że za słabo, za twardo :) 3k turbo to w terenie górskim obowiązkowo na start ale jak masz płasko to niekoniecznie. W skrzynce sterownik sinus 45A też da radę ale załóż mu profilaktycznie termika 80 st C. W silniku też trzeba zamontować termik 140 NO. Zamontowany sterownik pod ramą jak pisze Vegasnight9 nie ma szans się przegrzać i można zrobić wtedy węższą skrzynkę byleby pakiet i przewody weszły ... co by tu jeszcze powydziwiać? ;)
SzczepanTG
Forumowicz
Posty: 38
Rejestracja: 31 gru 2019, 15:32
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Czas podjąć męska decyzję

Post autor: SzczepanTG »

W skrzynce nie zmieszczę 140ogniw, wydawało mi się że powinienem iść w ogniwa wysokoprądowe, niż pojemnościowe. Nie myślałem o sterowniku na zewnątrz bo po pierwsze chce żeby to ładnie wyglądało, a po drugie większość ludzi pisze że sterowniki mało się nagrzewają. Silnik zabezpieczę termikiem i jak trzeba będzie sterównik również. Jeździć będę głównie na pasie a do zapier... Służy mi auto więc mam nadzieję że będę zadowolony z mocy roweru. Choć człowiekowi zawsze mało 🤣
SzczepanTG
Forumowicz
Posty: 38
Rejestracja: 31 gru 2019, 15:32
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Czas podjąć męska decyzję

Post autor: SzczepanTG »

Panowie, mam pytanie, chciał bym zaoszczędzić troszkę na szerokości skrzynki... Skrzynka będzie z aluminium a sterownik chce mieć w środku, i wpadł mi do głowy pewien pomysł, jak by tak zdemontować obudowę ze sterownika i końcówki mocy przykrecić do obudowy, żeby obudowa była radiatorem? Rozważał ktoś już tu takie rozwiązanie?
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Czas podjąć męska decyzję

Post autor: AST034 »

SzczepanTG pisze:
11 sty 2020, 15:03
Panowie, mam pytanie, chciał bym zaoszczędzić troszkę na szerokości skrzynki... Skrzynka będzie z aluminium a sterownik chce mieć w środku, i wpadł mi do głowy pewien pomysł, jak by tak zdemontować obudowę ze sterownika i końcówki mocy przykrecić do obudowy, żeby obudowa była radiatorem? Rozważał ktoś już tu takie rozwiązanie?
Ma to sens przy sabvotonie, nie ma przy klasycznych sinusach, blokowcach, bo nie zyskasz wiele miejsca.
SzczepanTG
Forumowicz
Posty: 38
Rejestracja: 31 gru 2019, 15:32
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Czas podjąć męska decyzję

Post autor: SzczepanTG »

Sęk w tym że nie potrafię znaleźć foto jak ten sterownik wygląda bez obudowy... Dysponuje ktoś zdjęciem co siedzi w środku takiego kt60?
Awatar użytkownika
Vegasnight9
Forumowicz
Posty: 569
Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
Lokalizacja: Żary

Re: Czas podjąć męska decyzję

Post autor: Vegasnight9 »

Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW :arrow: viewtopic.php?f=30&t=1243
SzczepanTG
Forumowicz
Posty: 38
Rejestracja: 31 gru 2019, 15:32
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Czas podjąć męska decyzję

Post autor: SzczepanTG »

Dziękuję, myślę że zaryzyjuje ale Tas gwarancję pewnie odrzuci🧐
SzczepanTG
Forumowicz
Posty: 38
Rejestracja: 31 gru 2019, 15:32
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Czas podjąć męska decyzję

Post autor: SzczepanTG »

Panowie, pod jaki kabel podłączyć wyłącznik termiczny w silniku?
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Czas podjąć męska decyzję

Post autor: AST034 »

SzczepanTG pisze:
17 sty 2020, 13:12
Panowie, pod jaki kabel podłączyć wyłącznik termiczny w silniku?
Jak masz dwa czujniki temperatury to odetnij dwa biale przewody od nich i dolutuj do wylacznika termicznego, a ten w obwod stacyjki.
SzczepanTG
Forumowicz
Posty: 38
Rejestracja: 31 gru 2019, 15:32
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Czas podjąć męska decyzję

Post autor: SzczepanTG »

Jest chyba jeden czujnik? Obwod stacyjki? W sterowniku KT jaki to jest? We wtorek dostaje baterie a reszta grantów już mam i nie wiem które kable to te od stacyjki
Awatar użytkownika
Yasiu77
Moderator
Posty: 1324
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: Czas podjąć męska decyzję

Post autor: Yasiu77 »

W sterowniku kt przecina się niebieski w wyjściu na wyświetlacz i na nim robisz stacyjkę. W szeregu z stacyjką robisz wyłączniki termiczne koła i np stacyjki jak masz w kole termik NC. Tutaj instrukcja tasa do NC https://ebike.nexun.pl/zabezpieczenie-t ... e-silnika/ Czytaj komentarze bo lepszy jest termik NO :)
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Czas podjąć męska decyzję

Post autor: AST034 »

Yasiu77 pisze:
17 sty 2020, 21:45
W sterowniku kt przecina się niebieski w wyjściu na wyświetlacz i na nim robisz stacyjkę. W szeregu z stacyjką robisz wyłączniki termiczne koła i np stacyjki jak masz w kole termik NC. Tutaj instrukcja tasa do NC https://ebike.nexun.pl/zabezpieczenie-t ... e-silnika/ Czytaj komentarze bo lepszy jest termik NO :)
Najlepsze to takie, ktore dziala :D To z NO ma jedna wade - jak masz mocny regen to mozesz wyleciec przez kierownice jesli termik Ci zalaczy hamulec 😂
Awatar użytkownika
Yasiu77
Moderator
Posty: 1324
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: Czas podjąć męska decyzję

Post autor: Yasiu77 »

Racja AST034, NO nie zawsze jest lepszy :)
SzczepanTG
Forumowicz
Posty: 38
Rejestracja: 31 gru 2019, 15:32
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Czas podjąć męska decyzję

Post autor: SzczepanTG »

Czyli muszę dodatkowy przewód dać do silnika?
SzczepanTG
Forumowicz
Posty: 38
Rejestracja: 31 gru 2019, 15:32
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Czas podjąć męska decyzję

Post autor: SzczepanTG »

Panowie jak rozwiązać problem że skrzynka nie jest w środku osi?
Założyć korbe z innym supertem z jedną zębatka?
Skrzynka od lewej korby ma ok 2mm luzu i od prawej ok 2mm luzu.
Powiem szczerze że nie podoba mi się to :(
Załączniki
IMG_20200213_191238_resized_20200214_023231251.jpg
SzczepanTG
Forumowicz
Posty: 38
Rejestracja: 31 gru 2019, 15:32
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Czas podjąć męska decyzję

Post autor: SzczepanTG »

Po pierwszych przymiarkach wygląda to tak, Blokady obrotu osi maja 4mm grubości, i będą jeszcze przykręcone śrubkami, w ramie mam po dwa miejsca na strone
Załączniki
IMG_20200213_190713_resized_20200214_023825779.jpg
IMG_20200213_190649_resized_20200214_023826036.jpg
IMG_20200213_191210_resized_20200214_023627630.jpg
Awatar użytkownika
lukk
Forumowicz
Posty: 774
Rejestracja: 05 lut 2020, 11:20
Lokalizacja: Kraków

Re: Czas podjąć męska decyzję

Post autor: lukk »

Blokady typu "klucz"? To raczej nie zamierzasz używać hamowania silnikiem?
SzczepanTG
Forumowicz
Posty: 38
Rejestracja: 31 gru 2019, 15:32
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Czas podjąć męska decyzję

Post autor: SzczepanTG »

Jedna typu klucz niestety druga jest pełna, regen chce mieć, ale nie mocny, więc nie powinno się nic stać, a co do skrzynki macie pomysły jak ten problem rozwiązać?
SzczepanTG
Forumowicz
Posty: 38
Rejestracja: 31 gru 2019, 15:32
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Czas podjąć męska decyzję

Post autor: SzczepanTG »

Do tej jednej może przyspawan podkładkę pełną z nexuna, powinno to wzmocnić :)
Awatar użytkownika
lukk
Forumowicz
Posty: 774
Rejestracja: 05 lut 2020, 11:20
Lokalizacja: Kraków

Re: Czas podjąć męska decyzję

Post autor: lukk »

Wypadałoby unieruchomić oś :)
U siebie zrobiłem coś takiego:
Bez tytułu.jpg
blacha 6mm, skręcane śrubami M4 8.8, po jednej blokadzie na stronę.
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Czas podjąć męska decyzję

Post autor: AST034 »

Tylko juz gwintu na osi Ci braklo, bo ta nakretka nawet w polowie nie siedzi...
Awatar użytkownika
lukk
Forumowicz
Posty: 774
Rejestracja: 05 lut 2020, 11:20
Lokalizacja: Kraków

Re: Czas podjąć męska decyzję

Post autor: lukk »

takie wrażenie, to szeroka nakrętka 17mm z koła od żuka :) z 10mm siedzi na gwincie.
SzczepanTG
Forumowicz
Posty: 38
Rejestracja: 31 gru 2019, 15:32
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Czas podjąć męska decyzję

Post autor: SzczepanTG »

Ja mięsa jeszcze mam dużo, ale panowie koniec o pisaniu o blakadach, opanuje to bez problemu. Co mam zrobić żeby skrzynka siedziała symetrycznie? Miał ktoś taki problem?
SzczepanTG
Forumowicz
Posty: 38
Rejestracja: 31 gru 2019, 15:32
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Czas podjąć męska decyzję

Post autor: SzczepanTG »

Panowie wstępnie projekt ukończony, co miesiąc coś będę usprawniał i systematycznie wymieniał, zachęcam aby zajrzeć do galerii https://drive.google.com/drive/mobile/f ... 8U_SzgMlxK
emanuel81krk
Forumowicz
Posty: 59
Rejestracja: 06 paź 2019, 22:51

Re: Czas podjąć męska decyzję

Post autor: emanuel81krk »

Musisz dać dostęp bo jest puki co niedostępna dla wszystkich ta galeria.
SzczepanTG
Forumowicz
Posty: 38
Rejestracja: 31 gru 2019, 15:32
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Czas podjąć męska decyzję

Post autor: SzczepanTG »

Na bieżąco udostępniam, nie wiem jak zrobić aby ten folder był publiczny.
xyz2a
Forumowicz
Posty: 200
Rejestracja: 12 mar 2018, 19:43
Lokalizacja: Wrocław

Re: Czas podjąć męska decyzję

Post autor: xyz2a »

grafffik pisze:
04 sty 2020, 19:56
Silnik który wybrałeś jest głośny, ma taki nieprzyjemny szum. Mxus 3K turbo na pewno będzie lepszym wyborem i pozwoli przy watowicy na większy w rozwój w razie co. GA pod 45A to troche ryzykowne zagranie.
Trochę nie na temat ale jaki cichy nieduży silnik byś zaproponował na 30-40A - oprócz wspomnianego wyżej i inny niż 9C w którym bardzo bębenek słychać.
GT-1500 16s3p LiPo 29er 7x9 NC
SzczepanTG
Forumowicz
Posty: 38
Rejestracja: 31 gru 2019, 15:32
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Czas podjąć męska decyzję

Post autor: SzczepanTG »

:D pierwsze 100km zrobione, jestem bardzo zadowolony
Załączniki
Screenshot_20200313_213154.jpg
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Czas podjąć męska decyzję

Post autor: tatar »

SzczepanTG pisze:
13 mar 2020, 21:27
:D pierwsze 100km zrobione, jestem bardzo zadowolony
..i oby Ci tak zostało :D
ODPOWIEDZ