Kross Lvl3 3000W 48V 60A

Tematy związane z wszelką instalacją elektryczną w konwersjach rowerów
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
mylek
Forumowicz
Posty: 131
Rejestracja: 23 sty 2020, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów

Kross Lvl3 3000W 48V 60A

Post autor: mylek »

Cześć,
Mam w planie przerobić rower Kross lvl3, niby jest aktualnie na kołach 29 ale z tego co czytam to chyba zmienię na 26. Plan mam kopic jakiś zestaw na ok 3000W do bidonu na akumulatory 18650 i 91 sztuk.
Zastanawiam się nad konfiguracją i myślę nad 48V 60A co o tym myślicie?
Dodam ze ogniwa LG HG2 czyli w pakiecie 13s7p więc na jedno maksymalnie 8,5A, powinno być OK? :)
Obrazek
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Kross Lvl3 3000W 48V 60A

Post autor: AST034 »

Ciagly prad 8.5A to juz za duzo na taki pakiet, bedzie sie mocno grzal. Rob skrzynke i wrzuc wiecej ogniw albo obniz prad, tudziez zastosuj ogniwa VTC4/5. Bedziesz mial mega duzy SAG na baterii pod obciazeniem.
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2064
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Kross Lvl3 3000W 48V 60A

Post autor: Tooropek »

AST ale hg2 spokojnie przyjmą 10A ciągłego i będą rownie dobre jak vtc6. Moim zdaniem te dwa rodzaje ogniw są najlepsze do małych i średnich pakietów.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
ap0f1s
Forumowicz
Posty: 558
Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
Lokalizacja: Kęty

Re: Kross Lvl3 3000W 48V 60A

Post autor: ap0f1s »

Nie ma szans na dłuższa mete 10a ciąglegp z hg2. Tylko mowa o prądzie ciągłym.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2064
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Kross Lvl3 3000W 48V 60A

Post autor: Tooropek »

Jak nie ma mowy. Po to jest zabezpieczenie termiczne żeby go używać tak? Właśnie dlatego z ogniw 20A ciągnie się połowę jak nie cały prąd dopuszczalny określony w karcie katalogowej producenta.
Co inny ludek to inne teorie wprowadza, a w testach wychodzi coś innego niż się przedstawia na forum. Jak we wkrętarka Boscha siedzą hg2 w konfiguracji 5S1P i ciagnie to 50A chwilowo i 20A pod obciążeniem to nikt tego nie neguje, a w rowerach nagle nie można połowy prądu pobrać... Róbcie jak uważacie, ale moim zdaniem 10A z hg2 przy zabezpieczeniu termicznym to odpowiedni prąd. Pozdrawiam
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
ap0f1s
Forumowicz
Posty: 558
Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
Lokalizacja: Kęty

Re: Kross Lvl3 3000W 48V 60A

Post autor: ap0f1s »

Możesz ciągnąć ile chcesz tylko aku krócej żyje. Robisz to z głową aku przeżywa więcej. Wszystko to kompromis. Czy wkrętarki czy inne rzeczy.
Tak samo jak kolega wyżej, może używać pakietu z takim prądem. Z zabezpieczeniem będzie bez problemu. Bez też będzie ok, tylko w skrajnym sytuacjach typu upały i dawanie w palnik, może zagrzać pakiet, który i tak będzie żył tylko jest to kompromis coś za coś.
To nie jest moja teoria to są doświadczenia. Mam do czynienia z rożnymi ogniwami, gdzie mam czujniki temp. czy kamerką termo gdzie na stole testowałem różne . Buduje pakietu codziennie do różnych rzeczy. Też trzeba brać pod uwagę, że inaczej zachowuje sie mały pakiet jak w wkrętarce(gdzie i tak grzeje czasami dość mocno na kamerce to fajnie widać) a inaczej obciążony takim samym prądem aku gdzie jest 70sztuk i ogniwa koło siebie. Oczywiście człowiek uczy się całe życie i nie jest nie omylny i wszystko wiedzący dzięki Tooropek, że dajesz mi wykład.

Na forum panuje po prostu rady trochę uproszczone człowiek nie zna na wszystkim z tego wychodzą później skróty myślowe, aby doradzić dobrze. Później taka osoba korzystając z aku z prądem bezpiecznym według "teorii" forum użytkuje pakiet długo.
Korzystając z tego typu urządzeń na granicy trzeba być tego świadomy i zabezpieczać się przez kontrole temp. itp jednak znając ludzi ustawi raz i tak używa. Osoby, które robią to zawodowa wolą po prostu rzucać tzw. teorie forumowe" aby mieć spokój. Na forum, jednak może sobie po dyskutować więcej.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2064
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Kross Lvl3 3000W 48V 60A

Post autor: Tooropek »

Apofis tak jak napisałeś, masz rację, tylko chciałem uświadomić autora, że nie ma obawy i śmiało może robić pakiet, byle by go zabezpieczył. A wzmianka o teoriach nie tyczyła się konkretnie Ciebie, a innych osób, które trzymają się teorii, żeby brać mniej więcej 1/3 wydajności prądowej ogniwa i liczyć, że pakiet podziała 10 lat. Wiem, że robisz pakiety i ebajki, też amatorsko trochę tych pakietów narobiłem, więc trochę praktyki mam. Testowałem już większość ogniw dostępnych na naszym rynku i śmiem twierdzić, że np sanyo ga nadaje się tylko do dużych pakietów bo grzeją się starsznie powyżej połowy ich dopuszczalnych parametrów. Wiem co z czym się składa i jak się dobiera parametry do mocy, ale to dłuższy temat nie na ogólnikową pogadankę. A tak na prawdę budowanie akumulatorów na liionach to temat rzeka bo każdy pakiet jest inny i dyskusja ogólnikowa może być jedynie malutkim wstępem do budowy pakietu. A tak na marginesie, ja nikogo nie pouczam i nie mam na celu udowadniania swoich praktyk, bo nie ma to sensu. Forum to nie wiedza tajemna, ale są takie zakamarki forum, że nie można dowiedzieć się nawet jakich klocków hamulcowych ktoś używa w swoich super maszynach, czy jak nazywa się alarm do roweru... Nevermind.

Wracając do tematu.
Kolega autor niech buduje pakiet, tylko da dużo mostków i nie żałuje taśmy, dolutuje jak najkrótsze przewody i niech się cieszy dobrym pakietem. Ogniwa hg2 są bardzo wdzieczne, ale trzeba umieć je użytkować, z resztą jak kazde inne. Hg2 jak i vtc6 to 100%-owy kompromis pomiędzy pojemnością a prądem, dlatego sądzę, że autor dobrze wybrał i będzie zadowolony.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
ap0f1s
Forumowicz
Posty: 558
Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
Lokalizacja: Kęty

Re: Kross Lvl3 3000W 48V 60A

Post autor: ap0f1s »

Spoko I tyle w temacie.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Awatar użytkownika
mylek
Forumowicz
Posty: 131
Rejestracja: 23 sty 2020, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Kross Lvl3 3000W 48V 60A

Post autor: mylek »

Dzięki Panowie za odpowiedzi i rady.
Właśnie tak mi się wydaje że 8,5 A będzie brane tylko chwilowo, silnik przecież ciągle nie będzie żyłowania do 3kW. Pomyliłem się aktualnie koło jest 27,5 myślicie że może zostać ?
Chyba 48V(13s7p) będzie najlepszym rozwiązaniem ?
ap0f1s
Forumowicz
Posty: 558
Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
Lokalizacja: Kęty

Re: Kross Lvl3 3000W 48V 60A

Post autor: ap0f1s »

Jeżeli chwilowo to nie ma problemu. O ile kolo 27,5 może być to lepiej mieć 26 z tylu , mniejsze koło lepszy moment a przy takim prądzie szprychy przy 27,5 będą miały ciężko. Chociaż sam nigdy nie montowałem silnika, który miał moc 3kw chwilowego na koło 27.5.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Awatar użytkownika
mylek
Forumowicz
Posty: 131
Rejestracja: 23 sty 2020, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Kross Lvl3 3000W 48V 60A

Post autor: mylek »

Dzięki wszystkim za rady.
Zobaczymy co z tego mi wyjdzie ;)
ODPOWIEDZ