Poprawa fabryki/chińczyka SKYMASTER RAPTOR

Tematy związane z wszelką instalacją elektryczną w konwersjach rowerów
ODPOWIEDZ
kastomat
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 29 sty 2020, 11:58

Poprawa fabryki/chińczyka SKYMASTER RAPTOR

Post autor: kastomat »

Witam ponownie wszystkich. To mój drugi post na forum także proszę o wyrozumiałość. Temat wygląda tak:

Pacjent/baza ebike Skymaster Raptor

Dolegliwość: standardowa bolączką fabrycznych ebików z niższej półki cenowej: blokada 25km/h 250W, mała bateria 10,4ah 36V, przeciętne wyposażenie

Chciałbym poprzez modyfikację/wymianę osprzętu pozbawić go chodź części jego fabrycznych ułomności.

Proszę o rady w tym temacie co można by w nim zmienić, żeby nie było wstydu. Modyfikacją baterii myślę zająć się na samym końcu.

Specyfikacja:
DANE TECHNICZNE

Rama: Aluminum

Rozmiary ramy: 1100 mm x 210 mm 480 mm

Materiał: Aluminium Waga: 30 kg / 27 kg A

mortyzator przedni: MOZO FATMAN ML26

Stery: PROMAX HB305

Mostek: NECO MA-525

Manetki: SHIMANO LEFT-ALIVIO ASLM4000LB, RIGHT-ALIVIO ASL4000RC

Hamulce: Hydraulic disc Tektro

Dźwignie hamulców: TEKTRO

Siodło: VELo 4218

Sztyca: PROMAX SP – 222, 30, 4x300

Kierownica: Aluminium

Motor: LIPENG 36V/250 W, 190 mm, line 180 mm+460 mm J

ednostka sterująca: LANDIAN, 36V M20 MPH

Oświetlenie: odblask, światło przednie

Przerzutka przednia: SHIMANO DEORE KFDM611D6L

Przerzutka tylna: SHIMANO ALIVIO ARDM4000SGS

Support: GAK024_295 mm

Mechanizm korbowy: PROWHEEL ZEPHYR-601 tooth24/32/42T-170 MM

Łańcuch: KMC-x9/NP./GY/120L/RO/CL566R

Kaseta / wolnobieg: SHIMANO KCSHG4009132

Pedały: WELLGO 249DU

Piasta przednia: KT-SL4F 13G*36H M10*135W*145 mm

Piasta tylna: Z silnikiem 250W

Rozmiar koła: 26”

Opony: CST26*4.0

Obręcze: DS75G 26” 36H 12G

Pierwsze pytanie- jak go odblokować? Zmiana ustawień limitu na fabrycznym wyświetlaczu TK-LCD2 nie przyniosła rezultatu- to by było zbyt łatwe. Rozumiem, że przy zdjęciu blokady i fabrycznych 36V mógłbym się spodziewać vmax ok 35km/h wspomagania co by mi na początek wystarczyło chociaż docelowo i tak chciałbym przejść na 48V wraz ze zmianą baterii.

Silnik to jakiś nieznany Lipeng a sterownik Landian? Dosyć egzotyczne marki ;-)

Co z elektryki można zostawić, co wywalić?

Chciałbym mieć możliwość użytkowania manetki...

Druga sprawa, które z elementów wyposażenia są coś warte a które z automatu nadają się do wymiany.?

Rower byłby wykorzystywany na krótkie trasy w tygodniu codziennie po 30km plus w weekendy dłuższe trasy 50-100km górki, pagórki, las, asfalt mix możliwości także chciałbym uzyskać efekt w miarę uniwersalny.

Dodam jeszcze, że nic w przyrodzie nie ginie i fanty, które zostałyby mi po modyfikacji Raptora w miarę możliwości chciałbym użyć w modernizacji roweru mojej mniej wymagającej drugiej połówki - podstawowy szosowy rowerek marki Kross zakupiony parę lat wstecz jako nowy ze sklepu w kwocie niedużo przekraczającej 1 tys zł
Załączniki
IMG_20200128_184628-2016x1512.jpg
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5744
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Poprawa fabryki/chińczyka SKYMASTER RAPTOR

Post autor: pxl666 »

Gdzie on ma sterownik? Fajna sprawa bo aku ma w ramie ale musiałbyś go rozpruć żeby sprawdzić czy upchasz 13s , potem pytanie czy sterownik wytrzyma 13s i jak się będzie grzał silnik na odblokowanym chińskim sterowniku np 800w ...
Jeździsz tym rowerem po górach ? Ma moc czy słabe, tzn da się jechać z jakimś tam pedałowaniem a bez silnika kapa ?
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Poprawa fabryki/chińczyka SKYMASTER RAPTOR

Post autor: AST034 »

To już z góry mowie, ze latwiej bedzie Ci zelektryfikowac drugi rower kupujac nowe czesci, bo z tego co Ci zostanie to raczej niczego nie uzyjesz. Po drugie zastanow sie czy ten silnik (zapewne posiadajacy nylonowe zebatki) wytrzyma wyzsze napiecie (tak jak i sterownik). Przy okazji wydasz tyle kasy na upgrade’y, ze taniej - lepiej wyjdzie zlozyc cos od zera :)
kastomat
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 29 sty 2020, 11:58

Re: Poprawa fabryki/chińczyka SKYMASTER RAPTOR

Post autor: kastomat »

Rower posiadam 2 tygodnie, kupiony pod wpływem impulsu i mocno zachęcającej ceny nieznacznie przekraczającej połowę wartości nowego w sklepie. Ten ma przejechane 550km data zakupu z faktury 6-10-2019 także ten... Sądzę, że warto było. Do roweru dostałem alarm na pilota, zabezpieczenie antykradzieżowe widoczne na zdjęciu, chlapacze, uchwyt na telefon, fakturę zakupu. Poprzedni właściciel przesiadł się na skuter elektryczny.

Puki co jeździłem nim po płaskim terenie i jest ok. Nie mam porównania bo to mój pierwszy elektryk ale poza niewygodnym siodełkiem i trochę topornymi kołami jest w porządku. Tyle, że z racji blokady na 9 tym stopniu wspomagania chciałoby się mieć... więcej. Szczerze to na chwilę obecną przy padniętej baterii w górzystym terenie przy mojej kondycji i wadze blisko 30kg Raptora mogłoby być ciężko.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5744
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Poprawa fabryki/chińczyka SKYMASTER RAPTOR

Post autor: pxl666 »

takie wynalazki robi się dla picu , to ma udawać tylko to na co wygląda ale na tym się kończy , moim zdaniem możesz zwiększyć napięcie baterii jak zmieścisz w obudowie więcej ogniw - kosztem zasięgu i obciążeń ogniw większym prądem
możesz dać mocniejszy sterownik bez ograniczenia prędkości
na końcu pewnie przyjdzie zmienić silnik na mocniejszy bo obecny może być dobrany na granicy wytrzymałości mechanicznej i prądowej

jakbyś kupił samą ramę za 500 to spoko ale jak za ten wynalazek dałeś 3,5k to przepłaciłeś
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5744
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Poprawa fabryki/chińczyka SKYMASTER RAPTOR

Post autor: pxl666 »

Awatar użytkownika
Yasiu77
Moderator
Posty: 1316
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: Poprawa fabryki/chińczyka SKYMASTER RAPTOR

Post autor: Yasiu77 »

Zerknij czy nie ma na wyświetlaczu opcji zmiany rozmiaru koła spróbuj dać jak najmniejszą średnicę.
Może tak odrobinę odszukasz komputer i szybciej pojedziesz.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5744
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Poprawa fabryki/chińczyka SKYMASTER RAPTOR

Post autor: pxl666 »

Musiałby mieć manual z wejściem do menu serwisowego
kastomat
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 29 sty 2020, 11:58

Re: Poprawa fabryki/chińczyka SKYMASTER RAPTOR

Post autor: kastomat »

pxl666 pisze:
29 sty 2020, 14:48
takie wynalazki robi się dla picu , to ma udawać tylko to na co wygląda ale na tym się kończy , moim zdaniem możesz zwiększyć napięcie baterii jak zmieścisz w obudowie więcej ogniw - kosztem zasięgu i obciążeń ogniw większym prądem
możesz dać mocniejszy sterownik bez ograniczenia prędkości
na końcu pewnie przyjdzie zmienić silnik na mocniejszy bo obecny może być dobrany na granicy wytrzymałości mechanicznej i prądowej

jakbyś kupił samą ramę za 500 to spoko ale jak za ten wynalazek dałeś 3,5k to przepłaciłeś
Rowerek wyszedł dokładnie 3 tys w tym fanty do niego dołożone w cenie o wartości wg. faktur 500 zł. Właśnie dlatego wolę się poradzić co zrobić czy dłubać czy sprzedać i kupić jakiś innym pod modyfikację. Ale nie mając bazy to tak lekko musiałbym liczyć z 6-7 tys
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3329
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Poprawa fabryki/chińczyka SKYMASTER RAPTOR

Post autor: WojtekErnest »

Piszesz "na krótkie trasy w tygodniu codziennie po 30km plus w weekendy dłuższe trasy 50-100km górki, pagórki, las, asfalt mix możliwości także chciałbym uzyskać efekt w miarę uniwersalny."
Nie mam niestety wątpliwości ze ten model nie jest do takiego uniwersalnego użytkowania. Aku nie zwiekszysz,, a to oznacza brak sensu pokonywania bariery 25 km/godz i wydluzanie zasiegu do 100 km gorki, pagórki. Nie ma co się łudzić, to nie tędy droga.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
tkoko
Forumowicz
Posty: 4886
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Poprawa fabryki/chińczyka SKYMASTER RAPTOR

Post autor: tkoko »

Najprostszy sposób "poprawy" osiągów. Dołóż dodatkowo MID'a, i nie będziesz musiał kombinować, wystarczy przełączyć baterię, lub dać dodatkową :D
kastomat
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 29 sty 2020, 11:58

Re: Poprawa fabryki/chińczyka SKYMASTER RAPTOR

Post autor: kastomat »

WojtekErnest pisze:
29 sty 2020, 19:58
Piszesz "na krótkie trasy w tygodniu codziennie po 30km plus w weekendy dłuższe trasy 50-100km górki, pagórki, las, asfalt mix możliwości także chciałbym uzyskać efekt w miarę uniwersalny."
Nie mam niestety wątpliwości ze ten model nie jest do takiego uniwersalnego użytkowania. Aku nie zwiekszysz,, a to oznacza brak sensu pokonywania bariery 25 km/godz i wydluzanie zasiegu do 100 km gorki, pagórki. Nie ma co się łudzić, to nie tędy droga.
Ale dlaczego nie zwiększę? Obstawiam, że w środku jest pakiet 10s4p ogniw 2600mah ponieważ. Wg producenta bateria ma 10,4ah. Na prosty rozum wystarczy podmienić ogniwa na 3400/3500mah 10A i już mamy 40% procent pojemniejszy pakiet tylko trzeba by sprawdzić czy sterownik nie pobierze więcej jak 16-20A.

Druga opcja - władować zamiast oryginalnej baterii która zgrabnie łączy się z ramą taki case jak na linku poniżej. Kwestia dobrania odpowiedniego rozmiaru -wydatek rzędu 100-160 zł plus możliwy VAT.

#Aliexpress US $42.00 | Newest Hailong Case Self-install Electric Bicycle Battery Case 36V 48V 52V EBike Battery Case 10S5P 13S5P 14S5P with Cell Holder
https://a.aliexpress.com/_Txboi

Jeśli się mylę to proszę mnie poprawić bo jak już wspominałem nie jestem specem w tej dziedzinie.

Pytałem o też o możliwość przeniesienia elektryki do innego roweru, wtedy nic by się nie zmarnowało a tak czy siak, czy to w tym rowerze czy innym projekcie i tak musiałbym kupić nowy kompletny kit w granicach 1,5-2 tys plus bateria. Nie wiem czy silnik z koła od fata wejdzie w normalne koło. I jakie jeszcze inne mogą być komplikacje. Dodam że użytkownicza drugiego roweru nie jest wymagająca i taki zestaw jak w Raptorze po przeszczepie byłby w zupełności wystarczający.
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3329
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Poprawa fabryki/chińczyka SKYMASTER RAPTOR

Post autor: WojtekErnest »

Nawet jesli zdecydujesz się podmienic ogniwa na pojemniejsze to na plaskim uzyskasz (na poczatku) 10-15 km większego zasięgu. Ogniwa pojemniejsze slabiej znoszą wiekszy prąd/temperature, mimo teoretycznych parametrów POJEDYNCZEGO ogniwa, ktore podaje producent. To jednak jest 4P. Górki, pagórki te obliczenia teoretyczne zmniejszą Ci wyniki 2-3 razy. Niszczenie fabrycznego nowego zestawu/pakietu, aby zalozyc niepasujacego hailonga, czy pakietu nad tylnym kolem, no cóż byc może by sie udalo ale to psuje koncepcje tego delikatnego rowerka. Byc może by się udalo, bo nie wiesz czy tam nie ma transmisji szeregowej do sterownika, ktora moze utrudnić wymianę i unieruchomi rower na stałe.
Dlatego uważam nadal to nie jest rowerek do tego by jezdzic nim 40 km godz, po górkach i z zasiegiem rzędu 100 km.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5744
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Poprawa fabryki/chińczyka SKYMASTER RAPTOR

Post autor: pxl666 »

musisz to rozpruć - i od tego zacząć modowanie - wygrzebać pakiet a potem sterownik . w silnik możesz włożyć więcej A - najwyżej będziesz miał nieco większą vmax a zasięg podobny , albo zasięg większy przy tej samej vmax - proste
no ale my to wróżymy z fusów...
kastomat
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 29 sty 2020, 11:58

Re: Poprawa fabryki/chińczyka SKYMASTER RAPTOR

Post autor: kastomat »

WojtekErnest pisze:
30 sty 2020, 6:00
Nawet jesli zdecydujesz się podmienic ogniwa na pojemniejsze to na plaskim uzyskasz (na poczatku) 10-15 km większego zasięgu. Ogniwa pojemniejsze slabiej znoszą wiekszy prąd/temperature, mimo teoretycznych parametrów POJEDYNCZEGO ogniwa, ktore podaje producent. To jednak jest 4P. Górki, pagórki te obliczenia teoretyczne zmniejszą Ci wyniki 2-3 razy. Niszczenie fabrycznego nowego zestawu/pakietu, aby zalozyc niepasujacego hailonga, czy pakietu nad tylnym kolem, no cóż byc może by sie udalo ale to psuje koncepcje tego delikatnego rowerka. Byc może by się udalo, bo nie wiesz czy tam nie ma transmisji szeregowej do sterownika, ktora moze utrudnić wymianę i unieruchomi rower na stałe.
Dlatego uważam nadal to nie jest rowerek do tego by jezdzic nim 40 km godz, po górkach i z zasiegiem rzędu 100 km.
Powiem szczerze, że przy zakupie zakładałem właśnie 3 scenariusze w zależności od tego jak się sprawy potoczą:
1 - zdjęcie blokady i wymiana słabszych elementów składowych
2- w sytuacji, kiedy 1 opcja nie dochodzi do skutku z różnych przyczyn przełożenie fabrycznej elektryki do drugiego roweru i montaż nowego zestawu - 1000w/1500w 48v
3- sprzedać dalej i zakup czegoś innego pod zestaw jak wyżej

Na chwilę obecną po przemyśleniu, może u faktycznie z 1 scenariusza rozsądniej byłoby zrezygnować. W takiej sytuacji pozostaje wybór pomiędzy scenariuszem 2gim a 3cim.

Sądziłem, że z Raptora uda się w cenie jednego pełnego zestawu do konwersji + cenie już kupionego Raptora zmodzić dwa rowery gdzie każdy otrzymałby co chce tzn. ja mocniejszy rower o większym niż fabrycznie zasięgu, moja połówka otrzymałaby do swojego Krossa kit z Raptora co byłoby w zupełności wystarczające) tym sposobem za kwotę ok 6 tys. byłyby 2 elektryki.

W innym przypadku musiałbym kupić 2 zestawy do konwersji wraz z bateriami łącznie za blisko 6 tys i bazę dla mnie pod przeróbkę za jakieś 2,5-3,5 tys plus ewentualne koszty serwisu używki bądź co bądź kupionej w ciemno. I już nam się robi kwota 10 tys
pxl666 pisze:
30 sty 2020, 8:02
musisz to rozpruć - i od tego zacząć modowanie - wygrzebać pakiet a potem sterownik . w silnik możesz włożyć więcej A - najwyżej będziesz miał nieco większą vmax a zasięg podobny , albo zasięg większy przy tej samej vmax - proste
no ale my to wróżymy z fusów...
Tutaj Wojtek Ernest może i faktycznie miałby rację, że modzenie przy obecnej w Raptorze instalacji nie przyniosłoby oczekiwanego efektu.

A opcja przerzucenia całej elektryki do drugiego roweru i montaż nowego mocniejszego zestawu do Raptora jak pisałem wyżej??
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5744
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Poprawa fabryki/chińczyka SKYMASTER RAPTOR

Post autor: pxl666 »

NIKT CI ZDALNIE TEGO NIE ZGADNIE NIE PATRZĄC CO MASZ W ŚRODKU
kastomat
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 29 sty 2020, 11:58

Re: Poprawa fabryki/chińczyka SKYMASTER RAPTOR

Post autor: kastomat »

pxl666 pisze:
30 sty 2020, 9:30
NIKT CI ZDALNIE TEGO NIE ZGADNIE NIE PATRZĄC CO MASZ W ŚRODKU
Ok. Czy jest w Krakowie ktoś kogo moglibyście polecić do oględzin roweru i konsultacji w temacie. .?
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5744
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Poprawa fabryki/chińczyka SKYMASTER RAPTOR

Post autor: pxl666 »

po pierwsze to musisz sprawdzić czy aku zmieści 13x5 , potem wygrzebać sterownik i poszukać na jego temat jakiegoś info , może będzie coś na endlesie . wróć bogatszy o te wiedzę
taki silnik miałem w facie https://allegro.pl/oferta/silnik-do-row ... 7586005828
o ile na 36v nie jest on demonem prędkości to ma moment i umożliwia jazdę po wzniesieniach na baterii bidonowej - o mniejszym prądzie niż skrzynkowe (np 13x5) , na 54v miał on chyba ok 45 kmh na sterowniku gt500 .
taki sterownik umożliwi ci dopasowanie podawanej mocy do aktualnych warunków , a nawet wykorzystanie mocniejszego silnika w przyszłości lub ekstremalnej sytuacji https://www.olx.pl/oferta/sterownik-bld ... CHTY1.html
w takim układzie możesz najpierw spróbować użyć istniejącego silnika i jeśli się okaże za słaby i będzie się grzać , to musisz wymienić silnik , innego wyjścia nie ma . chiński sterownik może i da się odblokować ale podejrzewam ze ma on moc dopasowaną do legalności roweru w eu noi zoptymalizowaną do ceny . niemniej jednak musisz zacząć od otwarcia aku .
inna opcja jest wymiana na mid ale to finalnie będą raczej większe koszty
mosfet
Forumowicz
Posty: 50
Rejestracja: 19 lis 2019, 17:50

Re: Poprawa fabryki/chińczyka SKYMASTER RAPTOR

Post autor: mosfet »

kastomat pisze:
30 sty 2020, 11:15
pxl666 pisze:
30 sty 2020, 9:30
NIKT CI ZDALNIE TEGO NIE ZGADNIE NIE PATRZĄC CO MASZ W ŚRODKU
Ok. Czy jest w Krakowie ktoś kogo moglibyście polecić do oględzin roweru i konsultacji w temacie. .?
Ja jestem z Krakowa i mogę to oglądnąć ale tak jak ci piszą koledzy to z tego setu raczej nic nie ulepisz i nic nie przeszczepisz.

Baterii na 99% nie powiększysz jeśli chodzi o napięcie bo musiałbyś mieć co najmniej na długość 15cm luzu w tym kartuszu który wkładasz w ramę. Chyba zdajesz sobie sprawę że pakiet 10S to 36V a pakiet 13S to 48V czyli trzeba mieć miejsce na 3 ogniwa w szeregu po ok. 5cm co da ci mniej więcej 15cm dłuższą baterię. Nie wiem jak chcesz to upchać w to oryginalne miejsce w ramie.
Jednym słowem przeróbka baterii z 36V na 48V z zachowaniem oryginalnego wyglądu kartusza w/g. mnie się nie uda. Druga sprawa to sterownik który skoro rower był kupiony "oficjalnie" w sklepie to zgodnie z przepisami nie może mieć więcej niż 250W i pewnie tyle ma co oznacza , że nawet jak będziesz chciał wpakować wydajniejsze ogniwa to i tak dużo to nie pomoże bo sterownik więcej nie wypluje.
Kombinowanie ze zmianą napędu to też w/g. mnie bezsens bo nadal nie będziesz miał czym go zasilić i czym wysterować.
Tutaj sens miałby chyba tylko zewnętrzny sterownik + bateria bidonowa ale ona wejdzie ci tylko pod ramę bo w ramę jej na bank nie zmieścisz bo z tego co widzę masz mały trójkąt w ramie a hailong podwieszany pod ramę to w/g. mnie będzie tu pasował jak świni siodło bo ten rower z wyglądu jest custombike-iem i podwieszanie mu jakiś bidonów czy skrzynek z baterią słabo będzie wyglądało.
Moim zdaniem daj ten rower swojej połówce a jak nie chce to pogoń go dalej bo z niego nic sensownie wyglądającego i działającego nie zrobisz.
Tak jak ci radzimy kup inną ramę a graty elektryczne ogarniesz spokojnie do 2000zł i jeśli uda ci się odzyskać pieniądze które wydałeś na ten rower to spokojnie złożysz rower ze swoimi oczekiwaniami.
kastomat
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 29 sty 2020, 11:58

Re: Poprawa fabryki/chińczyka SKYMASTER RAPTOR

Post autor: kastomat »

mosfet pisze:
30 sty 2020, 17:32
kastomat pisze:
30 sty 2020, 11:15
Ok. Czy jest w Krakowie ktoś kogo moglibyście polecić do oględzin roweru i konsultacji w temacie. .?
Ja jestem z Krakowa i mogę to oglądnąć ale tak jak ci piszą koledzy to z tego setu raczej nic nie ulepisz i nic nie przeszczepisz.

Baterii na 99% nie powiększysz jeśli chodzi o napięcie bo musiałbyś mieć co najmniej na długość 15cm luzu w tym kartuszu który wkładasz w ramę. Chyba zdajesz sobie sprawę że pakiet 10S to 36V a pakiet 13S to 48V czyli trzeba mieć miejsce na 3 ogniwa w szeregu po ok. 5cm co da ci mniej więcej 15cm dłuższą baterię. Nie wiem jak chcesz to upchać w to oryginalne miejsce w ramie.
Jednym słowem przeróbka baterii z 36V na 48V z zachowaniem oryginalnego wyglądu kartusza w/g. mnie się nie uda. Druga sprawa to sterownik który skoro rower był kupiony "oficjalnie" w sklepie to zgodnie z przepisami nie może mieć więcej niż 250W i pewnie tyle ma co oznacza , że nawet jak będziesz chciał wpakować wydajniejsze ogniwa to i tak dużo to nie pomoże bo sterownik więcej nie wypluje.
Kombinowanie ze zmianą napędu to też w/g. mnie bezsens bo nadal nie będziesz miał czym go zasilić i czym wysterować.
Tutaj sens miałby chyba tylko zewnętrzny sterownik + bateria bidonowa ale ona wejdzie ci tylko pod ramę bo w ramę jej na bank nie zmieścisz bo z tego co widzę masz mały trójkąt w ramie a hailong podwieszany pod ramę to w/g. mnie będzie tu pasował jak świni siodło bo ten rower z wyglądu jest custombike-iem i podwieszanie mu jakiś bidonów czy skrzynek z baterią słabo będzie wyglądało.
Moim zdaniem daj ten rower swojej połówce a jak nie chce to pogoń go dalej bo z niego nic sensownie wyglądającego i działającego nie zrobisz.
Tak jak ci radzimy kup inną ramę a graty elektryczne ogarniesz spokojnie do 2000zł i jeśli uda ci się odzyskać pieniądze które wydałeś na ten rower to spokojnie złożysz rower ze swoimi oczekiwaniami.
Dzięki za odpowiedź. Chętnie bym się spotkał pogadać o temacie. Także jakbyś mógł poświęcić kilka kwadransów będę wdzięczny. Możesz dać na PW jakiś namiar na siebie? Mam mnóstwo pytań a nie chciałbym zaśmiecać forum osobnymi tematami. Muszę też poświęcić trochę czasu na zapoznanie się z lekturą forum bo wiedzy jest tu ogrom. Jeszcze raz dziękuję wszystkim za wszelkie rady.
KB24
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 08 lut 2020, 23:30

Re: Poprawa fabryki/chińczyka SKYMASTER RAPTOR

Post autor: KB24 »

Witam. Gdybys jednak chcial sie go pozbyc to jestem zainteresowany.
S-Bike
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 23 sie 2020, 16:21

Re: Poprawa fabryki/chińczyka SKYMASTER RAPTOR

Post autor: S-Bike »

Aby zwiększyć prędkość SKYMASTER RAPTOR, należy wejść do menu serwisowego, "Trzymać jednocześnie "Q" i "+" w sekcji prędkości. Z fabrycznych 23km/h ustaw na 40km/h.
Rower będzie teraz jeździł ze stałą prędkością 29km/h lub przy silnym wspomaganiu nogami 36km/h. Wszystkie funkcje manipulatora na kierownicy znajdziesz na YouTube pod hasłem Bafang C961. Zestaw ten obsługuje napięcia 36 i 48V. Bateria jest starszego typu z odpinaniem bocznym. Po zastosowaniu baterii 48V rower jedzie 45km/h. Odradzam montaż mocniejszych jednostek napędowych np 3K Turbo. Przy wysokim momencie obrotowym i większych prędkościach rower jest bardzo niestabilny, fabryczne opony nie nadają się do szybkiej jazdy. Generalnie modyfikacje zwiększenia mocy w tym rowerze prowadzą do nikąd. Jest to typowy bulwarowiec do jazdy z prędkością do 20k/h lub lesie gdzie na średnich nierównościach i wolnej jedzie daje fun. Chcesz szybciej jechać to zapomnij o kategorii Fatbike. Odradzam też głupie nieprzemyślane mody niezgodne z prawem. Obecne kary za taki proceder są bardzo kosztowne, a w przypadku osób/firm wprowadzajachych nielegalne pojazdy na rynek Unii Europejskiej nawet pozbawienia wolności do lat 3. Jeśli chcesz sam zbudować rower ze wspomaganiem elektrycznym najpierw zakup instrukcję budowy takich rowerów, koszt około 40Euro + VAT. Dla rowerów miejskich i trekingowych jest to EN15194, dla górskich EN15194 + EN17404. Po zbudowaniu takiego EPAC'a masz prawny obowiązek poddać rower badaniu - certyfikacji i jeździsz legalnie jeśli rower był zbudowany zgodnie z przepisami, co raczej w warunkach domowych jest mało możliwe, a na pewno finansowo nie opłacalne ;)

Dobrej zabawy, odpowiedź spóźniona o 2 lata, ale rower nadal jest w magazynach więc może przydać się innym ;)
S-Bike
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 23 sie 2020, 16:21

Re: Poprawa fabryki/chińczyka SKYMASTER RAPTOR

Post autor: S-Bike »

Zapomniałem dodać, że bateria w Skymaster Raptor M18 zamknięta jest w standardowej obudowie firmy Reention z serii Dorado o długości 460mm(są też 390mm). W raptorze jest ID-Pro ,inne pasujące do złącza:
Dorado ID-Mini(18650 40ogniw)
Dorado ID-Pro (18650 50ogniw)
Dorado ID-Plus (18650 65ogniw)
Dorado ID-Max (18650 80ogniw)
Dorado ID-217 (21700 65ogniw)

http://www.reention.com/en/gndch/jianyuxilie/

Obudowy jak i całe baterie znajdziesz na AliExpress.

Sterownik w Raptorze jest bardzo fajny, wąski 45mm i długi na 122mm 9 mosfetow. Jeśli dobrze pamiętam 18A. Nawet po podblokowaniu przy max 35km/h jest letnie.
ODPOWIEDZ